Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Sulliken »

Legendarisk kamptråd startet.

Så kan nestemann legge inn alskens statistikker.

Jeg bare gleder meg til å si "Det måtte AC Milan til for å påføre Glimt et tap denne sesongen". Selv om jeg håper det ikke kommer til å skje..

Kjør debatt!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Playmaker »

Hvem får drakta til Zlatan etter kamp?!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by tomath »

AC Milan spiller kamp i morgen kl 20.45. Fordel Glimt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by poteten »

Tja. Vi kan jo se på AC Milans siste 13 matcher, alle turneringer:

10-3-0-flyt med 37-12 i målforskjell.

Milan før og etter corona er rett og slett to forskjellige lag, der de 13 siste matchene før corona-pausen ga 6-4-3-flyt og 12-15 i målforskjell.

De har rett og slett kommet styrket ut og har i tillegg en solid stall.

I forsvar har de franske Theo Hernández og Franck Kessie, i tillegg til Simon Kjær, som jo holder ok kvalitet.

I angrep skilter de selvsagt med Zlatan, men de har også den målfarlige Ante Rebic som nettet 11 mål på 26 opptredener (15 fra start).

Det er liksom ikke skolegutter Glimt skal møte.

Glimt er jo i en klasse for seg, og møter nok et AC Milan som er hungrig på Europa-cupfotball etter å ha vært utestengt en stund fra det gode selskap, slik at de neppe tar lett på kampen.

Så spørsmålet er jo om Milan tar Glimt på alvor. Gjør de det, må Glimt fyre av på alle 11 sylindre samtidig for å ha en fair sjanse.

Om Milan faller i storklubb-fella og tenker "Glimt? Pfft", så bør Glimt altså forberede tur til Besiktas.
Kritisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by G-s-enz »

Frank Kessie er forøvrig også ett glimrende anker og indreløper. Sett en god del Milan siste årene(mitt lag i Italia). Enorm fremgang etter nyttår og virker som sulten og mentaliteten er tilbake i gruppa.

Jeg er redd det fort kan bli stygt om Milan vil,tipper 6-1.

Milan spiller ofte 4-2-3-1 men mot Shamrock stilte de i en 4-3-3. Tror faktisk vi skal håpe på at Zlatan spiller dersom vi tørr å bruke stopperne til frispilling. Zlatan er gammel og ikke lengre verdens beste førsteforsvarer. Bare synd at han fysikk står seg dårlig mot våre stoppere.

Ellers består laget av mange fremadstormende spillere og noen gode sirkushester. Redd for hva Hakan Çalhanoğlus ville skuddfot kan finne på også.

Men satan ka gøy det blir om vi tørr å være oss sjøl. Da kan det idet minste bli spennende og gøy selv om 99/100 kamper vil ende med tap. Zlatans lønn alene er jo større enn flere årsbudsjetter for hele klubben vår 🤷‍♂️
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by gavharr »

Vi må ikke undervurdere Milan
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Novi »

Går denne også på AN? Bør være grei produksjon da, dersom de ikke skal gjøre for mye imellom Italia og det som kommer til oss.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by poteten »

Vi får håpe at AN sitt tekniske team utelukkende består av italienere, ja.
Kritisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by J I P »

Jeg tror jeg drømmer så da er det bare å fortsette med det.

Gleder meg vilt til å stå på SAN Siro på torsdag. Har tatt guttene ut av skolen og reiser med charterflyet Glimt har satt opp fra Oslo. Er det noen av Dere som er med flyene fra Bodø? Det skal bli litt av en opplevelse hvis Milan selger ut de 76000 andre plassene på stadion. Hadde aldri trodd at Glimt skulle selge 4000 plasser til denne kampen men æ forstår det godt at alle tar av litt nå. Er rett nok litt bekymret for stemningen med såpass mange skapsupportere men jeg har heldigvis plasser sammen med J-feltet og GLIS. Blir hyggelig å møte så mange forumister igjen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by liverglimt »

Jeg flyr på stokken med min turkise drakt. Du ser meg forbi vinduet på flyet :lol: :lol:
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Los-Loco »

Nordicbet har oddssatt kampen til 1,25 - 6,0 - 11,0. Håper inderlig Milan vurderer styrkeforholdet likedan, da kan de fort få seg en overraskelse!

Klart, AC Milan er favoritter. Skulle bare mangle. Men dersom et norsk lag noen gang skal slå et Serie A-lag, så har aldri(!) forholdene ligget bedre til rette for det enn nå. Vi slo Sampdoria i 94. Det ligger mye mer til rette for seier denne gangen.

1. Aldri har noe norsk lag vært mer suverent. (Det kan selvsagt si noe om nivået på resten av klubbene i Norge, men Europakampene så langt tyder ikke på det).
2. San Siro er et langt mindre skremmende sted med tomt stadion enn med 76.000 hylende italienere rundt banen.
3. Milan er så vidt i gang med sesongen, Glimt har hatt flyt lenge.
4. Milan vant 2-0 mot Shamrock Rovers. Nivået deres var ikke skremmende i den kampen.
5. Glimt spilte ikke noen god kamp verken mot Zalgiris eller mot Brann, tross seier. La oss håpe at det er disse to kampene Milan analyserer i forberedelsen, og at Glimt viser seg med årsbeste på torsdag.
6. Glimts dårligste prestasjoner i år har kommet mot lag som har lagt seg superlavt og "parkert bussen". Lag som har forsøkt å angripe har blitt brutalt straffet. Jeg ser vel ikke helt for meg at AC Milan vil forsøke å legge seg lavt mot Glimt på San Siro.

Nå har ikke jeg tenkt å jinxe kampen ved å sette penger på Glimt, vi taper alltid når jeg spiller på Glimt-seier. Det jeg sier er at objektivt vurdert så har Glimt en bedre sjanse enn 11,0 i odds skulle tilsi. Skulle jeg satt oddsen selv, så tror jeg det ville sett omtrent sånn ut: 1,5 - 2,8 - 3,8.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Knuta »

Skulle ønske jeg var optimist før kampen men klarer dessverre ikke å få den følelsen. Fordi våre midtstoppere som er alfa omega i en slik kamp ikke holder internasjonal standard. Resten av laget har faktisk litt internasjonalt snitt over seg. Frykter en kamp slik RBK sleit med mot gode lag i Europa i startfasen. Det eneste håpet er undervurdering fra Milan.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by mortsto »

https://projects.fivethirtyeight.com/so ... iteserien/
Artig å se vurderingen av lagene i de ulike ligaene. Glimt vurderes på en andreplass i Norden hårfint bak FCM. Vi vurderes naturlig nok som svakere enn Milan, men ville klart oss i serie A mellom Torino og Cagliari. Håper Milan vinner stort i dag og tar sjansen på å hvile noen spillere mot oss.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by J I P »

Hvis VG Live har rett så vises kampen AC Milan - Bologna i kveld klokken 21 på TV2 Sport 1
milan.JPG
Norsk Tipping har kommet med sine vurderinger på langoddsen
74% vinnersjanse til Milan, 15% for uavgjort og 11% for Glimt.
H 1,32; U 5,20 og B 6,40.

Denne gangen tenker jeg at hvis Glimt først skal gjøre det utenkelige og slå ut Milan, da skal æ også få noen kroner inn på Langoddsen på det.
Dobbelt glede!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Los-Loco »

Det som også er litt sjukt å tenke på, når vi sitter her og vurderer at en seier i Milano faktisk er mulig, det er at AC Milan antakelig er det beste laget i hele denne turneringen. Vi har Tottenham og vi har Besiktas i tillegg, men skulle vi slå Milan på San Siro, så er det i grunnen ingen andre mulige kamper i turneringen som vil virke umulig å vinne. Slår vi AC Milan og beviser at vi har dét nivået inne, ja da kan Glimt faktisk nå virkelig langt i turneringen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Garrincha »

I en enkelt kamp er alt mulig. Det skal være forskjell på lagene, men dette Glimt-laget er ikke et hvilket som helst norsk lag. Det er bare å se på de sinnsyke tallene Glimt opererer med. Det er ikke sannsynlig at Glimt skal klare det, men det er absolutt en liten sjanse hvis alt klaffer.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Knuta »

Følger Milan Bologna nå på TV2 sport1. Bologna fullt på høyde foreløpig.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by MhepA »

Folkens. Glimt er i slag, og dette blir en tøff match. Men Glimt overrasker igjen, og vinner!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Los-Loco »

Hvor vises egentlig denne kampen? Er det noen kanaler som sender? Det hadde vært veldig deilig å se på en skikkelig tv-kanal istedet for å streame fra AN.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by gavharr »

An.no/Direktesport.no

Men produksjonen er det Italienskl tv som tar seg av. Heldigvis
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Los-Loco »

Men ingen tv-kanaler altså? Er det ikke litt rart at ikke Eurosport eller andre sender Europa league-kamper?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Kesseboy »

Det er gøy å leke med tanken om at Glimt skal gjøre en skrell her, men jeg tror nok Milan er noen hakk for store. Satser på at vi kan gjøre en god figur, kanskje skåre et par mål.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Knuta »

Los-Loco wrote: Mon Sep 21, 2020 9:05 pm Hvor vises egentlig denne kampen? Er det noen kanaler som sender? Det hadde vært veldig deilig å se på en skikkelig tv-kanal istedet for å streame fra AN.
Ja sånn er det blitt i dag at noen kjøper rettigheter tidlig. Amedia med AN og Nettavisen osv kjøpte rettighetene til Glimt sine kamper og VG Schipsted kjøpte rettighetene til Molde og RBK sine kamper. Sluttspillet går antakelig på vanlige TV kanaler. For å se kampen kjøpes et abonnement på en av Amedias aviser til kr 1 for 10 uker. Har man wifi og en chromecast(eller noe annet) kan man se kampen på vanlig TV via sin mobil eller PC. Jeg synes det er trist at det er blitt slik.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by mortsto »

Kan en streame til chromecast? Jeg får nemlig ikke opp symbolet hos meg. Kunne tenkt meg TV-sendt kamp både for egen del og for den gryende interessen som sprer seg blant folk flest over det ganske land.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd, Europa League kvalik: AC Milan-Bodø/Glimt 24.09.2020

Post by Los-Loco »

Har ikke fått til å streame an-sendingene til chromecast, av en eller annen grunn. Det virker ikke som om det er lagt opp til det. Det betyr at den må vises på pc, og kables til tv. Det betyr også hakkete bilde.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply