Legg inn
av Buster » ons nov 11, 2020 9:50 am
Jeg tror det som provoserer er arogante uttalelser som ikke levner motstanderen hverken sjanse eller ære - Slike uttalelser som f.eks. Jens Petter kom med etter kampen mot VIF, og som provoserte halve Oslo øst. Vi fotballsupportere er lette å terge når noen slenger med leppa. Spesielt rett etter et tap. Jeg husker Gabrielsen uttalte i fjor at han aldri anså Bodø/Glimt som en reell trussel i kampen om seriemesterskapet. Selv ikke da de lå bak Glimt på tabellen etter å ha spilt 2/3 av sesongen. Han sa det etter at Molde hadde vunnet alt på slutten, og seriemesterskapet var sikret.
Vi får håpe at Erling Moe fortsatt ikke anser oss som en trussel for 2021. Da slipper han å gjøre noe. De bruker jo skader som hovedgrunn for at de tapte så mange kamper i sommer. Det kan godt være riktig, men for meg er hovedgrunnen at Molde er fullstendig avhengig av Eikrem på banen. De kan jo håpe at han holder seg skadefri, men hvis hele angrepsspillet er avhengig av en enkelt spiller blir du svært sårbar. Det var veldig synlig på Aspmyra i år. Molde var farlige helt til Eikrem måtte bytte ut. Siste 20-30 minutter uten ham var de tannlause.
For vår del er ikke angrepsspillet like avhengig av en enkelt person. Flere år på rad har Knudsen og Co. kommet styrket ut, selv om vi har mistet spillere som har dratt lasset året før. Nå har jeg jo et håp om at vi skal beholde de fleste av 2020-årgangen, og få se dem slå kraftig fra seg i europacupen til neste år. Det ser ut til å ta noen kamper før spillerne kommer ordentlig inn i systemet. Se bare på Solbakken, han blir bedre og bedre for hver kamp. Det samme skjedde jo med JP i fjor høst. Hva hvis angrepsrekka til neste år er Solbakken, Boniface og Tounekti? Da må de erstatte 50 mål og 40 målgivende fra Hauge, Junker og Zinck.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.