Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Knuta »

5 plass blir det
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Zann »

Hadde nesten glemt hvor frustrerende det er å se på Glimt som ikke fungerer.
OTH
Posts: 2270
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by OTH »

Skulle akkurat til å skrive at Hauge var langt unna startelver å så scorer han
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Knuta »

JPH prøvet i hvertfall. Mye slurv fra våre sidebacker. Saltnes svak i dag. Boniface kan bli bra.
Last edited by Knuta on Sun Sep 22, 2019 6:53 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Helt greit med ett poeng mot et innbitt Ranheim og handsregelen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Knuta »

Ja kampen kunne vært avgjort i 87 på kontringen til Ranheim.
Last edited by Knuta on Sun Sep 22, 2019 6:54 pm, edited 1 time in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by gavharr »

Den handsen er jo like mye hands som den som ble dømt på Patrick sist match. Utrolig inkonsekvent dømming på denne handsregelen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Zann »

Tung kamp, egentlig sterkt å få med seg det poenget.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Knuta »

Håper at Mjøndalen og Stabæk i morgen overrasker.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by MhepA »

1 poeng er overbetalt i dag. Fy for en særdeles håpløs og udugelig fotballkamp av Glimt. Vi har vært bortskjemt, men dette her, det var ..... Elendig
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Loffen »

Svakt i alle ledd. Elendig ballfordeling og to kantspillere som kun har et mål for øye: "drible, drible, drible".

Sveen var tannløs, og stort sett fraværende ja, men fikk heller ikke mye hjelp fra sine "servitører".
Her i huse et vi torsketunge!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by MhepA »

Sveen skal rett ut av laget. Jeg vet ikke hvem som skal inn. Boniface kanskje? Hva har vi å tape? Dagens dårligste går i alle fall til Konradsen, tror ikke han hadde én pasning som gikk i riktig retning.

Når Evjen drar så forsvinner all den offensive slagkraften. Zinckernagel bør vel spille indreløper? Vi har ikke hatt noen god spiss etter at Herrem dro. Herrem var ikke god han heller, men hna satt i alle fall noe. Nei jeg orker ikke tenke på det engang.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by gavharr »

Det var ingen som spilte Sveen god i dag heller. Jeg trodde Zinck skulle få en god kamp i dag, men der tok jeg jammen feil. Driblingen vil ingen ende ta. Merkelig at han gjennom sin tid i Glimt var mest relasjonssterk da han kom. Nå har han nådd et bunnivå med egotrippingen sin. Jeg vil ha Kupen inn på ene vingen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Mange som tygger på Sveen som spiss, men har dere lagt merke til hvordan vi spiller nå? Vi trenger ikke Stig Johansen 2.0 nå, vi spiller helt annerledes.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2854
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Zinck som indreløper er null vits all den tid han ikke sentrer ballen. Frustrerende resultat mot et imponerende Ranheim, OBOS-materiale til tross.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Novi »

Zink må på benk neste kamp. Passer ikke i 4-3-3, og hvertfall ikke på kant.

Men i dag var jo hele laget råsliten. 1. Omgang var dårlig, men ha f... holder vi på med i 2.?! 2017-nivå, med feilpasninger og ingen samhandling. Fyttirakkern, glad jeg har flytta fra Ranheim og slapp å se på.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Sulliken »

MhepA wrote: Sun Sep 22, 2019 7:18 pm Sveen skal rett ut av laget. Jeg vet ikke hvem som skal inn. Boniface kanskje?
(...)
Vi har ikke hatt noen god spiss etter at Herrem dro. Herrem var ikke god han heller, men hna satt i alle fall noe.
Jeg er litt småuenig om det du skriver om Herrem. Nei han var ikke en målgarantist på toppnivå. Men han satte inn noen kampavgjørende scoringer. De er viktig.

Det største tapet da Herrem dro er den vanvittige innsatsen i presspillet som førsteforsvarer. Jeg savner virkelig det ekstremhøyet presset han la opp til som han fikk vingene med seg på. Det førte ofte til upresise baller fra motstander slik at midtbanen eller forsvaret vårt vant ballen veldig høyt i banen og kunne sette hurtig i gang derfra. Og siden angrepspillerne allerede var der oppe, så var det bare å velge og vrake om man skulle spille høyre, venstre eller stikke rett frem igjennom ledd. (Minst et alternativ var alltid onside). Det ble overtall og farlig nesten hele tiden.

Det er dette momentet jeg savner fra høstens Glimtlag, nemlig presse motstander til å gjøre feil.
I dag prøvde både Evjen og Sveen det, men det hjelper lite når sistemann i angrepet ikke bidrar i presspillet, fordi da blir det ikke et kollektivt press, men bare en og en i presset, og det ga alltid RIL en grei åpning til spille seg ut av problemer.


Så lurer jeg på en ting. Hvorfor skal Glimt på død og liv drible sentralt foran 16 hele forbanna tiden. De er profesjonelle fotballspillere. De vet minst like godt som oss at på EL-nivå vinner du ikke kamper på slikt.
Jeg kan skjønne det hvis tanken er å dra på seg folk for å åpne for back eller indreløper på tur frem, for så å passe til denne for et innlegg. Men da må jo de løpene komme. Det skjedde nesten aldri, og når det skjedde kom de for sent.

Ja vi blir snytt for straffe der RIL fikk straffe på identisk situasjon, Ja. RILspilleren som kom med et flying Kick på Reitan skulle ha hatt rødt og mange kampers karantene. Men selv om de situasjonene gikk som de gikk, og vi følte at vi ble nok en gang fradømt 2 poeng, så skal vi ha vilje og evne nok til å vinne denne.

Til slutt kan man likevel si at det finnes langt bedre lag enn Glimt som sliter med å spille mot en parkert buss..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Sulliken »

Når det gjelder Zink, så sier han jo selv at han er best i den frie 10er-rollen.
Så for å leke bittelitt med formasjonen. Ikke noe drastisk:

------------------Ricardo----------------
Bjørkan, Lode, Bergan, Reitan
-------------------Berg--------------------
-------Evjen--------------Saltnes-----
--------------------Zink--------------------
--------Boniface-----Sveen/Kupen/Moberg

4-1-2-3. Eller 4-3-1-2. Nesten lik formasjon som 4-3-3 men med Zink i den hengende rollen og et par Tanks fremst. Da får man litt variasjoner i type angrepspillere. I dag syns jeg at angrepstrioen blir for lik hverandre i stilen. Alle skal drible, og det gjør det enkelt for RIL å sette opp sikring.

Nå tar jeg kveld.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Det blir ikke nesten lik formasjon hvis du skal fylle inn sentralt med en hengende 10er og et par tanks fremst ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Sulliken »

Rent praktisk i dette eksempelet blir jo at midtspissen blir hengende, og ligger litt bak de to andre og fordele baller (ikke drible seg ihjel!) til idreløpere/backer på tur frem som kan slå innlegg. Evt JPH og Boniface der JPH skal søke å gå bredt og skaffe overlapp med back.. Boniface holder seg mer i midt mens Evjen går litt høyere og bredere som indreløper..

Bare en tanke.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 333 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by helsvhe »

Svein Maalen sa i går til Eurosport etter kampen at de skulle plage Glimt spillerne så de ikke fikk tid til å spille spille sitt, og det må jeg jo si de fikk det til (Maalen ment de lyktes godt, han også). Jeg tror nok også det hadde en del å gjøre med at Glimt virket som de ikke rytme i spillet.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by mortsto »

Vanskelig å se fra bortsevingen på majestetiske Extra Arena, siden mesteparten av kampen foregikk 70-100 meter unna, men jeg fikk ihvertfall med meg at det ikke var noen parkert buss i første omgang. At Ranheim frivillig eller ufrivillig faller ned i andre, skulle nesten bare mangle. Fikk ihvertfall orkesterplass til Bergans gjøren og laden, og han skulle jeg gjerne sett på benken. Virker notorisk utrygg under press, og gjør livsfarlige feil, som vil straffes hardere mot lag som tar vare på sjansene sine. Kampen mot Stabæk virka litt som uflaks til tross for tre innslupne mål. I går var ikke gutta til å kjenne igjen. Var det lufta som gikk ut av ballongen, eller skal vi hevne oss grusomt mot bunnlaget TIL?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by J I P »

Glimt skal ha for at de for andre gang på rad klarer å komme tilbake og stjeler poeng i sluttminuttene.

Man så på Hauge sin scoring hvor viktig det er å "alltid" ha en fri spiler på bakre stolpe som kan plukke opp baller som er for lange.
Det er ikke få innlegg i løpet av en kamp som går over hele forsvaret.

Jeg syns laget løftet seg med de formasjonsendringene som ble gjort etter at Hauge kom inn.

Er det så denne sesongen at når Glimt scorer først da vinner de?
Scorer motstanderen først så blir alt mer usikkert og det ender fort med tap eller uavgjort.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Larsson »

Det blir for ineffektivt med både Zinckernagel og Jens Petter Hauge. Mats Møller Dæhli'sk. Konsekvent for mange touch hos begge. Og mot lag som forsvarer seg så godt og med så mange som Ranheim gjorde i går blir det bortimot umulig å spille seg gjennom de tette leddene. Ballen må gå og ballen må gå kjappere for å knekke opp slike kampbilder.

Layouni hadde de samme tendensene tidlig i Glimt-karrieren, men han knakk "pass-and-move"-koden tidlig. Den fandeninvolskheten til å gå ned til linja ble savnet i går.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Bodø/Glimt R22 22/09 kl. 18.00

Post by Novi »

Mye som ble savnet i går :-( Vi la jo pasninger bak hverandre konsekvent, og var nesten komisk i 2. omgang. Vi har vært topptrente hele år, men denne kampen så vi direkte SLITNE ut.

Og kantene var, som du sier, alt for ballkjælende. Zinker er jo alltid det, så om man forventet noe annet er man naiv. JPH håpet jeg skulle bidra litt mer med kjappe innlegg, men så hadde han jo en midtbane som hadde gitt opp i frustrasjon å spille eget spill.

Heldig poeng, etter 2 annulerte mål, gigasjanse til Reginiussen, og alene-med-keeper-sjansen til Storflor.
Una mas cerveza.
Post Reply