Se Molde-Glimt på Aspmyra!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Se Molde-Glimt på Aspmyra!

Post by Larsen »

Kampen skal faktisk vises på et 6x4 meter stort lerret på Aspmyra.
Det vil bli solgt billetter fra Glimt-kontoret på Aspmyra og salget starter Onsdag.
Prisen er 100 for voksne og 50 for barn.

Link:

http://www.glimt.no/index.php?lang=nor& ... 5ac3625b36

Han forteller også at bandet til Halvdan Sivertsen spiller opp før kampen. - Vi utelukker slett ikke at Halvdan sjøl tar noen låter. Dette blir nok helt klart det beste stedet å være Glimtsupporter på denne lørdagen - vel og merke dersom du ikke har anledning til å dra til Molde for å støtte laget, sier Carlsen.

Guest

Post by Guest »

er det aldersrense på kampen?ved salg av alcohol osv?
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

iogmed at dem selger barnebilletter så er det vel ikke aldersgrense? :p
Espen Sedeniussen
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

hmmm...da er det vel heller ikke alkoholservering.
Kan ikke huske at jeg så det nevnt i den artikkelen på glimt.no heller.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 444 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Det blir visstnok øl-servering, iflg an:

http://www.an.no/glimt/article1305055.ece


Selv er jeg temmelig skeptisk til et sånt opplegg! Gunnar kan plapre ivei så mye han vil om at dette ikke er et idrettsarrangement, men det er likevel en tvilsom vei å legge ut på. Hadde det vært et rent voksenarrangement, så greit nok. Men inviterer man først barn inn, så får man jammen klare seg med kaffe og Pepsi. Å skulle profittere på BÅDE ølhundene og barn i ett og samme arrangement er litt vel profitthungrig spør du meg!

Selv har jeg stor sans for å følge linjen til organisasjonen Alkokutt, som opererer med 8 alkoholfrie "soner". Drikke kan man gjøre, men ikke i disse situasjonene. Samvær med barn og unge er en av disse sonene! Ligger mye fornuft bak dette!

(link for interesserte: http://www.alkokutt.no/soner2/index.shtml )

Når DET er sagt, så synes jeg ideen med storskjermvisning av bortekampene er knallbra, gjør man noe skikkelig ut av det, så kunne man faktisk få til en "hjemmekamp" til alle 26 kampene i serien! Skulle være bra potensiale for ekstra inntekter her!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

Hva med å servere øl til barna og....?
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
Mourinho
Posts: 93
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:40 am
Location: Bodø

Post by Mourinho »

Helt knall men like uforståelig at de heller ikke leier f.eks rock cafe (evt nordlandshallen,mørkvedhallen) så man slepp å frys fordærva! Det blir nok en iskald opplevelse med lyden før bildene (jamfør barliga ifjor) Å 1500 stk!! GLEM DET, Maks 213 stk å da legg æ på kraftig.
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

GaleMathias wrote:Hva med å servere øl til barna og....?

Ingen dum idè GaleMathias..
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Los-Loco wrote:Det blir visstnok øl-servering, iflg an:

http://www.an.no/glimt/article1305055.ece


Selv er jeg temmelig skeptisk til et sånt opplegg! Gunnar kan plapre ivei så mye han vil om at dette ikke er et idrettsarrangement, men det er likevel en tvilsom vei å legge ut på. Hadde det vært et rent voksenarrangement, så greit nok. Men inviterer man først barn inn, så får man jammen klare seg med kaffe og Pepsi. Å skulle profittere på BÅDE ølhundene og barn i ett og samme arrangement er litt vel profitthungrig spør du meg!

Selv har jeg stor sans for å følge linjen til organisasjonen Alkokutt, som opererer med 8 alkoholfrie "soner". Drikke kan man gjøre, men ikke i disse situasjonene. Samvær med barn og unge er en av disse sonene! Ligger mye fornuft bak dette!

(link for interesserte: http://www.alkokutt.no/soner2/index.shtml )

Når DET er sagt, så synes jeg ideen med storskjermvisning av bortekampene er knallbra, gjør man noe skikkelig ut av det, så kunne man faktisk få til en "hjemmekamp" til alle 26 kampene i serien! Skulle være bra potensiale for ekstra inntekter her!

Los-Loco har talt!
Hvem er det flest av på kamp? Voksne eller barn? Voksne såklart. Da syns jeg at man skal ha Ølservering, så får eventuelt barna gjøre noe annet på en så spennende og interessant dag :!:
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Nokia wrote: Hvem er det flest av på kamp? Voksne eller barn? Voksne såklart. Da syns jeg at man skal ha Ølservering, så får eventuelt barna gjøre noe annet på en så spennende og interessant dag :!:
Dersom alle "mindreårige" (under 18) plutselig droppet å komme på kamp, ville tilskuermengden til Glimt sunket drastisk! Å ekskludere såpass mange av Glimts tilskuere blir rett og slett dumt, bare for at man skal få kunne ta seg litt øl under kampen.. Det serveres ikke øl på vanlige hjemmekamper, så hvorfor skulle dette være noe unntak, egentlig?
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Fordi dette ikke er en vanlig hjemmekamp!!! I utgangspunktet så er dette en bortekamp, som man øsnket å gjøre noe spesielt med i og med at dette er en "skjebnekamp"

Jeg klarer ikke helt å skjønne all skrikinga fordi at det skal serveres øl, og at det kanskje skal være barn der også.

I forrige uke var jeg på restaurant og spiste og tok meg noen øl, de på nabobordene hadde barn med , men da var det ingen som reagerte på at det ble servert alkohol, hvorfor skal det være forskjell bare fordi det er en fotballkamp som skal vises på storskjerm???
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Jeg sa ikke at det ikke skulle serveres alkohol, det jeg reagerte på var at Nokia sa at alle "barna", som faktisk da vil bety folk opp til 17 år, kunne finne på noe annet, og ikke fikk mulighet til å se denne kampen, som du så korrekt sier at er ufattelig spennende og avgjørende.

Det er ikke tvil om at dette er en viktig kamp, men jeg synes egentlig de gjør noe spesielt bare ved å i det hele tatt vise den på storskjerm/lerret slik de faktisk gjør.. Øl og fotball MÅ ikke gå hånd i hånd :p
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Husk på at dette er en lørdagskveld , en skjebnekamp for Glimt, og det er ikke gratis å leie linjer og utstyr altså må noen tjene penger på dette.
Jeg tror det kommer flere hvis det er ølservering på dette arrangementet.

Husk at dette er ikke noe idrettsarrangement!!! Hadde Glimt satt opp et telt på parkeringsplassen på utsiden av stadion med ølservering hvor de visste kampen , så hadde det ikke vært noen som hadde reagert.
Og hvis dette klassifiseres som et idrettsarr. så må jo også dansegallaen i Nordlandshallen havne i samme kategori fordi dette skjer i en idrettshall. Altså ingen ølservering.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 444 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Baltus wrote:Fordi dette ikke er en vanlig hjemmekamp!!! I utgangspunktet så er dette en bortekamp, som man øsnket å gjøre noe spesielt med i og med at dette er en "skjebnekamp"

Jeg klarer ikke helt å skjønne all skrikinga fordi at det skal serveres øl, og at det kanskje skal være barn der også.

I forrige uke var jeg på restaurant og spiste og tok meg noen øl, de på nabobordene hadde barn med , men da var det ingen som reagerte på at det ble servert alkohol, hvorfor skal det være forskjell bare fordi det er en fotballkamp som skal vises på storskjerm???
Det er en viss forskjell på en restaurant, og et arrangement som dette som vel fort kan bli noe "utflytende", nesten uanz hvilket resultat Glimt skulle få.

Det er noe med kombinasjonen her som skurrer; vil man selge barnebilletter bør man heller ikke servere øl!

Det er sikkert noe i det at det vil komme flere folk hvis det blir øl-servering. Akkurat det synes jeg faktisk er veldig synd. En person som ha øl i den grad at han tenker "Nei, dit gidder jeg ikke gå for jeg kan ikke drikke der", bør vel egentlig tenke litt på om alkoholholdningene sine og forbruket sitt er helt som det bør være.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

E d mange så kåmmer på Aspmyra. Tenkte å ta mæ en tur men får ikke nån vænna me mæ. :(
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

jeg skal ihvertfall :) med masse klær!
Espen Sedeniussen
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Espen wrote:jeg skal ihvertfall :) med masse klær!
D va nu bra. Da bli æ ikke aleina. :D
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Jeg har planer om å komme meg dit. Vet ikke om jeg ville taklet å høre det på radio - jeg får helt angst. Det virker som Radio 3-fyren hever stemmen og blir spent med en gang Glimt beveger seg mot motstanderens banehalvdel, mens når motstanderen er i angrep, er det plutselig sånn "Å dær scora di visst". Fotball på radio er ikke godt for allerede tynnslitte nerver..

Men et lite spørsmål; hvor på Aspmyra drar man for å kjøpe billetter på Glimt-kontoret? Har lite kontroll over de nye byggene der, vet stort sett kun hvor Rimi er, og at man går inn til Spenst rett ved Kinnarps?..
Påsan
Posts: 34
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:11 pm

Post by Påsan »

Du går inn rett bak adidas tribunen. Ca midt på....

Syntes egentlig fotball på radio er ganske bra. Synes Radio3 gjør en bra jobb. Håper de sender neste år også uansett hvor vi spiller
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Påsan wrote: Syntes egentlig fotball på radio er ganske bra. Synes Radio3 gjør en bra jobb. Håper de sender neste år også uansett hvor vi spiller
å ja, enig med deg er! Synes det er kjempeartig å høre på radioen. Er så nostalgisk... Og så må man jo være skjerpet hele tiden! Radio supplert med 443 er bra, men tv-kamp foran radio.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Påsan wrote:Du går inn rett bak adidas tribunen. Ca midt på....

Syntes egentlig fotball på radio er ganske bra. Synes Radio3 gjør en bra jobb. Håper de sender neste år også uansett hvor vi spiller
Er gøy med fotball uansett hvor man ser/hører, og selvfølgelig hører jeg på Radio 3 på bortekampene, men noen ganger blir det FOR spennende. Jeg holdt på å få sammenbrudd under straffekonkurransen mot Levadia Tallinn :p Foretrekker å se det på tv/stadion..
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Jeg kommer :!:
Han får en ball...
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

altså, selv om mine eventuelle barn er sammen med folk som drikker alkohol, så er det jo mitt ansvar RESTEN av tiden å lære dem fornuft.
det er ikke sånn at alle som ser andre drikke alkohol finner ut at "å, da må jeg også gjøre det." - og om de gjør det, så er det noe alvorlig galt med barneoppdragelsen etter min mening. så lenge foreldre gjør det med måte, så er vel alt i orden. dessuten tror jeg kanskje et par fulle personer som gjør seg selv til latter kan være like bra reklame mot alkohol, som å la være å servere øl.

og er det et stort problem, kan foreldrene jo bare nekte barna sine å gå. ikke forstår jeg all hylingen, det er et fritt land.
-- btk
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Enig med deg der btk!
Alle barn har et forhold til alkohol (godt, vondt eller nøytralt), så lenge det også selges brus i baren/kiosken (vet ikke helt hva man skal kalle det jeg) bryr nok ikke barna seg stort.

Uansett, disse "barna" de er vel fra 12-13-14 års alderen og opp. De er jo faktisk store nok til å se etter seg selv, og forstå sånne alkohol-saker.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg og noen kompiser tar også turen til Aspmyra på lørdag, blir da litt folk om ikke annet :)
Post Reply