Treningskamper 2020

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Vegard »

Engen bytter fire til pause. Glimt ingen så langt?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by J I P »

Bodø Nu:
59. minutt: MÅL! 1-0 til Vålerenga. Peter Godly Michael som får stå alene i feltet og enkelt sette inn et hjørnespark med hodet. Sløvt av Glimt.

VG:
Vålerenga 1 - 0 Bodø/Glimt
Mål: Peter Michael Godly
Målgivende: Bård Finne
DER SITTER DEN! Finne legger en corner på bakerste, der Godly Michael knuser Høibråten i luften. Innbytteren stanger hjemmelaget i ledelsen.

65. minutt: Fire bytter for Glimt. Moe, Hauge, Bjørkan og Fet ut. Amundsen, Solbakken, Foosnæs og Skytte inn.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Glimt1916 »

Er det bare jeg som har hakkete og dårlig stream? Usikker på om problemet ligger her eller hos vg.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Treningskamper 2020

Post by G-s-enz »

Hjem å øve på offensiv samhandling og høyt samlet press.

Blir ikke mange mål av det her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2020

Post by gavharr »

Dette var ganske så rektum, for å si det pent...

Sampsted og Brunstad Fet var positive, ellers lite å merke seg. Synes også det virker som Glimt går på halvt gir i disse treningskampene. Håper virkelig vi får se andre takter mot Viking. Hvis ikke det relasjonelle sitter bedre da, så kan det bli en meget tung sesong(start).
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Treningskamper 2020

Post by Vegard »

Ja, hjem å øve i solfylte Bodø fram mot seriestart om en uke :)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Garrincha »

Hadde problemer med at lyden ble mer og mer usynkronisert.

Vi har en god del å gå på samhandlingsmessig, men alle de nye fikk vist litt av hva de kan. Når de får samhandlingen til å sitte tror jeg dette kan bli et bra lag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2020

Post by MhepA »

Jeg føler Sampsted slet med Finne i 1. omgang. Må si at det virker som om vi ikke er helt med i det det åpner seg for kontringer. Samtidig er vi nok en gang for ubesluttsom og upresis i avslutningene. Tounekti var deilig å se. Men uten mål blir det ikke mye skryt på den offensive lagdelen. Saltnes var svak, og det var fryktelig trist å se hvor lite driv det var i han i dag.

Mest positive: Angrepet i sluttminuttene med kjappe bevegelser og tydelig og god samhandling. Lignet på Glimt ala 2019, jeg håper de får til mer av dette mot Viking, da blir det mål.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Larsson »

Ja, dette var jo ikke spesielt oppløftende greier. Fortsatt en del å gå på. Noen punkter:

- Ser i det minste kontinuitet i det spillet Glimt forsøker seg på i etablert. Man ønsker å spille på seg press høyt i banen for så å utnytte rommene som skapes. Mangler litt presisjon for å utnytte det i større grad. Glimt var nok mer ekstrem på dette forrige sesong, men jeg tror dette kan bli en nøkkel mot lag som ligger lavt (og de kan det bli en del av). Håper Glimt splasher på en keeper med like rått fotarbeid som Friedrich. Det trengs.
- Sampsted er kvalitet. God begge veier. Virker litt typete. Trenger en sånn.
- Fet er også spennende. Glimt trenger en løpssterk toveisspiller ved siden av Berg/Saltnes. Kan bli OK det.
- Tounekti kan fint få mange minutter denne sesongen. Synes han har vært frisk både mot RBK og VIF.
- De andre nysigneringene virker å ha litt å gå på. Solbakken, Skytte og Høibråthen leverer ikke top notch i dag. Hadde sesongen startet når den skulle ville nok Isak Amundsen startet seriepremieren. I den grad Lode/Moe sliter vil jeg fortsatt se det. Men det virker som at trenerteamet ønsker å spille med en venstrefotet stopper. Og det er forsåvidt fair det. Men Amundsen er likevel bra framover - det viste han ettertrykkelig i de to mnd P.C. (pre-corona).

En må jo undre seg om hva som skjer med at Glimt-historiens dyreste spillerkjøp ikke engang spiller et eneste sekund i generalprøven før seriestart. Mulig det er noen småskader involvert og at klubben ikke ønsker å ta noen sjanser, men jeg klør meg litt i hodet likevel. Oppført på startplass på Glimt.no før kampstart. Boniface var litt under pari i dag og Glimt har scoret alarmerende lite mål i treningskampene.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Novi »

Junker slet vel med noe når han kom til Glimt? Nå har vi i tillegg fått ekstra måneder å bli friske på, så det er bekymringsverdig. Ikke etter planen.

Boniface må begynne å score, kan ikke være full av potensiale til evig tid. Rapportene sier han er lettere til bens, så det er bra.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Knuta »

For meg ser det ut som Glimt forsøker seg på en spillestil de ikke behersker. Solbakken trodde jeg skulle spille ren venstre flanke og bli dyrket frem som det, og på en måte overta Layouni's rolle. Nå er det verken fugl eller fisk. Mye småpent kombinasjonspill, men mangler hurtighet og mye usynkrone bevegelse. Burde vel hatt en treningskamp til f.eks hjemme mot TIL på fredag/lørdag. Sebastian god i dag. Skytte positiv, det samme er Fet, mens Saltnes er ute av form tydeligvis. Har inntrykk av at vi har 16-18 like 'gode' spillere og et stort tankekors for meg at jeg ikke ser noe klart førstelag om en ukes tid. Sikker er vel keeper, Bjørkan, Moe, Samsted, Patric, Philip. Ellers så er det rene bingo.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Novi »

De mer erfarne hos oss, som Saltnes, er jeg ikke så bekymret for. De er nok rimelig leie av oppkjøring, og klarer nok skru seg på når det gjelder. Ikke ideelt at man ikke er helt der på generalprøven, men stor tro på at man klarer kjøre opp trykket ila uka. Og Saltnes er garantert på den sikker-lista di :)

Mest bekymra er jeg for spissplassen. Var der vi slet etter Herrem dro i fjor, og nå har vi en skadet Junker som ikke har spilt seg opp ila våren, og en Boniface som fortsatt er 'uforløst'.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Garrincha »

Ja jeg er også litt bekymret for spissplassen. Boniface er et stort talent men han er bare 19 år. Det er nesten urimelig å forvente at han skal være målgarantist. Det skal bli interessant å se hvem som spiller mot Viking. Ellers så trenger dette laget litt tid på å få satt seg vil jeg tro.

Jeg synes Sampsted så positiv ut, Fet involverte seg mye og jeg synes også Solbakken kom til noen fine innlegg. Skytte rev seg løs med et fint b-moment før han sendte ballen på foten til Solbakken, mens Solbakken helst ønsket den i rom. Det var et godt eksempel på litt dårlig samspill som forhåpentligvis blir bedre etterhvert.

Tounekti både tror og håper jeg får endel sjanser til å vise seg fram i år. Stort talent.

Høibråten spilte en helt grei kamp, men hvis jeg ikke husker feil så hadde han en ganske grov feilpasning som førte til et potensielt farlig brudd i mot. Sånt må lukes bort snarest. Amundsen synes jeg igjen viser at han er et stort stoppertalent.

Jeg tror vi ligger et stykke bak skjema sammenlignet med i fjor ved 1. serierunde.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2020

Post by gavharr »

Siste setningen der er vanskelig å argumentere mot....

Relasjonelt er Glimt langt fra klare for seriestart. Håpet må være at det kommer seg nok i løpet av uken, til at man i alle fall har en mulighet til å lage en spennende kamp i Stavanger neste tirsdag.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2020

Post by MhepA »

Ideelt sett skulle vi rundspilt Viking, men jeg vil nok si at hjemmelaget er favoritter. Relasjonstrening hver eneste dag denne uken, og avslutninger på spissene våre.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Knuta »

Ved relasjonstrening bør vel en start oppstilling være klar slik at relasjonene sitter til Viking kampen. Men regner med at KK har kontroll. Jeg er evig optimist.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Larsson »

Larsson wrote: Sat Jan 25, 2020 1:57 pm Den som kanskje imponerte meg mest i gult var Isak Amundsen som spilte stopper sammen med Bergan i andre omgang. Han forserte ledd som om han hadde spilt 50 Eliteserie-kamper. Gøy å se fra en spiller jeg ærlig talt ikke har hørt noe om.

Jeg synes den islandske høyrebacken var god, men det er lite verdi i en slikt kampbilde. Da er det lettere å vurdere Grorud-spillerne. Jeg synes høyrebacken i første omgang, Leo Cornic, var god. Tidligere VIF-talent. Bare 19 år gammel og et hav av U-landskamper. Jeg synes han klarte seg meget godt mot JPH og viste også et godt fotballhode de gangene han hadde ballen. Og han VIF-unggutten født i 2003 som kom inn på slutten. Han var livlig og god.
No Matsska, men her traff jeg bra etter Grorud-kampen i januar 2020. Både hva gjelder Amundsen, Cornic og til dels Sampsted. Nevnte VIF-talent var nok Jatta som vel neppe har slått heeeelt ut i full blomst.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Nordlys »

Det 03-talentet var garantert Zafeiris. Du kan herved ha fotballekspert i signaturen din.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Larsson »

Hva i all verden er det for en signatur
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Treningskamper 2020

Post by Nordlys »

En hyllest. Var i et litt merkelig humør i går, så den forsvinner nok ganske fort igjen :skål
Forumets mest middelmådige ekspert.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Treningskamper 2020

Post by tjongs »

Ganske gøy å lese siste side her.
-Ganske rektum
-Laget trenger tid på å sette seg
-Relasjonelt langt fra klare for seriestart.

6 mnd senere hadde vi gjennomført tidenes sesong!
Og for the record: Har ikke sjekket om jeg hadde skrevet noe her, men om jeg har det er det sannsynligvis noe enormt negativt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Post Reply