Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Crazy horse »

Fin andreomgang.
Fotball er nesten alltid morsomt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Zann »

Får litt angst av det der småspillet inne i egen 16meter.
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by helsvhe »

Zinker!!
Nå ser vi flott spill.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by liverglimt »

Nydelig spill. Vi er bedre enn viking på det meste!
@liverglimt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Zann »

Liker det vi ser fra Sampsted.
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by helsvhe »

Enig der, synes han fungerer veldig bra i Glimt.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Sven-Rune »

Såååå deilig etter noen rare treningskamper
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Knuta »

Fantastisk kamp. Philip Og JPH strålende I dag. Glimrende dommer. Nå koser jeg meg.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Crazy horse »

Sier oss fornøyd med dette?
Fotball er nesten alltid morsomt
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Sven-Rune »

Er vi bedre trent enn Viking? Ser sånn ut i 2.omgang.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Glenn P »

Absolutt bedre trent, åpenbart! Noe selvtillit spiller inn, men man ser at Glimt har fortsatt den gode fysiske treningen.
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by helsvhe »

Ikke i følge Bjarne Berntsen. Kroppsspråket hans under intervjuet er en som ikke er komfortabel med spørmål og svar :)

Men Glimt er utrolig gode, det kan nå langt i år også.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Boombadila »

Kjøpe Fet?

Jeg sier ja.
Last edited by Sulliken on Wed Jun 17, 2020 12:37 am, edited 1 time in total.
Reason: Bare la tusenlappene regne over Aafk
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Garrincha »

Det er så nydelig. For en magi det er i dette laget. Faen så i imponert! Kjøp Fet snarest!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Glenn P »

Skal ikke skrive noe om det lille negative i dag, i dag er det en "lækker" dag, som våre dansker kanskje ville sagt.

Når Glimt endelig får opp dampen, ser vi det vi så i fjor. Med tre nye, en i hvert ledd, var det mye ussikkerhet, spesielt når vi har sett treningskapene. Men dæven hva de motbeviste etterhvert. Ble nærmest en maktdemonstrasjon med menn mot gutter.
- Fet, jobber hardt og gjør veldig mye bra. Helt annerledes enn Evjen, men stødig og fin. Fin re-Eliteseriedebut.
- Junker, jobber også hardt ofte som møtende spiss. Får det ikke helt til, men Viking er delvis gode i midten bak. Var på kantene de var svakest, og det ble utnyttet.
- Sampsted. Tar rollen bra, ingen store feil. Tar gode valg, og er trygg i det meste. Er bare sexy om dette er hans nivå, og da vet vi hva en periode i Glimt kan gjøre!
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by G-s-enz »

Rufsete første omgang. I andre angriper vi riktige rom og er presise. Maktdemonstrasjon i andre rett og slett.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by mortsto »

Vanvittig herlig å se gutta i 2. omgang. Tenkte coronapause med store utskiftninger i laget ville føre til dårlig samspill og vanskelig start på sesongen, men jeg ble imponert over flere av nykommerne. Bra av Fet, men venter litt på å se hvordan Skytte og Konradsen kommer seg utover sesongen. :glimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Sulliken »

Sven-Rune wrote: Tue Jun 16, 2020 6:20 pm Det var ei lekker pasning. Mye Berg over den :D
Den pasningen der fram til Zink var en ekte Berg-pasning. Mulig onkel Runar kunne gjort den bedre i blinde, men ingen andre.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by gavharr »

Fet var klasse, men synes ikke Junker var ille heller. Hadde et par meget gode involveringer.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Sulliken »

Glenn P wrote: Tue Jun 16, 2020 5:24 pm Og dribleSkyteNagel... Par steg tilbake dette
Veeel...

Nå er fasiten er klar, så nå må Glenn P gjøre seg klar til å spise i seg disse ordene til hovedrett i Sulliken nattmeny.. Ordene som blir servert i natt er krydret med en deilig blanding av gledestårer, jubelhyl, ekte hjertevarme og en valgfri saus, (begrenset til Toros sortiment. Mer enn det blir for mye jobb). Til hovedretten serveres det forøvrig en delikat, vellagret og fløyelsmyk lærpreget libanesisk rødvin ( https://chateaumusar.com/wines/chateau-musar-red/ ). Du får Bodø/Glimt førr evig som en rolig og vennlig taffelmusikk i bakrunnen, og nattens hovmester vil selvfølgelig være kledd i kveldens kapteindrakt, nr7, infused med Eau de la Berg.
DA kan du få lov til å nyte at man av og til tar feil. :glimt

Point beeing:
AssistScoreNagel er vel den rette beskrivelsen av Zink mot Viking i kveldens kamp. :glimt

Edru? Jeg?
Eh nei. Vi liker libanesisk. Og øl.


:glimt :glimt :glimt
Anyway!
Det ble jp en vakker fotballkveld til slutt!

Det syke med denne kampen var hverken at Bodø/Glimt fill seg en fortjent 2-4 borteseier i serieåpningen mot en sterk motstander. Det syke var heller ikke en überfrekk kipp fra Ulrik, det var heller ikke sykt at jeg ble aldri så lite småhorny (på en glad, beruset, lykkelig og veeeeeeeeeldig heterofil måte) på Bernt Hulsker der han på Tvsendingen konsekvent sa "JP Hauge" eller bare "JP" da han snakket om vår neste utenlandseksport. (Hadde ei kvinnelig ekspert konsekvent sagt "JPHauge" eller "JP" like lidenskapelig som det Bernt Hulsker gjorde, så tror jeg faktisk det hadde rykket lity i bokseren.. Ei dame med en sånn ekte fotballidenskap er verdt mye!)

Eh. Well.. Anyway.. Det sykeste: for å være litt alvorlig.
Det sykeste for MEG i denne kampen er ikke alt rundt, men faktisk meg selv og mine tanker og følelser underveis. Jeg tror og frykter alltid det verste om Glimtkamper. Det sitter knallhardt i meg i pga sesongene 2004, 2005, 2006, 2009, 2010, 2011,1012, og 2016. (For ung til å huske Glimtfotball på 80-tallet). Jeg blir mindre kvalm ved tap, og desto gladere ved seier.

MEN

I pausen mot viking tenkte/følte jeg at dette er en kamp vi enkelt tar hjem uansett... Selv om vi lå under 2-1 til pause. Det var ikle relevant. Jeg syntes at Glimt totalt sett så ut som et bedre lag enn viking i 1. omg på tross av de to baklengs. Glimt så ut som et mye bedre trent lag enn viking allerede i slutten av omgangen. Glimt hadde nesten 70% (67,something) ballinnehav etter 1 omg, så jeg tenkte at det bare var et tidsspørsmål før målene kom til å renne inn. Samtidig som at vi (klisjémessig nok) måtte demme opp bedre bakover. Se to baklengs hadde vært unngått med litt mer konsentrasjon bakover.

Jeg turte dog ikke si det jeg trodde høyt til mine GLISvenner på Champ. De hadde fått hjerteinfarkt hvis jeg hadde kommet med positive meldinger om kampen.

I 2 omg løsnet det. Det var som å se Glimt anno 2019. Det var så deilig å se et sprudlende Bodø/Glimt-lag fullt av faenskap og spilleglede som raserte viking 0-3 i den omgangen.

Etter denne kampen har jeg lyst til å trekke frem (mange bare i dag) Sondre Brunstad Fet. (SBF).
Ganske usynlig i 1.omg. Det vi så av han var smellen han fikk i hodet i en duell.
Om det var smellen han fikk i hodet, om det var en tordentale i pausen, eller whatever..... så funket det. I 2 omg gled han plutselig rett inn i Håkon Evjens gamle rolle. Kanskje ikke like spektakulær og frekk (enda) som Håkon, men han hadde likevel en del fandenivoldske igjenvinninger og noen piruetter med ball i 2.omg der han kom fri med ball på ekte Håkon-vis. I tillegg fikk han seg en målsnik-scoring også.

Den gutten kommer til å ta kjempesteg i Glimt. Hvorfor ga Aafk slipp på han? Jeg er i utganspunktet skeptisk til å låne spillere som er blitt vurdert for dårlig for kamptroppen til antatt svakere lag. Men jeg håper JEG må spise i meg ordene mine om akkurat det.


For the record:
Når Jeg: Mr. Negativ: Sulliken,. Jeg som "alltid" tror og/eller frykter en dårlig Glimtkamp.. At JEG uttrykker at jeg tror på seier selv når vi ligger under på bortebane mot bra Eliteseriemotstand til pause, så betyr vanligvis at jeg bør sendes hjem på første tog....
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Sven-Rune »

re Sulliken.
Du er for ung, men Patrick er generasjon 3 og bestefar Harald var kanskje den beste. Som radioreporter Bjørge Lillelien sa om pasningene til Harald: Spørsmålet er ikke hvor du vil ha ballen, men om du vil ha den med ventilen opp eller om du vil ha den ned. :LFC
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Kesseboy »

Det vi så i går var en fin fortsettelse av fjoråret. Måtte det vare. Jeg har kommet dit at jeg ikke går rett i kjelleren ved tap, er ikke litt i trappa når vi ligger under en gang. Fordi vi ser ut som et lag, som har en idé vi spiller etter. Og så lenge vi gjør det, vel, da kommer vi til å tape for bedre lag, men vi kommer ikke til å tape rett og slett fordi vi er dårlige. Det er sjelden vare i glimtsupportertilværelsen.

Dagen-derpå-morsomhet: Eurosport lar meg ikke se høydepunktene, fordi de ikke kan spilles av i landet mitt ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Larsson »

Mine tanker:

# Haikin har virkelig tatt steg med føttene. Flere ganger han på Friedrich-vis spiller løs backene. Dette er så viktig å få til når stopperne forut har gjort en god jobb med å lokke motspillerne høyt i banen. Disse pasningene vinner masse terreng og rom. Litt å gå på i feltarbeidet naturligvis. Spent på nederlenderen, for dette var oppløftende av Haikin.

# Forsvarsrekka ser solid ut. Synes jeg så lovende takter av Sampsted i VIF-kampen og de ble bekreftet i går kveld. MÅK skal slite med å spille seg inn når han blir frisk. Det sier det meste om bredden i laget når lagets kanskje beste spiller forsvinner ut med skade og man egentlig ikke er så bekymret. Høibråthen leverer sine beste minutter i gult. Meget spillende og man ser klare fordeler med å spille med en venstrefotet stopper. Kjapp. Moe er roheten sjøl og drar av Berisha med pasningsfinte 2-3 ganger. Deilig å se. Hele gjengen spiller på seg press og lager gode arbeidsforhold for de høyere opp i banen.

# Fet har tempo i beina. Han er selvsagt ikke like ekstrem som Håkon Evjen, men han terger motstanderens spillere i massevis. Hadde vært gøy å se han med løpskapasiteten han hadde fått med en vinter i Nordlandshallen. Det blir kanskje neste sesong.

# Junkers pressarbeid er kanskje det som overrasket meg mest i går. Han går seg tom, men i de minuttene han har krefter er det nesten Herrem-nivå på presspillet hans. Det var svært gledelig. Flikken til Saltnes forut for 1-1 er det høyt, høyt nivå på og det er akkurat slike man trenger for å låse opp lavtliggende forsvar (som Glimt kommer til å møte mye denne sesongen). Totti-nivå.

# Det mest gledelige var egentlig ikke prestasjonen i seg selv, men at prestasjonen i andre omgang lignet så fælt det man drev på med forrige sesong. Da får jeg mer tro på at man kan forvente dette nivået flere ganger.

# Glimt har solgt spillere for 50 millioner et svangerskap tilbake i tid (medregnet JPH). Men de har fortsatt minst 2-3 spillere (Lode, Bjørkan og Berg) som til sammen kan være verdt 30-40.

# Ny kamp søndag før RBK på Lerkis neste torsdag og S08 hjemme tre dager senere. Skal vi tro Glimt hviler litt på søndag? Bjørkan sleit med krampe, så kanskje Foosnæs inn? Solbakken? Glimt har aldri knekt rotasjonskoden. Skal det gå så bra som enkelte håper på er dette noe Knutsen, Bjørkan og Kalvenes MÅ knekke.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Playmaker »

Haikin synes jeg var shaky. Regner med Smits er bedre med ballen i beina enn både Friedrich og Haikin (skal ikke så mye til, for ingen av disse er direkte god i frispillingsfasen).
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by tomath »

Larsson wrote: Wed Jun 17, 2020 9:27 am # Glimt har solgt spillere for 50 millioner et svangerskap tilbake i tid (medregnet JPH). Men de har fortsatt minst 2-3 spillere (Lode, Bjørkan og Berg) som til sammen kan være verdt 30-40.
Akkurat her må man kanskje ta høyde for at disse spillerne (kanskje unntatt Berg) spiller i posisjoner hvor spillerne gjerne kjøpes og selges for litt lavere beløp enn hva som er tilfelle for Layouni, Evjen, Hauge, så jeg tror kanskje anslaget er litt optimistisk. Skulle derimot Boniface slå til sånn som vi håper, så kommer vi derimot lett opp til 30-40 og kanskje enda mer.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Post Reply