Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by mortsto »

Ikke lenge til vårens høydepunkt for lillebror i nord. 2514 tilskuere fant det verdt å ta veien til Alfheim når topplaget Odd kom på besøk. Skal vi tro superlaget drar litt fler? Mtp prestasjoner så langt skal vi være større favoritter enn noensinne, men i disse kampene tilsier vel erfaring at alt kan skje. Husker med gru de ni tillagte minuttene vi fikk i fjor etter at TIL fikk et heldig mål og la seg ned ved den minste kroppskontakt. Et lite plaster på såret da Bjørnbak bøfla inn vinnermålet i fjor høst, men synes nesten det er på sin plass at vi sender polkagrisene et steg nærmere et velfortjent nedrykk.
Mitt tips: 0-3. :skål :glimt :guns
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by tomath »

TIL har vært dårlige i år, har mye skader og har en spillestil som burde være perfekt for Glimt å angripe med sitt høye press. Kan ikke skjønne annet enn at dette må bli Glimt-seier. Det eneste som taler mot Glimt er nettopp det at ingenting taler mot Glimt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by J I P »

Har tenkt på en liten ting i forbindelse med kamptråder: Hva med å inkludere en avstemming i tråden når kampen er over om Glimt sin beste spiller?

Trådstarter (eller moderatorer) kan editere første innlegg og legge inn kandidatene når kampen er over og så har man en dag eller to på seg til å avgi sin stemme 8)

Dessverre er er nok Glimt favoritter i denne kampen og dessverre har andre lag i tidligere år hatt en tendens til å snu trenden nettopp i kampene mot Bodø/Glimt. Skal vi tru på at idrettslaget der nord ikke gjør det denne gangen?

Før seriestart så snakket de om topp fire plassering der oppe men etter gårdagens tap så sier sportssjef i TIL, Svein-Morten Johansen at nå er målsetningen kun å berge plassen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Garrincha »

Vi skal dra til Alfheim med selvtillit og samtidig være fullstendig klar over at disse kampene lever sitt eget liv, uavhengig av tabellen. Tromsø trenger virkelig poeng.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Knuta »

Det er vel slike kamper Glimt taper. Nå husker jeg kvartfinalen i cupen mot Elverum hjemme. Jeg tror at oddsen på Elverum seier var ca 20. Med Glimt kan fortsatt alt skje. Mulig jeg banner i kirka, men hadde håpet på TIL seier mot Odd. Av 2 grunner, Odd ville vært bak oss på tabellen og TIL ville trodd at de var bedre enn de er. Nå møter vi et TIL lag hvor det står om liv eller død for laget og kampen vil bli preget av dette. Her er det ikke snakk om hvem som har det beste laget laget men om hvem som vinner krigen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Kun basert på høydepunktene fra TIL-Odd (ikke schnakk om at jeg gidder å sette meg å se gjennom den kampen) så kunne (burde?) TIL ha leda med et par mål til pause. Er uheldige når Odd får 1-1, men 1-2 er fryktelig slapt forsvarsspill. Ikke sikker på at TIL mangler så totalt kvaliteter som resultatene kan tyde på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by J I P »

BørreA beskriver idrettslaget som et såret dyr
TIL er et som alvorlig såret dyr. En seier over Glimt vil bety så uendelig mye. Det vi får håpe på at er Valakari fortsetter sitt løp, at han til tross for elendige resultater nekter å gjøre store endringer.
:glimt Valakari forever :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by G-s-enz »

Veldig skeptisk til denne,vi har alt å tape!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

1. TIL skal ikke være noen målestokk for Glimt. Glimt kan ikke definere suksess eller fiasko basert på TILs resultater.
2. Eurosports vignett om 16. mai hoppa enkelt og greit over denne kampen. Ingen bryr seg utenom i Bodø og Tromsø, så vi bør nok ikke gire oss opp for mye.
3. Om å følge TIL i år er som å følge en kjær til grava, får vi kontre med at å være Glimt-supporter er som en evig tilværelse i et pårørenderom på sjukehuset. De har blitt holdt kunstig i live lenge nå ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by mortsto »

1. Det er alltid en glede å slå erkerivalen, samt å gjøre det bedre enn erkerivalen.
2. Det samme kan en si om alle de andre kampene, bortsett fra kanskje Rosenborg-kampen fordi "hvor lenge får han holde på?"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by J I P »

Bak betalingsmuren oppsummerer Avisa Nordland høydepunktene fra "slagene om nordnorge"
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Wendigo »

Kesseboy wrote: Mon May 13, 2019 11:29 am ...
2. Eurosports vignett om 16. mai hoppa enkelt og greit over denne kampen. Ingen bryr seg utenom i Bodø og Tromsø, så vi bør nok ikke gire oss opp for mye.
...
Vi gir vel F i hva totninger og vossinger synes om kampen. Vi skal selvsagt gire oss opp som ville sa**n. Det er 16. mai kamp mot tyl.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by tomath »

Politisk redaktør (!) går i dag ut i Nordlys og ber om at Trond Mohn må redde TIL. Ingenting nytt herfra med andre ord.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by J I P »

De som vil lese "bønnen om hjelp" fra Nordlys sin redaktør finner den på denne linken
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Novi »

Det var lite "bønn" og mer "entitlement" i det innlegget der, gitt. Lyser gjennom at de faktisk forventer Mohn til å punge ut. For i fotball så har vi jo sett at lag som det går til hælvette gjerne blir velfungerende om man bruker 10 mill på et par klassespillere...? Og problemet til TIL er som med Bodø - spillere fra sydeligere strøk vil ikke dit. Dermed blir pool'en av spillere mindre, og gjerne enda dyrere.

Nå følger ikke jeg TIL, så vet ikke hva administrasjon og sportslig ledelse sier. Men om det er på samme linja er det bare å slukke lyset og gå hjem med en gang.

Som Glimt-supporter godter det meg stort da :) Har absolutt ingen behov for å se at det spilles Elitefotball i "hele Norge", som de sier. Gir like mye beng om i om det er ES-lag i Tromsø som om det er i Vestfold, Buskerud, eller Agder.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by mortsto »

Om TIL rykker ned, så blir jeg naturligvis så glad at jeg ikke vet hvilken rompeballe jeg skal sitte på. Samtidig er det mer nerve i disse kampene, enn om en spiller mot Sandefjord eller Ranheim.

Synes det er rart at det går så dritt med dem. Hadde ikke TIL en sånn forventet gyllen ungdomsgenerasjon på trappene for et par år siden? Hva skjedde?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by J I P »

Hvis du skal se kampen i Tromsø, da finner du nytting informasjon om treffsted og billettkjøp hos J-feltet
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Knuta »

Kanskje vi skal vente med å hovere over TIL til etter kampen, ellers så kan det bli et kraftig og vondt mageplask.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Larsson »

Jeg har ingen god følelse foran denne kampen. Form går ut av vinduet og vinneren er den som vil det mest. Med tanke på tabellsituasjonen og forventninger tror jeg at det er TIL. Slikt sett var det nesten gunstig med en svak prestasjon i går.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Playmaker »

Espejord og Ingebrigtsen blir klar. Daniel Berntsen sa i dag at han neppe blir klar.

Også går ikke alt på skinner der oppe, naturligvis:

"Det er jo drittkjedelig at vi som fotballag ikke klarer å prestere bedre. Vi mister ballen på juniorfeil, og de scorer som følge av det. Det hele begynner nesten å bli litt flaut, sier Espejord.

Espejord gikk til og med så langt i å antyde at enkelte av hans lagkamerater mangler karakter.

– Hva skal til for å snu dette?

– Jeg vet ikke. Spille fotball, spille bedre fotball. Altså, vi må vise litt mer karakter i hvert fall og vise at vi virkelig har lyst til å holde på med dette, å spille fotball, sukker TIL-spissen oppgitt.

Torsdag venter Bodø/Glimt hjemme på Alfheim. I 16. mai-kampen i fjor i Bodø, vant «Gutan» 1–0 etter en scoring av Runar Espejord.

– Hvis det er folk som ikke er motivert til den kampen, kan de bare gå opp på kontoret og si at de ikke skal spille her. Glimt på Alfheim, 16. mai. Dersom man ikke er klar til den kampen, er det bare å legge opp, sier Espejord."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by G-s-enz »

https://www.an.no/fotball/sport/bodo/la ... -4-1006943

No begynne dem å mobilisere og vi har alt å tape. Spennende å se psykologien i dette, bare å håpe at vi er sterk mentalt og at slike innlegg ikke hjelper mot den dårlige selvtilliten TIL burde ha.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

Ligger vel i kortene at TIL snur den vonde trenden i denne kampen?
Hva har skakkjørt økonomien der oppe? Har de for høye lønninger?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by tomath »

https://www.itromso.no/100Sport/meninge ... 3835b.html

Hvis det er mulig å omvendt jinxe kampen, så gjøres det en formidabel jobb i Tromsøs lokalpresse!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by J I P »

Vil det slå positivt eller negativt ut for idrettslaget at superlaget er så store favoritter - ihvertfall i lokalpressen i Tromsø og når gamle idrettslaghelter uttaler seg?
– Den kampen ser jeg på med skrekk og gru. Jeg tør påstå at Glimt aldri har vært større favoritter i en 16. mai-kamp på Alfheim noensinne, sier tidligere Tromsø-spiller Ole Martin Årst når VG ringer ham i forkant av «Slaget om Nord-Norge» mellom Tromsø og Bodø/Glimt på Alfheim.
Steinar Nilsen har både spilt for og trent TIL. Han er ikke like sikker som Årst på favorittstempelet.

– Når man ser på historikken, starten av sesongen og måten de har opptrådt på er det nok ingen tvil om det. Så jeg synes min gode venn Ole Martin har et veldig godt poeng. Men samtidig er det dette med å være et såret dyr og ha hjemmepublikumet i ryggen. Det er alltid en ekstra hjelp, sier han.
https://www.vg.no/sport/i/dOMGdA/til-le ... favoritter
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: R8-2019 TIL-Bodø/Glimt Torsdag 16/5 Kl 18:00

Post by Garrincha »

Årst prøver å gi oss favorittstempelet og slik resultatene har vært til nå i Eliteserien så er jo det forståelig. Men dette er en 50-50 kamp, og vi burde forberede oss på en liten krig. Valakari og Tromsø vet at en seier mot oss kan kompensere litt for den dårlige sesongstarten de har hatt.

Glimt må opp dit å springe og vinne dueller. Press de høyt og ikke gi de rom ett sekund. Gjør vi det så kommer Glimt til å få muligheter.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply