Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Moderators: Sulliken, Larsen

Glimt sin beste spiller i denne kampen

Poll ended at Wed Nov 13, 2019 9:22 am

1 Ricardo
1
11%
29 Erlend Dahl Reitan
0
No votes
18 Brede Moe
0
No votes
2 Marius Lode 70' =>
0
No votes
16 Morten Konradsen
0
No votes
26 Håkon Evjen
0
No votes
7 Patrick Berg
0
No votes
14 Ulrik Saltnes
0
No votes
10 Philip Zinckernagel 90+1' =>
1
11%
8 Victor Boniface 62' =>
0
No votes
11 Jens Petter Hauge
7
78%
4 Vegard Bergan 90+1' <=
0
No votes
22 Ole Amund Sveen 70'<=
0
No votes
6 Vegard Leikvoll Moberg 62<=
0
No votes
 
Total votes: 9

Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 Eurosport Norge

Post by Glenn P »

Spesielt med Boniface som faktisk virker å være ganske komplett i boksen, blir bra 2020!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 Eurosport Norge

Post by Novi »

Vet ikke om alle var så dårlige. MK slet noe i uvant rolle og laget unødvendig straffe. Men laget hadde nok den største roen med ball i laget som noen har vist på Lerkendal i år. Fikk det til å stemme litt bedre fremover, men det er fortsatt mye usikkerhet når vi fosser fremover. Ingen Amor som man VET er på løp, og Hauge er ofte langt nede i banen når vi vinner ball.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by J I P »

Trøsta nu er at vi har slått voldsomt tilbake i neste kamp etter nederlag tidligere denne sesongen.
Vi krysser fingrene for at vi gjør det allerede mot Kristiansund.

Ellers, hvem var vår beste spiller i denne kampen? Gi din stemme.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by Larsson »

Mye utur de siste ukene. Man får som regel fortjent, men i går hadde Glimt minst fortjent U. Og kanskje var det også noe som snek seg inn i bakhodet på spillerne da de siste ti minuttene virket å være veldig happy med resultatet. Glimt hadde muligheter til å kjøre overganger.

Jeg ville nok heller sett Kupen inn for Boniface de siste 20. Moberg ble verken fugl eller fisk mot RBK-stopperne. Han klarte ikke å ta dem i duellene (det er jo ikke rart ettersom Tore Reg er ligaens klart beste stopper) eller å løpe fra dem. Det hadde neppe Kupen heller gjort, men frekvensen på føttene er kjappere og en spillesugen Kupen hadde nok gjort det verre for RBKs bakre ledd. Selvsagt lett å mene i ettertid.

Synes likevel det er så forbanna gledelig å se et Glimt som i stor grad tørr å spille eget spill, selv på gressbane (ikke én seier i år - selv om man er én assistentdommer unna å stoppe den rekken) og på den verste stadionen i Eliteserien. Attpåtil var det nesten Håvard Bøkko-forhold på gressmatten der utover andre omgang. Men Glimt-spillerne spiller seg fri gang på gang og tør å bruke ballen i mye større grad enn hva spillere som tjener både to- og tregangen gjør. Og dette gjør man altså uten lagets klart beste stopper de siste tjue og med en indreløper som venstreback.

Glimt ble kanskje frarøvet et viktig poeng i går, men jeg er helt sikker på at man vil tjene på å tørre å spille sitt eget spill i framtiden. Det får være en mager trøst. Også er det noe å lære av dette, både for Morten Konradsen, Kjetil Knutsen og alle andre.

Et par uker pause tror jeg gjør guttene godt. Jeg vil tro det er et heltent Glimt-lag som er klar til å slå KBK så fort skuffelsen har lagt seg. Og da vil jo medalje mer eller mindre være i boks.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by Knuta »

Først og fremst så slipper vi inn for mange mål. Når vi scorer 3 mål på hjemmebane og ikke vinner er det noe alvorlig feil i vårt forsvarssystem. Det er ikke angrepsspillet som svikter. Vi ligger på 2 plass i scorete mål mens vi er på 11plass i innslupte mål. Selv om vi scorer 2-3 mål så taper vi kamper eller spiller uavgjort. Vi har en keeper som kan redde masse mens som er en som ikke gir de bak trygghet, samt at de kommuniserer dårlig. Midtstopperne veldig opp og ned, vingbacker som er gode offensiv men sliter veldig defensivt. KK og treningsteamet er nødt til å knekke koden i forsvarsspillet. Hver corner imot er ren random om det blir mål eller ikke. Er livredd for hver corner imot.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by Novi »

Hm, tja. I enkelte kamper sliter vi bakover, og vi har jo en del dødballmål i mot. Mot RBK kunne de fort scoret et par til på dødball, så der slet vi.

Men jeg er heller på at vi scorer for lite. Har sett alle kampene, og i høstens uavgjort-rekke så er vi svært inneffektive fremover. Zinker har gått mye for seg selv, Hauge har skjært innover uten mye plan, og vi får få avslutninger ut av stort ballinnehav på motstanders side. Hver uavgjort-kamp er 1 mål unna seier. Så på f.eks. 6 kamper er man 6 mål unna 12 mer poeng.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by J I P »

Da har vi unnagjort årets 5 kamper på naturgress og har innkassert følgende fangst:
Stabæk, 0 poeng
Haugesund, 1 poeng
Lillestrøm, 1 poeng
Brann, 1 poeng
Rosenborg, 0 poeng
Sum: 3 poeng og et snitt på 0,6 per kamp.

Av våre 5 siste seriekamper har 3 vært på naturgress.

Det betyr at vi på kunstgress har kapret 48 poeng på 23 kamper, et snitt på 2,08 poeng.

Det gir da et håp om poeng i årets to siste kamper på kunstgress?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by Knuta »

Novi wrote: Mon Nov 11, 2019 3:23 pm Men jeg er heller på at vi scorer for lite.
Vi har scoret 59 mål i årets serie som er ganske imponerende. Men selv om vi har kamper vi dominerer fullstendig slipper vi inn en haug med baklengsmål. Det er der forksjellen mellom Molde og Glimt ligger. I tillegg selvfølgelig uavgjorte kamper vi burde vunnet.

1, Dominerer og scorer 5 mål borte mot Mjøndalen men slipper likevel inn 4 mål og taper neste.
2. Rundspiller Molde hjemme og leder 3-0 og slipper inn 2 mål på slutten og taper nesten poeng.
3. Scorer 4 mål borte mot Viking og Viking henter oss nesten opp og scorer 3 mål mot oss.
4. 6-0 mot VIF lar vi gå forbii stillhet.
5. Vi rundspiller Stabæk hjemme og scorer 3 mål men slipper likevel inn 3 mål og får uavgjort.
6. Scorer 2 mål hjemme mot Haugesund men klarer fortsatt bare uavgjort.
7. Klare faktisk å score 2 mål på lerkendal men klarer likevel å slippe inn 3 mål og taper.

Det er faktisk 23 mål innslupne på 7 kamper hvor 10-12 av dem er grove forsvarstabber og jeg begynner å bli drittlei av dette.
Som et offensivt lag som Glimt forventer vi at Glimt alltid skal score en haug med mål og i år har vi gjort det.
Jeg mener fortsatt at Glimt har et stort forsvarsproblem selv om vi er flikere til å spille oss ut i trange situasjoner. Tror jeg må ta en prat med KK og høre hans mening.
PS: Både Molde, ODD, RBK, Viking, KBK, Brann, Haugesund, Stabæk, VIF og Sarpsborg har sluppet inn færre mål enn Glimt i år så det sier meg at noe er feil.
På den delen av spillet ville vi ligget ned i nedrykkssumpen, det er det offensive som har reddet oss.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by Larsson »

...og forrige sesong var det det defensive som berget oss. Jeg tar heller at man scorer mange mål, slipper inn flere mål og 2. plass enn 14 uavgjorte og 32 poeng som var tilfellet i fjor. I valget mellom de ekstreme ytterpunktene vi har sett i 2018 og 2019 velger jeg 2019 ti av ti ganger. Det tror jeg Kjetil Knutsen også gjør. Men du får høre med han, Knuta. Han er sikkert misfornøyd med å være en av de heteste kandidatene til å bli Årets Trener :-)
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by Knuta »

Ja KK er veldig fornøyd med den offensive delen men har også uttalt at mange av Glimts baklengsmål er utilgivelig. Uansett så er det veldig fortjent hvis han blir årets trener. Jeg har aldri klaget på KK men ønsker at Glimt skal bli bedre defensivt. Jeg har ikke noen fasit på hvordan det skal løses men har noen synspunkter som går på strategi.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd ES-R28-2019 Rosenborg-Bodø/Glimt søndag 10/11 Kl. 20:00 , Resultat 3-2 :-( 51 poeng, 2. plass etter kampen

Post by Kesseboy »

Hvis du skal plukke ut akkurat de kampene der vi har sluppet inn mange mål, så er det klart forsvarsstatistikken ser stygg ut ...

Edit: Litt tilleggsinfo. Glimt har spilt 28 kamper så langt, og har sluppet inn ingen eller ett mål i 18 av de 28 kampene. Dersom vi tar bort de åpenbare utliggerne, kampene mot Mjøndalen og Vålerenga, får vi nok et bedre totalbilde. (De to kampene utgjør 25% av Glimts baklengsmål og dersom vi som et tankeeksperiment hadde endra resultatene i de kampene til 0-1 og 1-0 henholdsvis har vi sluppet inn tredje færrest mål og fortsatt skåra nest flest mål.)

De 26 øvrige kampene gir et gjennomsnittlig antall baklengsmål på 1,15 med et standardavvik på 1,04. Det betyr at, riktignok med et litt knapt statistikkgrunnlag, så er det like vanlig for Glimt å ikke slippe inn mål, som det er å slippe inn to mål.

Alt i alt tror jeg ikke vi har noe å klage på i forsvarsspillet jevnt over i sesongen, selv om vi så klart ser at forholdsvis enkle tiltak ville ha stilt oss enda bedre enn vi er nå.
Last edited by Kesseboy on Mon Nov 11, 2019 11:04 pm, edited 3 times in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply