Spillertråd: Sebastian Tounekti

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Klar for Glimt i dag! Velkommen! Herlig å se Glimt hente de største talentene i Tromsø. :LFC :glimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by MhepA »

Velkommen skal du være!

Jeg forholder meg helt rolig til jeg faktisk ser Tounekti i aksjon. Vi må ikke glemme at han er 17 år, og det vil vel primært i starten være snakk om innhopp i kamper der vi enten leder behagelig eller vi ser at kampbildet behøver en endring som han kan bidra til. Går ut i fra at vi fortsatt snakker om å ha JP Hauge på venstrekanten fra start. Utifra alt som skrives så er jeg svært spent naturligvis, og det vil jo være mulighet for å bruke han i flere posisjoner. Har sett noe video, og det ser jo bra ut, men vil gjerne se han i aksjon en hel kamp.

Ang. Tromsø opp i det hele, totalt amatørmessig, nok en gang. At det ikke er mulig å skjemmes oppi kalde nord. Det bør være forståelse for at en spiller endrer mening over tid. Jeg tror Tounekti hele tiden har følt at han ønsket seg til Glimt, men følte seg nærmest tvunget pga. det de kaller et såkalt partnerskap til TUIL. Om jeg får henvende meg til TUIL, vi samarbeider mer enn gjerne med dere videre hvis TIL ikke ønsker det. Og vi bidrar gjerne til at dere blir et bedre lag enn den patetiske klubben over tid.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by liverglimt »

Velkommen, fortsett å bruke hodet. 😁
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by gavharr »

Veldig gøy at han valgte Glimt. Tror det var fornuftig på nåværende tidspunkt, for alle parter.
Velkommen skal du være, Sebastian :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Velkommen skal du være! Håper du er mentalt sterk nok til å stenge ute alt styret rundt overgangen!

Gleder meg til og se utviklingen hans. 17 år er ungt, så håper han ikke er utålmodig.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Knuta »

Velkommen skal du være unge mann
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Mr Bean »

Velkommen Sebastian :LFC
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Velkommen og vær tålmodig.
Les deg opp på hva Håkon gjorde.

Ta deg tid til å bli vant til et helt annet treningsregime enn hva du har hatt tidligere.
Gled deg over å kunne trene sammen med bedre medspillere.

Vær glad for innhoppene du får i starten og hvis det viser seg at du allerede i år får stå hele kamper - kjempeflott!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Det er fint i lese i Avisa Nordland 8. juni (+) at Sebastian ikke angrer på at han tok turen til Bodø og at han har klare ambisjoner om å få spilletid.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by MhepA »

Utifra det vi har sett i treningskampene er det lite som stopper han fra å få betydelig spilletid i årets eliteserie.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Nytt innhopp for Sebastian i gårdagens 5-0 seier over Brann på Aspmyra.
Avisa Nordland har intervjuet Sebastian i denne artikkelen og blant annet sier han
– Jeg har det veldig bra her nede og har kommet bra inn i laget og gruppa. Jeg er fornøyd.

– Du har vært i Bodø i noen måneder nå. Hva er hemmeligheten til at dere gjør det så godt?

– Vi jobber veldig hardt. Når vi skal spille en kamp, så går vi inn for å vinne hver kamp. Vi har mange enkeltspillere som er helt rå, som Jens Petter Hauge, Philip Zinckernagel, Kasper Junker. Det er hard jobb over lengre tid som er nøkkelen.
Ellers er det litt snakk om den litt kontroversielle overgangen til Glimt og om hva han tror at Glimt syns om "slaget om Nord-Norge".
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Den dagen TIL er tilbake i Eliteserien vil det definitivt bli lettere for våre talenter å velge dem, kontra Bodø/Glimt, sier Hill som mener det er veldig viktig med et TIL-opprykk for å være attraktive mot de beste talentene. Da tidligere nevnte Tounekti valgte Bodø/Glimt foran TIL på oppløpssiden, var eliteseriestatus et sentralt aspekt.

– Vi ville gjerne at Sebastian skulle blitt i TUIL, fordi han virkelig ville utviklet seg. Selvsagt er det bra å gå til neste nivå, og i TIL ville han utviklet seg videre sammen med profesjonelle fotballspillere og en dyktig trener. I stedet valgte han Bodø/Glimt som er helt i toppen av norsk fotball. Det er tøft, men han har tatt steg, og har fått spilletid. Så noe må han gjort riktig, sier Hill.

– Hvis Bodø/Glimt, som også skal spille europacup, har valgt å ha han inn i A-laget sitt, så er kanskje avgjørelsens hans riktig slik at han utfordrer seg selv slik at han får ut potensialet sitt, poengterer han videre.
Disse avsnittene er hentet fra en artikkel om TUIL og Deres måte å utvikle spillere på. Ansvarlig for dette er Jonathan Hill som har bakgrunn fra engelsk fotball.

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -automatik
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Vanskelig og ta ham på den avgjørelsen. Han leverer jo også bra når han slipper til. Uredd, tør å utfordre. Sånn som et talent på 17 år skal være.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Det ble mer omtale av Tounekti i lokalmediene nordpå etter at han startet for Glimt i kampen mot Kristiansund som vi vant 2-1. Dette var nok ikke den enkleste matchen å starte i men jeg gleder meg til fortsettelsen.
Onsdag kveld fikk stortalentet fra Tromsø muligheten fra start for høytflyvende Bodø/Glimt i hjemmekampen mot Kristiansund.

Tounekti har flere ganger tidligere kommet innpå på slutten for serielederen, men dette var første gang han har startet en eliteseriekamp for de gulkledde.


Noen timer før kamp spiste Glimt-spillerne sammen, der de fikk vite at kantspiller Jens Petter Hauge, en av årets store kometer i Eliteserien, var syk. Det ga Tounekti, som er venstrekant, håp om en plass i startelleveren.

– Jeg fikk ikke vite at jeg skulle starte der og da, men jeg tenkte at det var en god mulighet for det. Etter hvert fortalte Aasmund (Bjørkan, sportslig leder) at jeg var med i elleveren. Det kom som en overraskelse, men jeg ble veldig glad, sier Tounekti.
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... ntet-fra-t
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sven-Rune »

Fra tribuneplass la jeg merke til at Tounekti gikk for tidlig inn i banen og det førte til at han var i veien for Saltnes, samtidig som vi stadig manglet en ute på kanten. Saltnes forsøkte stadig vekk å vinke ham ut på kant igjen. Når det er sagt, kom han inn i en vanskelig kamp hvor KBK hadde gjort leksa si og de hadde fort 3-4 mann ute på vår venstre kant for å stenge av der de hadde sett for seg Hauge. Han er ung og urutinert og jeg tenker han lærte mye av denne kampen og vi vil nok få mer glede av ham etter hvert.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by MhepA »

Teknisk er det ingenting å si på spilleren. Det sitter kun i hodet og alt dette kommer med erfaring. Kommer til å bli en latterlig god fotballspiller.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by G-s-enz »

Jupp,også viktig å huske at Tounekti har spilt mest 4.divisjon. Trenger erfaring også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Tounekti er tatt ut på G18 samling med landslaget sammen med Hussein
https://www.fotball.no/landslag/norge-g ... l-samling/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Glimt sitt siste mål i 6-1 seieren over Kauno Zalgiris ble satt inn av Sebastian (eller SEB som man ser enkelte kjenninger av han forkorter til på Twitter) i Europaliga-kvalifiseringskampen.

Dette var også hans første godkjente mål i tellende kamp for Glimt
. Først reduserte Zalgiris, før Victor Boniface la på til 5–1 og i 81. spilleminutt etter kun fire minutter på banen fikk altså Tounekti sette kronen på verket med 6–1-scoringen som ble kampens siste.

– Hva skal jeg si. Det var helt ubeskrivelig deilig, rett og slett, det er ikke så mye mer å si om det, sier Sebastian Tounekti til iTromsø.

Hans første scoring i gult, forklare han imidlertid slik.

– Det var litt veggspill med Jens (Petter Hauge). Han fikk spilt meg i mellomrom og jeg fikk skutt med yttersiden av høyre fot i lengste hjørne. Jeg trodde først keeperen reddet, for det så ut som han fikk en hånd på den. Men å se den gå inn var bare helt nydelig-

Det er ikke lenge siden jeg var i TUIL. Nå kommer jeg inn her og spiller Europa League og scorer. Det var også bra for min del at jeg tok vare på muligheten når jeg fikk det. Når du spiller med så gode spillere som vi har i Glimt, må du ta de sjansene du får, sier Tounekti.
Mer lesestoff i denne artikkelen

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... ere-i-euro
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Garrincha »

Når man tar med forspillet til dette målet er det etter min mening et av de fineste målene som er gjort av Glimt, og et mål som i seg selv fint symboliserer Glimts første halvdel av sesongen 2020. Og SEB var høyst delaktig i hele oppbyggingen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sven-Rune »

Men Tounekti må lære seg at slik sier han ikke: Så det blir ingen tid til å feire, sier Tromsø-gutten, som også fikk med seg TILs 2–0-seier mot HamKam.

– De vant? Så utrolig deilig, sier Tounekti, som lenge var aktuell for nettopp TIL før han endte opp i Bodø/Glimt. :tenk :tenk
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Tja, kan vel gi ham den!
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Wendigo »

Må ha ett mål idag før den tilgis...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

SEB rykker stadig oppover, kan vi lese hos Fotball.no
G19-landslaget Sebastian Tounekti - Bodø/Glimt - ny spiller inn
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by gavharr »

Skrives på twitter at Tounekti er keen på utlån. Synes det er litt kjedelig at han ikke har fått prøve seg mer.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply