Eliteserien 2020

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Gvandreassen »

Dette kan det da ikke være noe hold i?

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... L69X1ob-CQ
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Må nok vente til 7 mai angående avklaring om vi kan begynne med trening med fysisk kontakt. Skulle jeg tippe så kan vanlig fotballtrening starte opp 11 mai.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Sterkt av en kulturminister å gå i retning av å være ministeren som lot Eliteserie-klubber gå konkurs på sin vakt. Ikke får man starte opp og ikke kan mange lage økonomiske pakker som passer idretten. Start sliter bigtime og sier selv at de har penger "til og med juni". Helt utrolig!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Novi »

Tydelig langt mer opptatt av politikken i dette og utøve sin makt, fremfor å være løsningsorientert for fotballen.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Garrincha »

Knuta, du er nå i allefall ingen pessimist, det skal du ha. Jeg håper du har rett.

Sitat av Raja i dagens VG:
– Når det gjelder fotballen, jeg skjønner at de er ivrige på å komme i gang. Detaljene rundt dette vil vi gi en avklaring på den 7. mai.
Det er da noe. Personlig mener jeg fremdeles at toppidretten, med garantier rundt rutiner med smitteforebygging, burde kunne behandles annerledes enn bredden. Viser der seg at toppidretten får det til å fungere kan man gradvis åpne for bredden etterhvert. Derfor burde noen faktisk få dispensasjon fra avstandsregelen under visse forutsetninger. Man trenger ikke slippe hele idretten løs samtidig.

Da kan profesjonelle utøvere få gjort jobben sin, og befolkningen får noe annet enn sykdom, pengemangel, arbeidsledighet og mangel på sosial kontakt å snakke om.

Jeg ser noen stiller spørsmålet om at spillere kan bli alvorlig syke.

Hvis man som frisk, ung idrettsutøver uten bakomforliggende sykdom skulle bli alvorlig syk og dø, så ville det muligens skjedd på ett eller annet tidspunkt uansett. Da er det kanskje et overaktivt immunforsvar som er problemet. Man har ingen garantier for det, selv om dette er sjeldent.

Hvis dette høres hjerterått ut, så driver jo faktisk myndighetene en politikk der friske mennesker gradvis skal smittes.I allefall til vi får ei vaksine og den er fremdeles langt unna.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Beslutning om Bundesliga utsettes til 6. mai. Kanskje det vil farge hva som skjer her den 7. da.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Garrincha »

FHI synes fotballen har lagt fram en akseptabel plan og mener Eliteserien kan komme i gang. Det er regjeringen som er flaskehalsen tydeligvis.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Opdgr ... temme-selv
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

Hmm, havner vi rett inn i en Trumplignende situasjon nå? Hvis du ikke er snill med og roser kulturministeren så åpner han ikke opp:
https://www.nrk.no/sport/fritt-frem-for ... 1.15001893
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Garrincha »

Raja sier gang på gang at man ikke kan forskjellsbehandle av prinsipielle grunner. Dette er bare tull og svada. I politikken forskjellsbehandles det hele tiden, ja forskjellsbehandling er faktisk en enormt stor del av politikken.

Nå har forbundet for den største sporten brukt masse energi på å klekke ut en plan på hvordan man kan få i gang toppfotballen. Det er jo egentlig en gave til regjeringen som de burde sette pris på. Fotballen kan gå foran og så kan alle høste erfaringer om hvordan det utvikler seg. Det hele er godt kontrollert og det er ekstremt målbart. Folkehelseinstituttet synes planen ser bra ut.

Jeg blir veldig overrasket hvis ikke ting begynner å skje, jeg tror Raja kommer til å ta til fornuften.

Det er klart, det er noen som støtter han, men de finnes mest av i kommentarfeltene, og i sosiale medier. Hvis jeg ikke har misforstått helt, Norges Idrettsforbund står også bak NFF, og da svekkes deler av Rajas "likt for alle"-argument.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Husk nå hvilket parti Raja representerer. Når han sier nei blir jo vedtaket ja.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Mangelen på utspill og reaksjoner fra fotballfolket de siste 20 timene etter Rajas opptreden tolker jeg dithen at enten vil a) det vil bli åpnet for kontaktidrett 7. mai og igangsettelse av sesong fra 15. juni og/eller b) økonomiske pakker til idrettslag og fotballklubber på vei.

Jeg tipper vi vet mer om syv dager.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Boombadila »

Garrincha wrote: Thu Apr 30, 2020 11:10 pm Det er regjeringen som er flaskehalsen tydeligvis
Rart det der, men regjeringer som insisterer på at de bestemmer er jo en uting :lol:

Fra spøk til revolver, det har vært noen reaksjoner fra fotballfolket i det siste, men jeg merker meg at de fleste er i rammen av Discovery.

Ser vi et tegn på at money talks?

Samtidig klarer jeg ikke helt å befri meg fra tanken om at man er unødig konfliktsøkende. Man kommer som regel lengre med honning enn med edikk.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Garrincha »

Ja det er jeg enig i Bombadilla, men det er nok litt frustrasjon både på den ene og den andre siden. Alle har sine interesser. Penger står på spill, helsa står på spill og alle parter beveger seg i upløyd mark. Så det er jo ikke enkelt. Men NOE skjer og det er bra.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Boombadila wrote: Fri May 01, 2020 11:14 am Fra spøk til revolver, det har vært noen reaksjoner fra fotballfolket i det siste, men jeg merker meg at de fleste er i rammen av Discovery.

Ser vi et tegn på at money talks?
Jeg har kommet fram til motsatt konklusjon. Leif Welhaven, kommentator i Discovery-partner VG som får titalls millioner for å levere stoff om Eliteserien, er kanskje den største og tydeligste stemmen som jobber mot fotballen. Flere kommentarer de siste ukene hvor han stiller tusenvis av spørsmål uten å være i nærheten av å forsøke å besvare dem. Noe som har medført ganske krass kritikk fra fotballeiren; kommunikasjonssjef i NFF, Odd-sjef Håndlykken og en rekke spillere har kommet med syrligheter rettet mot Welhaven.

Jeg synes Discovery sitter urovekkende stille. Økonomien er så rød der at det omtrent renner blod gjennom korridorene, og noe av skylda må satsingen på Eliteserien ta.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Garrincha »

Welhaven har jo ikke akkurat vært balansert i sine kommentarer. Han har jo nesten fremstått som Norges største forkjemper mot å få fotballen i gang, ofte med rimelig uforståelige og tildels latterlige argumenter.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Raja likte nok ikke at NFF og FHI hadde blitt enige uten han. Nå furter han som et lite barn og så får han siste ord den 7 mai og så er alt greit. Welhaven har vel de siste ukene stortsett kommet med motstridende og uklare meldinger mye basert på innfallsmetoden.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Toppdivisjonen i Portugal åpnes 30 mai.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Ungarn starter 23 mai
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

Den tyske regjeringen har gitt tillatelse til at tysk Bundesliga kan gjenoppta kampaktiviteten.
Ifølge tyske medier skal Bundesliga ha muligheten til å velge mellom 15. og 22. mai for restart av ligaen. Foreløpig er det ikke konkludert med hensyn til hvilken dato valget faller på.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

https://www.tv2.no/sport/11428383/

Norske klubbleger er ikke udelt positive til den foreslåtte protokollen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

Er det virkelig nytt for mange nordmenn å vaske hendene?
– Hvis du sier at sånn skal det være for at du skal kunne gå på jobb, så tror jeg de fleste klarer å følge det.
Det viktigste er uansett å vaske hendene. Det tror jeg er helt nytt for mange nordmenn, sier han.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 447 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Glimt1916 »

På offentlige steder som fotballkamper og puber ser jeg mange som dropper å vaske hendene etter dobesøk.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by J I P »

Kjetil Knutsen er trygg på at Glimt skal klare å oppfylle kravene skriver Avisa Nordland .
Det er laget en protokoll som må følges dersom toppfotballen skal få starte opp igjen. Her er det en rekke strenge krav.

– Vi har hatt møte med legen vår, Morten Sørgård, og er trygge på at vi skal klare å opprettholde de kravene som kommer.
Så får vi se hvor omfattende de blir. Vi er uansett klare for å gjøre det som skal til, sier Knutsen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Seriestart 16. Juni. Da et det i boks. Vanlig trening fra 15 mai.
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 110 times
Been thanked: 39 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Janco »

Kan vel starte «vanlig» trening fra... Nå 😊👍
Post Reply