Treningskamper 2020

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by J I P »

De som ønsker å se flere detaljer om kampen kan ta en titt på oppdatering til Bodø Nu:
'https://bodonu.no/i-fjor-ble-stromsgods ... 4.02-03:13

Eurosport om kampen:
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Knuta »

5-0 I fjor og 5-0 i år. Glimt er i rute. Imponert over laget
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Novi »

Det virker jo svært solid fortsatt! Hyggelig og lese spillerne si at man har en profesjonell inngang til alle kamper, og at man er godt trent. Føler at dette er slikt som man bare tidligere har sagt uten å egentlig mene det.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Glenn P »

Saltnes var enorm i dag! Tenk om han skal levere sin beste sesong i år! 27 år, er vel nær å få ut maks av potensiale nå. Viktig å holde han fri for skader
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Novi »

Kan man se et sammendrag fra kampen noe sted?
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2020

Post by MhepA »

Virker ikke som det. Måtte surfe meg gjennom hele kampen for å finne målene. Håpløst å ikke ha et ur engang på sendingen. Det klarer man om man bare prøver.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Larsson »

Fascinerende divisjonsforskjell mellom lagene.

# Saltnes soleklart BB. Gjorde som han ville. Noe han virkelig har utviklet de siste par årene er kroppstillingen. Han bruker minimalt med touch på ballen for å få den med seg. Har stort sett alltid en god vinkel når Lode/Berg skal tre han opp. Den assisten til MÅK på 2-0 er ei fantastisk pasning fra Saltnes. Fotballhode.

# Resten egentlig på par, kanskje med unntak av Nikita. Han sliter med ballen i beina. Og når man på stillingen 3-0 ikke tør å sette igang bakfra i en treningskamp i februar vet jeg ikke helt hvordan han skal kunne gjøre det når alvoret starter. Det eneste jeg virkelig savnet i denne kampen fra fjoråret var den ekstreme iveren til å spille på seg press lavt i banen for å skape rom lengre fram. Den råskapen savnet jeg.

# Har vært usikker på Konradsen som back ettersom det er prøvd tidligere uten hell, men det virker som at det blir veien å gå denne sesongen. Vanvittig kapasitet. Kommer oftere og tyngre enn hva Reitan gjorde. Sliter i større grad med fotrappe motspillere når ballen går langs bakken. Blir nok enklere å spille høyreback med Moe ved siden/bak seg, men det er absolutt noe man kan utvikle. Hans erfaring fra midtbanen gjør seg også med tanke på hvor høyt og sentralt Knutsen/Kalvenes vil ha backene for hurtig gjenvinning. Gode forutsetninger for kombinasjonsspill. Fascinerende: Både Konradsen og Bjørkan slo flere ganger inn hvor ballen endte opp hos motsatt back som holdt bredden på andre siden langt ut i andre omgang. Begge to virker å være i en helt fantastisk fysisk forfatning.

# Solbakken vil nok få sine sjanser, men har ikke sett noe på de to livekampene (Grorud og denne) jeg har bivånet som skal tilsi at han skal banke inn 10-12 mål og levere samme antall assister. Men det kommer nok. Virker som at han sliter med trøkket og intensiteten på trening og har litt å jobbe med på det fysiske.

# Isak Amundsen var kanskje den Glimt-spilleren som imponerte meg aller, aller mest mot Grorud. Kom inn og forserte ledd som om han ikke skulle gjort annet. Sleit litt bakover også da (og det gjorde han nå også), men var nok mer på nivå mot Godset. Bare én fæl glipp er brukbart for en så uprøvd spiller i en "uvant" posisjon mot OK Eliteserie-spisser. Tilvenningssak å spille mot så gode motspillere. Og å banke ballen unna kontra det å finne løsninger er noe man gjerne må ha noen kamper for å lære seg bedre. Det positive er at han virker å ha like godt fotballhode som han andre brønnøyværingen. Jeg ser ikke bort fra at Amundsen kan klare seg helt fint som stopper i Eliteserien. Tar neppe Vilhjalmsson eller Søderlund i lufta, men det kan man nesten ikke forvente heller. Saltnes virket å backe Amundsen mye underveis. Fint å se. Ask Tjærandsen var også god i innhoppet sitt. De nye unggutta virker å ha punch og selvtillit. Tjærandsen har en slepen fot og virker å ha et veldig godt overblikk. Kan se ut til at han klarer å ta nivået om det skulle være nødvendig. Veldig, veldig gøy.

# Boniface fikk visst en beskjed gjennom laguttaket at han må plukke opp hansken og det synes jeg han gjorde i innbyttet sitt. Løp på det meste og gikk rett på mål den ene gode muligheten han fikk - kun en god redning fra en ellers hjelpeløs Godset-keeper stoppet han fra nettkjenning. Fikk massiv respons fra Glimt-benken rett etterpå, så det er tydeligvis et fokusområde.

# Gøy med Kupen-goal. Det hadde vært så kult om det hadde lyktes for Kupen. Skikkelig kultspillerpotensiale.

Enten så er Glimt VELDIG i rute eller så er Godset fryktelig lite i rute. Jeg tror sannheten ligger et sted midt i mellom. Jeg ser Godset skylder på at de var tung i beina pga tøffe treninger, men det tror jeg Glimt også var. Glimt må selvsagt hente et par-tre mann til før alvoret starter, men det brenner ikke på dass. Det tror jeg kanskje det gjør på Marienlyst.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Sulliken »

Hvem skal på kamp på fredag?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by youron »

Vet at Per-Magnus skal. Jeg kan ikke ta meg fri så blir AN+ på meg.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by J I P »

Husk Treningskamp i dag kl. 15:00 i LSK-hallen mot Lillestrøm

https://www.direktesport.no/event/2e9c7 ... =www.an.no
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Sulliken »

Hvem andre enn meg skal?

Og det er den hallen som ligger 300 meter fra Åråsen, ja?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Vegard »

Laget mot Lillestrøm:

Nikita Haikin - Morten Ågnes Konradsen, Isak Helstad Amundsen, Marius Lode, Fredrik Andre Bjørkan - Ole Amund Sveen, Patrick Berg, Ulrik Saltnes - Philip Zinckernagel, Victor Boniface, Ola Solbakken.

På benken sitter: Marcus Andersen, Adan Hussein, Endre Kupen, Vegard Bergan, Jens Petter Hauge, Aleksander Foosnæs og Alfons Sampsted.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2020

Post by gavharr »

Blir spennende å se hvordan Glimt agerer mot et noget høytflyvende LSK.
Tror det blir litt enten eller, eller så blir det uavgjort. Viktig å helgardere når man heier på Glimt...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Glenn P »

Grei 1.omg. Mye stopp i spillet på grunn av skader. LSK har gitt god motstand, er bare å sette huset på at de rykker opp.
Kanskje ingen som har utmerket seg spesielt. Saltnes har ikke tatt så kommando som tidligere, men det er sterke spillere han matches mot. Mye bra en-touch-spill, så dette fortsetter i bra spor.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Glenn P »

Det var da satans dumt av Lode. Må vel stå over første runde med direkte rødt kort?
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Glenn P »

Dobbelpost
Last edited by Glenn P on Fri Feb 21, 2020 4:12 pm, edited 1 time in total.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2020

Post by jendoriluka »

Trodde Lode var ferdig med det der...
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Treningskamper 2020

Post by tomath »

Nei, blir ikke karantene i eliteserien for såkalt professional foul, så vidt jeg har forstått. Likevel utrolig dumt og unødvendig at Glimt må fullføre denne kampen med 10 menn, men det er vel en trening i det også.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Glenn P »

Skulle gjerne fått aktivisert Boniface mer, så dette kortet ødela jo det. Like greit å ta han ut ASAP, skummelt dekke dette, tørt og mye friksjon.

edit: Ble gjort sekundet etter jeg postet =) KjetilK er like lur som meg
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Vegard »

Glenn P wrote: Fri Feb 21, 2020 4:11 pm Det var da satans dumt av Lode. Må vel stå over første runde med direkte rødt kort?
Må stå over treningskampen mot RBK i Abrahallen 5. mars.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Novi »

Det ble 1-4 faktisk. Vi er rimelig solide fortsatt!
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Glenn P »

Syns sistemålet var skrekkelig bra! Eller forløpet til fellingen. Alfons drar seg lekkert forbi en spiller på backen etter et lite utspill fra Nikita. Er under noe press, så det er en god prestasjon. Alfons gir den til Berg som har skaffet seg mye plass. Han slår perfekt til Foosnæs som bare kan ta med seg ballen til nesten hjørnet av 16-meteren. Der slår han delikat og presist på Runar motsatt som tar den på brystet forbi backen, og blir tatt. Det gikk 18sek fra Nikita slo ballen ut til dommeren blåste, perfekt fotball.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Mr Bean »

Hvem var det som scorte målene ?
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Sulliken »

Solbakken
Kupen
Amundsen
JP Hauge (straffe)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by J I P »

Fikk sett høydepunktene her:
https://www.rb.no/lsk/hoydepunkter-lsk- ... ss=granted

Glimt fikk mer i mot seg i denne kampen så LSK virker i rute for OBOS. Spørs hvordan de takler lavereliggende motstandere.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply