Spillertråd: Ola Solbakken

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by mortsto »

Liten klubb, med sliten stadion, begrensede midler, og en reell mulighet til nedrykk. Kan ikke Ola se på dette som sitt Cercle Brugge og heller vente på at hans Milan skal komme på banen?
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Novi »

Jepp, ikke sikker på at brekningspunktet mellom "verdi for Glimt" og "betalingsvillighet fra Venezia" er der.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Kesseboy »

Jeg sitter med en følelse av at det er litt tidlig for Solbakken å dra til utlandet nå — tror han trenger litt jevnere prestasjoner over litt lenger tid, for å ha et grunnlag og noe å falle tilbake på. Han har vært brennheit i høst, men synes han var mildt sagt vekslende helt fram til han avgjorde mot Pristina.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Gvandreassen »

Navnebror og landslagssjef Ståle mente vel også at å bli i Glimt en liten stund til ikke hadde vært så dumt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Bør jo få minimum 20-25mill for solbakken. Landslagsplass og meget god internasjonal opptreden bør jo tilsi det. Er heller ikke særlig nervøs om han skulle gå nå med 1 år igjen av kontrakten. Sørli vil komme tilbake og før han ble skadet så synes jeg han leverte meget bra. Potensiale til å levere bedre enn solbakken. Sørli hadde 11 målpoeng på 834 minutter spilt fordelt på 11 kamper. Det er faktisk meget bra.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by jonsnow »

Mistet Berg og Bjørkan, da burde man ikke miste noe flere dette vinduet om man skal ha forhåpninget om en god sesongen neste år. 25 mil er peanutts i fohold til hva man tjener på å gå videre i Europa cupene så håper man har is i magen og holder igjen på resten nå
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Jon... Ja, isolert sett så har du rett. Nå er ikke glimt nødt til å selge spillere heller. Om vi fikk en god pris så er det vel mest sannsynlig at botheim har gått i dette vinduet.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Los-Loco »

Bodøposten melder at Solbakken har takket nei til kontraktsforlengelse. Kan virke som han vil spille ut sesongen og gå på Bosman.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by G-s-enz »

Merkelig å dundre ut med det no,men ja okey fair enough. Mister isåfall mer x-faktor,men det kan erstattes 👌
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Glimt1916 »

– Vi har bestemt oss for at det er uaktuelt å forlenge med Bodø/Glimt. Det har vi gitt beskjed om til klubben om for en stund tilbake. Nå har de to vinduer å selge meg på. Enten nå i vinter eller til sommeren. Hvis ikke går jeg gratis etter neste sesong, sier Solbakken til Trønderbladet.

Han understreker at han er motivert til å ta fatt på 2022-sesongen.

https://www.an.no/ola-23-har-gitt-glimt ... -4-1528916
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Kesseboy »

Greit å ha ambisjoner, men må ambisjonene likne sånn på desertering?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by J I P »

Solbakken på 11.plass på Eurosport si kåring av de 50 beste eliteseriespillerne.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Helt ærlig så heller jeg mot salg av solbakken i dette vinduet om prisen er riktig. Snakker om ca 40-50mill. Det er greit at han har levert bra i kritiske kamper, spesielt i Europa, men absolutt ikke uunnværlig. 12 målpoeng i ES(6 mål/6 assists) er ikke så imponerende. Mener Sørli kan ta store steg i 2022, men så er det jo skaden hans da.....
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Crazy horse »

Jeg sier: Selg Solbakken nå! Han har blitt god, men når han bare er opptatt av å komme seg bort, så må vi cashe inn det vi kan. Aller mest kan vi få i dette vinduet.
Vi har Sørli å plassere i Solbakkens posisjon inntil videre.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Knuta »

Solbakken er ikke opptatt av 'å komme seg bort'. Han gjør det samme som Zinckernagel og Bjørkan og Lode og forlenger ikke en eksisterende kontrakt. Jeg mener at Glimt må gjøre det samme som de gjorde med Philip og Bjørkan som lot de spille ferdig kontraktstiden selv om f.eks Bjørkan hadde stående tilbud fra flere klubber. Ola har en x-faktor som ingen andre i Glimt. Tror ledelsen sitter å vurderer hva som er minimumsverdien ved salg nå og vurderer dette opp mot viktigheten av 2022 sesongen. Ingen i Norge har det rykket til Ola og det må Glimt bruke for fullt i 2022. Vi kan ikke regne med å tjene store penger på samtlige spillere. Sånn er ikke fotball livet.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Buster »

Det blir travelt for Sørli å spille venstre back og høyre ving. Vi må beholde Solbakken, og heller tåle at kontrakten går ut. Det kan selvfølgelig komme vodka-bud som det ikke går an å si nei til, men vi trenger Solbakken mer enn 20 millioner.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Crazy horse »

Da spiller selvsagt ikke Sørli venstre back. Og jeg skrev inntil videre, og da mente jeg høyre ving på Sørli, fram til vi har skaffet oss erstatter der. Sørli var høyre ving før skaden og trenger ikke spilles inn i den posisjonen, det må han, om han skal brukes på venstre back.

Jeg tror Solbakken vil videre i karrieren. Han er 23 år og vet nok at det er nå han er aller mest attraktiv på overgangsmarkedet. Jeg tror utspillet i media mest av alt var kom uheldig ut, og at det han egentlig ønsker å si er at Glimt må selge ham nå, om de ønsker å få noe igjen for ham. Ikke at han for enhver pris ønsker seg bort fra Glimt.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Buster »

Enig i det du skriver Crazy horse. Uansett mener jeg at vi må sette foten ned. Ikke bare for Solbakken, men vi må ikke selge for mange spillere samtidig.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by G-s-enz »

Sørli er ikke i nærheta av å ha x-faktoren til Solbakken så må handles om han skal erstattes. Evt satse på Mwuka men det er risky å gi han såå mye tillit sett utenfra,men sett utenfra var det vel risky at Evjen skulle være 100% fast i 2019 også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Crazy horse »

Vi mister spillere (ved salg, altså), men fikk beholde det viktigste, nemlig Knutsen.
Jeg tror (uten å ha noe spesielt belegg for det) at Solbakken snart er klar for sin nye klubb. Jeg tror ting har vært på gang en god stund, og at det er like før det blir offentliggjort. Grunnen til at jeg sier det er at de overgangene som allerede er gjennomført de siste ukene, alle har kommet "litt sånn plutselig", nesten uten spekulasjoner. Tar jeg feil, så er det helt greit.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Glimterfrem »

Virker som mange har glemt at vi har Koomson i troppen
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by poteten »

Solbakken mangler en del på å bli en elitespiller ala Hauge og Zinkernagel, så er ikke så bekymret om han drar. Får vi 20-25 millioner for han så ønsker jeg han lykke til videre på ferden og håper han blir bedre. Vi har god dekning på kantene i form av Koomson og Mvueka (eller hva han nå heter), samt Sørli som fortsatt er en bedre poengplukker enn Solbakken. Ikke glem lillebror Runar Hauge som må begynne å slå til om han skal bli noe annet enn What if.
Kritisk
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Hvilken x faktor er det solbakken har som ikke Sørli har bortsett fra fart? Timing på pasninger i bakrom? Sørli har en fantastisk statistikk på sine 11 kamper i 2021 med tanke på at det var hans første sesong. Har vist at han er både kreativ og involvert i spillet offensivt. Mener Sørli er undervurdert som spiller.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by jonsnow »

I følge diverse ryktebørser:
Ajax har vært i samtaler med Ola Solbakken og hans agent Mike Kjølø. Klubber som Ajax, Ac Milan, (Arsenal meget usannsynlig) og Bayer Leverkusen er alle av interesse for lynvingen fra Melhus. I tillegg til Venezia og diversr tyrkiske klubber

Så tipper utspillet i avisen er en måte å si i fra at nå er interessen stor og jeg vil aller helst få denne sjangsen eller gå gratis.

For min del så er det bare å la han dra om man får noen ok bud, istede for å ha en som vill dra og kan forsure niljøet. Vi har flere vinger i stallen allerede og kan hente inn flere om man finner noen som mannhar troa på.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Knuta »

Forsurte Bjørkan og Philip miljøet?. Nå må dere slutte med å rakke ned på spillerne. Glimt kan gjøre som de gjorde med Bjørkan å si nei til et tilbud. Nå har vi i hele høst latt oss bli sure av avisen Adressa og Nidaros. Er det Trønderavisa nå som skal styre vår virkelighet. Glimt har gode samtaler med Ola . Dessutan er Ola en kjernekar
Post Reply