Spillertråd: Sebastian Tounekti

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by gavharr »

Han kan jo være den type spiller som faktisk kan bli en ny Zinck eller Hauge. Enormt dårlig av Glimt om dem ikke gir ham sjansen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Jeg håper og tror Sabastian (som Pernambuco og Vetlesen) kan være boksåpner som kan brukes når vi møter lag som ligger veldig lavt. Solbakken kommer seg ofte rundt backen og til innlegg, men det fører for sjeldent til farligheter med Botheim som spiss. Med Tounekti, Solbakken, Pernambudo, Sørli og Lindahl som vinger så har vi ganske ulike spillertyper med ulike kvaliteter. At Solbakken og Sørli da prioriteres hver gang, synes jeg er merkelig. I teorien taper vi kanskje noe på samspill med stadige utskiftninger, men samspillet har jo vært tidvis labert selv om vi har stilt med nesten samme lag hver kamp.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Buster »

Tounekti kan jo bli en fantastisk spiller, men han er ikke der ennå.
Det er noe av samme historien som med JP?
JP trengte et utlån før han slo gjennom.
Da skjønte han at det kreves beinhard innsats for å lykkes.
Det holder ikke bare med talentet.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

100% enig med Buster. Per nu er det med talentet for Tounekti. Enig i at han trenger spilletid, men det er ikke mange klubbene som kan garantere spilletid til noen. For ham vil det være på Obos-nivå om han skal til en klubb som mer eller mindre kan garantere spilletid, og da bør agenten være klar på at det blir utlån og ikke overgang.

For meg virker Tounekti som den spilleren som prater minst om prestasjoner, utvikling, og 'ta steg', og vi ser vel egentlig en klar korrelasjon mellom slik snakk og spilletid under KK.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jonsnow »

Ekstremt skeptisk til det arbeidet som blir gjort med våre unge talenter.
Med spillere som Tounekti er det viktig med spilletid og så lenge man ikke er en av KK 11 utvalgte så blir det ekstremt lite av den. Hvordan blir dette oppfattet av andre unge spillere når en ser at de som er i B/G ikke får spilletid eller såpass lite at det egentlig ikke er noe vits?

Håper klubben blir flinkere her for etter at KK tok over så må den som har plassen bli solgt før noen andre får en sjangse og over tid vil det ikke fungere så bra.

Nå svartmaler jeg kraftig, men vil bare klubben vår sitt beste og at vi skal forbli et topplag så lenge som mulig, men med en ubg profil.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sulliken »

Talentet er det ingen tvil om.

Jeg lurer på om Tounekti har mindsettet til å virkelig ta opp hansken. Det SKAL være knallhardt å konkurrere seg inn på et lag som er regjerende seriemester, og er per dags dato et av landets 2 beste lag.
De spillerne han konkurrerer med innkasserer jamt og trutt med målpoeng, og jobber godt defensivt også. Å sette Solbakken eller Sørli på benken uten en annen grunn at Tounekti må ha spilletid blir feil. Han må fortjene det.

Det begynner å minne meg om Sammy Skytte. Han varte ikke lenge pga, i følge KK, at spillere som pisser i hjørnene har vi ikke bruk for.

Gjerne lån han ut til en annen klubb. Hvis han fortsetter å sutre i media, så er det bare å selge.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by liverglimt »

Bæskopp! Vis hva du er god for over tid på trening så blir man umulig å ikke gi startplass…
@liverglimt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Zann »

Skjønner godt at han ønsker seg spilletid, men jeg må si at timingen på dette er ganske merkelig. Han har jo stort sett vært skadet i hele år!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Knuta »

Han sier vel bare at 2021 hittil har vært et dårlig år for han. Korona , skader, sykdom og lite spilletid. Det må han vel få lov til å si når han blir intervjuet uten at han skal få ukvemsord på forumet. Ønsker ikke at han blir lånt ut men at han gradvis finner formen og kan bli viktig for Glimt når høsten kommer. TIL står på tå hev for å få han tilbake til Tromsø. Det er vel ikke noe Glimt ønsker. Han kommer til å slå ut i full blomst med det utgangspunktet han har. Om det blir i år eller neste år er vanskelig å si.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Er vel kombinasjonen med skadet og "må ha spilletid" som blir rar. Syns det er fint med en artikkel som oppsummerer skader og sykdom, slik at folk kan slutte og klage på hans vegne når han ikke får spille. Men det han selv skal si er jo "Det har ikke vært en optimal start, men nå nærmer jeg meg heldigvis formen som kreves for og levere 100% på trening." Og that's it.

Han er 85 mil hjemmefra. Mens på styrkerommet på Aspmyra trener et langt større talent som er flere tusen mil hjemmefra, som vet hele sesongen som lå for hans føtter har gått i grus. Møter likevel opp, og gir alt for og komme tilbake. Den sulten kan vel Seb lære litt av før han går i media neste gang.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Ville Lehtinen »

Novi wrote: Wed Jun 23, 2021 11:16 pmHan er 85 mil hjemmefra. Mens på styrkerommet på Aspmyra trener et langt større talent som er flere tusen mil hjemmefra,
Dagens pirkedigresjon: Avstanden (i luftlinje) Bodø - Lagos er ca 6800 km. 680 mil! :geeku
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Haha, tok den ut av ræva, sorry 😂 poenget står likevel 😇
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Ville Lehtinen »

Ja, det er langt nok hjemmefra bare det!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Knuta wrote: Wed Jun 23, 2021 10:28 pm Han sier vel bare at 2021 hittil har vært et dårlig år for han. Korona , skader, sykdom og lite spilletid. Det må han vel få lov til å si når han blir intervjuet uten at han skal få ukvemsord på forumet. Ønsker ikke at han blir lånt ut men at han gradvis finner formen og kan bli viktig for Glimt når høsten kommer. TIL står på tå hev for å få han tilbake til Tromsø. Det er vel ikke noe Glimt ønsker. Han kommer til å slå ut i full blomst med det utgangspunktet han har. Om det blir i år eller neste år er vanskelig å si.
Artikkelen som ITromsø har bak betalingsmuren ligger fritt hos Aftenbladet hvis noen vil lese "Tromsø-versjonen".
https://www.aftenbladet.no/sport/i/rgBq ... len-valget.
Her kan du også lese hva Aasmund Bjørkan og Håvard Sakkariassen sier om overgangsspekulasjonene.

Men Sebastian er ihvertfall klar på følgende:
Men jeg er under kontrakt og spiller i Bodø/Glimt, så til syvende og sist er det de som bestemmer om det blir en overgang eller ikke
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Glimterfrem »

Det er en lang sesong vi fortsatt har foran oss, og det vil utvilsomt komme muligheter for flere av spillerne våre. Når det er sagt, er jeg også litt skeptisk til de signalene vi sender til unge talenter rundt omkring. Knutsen spiller med en fast 11'er som han så og si kun roterer på dersom det er skader. Det fungerer jo selvsagt, men likevel signerer klubben veldig mange unggutter og har en profil om å utvikle talenter. Skjønner Tounekti godt, det må være frustrerende å få innhopp i 5-10 min av og til. Det blir ikke mye utvikling av det. Vegard Kongsro har vel ikke spilt et minutt siden han kom? Klart, klubben må ha flere "squad-players" for å dekke opp, men det må være en del spillere som surmuler litt over spilletiden når de er unge og sultne. Det beste ville vært å lånt ut Tounekti nå. Vi har Sørli, Lindahl og Pernambuco på høyre. Er god nok dekning det.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Tounekti har vel sagt han er best på venstresida. Vanskelig å si at Glimt skulle gjort noe annet så langt i sesongen, mtp skade og sykdom. Merker meg veldig nøytral og korrekt uttalelse fra klubben. Irriterer det at Tounekti igjen er ute i avisene?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Vil tro det irriterer at en spiller som aboslutt har mye igjen og bevise mener han skulle hatt mer spilletid der han satt med korona, forkjøla, og betent fot og Solbakken med solide prestasjoner fra ifjor høst. Blir det litt typisk unggutt som er høy på seg sjøl, kanskje?
Una mas cerveza.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by OTH »

Synes Tounekti svarer godt jeg. Slik jeg leste intervjuene i an og itromsø så virker det på meg som det er journalisten i itromsø som prøver å koke suppe på en spiker. Tounekti kommer til å få sjansen, da er det viktig at griper den
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Buster »

Tounekti er riktig spiller for Glimt, og burde vært nærmere laget. Synd at han har hatt en så trøblete sesong så langt.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Image
Foto: Kent Even Grundstad (ifølge Glimt på Twitter)
Sebastian fyller 19 år i dag skriver Glimt på Twitter

:glimt :glimt :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by tomath »

Dette ryktet Tounekti har fått som sutrete (sist tatt opp i kamptråden mot S08), er ikke det eneste håndfaste vi kan basere det på at han var misfornøyd med at det ikke ble overgang til Nederland i vinter? Det var jo et oppslag i Tromsø-pressen hvor en uttalelse ble tatt helt ut av sammenheng i overskriften, men sett bort fra det så har vel egentlig ikke Tounekti gjort og sagt så mye galt etter at han kom til Glimt?

Han er jo åpenbart en ambisiøs mann som setter sin egen utvikling over det meste, men det burde heller ikke være så overraskende i dagens fotball og fra en spiller som i utgangspunktet ikke hadde noen tilknytning til Glimt.

Han virker jo ikke å være drømmespilleren til KK, så det er sikkert litt mer der, men synes likevel han har fått ufortjent dårlig rykte på seg fra enkelte.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by liverglimt »

Noen hauser han opp når han er skadet eller under oppbygging. Andre avventer til han er klar slik at han ikke blir skadet igjen på grunn av for hard kamptrening.
@liverglimt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jonsnow »

Håper Sebastian får spille fra start og tar vare på den sjangsen han får. Slik at vi får fram atter en ving som kan gjøre motstandernes forsvarere svimle. Viste ekstremt gode takter i sist kamp, så får heller noen andre ta over hvis han blir sliten.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Kunne du tenkt deg en overgang eller et utlån til en annen klubb i Norge?

– Hvis jeg skulle fortsette karrieren min i Norge vil jeg tørre å si at jeg er i den beste klubben en ung spiller som meg kan være. Med tanke på fasiliteter, trenerstab og medspillere..
Aftenbladet.no: Var ute i kulden – slik feiret tromsøværingen Europa-triumfen
Det har vært spekulert i Sebastian Tounektis (19) fremtid hos Bodø/Glimt. Torsdag fikk han for første gang starte – og det i europacup.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Svarer OK for seg, selv om det skinner gjennom at han syns han er god nok til en overgang til type Nederland. Mtp KKs uttalelser om Tounekti, så kan det virke som at det ikke bare er i media han siteres slik, men at det er litt holdningen også.
Una mas cerveza.
Post Reply