Spillertråd: Kasper Junker (2020)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by gavharr »

I Oslo sier Fagermo at VIF skal trene best i landet. I Bodø sier man lykke til....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Garrincha »

:klapp Det er så godt å høre om holdningene i spillergruppen. Respekt!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Glimt.no har kommet med en oppdatering på skadesituasjonen til Kasper Junker foran dagens treningskamp mot Strømsgodset i LSK-hallen klokken 14:30
Kasper Junker er ikke klar.

- Kasper er litt lengre unna. Han har hatt en type betennelse i lysken som har tatt litt lengre tid å få i orden, men han har de siste ukene vært i god aktivitet og vil gradvis være med mer og mer på trening. Han er noen uker unna å kunne være med i startoppstillingen og vårt mål er at han skal være 100% kampklar til sesongstart, sier Knutsen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Kjedelig at det tar så tid med å få Junker i gang. Vi har 3 gode spisser i stallen, men ingen som har slått gjennom i klubben ennå. Kupen og Boniface har ikke slått gjennom på nivået en gang, for noen klubb. En av dem må være i 100% form når serien starter, og ikke bare 100% frisk. Om Kupen drar blir vi i overkant avhengig av Boniface, er jeg redd.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Kupen får ikke dra før Junker er 100% frisk utifra det jeg mener å ha lest meg til. Eller ble det sagt under treningskampen av kommentatorene?

Vi behøver absolutt også et tredje alternativ på topp og satser på at Kasper virkelig er denne.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by gavharr »

Ble nevnt under treningskampen at han neppe ble solgt før man var 100% sikker på at Junker var frisk og rask. Men det var vel noe Høgland spekulerte i. Høres dog plausibelt ut.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Junker kom med lyskeproblemer, og ut etter 2 (!) minutter med lyskeproblemer i dag? Ikke bra... KK ville ha ham gjennom 60 minutter, så vi er et stykke unna kampform.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Garrincha »

Var det ikke lyskeproblemer Evjen også hadde? Han ble jo helt bra etter operasjonen, de vurderer vel fortløpende om Junker også må bite i det sure eplet å ta en operasjon. Eller er det sånn at det kan forsvinne av seg selv?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glenn P »

Jeg har lyskeproblemer (av liten grad, strekk antagelig), men har bare fått øvelser å gjøre. Fikk de på konsultasjon med en som har vært fysio for et Eliteserielag, så tror han har peiling. Men, operasjon er vel nødvendig i enkelte tilfeller.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Kasper håper på å bli solgt til en større klubb før kontrakten går ut
https://www.sportsbibelen.com/no/fotbal ... ImrcROO9Cg

Og vi håper at vi snart får se deg spille en seriekamp for Glimt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by MhepA »

Det der må være den mest klønete kommentaren jeg har hørt på en god stund fra en Glimt-spiller. Også uten å ha prestert en gang 😂

Hva trodde han, at å dra til Glimt skulle være en slags quick fix for å komme seg ut i Europa? Ikke uten steinhardt arbeid, min gode mann.

Denne gutten må inn på kontoret og heller få et hurtigkurs i mediehåndtering. Kunne kommet på bra mange ting å si:

" - Jeg håper å kunne nå ut i større ligaer en dag, og Bodø/Glimt har vist at de er flinke til å utvikle spillere til nettopp dette"

" - Drømmen er å spille ute i Europa"

" - Ambisjonene for meg selv er skyhøye, men jeg vet at jeg må prestere for å kunne nå dit jeg vil"

Etc etc etc...
En gang Glimt, alltid GLIMT!
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by OTH »

Synes det er helt greit det han sier. Han legger listen høyt, nå må han levere. Glimt har vist at er du god nok til å bli solgt så selger Glimt om prisen er rett
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by MhepA »

Det tror jeg få er enig med deg i. Det er forskjell på å legge lista høyt og gå ut og si at du ikke har planer om å bli, før du i det hele tatt har spilt en eneste kamp.

Akkurat det handler om hvordan du fremstår for de rundt deg, for din egen trener som ganske tydelig HAR planer for deg, og ikke minst for fansen som ønsker å ha han her.

En treårskontrakt er og blir en treårskontrakt enten du er fotballspiller eller ikke.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by OTH »

Nå vet vi ikke om han er sitert ordrett i avisen, eller om journalisten har pyntet litt på det. Jeg leser det slik at han har høye ambisjoner om å spille i en bedre liga enn ES. Jeg synes det er flott at han har høye ambisjoner, det er litt for mye jantelov i Norge.
Tror Junker skjønner det at han må prestere over tid for å komme seg videre. Jobber han hardt og følger trenerens råd så har Glimt vist at de kan komme seg ut.
Det er slik jeg tolker det.
Mange av de store stjernene i idretts verden er ofte selv opptatt. Det må vi leve med om de leverer.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by JHA »

Jeg hadde blitt sjokkert om han hadde hatt ambisjoner om noe annet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Garrincha »

Det han også sier er at Glimt er en selgende klubb og kan være et godt utstillingsvindu til klubber i Europa. Glimt har sikkert kommunisert til han at også deres plan er å selge han videre før kontrakten er over.

Både Dortmund og Ajax, klubber som også selger videre mange av spillerne, har nok hatt mange spillere med de samme type ambisjoner og som har nevnt lignende ting. Men det er litt spesielt at det kommer i media før han har spilt en eneste kamp for Glimt. Så litt klønete synes jeg også det var, dårlig timing. Burde ventet til han hadde prestert litt først.

Uansett, Glimt har heller ikke lagt skjul utad på å være en klubb som utvikler spillere og selge dem som er gode nok.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by MhepA »

Sannsynligvis ingen som vil påstå noe annet enn at Glimt er en selgende klubb. At vi er flink til å utvikle spillere, som så tar steget ut, har vi bevist gang på gang over en rekke år nå. Han trenger ikke fortelle oss det, eller omverdenen for den saks skyld. Vi er heller ikke så naive og tror at Bodø er drømmeplassen for unge danske spillere, der de planlegger å slå seg ned og stifte familie, men dette vet vi. Jeg nevnte over en rekke utsagn som ville tatt seg bedre ut på trykk enn det som han uttalte i den nevnte artikkelen.

Tro meg, dette kommer agenter/klubber/andre å greie å spore opp den dagen han skal bli solgt, og tror dere de da er villige til å gi ekstra når de vet at spilleren vil bort? Du sier ikke i et jobbintervju; "Jo, nei, jeg vet prosjektet varer i tre år, men jeg har vel egentlig ikke planer om å være her så lenge". Hvorfor signerer man en slik kontrakt da? For at Glimt skal få mer penger ved et salg, eller for at du skal få mer utav avtalen?

Uttalelsen er klønete, og fremstiller han mer som en rastløs og "egoistisk" spiller enn en hardtarbeidende og ambisiøs spiller.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Nå må vi komme litt ned på jorda. Junker har vel bare svart på et intervju at han på sikt ønsker seg til en klubb i en stor liga i Europa. Selvfølgelig gjør alle spillere det. Og for at han skal oppnå sitt fremtidig ønsket er han nødt til å gi jernet i Glimt noe han også selvfølgelig forstår og kommer til å gjøre. Spillere uten ambisjoner er vel ikke noe å satse på. Håper han blir et suksess i 2020 og 2021. Lykke til.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by MhepA »

Fare for usedvanlig mange gjentakelsestegn her inne 😅

Tolk det dit man vil. Han har ikke sagt at han forstår at han er nødt til å gi gjernet, det er deres tolkning av det han sier. Han har forsåvidt sagt at Glimt er en selgende klubb, men den kan man også tolke som en quick fix om man skal tolke fritt.

For å ikke la det bli et for stort nummer av en enslig artikkel, og for å "komme oss ned på jorda" som du sier, så lar jeg den gå på tabbekvota. Også får jeg si at jeg håper han slår gjennom og setter store forventninger etter dette utspillet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Garrincha »

Ja nå har han ikke annet å gjøre enn å bøtte inn mål når vi får serien i gang. :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Er jo enkel matte for en spiss da. Score masse mål, så vil noen kjøpe deg. Er det på et lag som gjør det bra blir prisen enda høyere.

Helt fair kommentar! Skjønner hva Mhepa sier, men vi trenger ikke alltid svare det som er forventet og politisk korrekt.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Gratulerer til Kaper med 3 mål i kampen Bodø/Glimt-Haugesund i går søndag 21. juni. Sluttresultatet ble 6-1.
Bjørkan setter fart fra back, og løper langt inn på Haugesunds halvdel. Vinner frispark i god posisjon.
De dobler ledelsen! Zinckernagel plasserer frisparket rett på hodet til Junker, som stanger ballen i mål.

GLIMT HERJER MED HAUGESUND! Det starter nærmest selvsagt hos Patrick Berg, før Hauge gir Junker ballen på 16 meter. Han kliner til, og banker ballen i mål.

Det er hat-trick! Han får et innlegg helt på bakerste stang. Avslutningen treffer Pallesen Knudsen, og triller i mål bak en utspilt Sandvik.
Kasper er definitivt ikke en som behøver å kjæler for mye med ballen når han skal sette den i mål. Ett touch eller to holder det.

Kjetil Rekdal sier følgende om Glimt og Kasper:
– I år har Bodø/Glimt spiss fra starten av sesongen. Det manglet de i fjor, sier Kjetil Rekdal i Eurosports Fotball Direkte.
Jeg ser ikke noen grunn til at denne spissen ikke skal fortsette å score mål for Glimt!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Kasper Junker (26) har fått en drømmestart på Glimt-karrieren med fire scoringer og to målgivende på tre kamper.

Selv takker han spillestilen og lagkompisene for suksessen:

– Glimt passer perfekt min måte å spille på. Samtidig har jeg gode medspillere som jeg bygger stadig bedre kjemi med på trening og i kamp, forklarer den danske klassespissen og legger til:

– Lagets måte å spille fotball på passer mine styrker som spiss, og det er show å være en del av det hele.
https://www.an.no/toppscorer-kasper-gli ... -4-1224859

Må innrømme at jeg begynte å tenke tanken om å få inn ViBo på slutten mot RBK men heldigvis slu Junker til.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Kesseboy »

Men er det show, eller er det sjovt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by tomath »

Begge deler er nok en treffende beskrivelse 8)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Post Reply