Eliteserien 2020

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2020

Post by MhepA »

Knuta wrote: Fri Dec 13, 2019 3:51 pm Forstår ikke de som mener at Glimt ikke blir bra neste år. Hva tilsier at Bjørkan blir solgt?. De andre supertalentene Glimt har blir et år eldre og får enda mer erfaring. I tillegg har vi potensielle forsterninger og totalt tror jeg Glimt er bedre rustet neste år også p.g.a god økonomi. Evjen blir et savn som også Bjørnbak ble i 2019. KK blir fordi topplagene har forlenget med sine trenere. Jer ser lyst på neste år.
Vi er nok bare klok av skade dessverre. Glimt har vært det laget som har vært vanskeligst å tippe ironisk nok. Det blir aldri som JEG forventer. Før sesongen slaktet jeg laget med Herrem på topp. Jeg så ingen annen utfall enn at vi aldri ble å score mål og i beste fall redde oss gjennom en sensasjonell kvalik. I år er det så vanvittig mange spillere som har levd opp milevis langt over forventning. Berg, Saltnes, Lode, Friedrich, Herrem og ikke minst våre to storsalg som før sesongen var et talent og en ving som egentlig aldri slo gjennom.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Knuta wrote: Fri Dec 13, 2019 3:51 pm Forstår ikke de som mener at Glimt ikke blir bra neste år. Hva tilsier at Bjørkan blir solgt?. De andre supertalentene Glimt har blir et år eldre og får enda mer erfaring. I tillegg har vi potensielle forsterninger og totalt tror jeg Glimt er bedre rustet neste år også p.g.a god økonomi. Evjen blir et savn som også Bjørnbak ble i 2019. KK blir fordi topplagene har forlenget med sine trenere. Jer ser lyst på neste år.
Det er nå ikke så lett å finne argumenter for en dårlig(ere) sesong enn i år.

Friedrich har ikke forlenga, så vi vet ikke helt hva vi får i mål.

Bjørkan har kun kontrakt ut 2020 og kan vel dermed signere for hvemsomhelst i sommer og forlate etter sesongen? Det taler for et salg. Blir i så fall svært krevende å erstatte.

"Supertalenter" kan være hit or miss, det er ikke hverdagskost at noen slår gjennom som Evjen har gjort.

Flere av spillerne har tilsynelatende overprestert denne sesongen, og det er ikke sikkert vi kan vente at alle holder samme nivå som i fjor — det skal ikke rare reduksjonen til hos særlig mange før det viser seg på resultatene.

Hva slags forsterkninger vi faktisk klarer å lande er fortsatt helt i det blå, og om de passer inn og presterer er et åpent spørsmål. I skrivende stund mangler vi minst en keeper, en midtbanespiller og to høyrebacker for å bare ha samme dekning som i august i år.

Angående økonomien er det vel ting som tyder på at klubbdrifta unntatt spillersalg ikke går så godt, og at disse økonomiske musklene ikke er så store at klubben har råd til all verdens investeringer.

Dette er jo et utvalg av nedsider på omtrent alle fronter der det finnes nedsider, og alt går forhåpentligvis ikke galt. Men det er ikke vanskelig å se for seg hvordan neste sesong kan bli traurig sammenlikna med årets.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Eliteserien 2020

Post by ecke »

Ikke for å bli depressiv, men prestasjonen i de 10 siste kampene, og da med Evjen på plass, er grunn nok til å være edruelig. Det var bare Reitan som var en direkte forsterkning av førstelaget denne sesongen, selv om Bjørkan/Knutsen ønsket mye mer på vinteren. Nå er det så mange, mange flere som skal inn for at det skal bli et solid lag som med sikkerhet vil levere på øverste halvdel.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Jeg vil vel påstå at av de siste ti kampene var Tromsø hjemme, Mjøndalen hjemme, Brann borte, deler av Haugesund hjemme, størstedelen av RBK borte og Kristiansund hjemme gode prestasjoner. Dvs fire hele og to halve kamper. Jeg føler ikke at det er nedrykkstempo, men medaljeskjema var det definitivt ikke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Eliteserien 2020

Post by ecke »

Jeg er ikke så depressivt anlagt, at jeg snakker om nedrykk. Du ber selv om keeper, to backer og en midtbanespiller. Klubben har i "offentlighet" selv siktet seg inn på en kant (Solbakken) og en ny midtspiss (Junker). Jeg har et stort ønske om at det kommer en talentfull midtstopper. Da er vi oppe i syv nye spillere for at jeg skal føle meg trygg på å komme høyt oppe på tabellen. Det er en skikkelig stor jobb for Bjørkan/Knutsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2020

Post by liverglimt »

Jeg er veldig fornøyd med aktiviteten på overgangsmarkedet. Men det må signeres flere før nyttår og midten av januar før jeg orker å tenke på medaljestrid neste år.

De jobber godt, men vi må få inn backer, en midtstopper og en kant eller to før jeg ser over 7ende plass til neste år. Håper dette kommer for da kan vi også sparke fra oss i e-cup, men da må det bli ett godt lag med 2-3 spillere på benken som har x-faktor. Bytter må være mulig slik at kamper kan endres.

Spennende sesong i vente.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

Mandagskampen i Eliteserien forsvinner neste år

Norsk Toppfotball (NTF) har lyttet til supporterne og legger eliteserierundene fast til lørdag og søndag kommende sesong.

I månedene april, oktober og november skal lørdagskampene spilles klokken 16 og 18, mens de spilles klokken 18 og 20 fra mai til september. Søndager blir det som i 2019, fem kamper klokken 18 og én klokken 20.
Les mere i Nettavisen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Sulliken »

Det er bra!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Skulle nesten tro det er mandagskampen sin skyld at norsk fotball ligger brakk...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2020

Post by MhepA »

Den har mye av skylda. Idiotskap hele greia. Du robber folk for noen av de mest spennende oppgjørene som bør gå parallelt med resten av runden. Det finnes færre og færre av de som ser alt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Novi »

Mindre spennende å følge runden søndag også, dersom eget lag spiller mandag. Er vel kombinasjon av flere ting som gjør at interessen er laber, så en god start og "tighte" opp litt. Spille flere runder på sommeren når det ikke er konkurranse mot andre ligaer er også smart. Avslutte sesongen før desember kan også være greit.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

I morgen klokken 12 så får vi altså se hvilke helger Glimt skal spille/borte og hjemme.
Det blir en egen sending på Eurosport Norge. Vi kan også notere oss at tiden på MAX er over og de kampene kan vi nå se på TV Norge.

Stabæk mister ellers sin sportslige leder Inge Andrè Olsen 1. april 2020. Han skal inn i jobben som sportsjef i Aalborg.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Janco »

Her har VG en analyse av hva RBK bør gjøre:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/Ad9Pk ... tent=row-2

Journalisten prøver samtidig å selge inn både Lode og Saltnes til Rosenborg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Sulliken »

Det skal Rævbk bare drite i. Salte har jo akkurat signert ny kontrakt, så han blir dyrere enn de vil betale. Lode bkir også dyr.
Er det enda en journalist som mener at Glimt må finne sin plass i fotballhierakiet?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Nei, det er Kai Bardal som har klare meninger om hvordan fotball skal og bør spilles, og har meninger om hvordan RBK skal kunne oppnå det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Vegard »

"Ingen eliteseriekamp mandag - betyr at Premier League tar enda mer av glansen fra norsk fotball. Umulig produkt å konkurrere mot på lørdager og søndager.
Gir fra seg sin unike kampdag - der konkurransen fra annen attraktiv fotball er liten. Neppe en god avgjørelse på sikt."


Slik skriver Morten Langli (@skolemorten) på twitter.

Jeg er helt enig. For en som stort sett kun ser norsk fotball vil jeg savne TV-kampen på mandager. Fin anledning til å se andre lag enn Glimt. Det ble en fin forlengelse av fotballhelgen, men ikke i 2020 dessverre.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Langli er vel forpliktet til å si det da TV2 betaler skjorta for å sende PL. Han er vel redd for at mange dropper å betale i bøtter og spann for å se Norwich og Brighton.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Sulliken »

Fotball skal spilles i helga!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Vegard »

... sier gjerne folk som mer enn gjerne ser en engelsk, spansk eller tysk midt-uke-kamp :D
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Knuta wrote: Wed Dec 18, 2019 10:59 am Langli er vel forpliktet til å si det da TV2 betaler skjorta for å sende PL. Han er vel redd for at mange dropper å betale i bøtter og spann for å se Norwich og Brighton.
Spesielt at han er forpliktet til å mene det ettersom Langli ikke har jobbet for TV 2 siden 2014...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Selv om konkurransen fra anna idrett er liten på mandager, har vel mandagene hatt lave tilskuertall og lave seertall? Gir mening å ta grep når en del av produktet ditt ikke leverer som forventa, vel?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Sulliken »

Vegard wrote: Wed Dec 18, 2019 1:19 pm ... sier gjerne folk som mer enn gjerne ser en engelsk, spansk eller tysk midt-uke-kamp :D
Jeg har ikke sett en eneste hel kamp direkte fra andre ligaer enn den norske i de tja.. 4-5 siste årene..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Vegard »

Var mer rettet mot alle som var uenige med Langli på Twitter, flere av dem ser mye fotball. Og da strekker ikke helgen til.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by ingen87 »

De fleste har vel ett lag i PL og ett lag i Eliteserien? Hvor sansnynlig er det egentlig at kampene krasjer? Fem av åtte søndagskamper spilles samtidig som èn PL-kamp, mens en sjette (20:00) aldri vil krasje. Man skal være veldig uheldig for at dette skal krasje med sitt lag spesielt ofte? Eller er det sånn at folk heller ser "spennende" oppgjør i Premier League fremfor å se sitt eget lag i Eliteserien?

Her er min "rangerte" fotballiste (veldig grovt, finnes mange nyanser i denne lista):
1. Bodø/Glimt live
2. Bodø/Glimt på TV
3. Liverpool
4. Spennende/aktuell kamp i Premier League
5. Spennende /aktuell kamp Eliteserien
6. Spennende / aktuell kamp OBOS
7. Spennende / aktuell kamp i øvrige serier
Førr Evig!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Eliteserien 2020

Post by JHA »

Her er prioriteringslisten.

Glimt
Se "reprise" av Glimt ( Ser alle kamper minst 2 ganger )
Se andre tippeliga lag ( Tipper jeg har sett alle lagene i minst 6 kamper )
Champions og Europa league, litt avhengig av hvem som spiller. Ikke noe spes favoritter men følger selvsagt litt mere med hvor det er nordmenn involvert.
Se Obos (Ikke så ofte nå lengre, men prøver å holde meg litt oppdatert)

Når kampene spilles er ikke så nøye, kun Glimt som er viktig å få med seg direkte. Resten kan sees i opptak.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Post Reply