Spillertråd: Kasper Junker (2020)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by tjongs »

Jeg har ikke anelse altså, men har ikke sett noe informasjon som tilsier at han nekter, verken når det gjelder fellestrening eller internkamp. Men kan godt hende han gjør det.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by oj »

Jeg har på følelsen av at noe annet ligger bak her. Som ikke vil nå offentligheten. Har bortimot aldri sett et større frivillig karakterfall ved slik oppførsel noen gang i norsk fotball. Kanskje Junker hadde en naiv drøm om at hvis han bøttet inn mål i en større liga, så var det en bitterliten sjanse for å bli med Danmark til EM, evt hvis det ble skader.
Glimt e lage
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Det var en avissak her om dagen som tyder på at agent og spiller fortsatt jobber hardt for salg til lag med åpne overgangsvinduer. Tyder på at Kasper ikke ønsker å ta opp hansken og gjøre jobben for Glimt frem til sommeren.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Vel, vi får nok en avklaring ila uka. Knudsen liker ikke pissing i hjørnet, og det har vel aldri vært mer pissing enn dette.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Synes også dette er en merkelig situasjon. Nå vet man heller ingenting om han er på treningene eller ikke. Det er iallefall utrolig stille. Bruker ikke Freddy i avisa Nordland å følge laget på treningene også? Han ønsket ikke å snakke med media når han kom noe som er forståelig, men det er noen dager siden. Om det er full streik da gir jeg opp, men uansett tror jeg glimt må ha en spiss inn som backup slik situasjonen er.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Kesseboy »

Det ene holdepunktet vi faktisk har, er at KK ikke er fremmed for å sende folk bort fra trening eller til og med stoppe treninger hvis ikke intensiteten er der.

Wild guess sier at Kasper sliter med å motivere seg fullt ut, og at trenerteamet tenker han like gjerne kan trene alternativt om han ikke kan møte til 100%.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jonsnow »

Om han ikke er med neste uke sier det sitt! I hvertfall helt tydelig at det er full kræsj mellom klubb og spiller og hvorfor han ikke trener og spiller sammens med resten kan vi bare gjette på. Håper bare denne situasjonen snart løser seg
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

I følge Freddy så regnet han med 1 eller 2 spisser inn. Glimt jobber med det nå. Junker til Asia?.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glenn P »

Asia eller Russland ja
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Så det beste vi kan håpe på er at junker går på billigsalg bare for at han ikke får viljen sin? Høres jo helt latterlig ut spør du meg. Det er greit at det jobbes for å få inn et par spisser, .men om det er slik at han nekter å være her så er det helt uakseptabelt. Kjenner jeg blir provosert, men inntil ikke noe er bekreftet så håper jeg at alt ordner seg.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Junker kommer nå fra ferie etter en sesong. Å gå til en ny klubb som er midt i en sesong på dette tidspunktet, kan bli utrolig vanskelig .
AN.NO(+): Trenerprofil fyrer løs mot Kasper Junker: – Det er håpløst
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Larsson »

Skulle likt å vite rasjonalet som står bak telefonen til Nordlie. Han er den rake motsetningen av den klubbdriften Glimt ønsker og står for. Han har ikke vært delaktig i ett stort utenlandssalg. Kun dyre, eldre importspillere med null videresalgspotensiale.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Rasjonalet bak å Ringe Nordlie er naturligvis å produsere saker og generere klikk så lenge saken er uavklart. Er litt negativ og tror neppe dette ordner seg slik vi ønsker. Det er en uke siden han kom tilbake til byen, og det har vært god tid til samtaler og en slags offentlig forsoning.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by gavharr »

Nordlie uttalte seg om dette i podkasten "Synseligaen" også, så journalisten visste nok hva han gikk til.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Synes Nordlie har mange viktige poenger. Oppførselen til Junker er jo helt tragisk både når det gjelder klubblojalitet og sin egen markedsverdi. At han ikke ser det er jo helt tragisk. Samhandling i laget mot seriestart skal øves på etc. Da får han komme seg ut på feltet. Hvilke signaler sender han til fremtidige arbeidsgivere? Helt utrolig. Skulle ønske mentaliteten og holdningen til Saltnes kunne klones inn i slike spillere:-)
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by G-s-enz »

Det er jo riktignok ett paradoks når Tom Nordlie reagerer på andres oppførsel 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by gavharr »

Tja, i den grad det er slik at man ikke lenger kan uttale seg om andri fordi man selv har gjort noe dumt, men da er det ikke mange igjen som kan uttale seg om noe som helst.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Nordlie påpeker vel bare om hvordan en spiller ikke bør oppføre seg mot en klubb og spillegruppe. En klubb som er et mønsterbruk og som sørget for at Junker ble toppscorer og hvor han har fått den utviklingen som spiller som er fantastisk. Vi trenger flere røster i fotball Norge som støtter Glimt i denne saken.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by liverglimt »

Enig Knuta. Jeg klarer ikke å se hva som er negativt med Tom Nordlie sin omtale av denne saken. Det er ubetinget positivt for Glimt. :)
@liverglimt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Et meget viktig poeng han nevner er jo det faktiske innholdet i de budene som glimt har fått for Junker. Der Osloavisene fokuserer på alle millionene som Glimt avslo så fokuserer han på hvor lite seriøs budene var. Agendaen mener jeg har vært å få Glimt til å fremstå som griske. Samtidig har de brukt disse agentene som sannhetsvitner. Håper Glimt også vektlegger hvilke agenter spillerne har i fremtidig spillelogistikk.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Det bør vel alle som leser mer enn bare overskrifter ha fått med seg. Ingen hemmelighet at det har vært kreative bud. Syns AN kan legge ned den der jakten på artikler basert på Facebook-kommentarer, twitter-uttalelser, eller en telefon til frittalende "eksperter".
Una mas cerveza.
Sniken
Posts: 799
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 196 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sniken »

All den tid det nå er fullstendig taust både fra Glimt og Junker/agent, så gjør AN bare jobben sin som får kommentarer fra andre rundt en høyst uavklart sak. Skulle bare mangle. Fullt forståelig at Glimt ikke ønsker dialog om saken i media, men AN må selvsagt gjøre jobben sin uavhengig av dem.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Tillater meg og være uenig i den :) Ønsker heller fakta om saken, enn hva en totalt utenforstående part skulle mene om det. Alle ekspertene som de kontakter har jo ikke noe mer info om saken enn hva som er kommet frem i media og vet således heller mindre om det enn hva vi gjør.

Har trukket ut lengre i tid enn hva jeg hadde trudd nå. Spent på hva som kommer frem. Den Knudsen som vi har lært og kjenne vil ikke gå lenge med slike surmuling på en av spillerne. Selv om alle nå er for seg selv i karantene.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by liverglimt »

Jeg kritiserer ikke AN for å kjøre saken. Det jeg anser som elendig journalistikk er at de intervjuer sin egen journalist. Skulle sett fjeset på Bjørn Lund hvis han skulle blitt intervjuet av Arn-Erik Pedersen for å høre hans mening om en glimtsak. Da tenker jeg herr Lund hadde sagt kort og presist; "jeg kan skrive en kommentar!"
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Kasper har møtt opp på alle treningene etter at han kom tilbake til Bodø men han holder seg i styrkerommet.

Fremdeles ikke noen løsning i sikte skriver

AN.NO(+): Kjetil Knutsen om Junker-saken: – Jeg må bruke all energi på spillerne som er på feltet.

Edit: Legger til en åpen link
Eurosport.no: MØTET GA INGEN UMIDDELBARE RESULTATER - FORTSETTER Å TRENE ALENE
Last edited by J I P on Tue Feb 16, 2021 9:56 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply