Spillertråd: Kasper Junker (2020)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Nå har jeg ikke tilgang til AN, men ser det som helt hinsides at Union Berlin er tilbudt noe som helst. Et bud er vel ikke kommet? Den tyske linken overfor her diskuteres KJ som et alternativ med utgangspunkt i markedsverdien nevnt i transfermarkt.com som er på 2 mill euro. Ryktes på samme side til Middelsborough. Prisen blir nok høyere enn dette. Mener glimt må holde på KJ ett år til(neste sommer). I intervjuer så ytrer han også at han har full forståelse om glimt ikke selger han nå. Virker som en ydmyk fyr. Drømmen er selvfølgelig CL med Junket og at han får landslagsplass i Danmark. Ville hevet prisen betraktelig, men det blir vel med drømmen🤑
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by G-s-enz »

Trur vi skal være veldig fornøyd med 20 mill for en som har levert en sesong på 26 år.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

20 mill er vel der det må være, ettersom det er vår eneste friske spiss. Vi må nok ut med halvparten får å finne noen som vi med god tro kan si leverer 80% av det Junker kan. Så ‘meget fornøyd’ er vel fra 25 og oppover. Og cash, ikke etter så og så mange kamper etc.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Prisen vil jo alltid bli diskutert. Mulig jeg har litt naiv tilnærming her. Uansett så mener jeg at å selge nærmest bare på første bud er en latterlig holdning. Ser dette har endret seg noe i Glimt. Man må tørre å holde på spillerne. Det er greit at Glimt er et springbrett men det får jo være grenser. Samtidig synes jeg 20mill er lite med tanke på at Ayouni gikk for 15mill til FC Pyramids. Ayouni er eldre, 15 mål på 63 kamper og hadde ikke noe spesielt å vise til før siste sesong hos Glimt. Junker har tross alt 28 mål og 11 assist på 26 kamper. Det er helt sjuke tall.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

En link til denne artikkelen må man jo bare ha med i Kasper sin spillertråd: Kickers.de:Golden Shoe: Lewandowski dockt an Junker an
Golden Shoe: Lewandowski dockt an Junker an
Nur noch ein Spieler liegt in der europäischen Torjägerliste "Golden Shoe" der ESM vor Robert Lewandowski.

Golden Shoe
RANG SPIELER VEREIN (LAND) TORE LIGA-FAKTOR WERT
1 Kasper Junker FK Bodö/Glimt (NOR) 27 1.5 40.5
2 Robert Lewandowski Bayern München (GER) 19 2 38
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Layouni var noen få uker unna 27 da han ble solgt, mao omtrent det Junker er nå. Layouni debuterte på landslaget med scoring noen uker før han ble solgt, og heldigvis var nyrike Pyramids villig til å betale det en må kunne si var en svært god pris for en spiller hentet fra Elverum og som ikke hadde veldig mye å vise til før 2019-sesongen. Layouni har ingen kamper for Pyramids inneværende sesong, noe som vel bare beviser at både vi og Layouni var svært heldige med den overgangen.
Når mange mellomstore klubber nå ser ut til å ha stramma inn livreima betraktelig så tror jeg 20 millioner er en veldig god sum. Hvis vi takker nei til det tredobbelte av det han ble henta inn for, og Junker vil gå, så tror jeg stemningen kan surne. Det beste er jo om Junker kan vise seg frem nok en sesong og i e-cup og kan selges for 20 mill når den verste coronatrøkken er over om et år.
EDIT: Skrivefeil.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Nå er det vel ingen som har oversikt over hvorfor Layouni ikke har spilt kamper for fc pyramids og vi alle vet at den økonomiske situasjonen er vanskelig i mange klubber i Europa. Om ikke Glimt får ok pris for KJ så får de bare vente med å selge. Det får også KJ også bare respektere. Å respektere sin arbeidsgiver er første bud mener jeg og om KJ surner så viser det jo bare hvor profesjonell han er. Det vil også sende signaler ut i fotballverdenen og KJ vil bli mindre attraktiv. Påstanden om at han signerte med viten om at han ikke skulle gå kontrakten ut høres jo helt merkelig ut.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Layoini har nok varmet benk og blitt utelatt fra kamptropp fordi andre er bedre enn ham. Når det gjelder Junkers situasjon er det jo flere sider. Hvis Junker får et tilbud han ønsker, og en ikke finner en løsning på det, så sender det i verste fall ut signaler om at Glimt ikke er det mellomsteget til guttedrømmen som vi gjerne vil at unge lovende spillere skal ha om klubben.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

At Glimt skal være et mellomsteg er greit nok, men Glimt er også en profesjonell klubb. Dette gjelder forsåvidt alle norske klubber. Er så lei av denne lua i hånda holdningen og kjenne vår plass i hierarkiet holdningen som hersker spesielt i Glimt. Ja, vi er en liten klubb, men som nå har alle muligheter. Vi har lave lønnskostnader og stort inntektspotensiale eller stort potensiale for å havne godt på plussiden i år og neste år. Å snu en fotballklubb med store lønnskostnader og dårlig inntjening er mye verre. Med sunn drift og sportslig suksess tror jeg glimt kan være blant topp 3 klubbene i Norge også økonomisk om 3 år. For å oppnå det så må også holdningen at man skal selge for enhver pris eller når første budet kommer omtrent bort. Er så sykt stolt av denne klubben og mener det er all grunn til at vi kan innse at vi faktisk har steget endel i fotballhierarkiet.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Dette blir litt off topic, men jeg er helt enig i mye av det du sier. Da ny-nedrykkede TIL solgte Holmgren-Pedersen til Molde for et år siden sa daglig leder at det var fint at klubben kunne utvikle spillere som var gode nok for serievinneren. Jeg burde jo kost meg av TILs ulykke, men jeg ble smått forbanna over at en leder kan pisse på supporterne ved å omtale et salg til det som i alle år har vært en konkurrent. Irritasjonen er nok mest fordi jeg føler Glimt inntil nylig kunne gjort det samme.
Men nå er vi på en annen og mye bedre plass. Vi henter gode spillere fra andre klubber, og forhåpentligvis er Bjørnbak det siste salget av en nøkkelspiller til en annen eliteserieklubb på noen år. Men om det kommer bud fra Union Berlin eller Fenerbache på 15-20 mill og Junker vil dra, så tror jeg at det er best om han drar. Det er jo noen ganske ville summer enkelte brukere her inne fantaserer om midt i corona-tørken, og noen omtaler jo nærmest 40-50 millioner som JP som en nedtur.
Glimt på topp tre "økonomisk" om tre år? Aldri i verden om du tenker på budsjett. Det er så mange klubber som har utrolig mye større inntekter enn Glimt. Se på sponsorinntekter for 2019 her: https://www.vg.no/sport/fotball/i/vQ7w ... -kontroll Der ligger Glimt på 14 plass av 16 lag, og hele 7 lag har over dobbelt så store sponsorinntekter, deriblant Odd, Godset og S08. Skal klubben legge rette for økonomisk vekst og god klubbdrift, så gjelder det å kjøpe og selge til riktig tidspunkt, og der er det godt ikke vi supportere har så mye å si.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Ta OT først: Syns det innlegget fra Pondus kommer 3-4 år for sent :) Lua i hånda har vi da vitterlig ikke, men bakgrunnen er jo at vi har ryddet i økonomien, samt det enorme sportslige løftet over flere år som nå kapitaliserer seg. Er vi like flinke/heldige med spillerkjøp og salg neste 2-3 år (og får til noe i Europa) har vi et økonomisk grunnlag for noe svært gode år fremover. Andre norske klubber driver fortsatt med fantasilønninger og overganger for spillere på vei ned (Markus Henriksen, Brann snuser på Helland/Jensen, osv.), så vi kan fortsette å være attraktive for unge spillere som VIL bli bedre.

Re: Junker så er modellen vår at han skal selges til bud 20MM+. Der er vi ennå, og vil være i lang tid. Så da må slike suksesshistorier føre til salg, så reinvesterer vi pengene i nye suksesshistorier, og bygger maskineriet som gir oss gode muligheter til å finne dem i egne rekker, eller hente RETTE spillere utenfra. Hadde det vært Victor som hadde hatt en slik sesong som Junker nå hadde, ville selvsagt prisen vært nærmere 50MM.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Lua i hånda var satt på spissen bare så det er sagt. Uansett, glimt har bevist at de er meget gode på spillerutvikling og spillelogistikk. Det er jo helt utrolig at vi har hatt disse nivåene på spillesalg 2 år på rad. Kan nevnes at RBK ikke vil oppnå sitt slagsmål på spillere(25mill) ifølge Tove(daglig leder?) I år. Så hvor er potensialet for å øke inntektene? Du nevner sponsorerbudsjett. Har markedsavdelingen vært nedprioritert? De har jo nå en utrolig mulighet til å øke dette radikalt. Tror de fleste bedrifter kunne ønske å identifisere seg med glimts verdier. I media så skulle man jo tro de var hele Norges kjæledegger. Internasjonalt tiltrekker de seg også oppmerksomhet. Her har man jo alle muligheter i mine øyne. Samtidig bør vi vel se en økning i omsetningen av supportereffekter etc. I år. Engasjement trekker folk og skaper inntekter da synes jeg det tragisk å se hvor svak glimt er representert på sosiale medier. En god sosial media strategi kan utgjøre stor forskjell.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Larsson »

Jeg blir så mett av den klagingen av at Glimt er en selgende klubb og at man selger sine beste spillere.

Glimt har siden nedrykket i 2016 solgt Azemi, Normann, Bjørnbak, Evjen og nå JPH - alle som på salgstidspunktet var Glimts beste spillere. De har tjent nær 100 millioner i spillersalg gjennom dette (og da har jeg ikke tatt med salg av spillere som Layouni, Herrem, Popovic og andre som har gitt en OK+ avkastning), men likevel blitt bedre. Ikke bare litt bedre, men markant bedre. Å bygge fotballklubb tar tid. Og i tillegg til tid trenger man penger. Det får man ved å tjene penger på fotballspillere.

Og for å banke inn poenget mitt: Glimt har solgt sin beste spiller FEM ganger de siste fire årene. Og har gått fra nedrykk til seriemesterskap. Noe sier meg at de som tar avgjørelsene har litt mer peiling enn de suppoorterne her inne og på Facebook-forumet om at klubben selger bort gull og medaljer.

Jeg. Blir. Så. Lei.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Enig Larsson. Klarer Glimt å fortsette med en spillerstall basert på lokale talenter og hente inn sultne unge spillere som de har gjort de siste årene kommer vi til å oppleve mye moro i årene fremover. I løpet av de 4 siste årene har man bygget opp en klubb på alle plan som er imponerende. Salgene har gjort at økonomien er god og vi har en treningskultur som er imponerende. Spillere kommer og går men klubben fortsetter oppover og består.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Ble litt OT der.

Tilbake til Kasper, heldigvis vet vi ila Januar om han blir eller om vi trenger erstatter. Alt over 25 mill er jeg svært fornøyd med, og stoler på at vi klarer erstatte med gevinst. Folka på Glimtkontoret er selvsagt svært kapable til og regne på verdien av Junker i klubben vs et salg.
Una mas cerveza.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jendoriluka »

Opplagt at Junker vil melke sin eneste gode sesong. Glimt kan selvsagt ikke tviholde på spillere som vil bort. Da vil vi aldri få typer som Junker, Zinckernagel, mv hit igjen.

Tenk dere om: Du spiller fotball for omtrent 1 mil i året i typ Umeå, gjør en god sesong og får tilbud om å spille i Berlin hvor du vil tjene 6-8 mil i året. Hva velger du og hvor bittert er det ikke om klubben ikke lar deg gå om det kommer et OK bud?

Når det er sagt, og som Junker har vært inne på, må det jo komme et greit bud. 15-20 mil + videresalgsklausul er OK tatt i betraktning markedsprisen for norske spillere, Junkers alder og korona-situasjonen. Da har Glimt tjent omtrent 10-15 mil på Junker, noe som er greit. Penger som kan reinvesteres i nye salgsobjekter.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by G-s-enz »

Ser han poster på instastoryen «Soon back to work». Dagens tynne rykte 😂 e vel enda ei stund til Glimt samles så.


Edit: Han har begynt å følge Besiktas og fire av deres spillere på Instagram noe som har satt fyr i Besiktas supportere på Twitter 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

EDIT: tilbakevist av UB
Geschäftsführer Oliver Ruhnert von Union Berlin hat Transferspekulationen um die Stürmer Sven Michel vom SC Paderborn und Kasper Junker vom norwegischen Top-Klub FK Bodö/Glimt entkräftet
https://www.sport.de/news-amp/ne4305064 ... geruechte/

—————————-
Kanskje blir det Union Berlin på Kasper?

https://amtsavisen.dk/artikel/kasper-ju ... ion-berlin

https://twitter.com/fithupdates/status/ ... 08256?s=21
Union Berlin are interested in signing SC Paderborn's Sven Michel, 30, and FK Bodo/Glimt's Kasper Junker, 26, according to the Iron Ones' managing director Oliver Ruhnert. (ZDF Sportstudio via Kicker)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

The72.co.uk har vært å tjuvlest litt i den lukkede artikkelen til "The atlectic".

the72.co.uk: WANTAWAY STRIKER SAYS NOW IS THE ‘PERFECT TIME’ TO MOVE – DERBY COUNTY LONG-TERM SUITORS, SWANSEA CITY ‘IN THE MARKET’

Han har nok lyst til å dra hvis det rette tilbudet/klubben kommer på banen men dette avsnittet er betryggende å lese hvis han ikke blir solgt i dette vinduet:
If I have to stay for one more year, then that’s no problem but it’s very good for the club and the players that big clubs come and look at our players because it shows that we are doing something right.”
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Vi får vel bare vente på at norske aviser "låser opp" artikkelen og gjenforteller den, mens hvis du tilfeldigvis abonnerer på danske Politiken, da kan du lese:

Nu er han en succes: »Jeg var bare knækket og uden selvtillid. Jeg skulle væk«
Med scoringer i sæsonens sidste ni kampe bidrog Kasper Junker til at vælte rekorder på stribe i Bodø/Glimt, der er langt bedre end sit rygte.
.

Litt mer fra artikkelen er gjengitt i Tipsbladet.dk men jeg antar vel at hovedartikkelen er mer presis enn denne, da oppholdet i Stabæk før han ble kjøpt av Glimt ser ut til å være glemt av?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Vi behøver budkrig om Kasper.

Nettavisen: Bodø/Glimt bekrefter bud på Kasper Junker: Nå avslører han avtale med klubben.

Kun 1 million Euro er for Lie og det må selv Kasper forstå.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Vinduet stenger vel 31. januar for de fleste aktuelle ligaene? I så fall får agenten være aktiv og 'tee up' klubbene som er interesserte.

1 mill euro er selvsagt for lite. Vi har jo ingen friske spisser og sette innpå om han drar, og selger vi toppscoreren vår må det være økonomi til og hente noe tilsvarende + noe til overs. Så må nok ha 2.5-3-gangern på det budet der.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Herregud, 1mill euro. Det er jo latterlig. Da er det bedre å vente til sommervinduet. Noen som vet når det er 2021?
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Liker ikke helt måten han uttaler seg på. Markedsverdien bør være både dobbel og trippel av de seks-sju(?)mill vi betalte.
Post Reply