Spillertråd: Sebastian Tounekti

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Tror Sebastian har passet bra i Italia, men lån+opsjon på kjøp høres ut som en dårlig deal. Lurer på hva summene var her.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by tomath »

Dette er jo en type avtaler som er ganske vanlig i Italia fra før, men tipper det er ekstra mange klubber nå under koronapandemien som vil ønske seg forsterkninger umiddelbart som de betaler for først senere.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Glenn P »

Tounektis agent uttaler seg etter at han ikke fikk solgt Seb for 5mill.

Ny agent i køen for å kritisere at Glimt ikke vil selge/forhandle. Agenter, tar heller en shot korona enn måtte deale med de
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by G-s-enz »

Synes agenten er langt mer diplomatisk her kontra Layounis brødhue og Junkers fyr. Skjønner frustrasjonen og Glimt har helt åpenbart(bill.merk Frode) noe å gå på når det gjelder kommunikasjon virker det som.

Forøvrig helt enig i at vi skal sålangt det lar seg gjøre å beholde Tounekti. Men da må vi ha samtaler med han på en respektfull og god måte.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Vegard »

Begynner å bli surrealistisk dette. Tounekti som knapt har satt fotballskoene på kunstgresset i obligatorisk kamp for B/G ønsker seg ut? Ut fra den beste arenaen for utvikling du får i Norden. Nesten ikke til å tro.
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by helsvhe »

Penger, penger, penger....
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Har Sebastian snakket med Håkon og fått et råd fra han? Jeg er ikke så sikker på at Håkon vil anbefale Sebastian å dra til Nederland så tidlig.

Generelt, basert på interessen fra andre klubber nå så skulle man tro at Glimt holdt på med et opphørssalg.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Dette er jo helt latterlig. Kan jo umulig brenne så mye i ræva til en spiller som garantert vil få masse spilletid i eliteserien og muligheter for europacup. Han fikk to eliteseriekamper fra start, og ble byttet ut i begge. Resten var variable innhopp for å føle på nivået og, for å si det som det er, få nok kamper for den medaljen. Vi snakker under 180 spilte minutter på høyeste nivå i Norge. Det er jo i år han skal vise at han kan levere stabilt.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Her handler det om kommunikasjon med spilleren, noe som kanskje er mangelfull med tanke på karantene etc. At agenter går ut og spekulerer i at det kan bli vanskeligere for glimt og tiltrekke seg spillere grunnet at de er vanskelige på salgsfronten synes jeg er ufint. Blir alt for mye spekulativt pisspreik. Hele tiden blir man påminnet om hvor man er i næringskjeden i tillegg. Merkelig at ingen andre norske klubber opplever dette i media. Hvilke planer man har for seb bør jo kommuniseres til spiller asap. Så håper jeg han får masse spilletid neste sesong.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by tomath »

Jeg synes også dette er litt merkelig av Tounekti. Alt tyder jo på at han vil få en større rolle i laget i år (selv om han sikkert også har merket seg Glimts jakt på kantspiller), og Glimts track record de siste par sesongene tilsier jo at det er en bra klubb å være i for ham i hvert fall én sesong til. På den annen side så er vel nederlandsk fotball og Gronigen også et bra springbrett for unge spillere. Agenten uttaler seg ok, og jeg er jo enig i at Glimt godt kan besvare henvendelser. Samtidig så ønsker jeg meg egentlig Atta Anneke som agent for samtlige Glimtspillere.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Ja, Atta er dyktig virker det som. Diplomatisk begge veier. Håper han viser velvilje til forhandlinger angående forlengelse av Boniface kontrakt.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1290
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Buster »

Jeg tror både vi supportere, aviser, spillere og Glimt må puste gjennom nesen og ta det roligere. Hvis vi skal slenge ræva i taket hver gang en eller annen bakgårdsklubb i Europa kommer med et bud, eller antyder en interesse for en Glimtspiller, kommer vi til å ligge i stabilt sideleie før noen får stengt dette vinduet.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Sebastian er ung, men bør jo kunne formidle til agenten om at alle utspill til presse kan konfereres med ham. Det er jo kommet inn konkrete bud på Bjørkan, feks, som ikke har latt agent ytre seg på samme vis.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jonsnow »

Virker som det er en kampanje blant pressen i Norge i mot klubben i våre gule hjerter, alt som er negativt skal blåses opp stort. Det agenter og spillere glemmer er at klubben trenger ikke å selge på salg siden de har en solid økonomi og enkelte agenter burde man vurdere sterkt om man vil samarbeide med i det store og hele, da liker jeg bedre Atta sin framgangsmåte som tar alt mellom klubber og spillere og ikke gåt ut i media, mens en del andre lar media jobbe for seg på meget ufine måter til tider. Må være gjennstridig repekt for avtaler som er gjort for alle parter og ikke bare for spiller/agant siden!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Det aner meg at Tounekti er på en eller annen form for ungdomskontrakt. Det er mulig Glimt her kan gjøre som med Normann, forlenge og forbedre kontrakt, hvis de mener spilleren kommer til å spille en stor rolle i årets sesong. Pr nå har han to år igjen med Glimt. Jeg nekter å tro at Groningen lønner talenter som skal utvikles på b-laget så veldig godt.
User avatar
Janco
Posts: 575
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Janco »

jonsnow wrote: Fri Jan 29, 2021 12:44 pm Virker som det er en kampanje blant pressen i Norge i mot klubben i våre gule hjerter, alt som er negativt skal blåses opp stort.
Altså, når nå både Tounekti og Swaleh går ut i media rett etter Junker, og tror at det skal hjelpe de og bli solgt... Så er det noe merkelig med veiledning fra agenten.
Vil tro de skjønner at f.eks. Bjørkan er foran de i køen med å bli solgt, også skal B/G ut i CL-kvalik mens de risikerer å måtte bygge helt nytt lag.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Glimterfrem »

Dette begynner jo å minne om Football Manager, herregud. Nekter å tro at ikke Knutsen og co. har snakket med gutten om hans rolle i år. Det er jo i år han virkelig skal skinne. Merkelig at han har så lyst til å dra til Groningens reservelag, når han har en fantastisk utviklingsarena i Glimt. Virker på meg som at Sebastian ikke var så happy med å ikke få spille mer når gullet var sikret, noe jeg kan forstå litt, her skjøt kanskje Knutsen seg selv litt i foten. Tipper Seb klagde litt til agenten, og da ser han en mulighet for å cashe inn en signeringsbonus når Groningen er på banen.

Agenter er og blir fotballens ondskap.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Dette er bare patetisk. Merkelig at når andre klubber nekter å selge spillere så er det helt stille i media. Mistet litt respekten min for Sebastian her nå. Swaleh gidder jeg ikke å kommentere. Dette må jo være agentstyrte uttalelser. Disse gutta har ikke ressurser etc. Til et slikt utspill. Dette vil jeg kalle illojalitet.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Det begynner å ane meg at det kanskje var en fornuftig grunn til at TIL ble sure da vi signerte ham.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Vel, TIL ville akseptert budet på Sebastian når det var på 2-3 mill. Kunne nok ikke signert raskt nok. Men hadde han spilt for TIL, så ville ikke budet kommet til og begynne med. Så man får ikke i både pose og sekk. Signerte han med Glimt for og hoppe videre etter 180 spilte minutter, eller vil han utvikle seg og dra til Milan for 45 mill? Kanskje noen kan gi en reality-check og fortelle ham at hardt arbeid lønner seg? Beklager om jeg høres ut som en "boomer", men tidvis er det litt mye hårsveis og snaps på de yngre spillerne våre.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Kesseboy »

Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Glimt1916 »

Er enig med han, men må jo også påpeke at Zinckernagel gikk gratis.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Wendigo »

Novi wrote: Fri Jan 29, 2021 4:29 pm ..., men tidvis er det litt mye hårsveis og snaps på de yngre spillerne våre.
Det bevitner min alder når jeg leste snaps istedetfor snaps her. Måtte lese flere ganger før meningen ble klar for meg. Så er jo vår snaps bedre enn ungguttas snaps.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by liverglimt »

:lol: Æ trudde det var snaps som vi tar på baren. Men skjønte nå at det var snapchats!

Wendigo vi er gamle :roll: :twisted:
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16607
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sulliken »

Jeg leste også betydningen schnaps..

Tenkte å kommentere et eller annet om at utstrakt alkoholbruk når man er så ung kan være ødeleggende for fotballutviklingen, men lot heldigvis være.
:lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply