Eliteserien 2020

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Glimt1916 »

Nå er det presisert at alle kan alle trene som RBK og FKH
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Jeg synes det fremstår rart at eliteserieklubber permiterer spillere. Som Frode T sa på Facebook Live i går; Pengene vil jo komme når kampene starter. Det er bare det at de ikke kommer akkurat nå.

Mistenker at mange klubber med svak likviditet utnytter det nye permitteringssystemet hvor staten tar en stor del av regningen. Strømsgodset har jo dessuten en svært ugunstig avtale hengende over seg. Kanskje dette er et forhandlingsutspill rettet mot Drammenspatriotene.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Samtidig -- den svake likviditeten gjør vel at de ikke alltid har noe valg? Pengene kommer, men er det ikke penger å betale lønn og regninger med nå, så er det jo ikke penger der. Vet ikke hvor fotballklubbene stiller i køen for myndighetenes nødkredittkasse?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Glimt1916 »

Må innrømme at jeg blir litt bekymret over å høre at han sa det. Samtidig må det vel bety at klubben har en del egenkapital å ta av. Så får vi bare håpe at han har rett.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Eliteserien 2020

Post by helsvhe »

Økonomien tror jeg Glimt må ha bra kontroll på nå et x antall år i grønn sone. Og med bra resultat i fjor og mest sansynelig mere penger inn i januar etter Evjen gikk til AZ så tipper det ikke er noe fare nå.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Glimt1916 »

Det virker som likviditeten er god ja. Jeg er mer skeptisk til at han tar det aom en selvfølge at sesongen blir avviklet uten noen økonomiske tap.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Boombadila »

Det er kanskje et åpent spørsmål om ikke noe av dette blir sagt for å berolige oss supportere.

Jeg vil nok tro at man har kontroll på likviditeten i klubben, man har jo tross alt jobbet med å få styring på økonomien lenge.

Men jeg mistenker at det finnes nok et notat et sted hvor det nevnes konsekvensene hvis det ikke blir spilt fotball i år, og hvilke inntekter og utgifter man har da.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

Glimt har senket prisen for medlemskap fra 550 kroner til 200 kroner.
Mener at jeg har lest at det har vært rundt 70 stk som betalte dette medlemskapet i tidligere år.
Da må man opp i nesten 200 for å kompensere for prisreduksjonen.

Så, hvis du vil gi en symbolsk støtte til klubben og vise din tilhørlighet til klubben så finner du detaljer om hvordan du kan melde deg inn i denne tråden:
https://www.glimt.no/om-klubben/bli-med ... bodo-glimt
Som medlem har du disse fordelene:

Stemmerett på årsmøtet.
10 prosent rabatt på ordinære varer i Glimt-shop'en.
Klubbens eget nyhetsbrev sendt til din epost.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Sven-Rune »

En fin mulighet for oss som har mulighet til å støtte klubben i våre hjerter. Oppfordrer alle her inne til å melde seg inn :LFC
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Hvis eliteserieklubbene får en nødpakke er jeg spent på fordelingen. Sier seg selv at RBK har større tap enn for eks Glimt og Mjøndalen, men er det fair at dette kompenseres?
Skal man «belønnes» for å drive stor butikk? Eller at mer økonomiske skakkjørte klubber blir belønnet for dette, som for eks Haugesund?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2020

Post by tomath »

Larsson wrote: Thu Mar 19, 2020 7:11 pm Mistenker at mange klubber med svak likviditet utnytter det nye permitteringssystemet hvor staten tar en stor del av regningen. Strømsgodset har jo dessuten en svært ugunstig avtale hengende over seg. Kanskje dette er et forhandlingsutspill rettet mot Drammenspatriotene.
Ikke sikkert det er så lurt i så fall. Visstnok flere utenlandske klubber som er nysgjerrige på situasjonen i Norge.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Glimt1916 »

Nå er klubbene i PL enige om en foreløpig plan der man skal prøve å få spilt ferdig årets sesong mellom 1. Juni og 11. Juli. Alle kampene skal gå uten publikum. Det blir spennende å se når den norske sesongen blir sparket i gang, og om det kommer til å være folk på tribunene.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

tomath wrote: Sat Mar 21, 2020 10:30 pmIkke sikkert det er så lurt i så fall. Visstnok flere utenlandske klubber som er nysgjerrige på situasjonen i Norge.
Jaja, helt soleklart. Både Strømsgdoset, FKH og Vålerenga kommer til å miste spillere som benytter muligheten. Og klubbene har i utgangspunktet INGENTING de skulle ha sagt...
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Novi »

Blir interessant og se. Noen spillere vil garantert benytte den muligheten. Kanskje i større grad utenlandske, som har lite å tape på å være illojale?
Håper og tror Glimt klarer holde på sine spillere. Ser jo også ut til å være mindre hissige på permittering enn enkelte andre klubber.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Glimt1916 »

Starte med tomme tribuner eller vente til tidligst juni er det som nå diskuteres

https://www.vg.no/sport/fotball/i/wPQyy ... e-tribuner
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Første juni med publikum er helt urealistisk. Skulle jeg tippe kan full trenings uke starte 1.juli og treningskamper uten publikum også i juli. Oppstart serien med publikum 1.august og som jeg foreslo 2 kamper i uka og dropp cupen i år og vi er i boks i slutten av november. Det er mye bedre enn stadig å komme med for tidlige starter. EM er utsatt til neste år. OL som skulle starte i slutten av Juli blir utsatt til antakelig til 2021. Så hvordan NFF får det til at den norske serien kan starte i juni er rene pølsevev.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Garrincha »

Jeg ser mange analyser både her og der at vi kanskje har smittetopp i slutten av mai (dette vet jo ingen helt sikkert) og da blir det kanskje sent juli/tidlig august før man kommer i gang. Kanskje det blir slik Knuta spår at de bør droppe cupen og kjøre intensivt to kamper i uka.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

NFF må jo bare vente på signaler fra UEFA. De vil jo planlegge for sin høst-vår-sesong, så må den norske klikke på plass med den på en måte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Eliteserien 2020

Post by helsvhe »

Da blir det på nytt utsatt, nå til 23. -24. mai. https://www.vg.no/sport/fotball/i/3J36q ... ten-av-mai
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Men treningsforbudet bør jo oppheves 4 uker før seriestart. Det vil si i slutten av April. Noe jeg ikke har noe tro på.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2020

Post by MhepA »

All ære til Sarpsborg som ser muligheter framfor problemer.
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Dette er et tiltak jeg tenker Glimt også kan få til. Vi er jo for en gangs skyld så heldige at vi har mindre kapasitet på stadion at vi kunne greit å fått solgt 5000 billetter til et slikt tiltak. Jeg er i hvert fall svært sulteforet, så jeg betaler gjerne for litt Glimt-underholdning.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2020

Post by gavharr »

Enig! Kjør på. Kanskje noen "Lindmo"-intervjuer med et par spillere. Konkurranser, evt. kåringer osv. Involver folket, og tjen inn noen kroner som ellers ville vært tapt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

VG har kommet med en artikkel om kaoset som rår
Bodø/Glimt har for eksempel valgt ikke å permittere, og tar dermed kostnader selv i en tid der konkurrenter henviser spillerne til det offentlige. Hvis vi ser på saken med nordlandske briller, vil det nok fremstå provoserende dersom klubber med permitterte spillere omgår eller utfordrer regelverket.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Eliteserien 2020

Post by helsvhe »

Jeg synes det blir helt feil om de som er 100% permittert skal få lov til å tren med opplegg fra klubben. Det er jo ikke love for noen som er permittert å jobb "gratis" for sin arbeidsgiver og trening er jo en del av arbeidsdagen til fotballspillere.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Jeg synes det er et betimelig spørsmål om det i det hele tatt er mulig å permittere fotballspillere 100% uten å samtidig påføre/forvente at de nærmest begår karriereselvmord i sofaen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply