Eliteserien 2021

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Crazy horse »

Vil en tidlig formtopp gi Molde en fordel når seriespillet starter, eller en dupp? Jeg undres....
Sterk prestasjon av dem uansett, og de blir nok favoritter i år.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Kesseboy »

Så nøytral som jeg klarer å være, Molde har til sammen vært gode i maks 30 minutter av 180 mot Hoffenheim. At Hoffenheim presterer å være helt elendige i 120 av dem har mye å gjøre med at Molde ser så bra ut.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Novi »

Men føler vi kan si det samme om flere av deres kamper i Europa. Og når det gjentas igjen og igjen, så er det liksom ikke bare flaks. Mentalt tror jeg de er svært solide.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2021

Post by jonsnow »

Heldig med trekningen var de også denne gangen. Granada skal være mulig å slå over 2 kamper selv om begge blir i Spania.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Flaks og uflaks jevner seg ut. De hadde vel direkte uflaks at de ikke gikk til Champions League, men i første kamp mot Hoffenheim burde vel det tyske laget vunnet med min 4 mål.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2021

Post by jonsnow »

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Ekstremt Kjedelig for Salvesen, men da vil jeg tro at intressen fra B/G =0 og vi må se etter et annet valg for når Junker drar.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Kjekt for Molde med avansement og karantenebestemmelser som unnskyldning for å slippe samme gapestokken som Glimt? Er det ikke like lenge til seriestart for begge klubbene?
Vi kjører samme opplegget som før første kamp og bor i Benidorm. Der har vi fire gressbaner, et kjempestort hotellkompleks helt alene og ser kanskje fem andre mennesker på en dag. Vi kan ikke reise hjem. Da har vi syv døgn i karantene og kunne ikke trent før neste lørdag, sier administrerende direktør Ole Erik Stavrum til VG.
VG.no: MOLDE FÅR OVER 10 MILLIONER PÅ AVANSEMENT – «FLYKTER» TILBAKE TIL SPANIA.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Larsson »

Situasjonene med Molde og Glimt kan ikke sammenlignes.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2021

Post by gavharr »

Jo, all den tid fotball ikke har noen betydning i den store sammenhengen så kan det absolutt sammenlignes. Jada, de spiller "ordentlige" kamper, men det er bare fotball. At kampene er viktige for Molde gjør det ikke noe mer solidarisk å spille dem. Nå synes jeg personlig ikke hverken Molde eller Glimt fortjener noe hylekor som skal fortelle dem hva som er moralsk forsvarlig og ikke. Mannen i gata har nok med seg selv. Ser daglig folk på Tøyen som går på butikken uten munnbind, og som driter i hånddesinfisering, og ikke få meg til å begynne om polkøene. Hyklere, hele gjengen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Vet ikke men tror at toppklubbene i Oslo ikke kan ha normal trening i hovedstaden inntil 15 mars. Det ser virkelig ut som seriestarten blir flyttet til midten av april. Kanskje Glimt blir enda lengre i Spania enn antatt.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by ingen87 »

Vi får se om Vålerenga følger anbefalingene: "Organiserte fritidsaktiviteter utendørs for voksne over 20 år frarådes."
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Larsson »

Gleder meg til det avdekkes at VIF ikke overholder treningsforbudet, hvorpå Glimt-supporterne som støtter Glimts Marbella-tur skal rette en moralsk pekefinger mot Vålerenga.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2021

Post by tomath »

Stort sett enig med deg i debatten her, Larsson. Men argumentet her, hvor du for det første forskutterer et regelbrudd fra VIF og deretter forskutterer at de som er for Glimts treningsleir her skal møte seg selv i døra, var kanskje ikke ditt beste øyeblikk. Etter min mening.

Synes for øvrig mange er i overkant bastante i synspunktene sine, og det gjelder på begge sider. Verken myndighetene, eller enkeltaktører, har vært i en slik situasjon som det denne pandemien er tidligere. Så det å skulle påberope seg noe fasitsvar på hva som er rett og galt tror jeg man skal være forsiktig med. Selv ekspertene (og da mener jeg de virkelige ekspertene) er jo varsomme med å sette to streker under noe som helst svar i denne situasjonen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by Sulliken »

Forskjellen er uansett at VIF, eller hvilket som helst lag, her hjemme lever ikke i en samme type isolert boble som Molde, Glimt, Landslaget, osv, gjør. Her hjemme har de et liv. Mange med familier med barn i skole/barnehage. De må til butikken, etc, etc. Man får bare ikke isolert seg helt.

Så å gå i mot anbefalingene og kjøre treninger på Valle så er sjansen mye større for å spre smitte.

Det er en MYE større forskjell enn om et lag har tellede kamp eller ikke. Sånn i den store smitteverns-sammenhengen.

Hadde VIF (eller igjen, hvilket som helst annet lag) kjørt samme opplegg som Molde og Glimt, så hadde jeg bare sagt velkommen etter.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Aftenposten.no(+): Han har fasiten på hva RBK må bli bedre på: - Vi ligger langt etter
Ulrik Wisløff sier Rosenborg ligger over Premier League-snittet på antall meter
.

Og svaret er at RBK sine spillere skal rustes til å kunne ta flere og lengre sprinter og høyintensitetsløp.
Og klarer ikke RBK det gjennom treningene, så skal de fysiske støtteapparatet springe med dem slik at de oppnår det ukentlige måltallet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Glimt1916 »

Sulliken wrote: Mon Mar 01, 2021 3:50 pm Forskjellen er uansett at VIF, eller hvilket som helst lag, her hjemme lever ikke i en samme type isolert boble som Molde, Glimt, Landslaget, osv, gjør. Her hjemme har de et liv. Mange med familier med barn i skole/barnehage. De må til butikken, etc, etc. Man får bare ikke isolert seg helt.

Så å gå i mot anbefalingene og kjøre treninger på Valle så er sjansen mye større for å spre smitte.
Det er da bare noen timer siden du argumenterte for å åpne opp for idretten i Norge?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Heldigvis er Norge et lite land og det eksisterer ikke klimatiske forskjeller mellom for eksempel Skien og Bodø. Det gjør at alle lag har like gode treningsforhold, ikke sant?
Dessuten har vi optimale treningsforhold her med oppvarmet kunstgress og gode fasiliteter. Vi velger å bli hjemme, sier Odd-trener Jan Frode Nornes til Fotballnerd.no.
Fotballnerd.no: Nornes: -Ville ikke gjort som Glimt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

HAR SATT SKJEBNEDATO FOR Å UNNGÅ UTSETTELSE AV ELITESERIEN
Onsdag får statsminister Erna Solberg (H) besøk for å diskutere situasjonen i toppidretten. Fotballen ber om at treningskamper tillates senest 15. mars.
VG.no: HAR SATT SKJEBNEDATO FOR Å UNNGÅ UTSETTELSE AV ELITESERIEN
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by Sulliken »

@Glimt1916
Da bør du lese innleggene mine en gang til. Fordi det er rett og slett ikke sant. Jeg har overhodet ikke argumentert for at idretten skal åpnes opp igjen i Norge.
Jeg har ikke argumentert i mot det heller, for den saks skyld. Fordi det er ikke det debatten har handlet om for min del.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Glimt1916 »

Sulliken wrote: Mon Mar 01, 2021 12:34 pm Per Angell Berntsen skriver det bra her det jeg mener.

https://www.tv2.no/sport/11986905/
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Crazy horse »

Jeg vil hylle Glimt for at de har vært svært åpne om at de valgte å dra på treningsleir. De visste nok at de ville få mye kjeft, men sannsynligvis enda mer om de hadde "sneket seg avgårde" og blitt "fersket" etterpå.
Virker som andre har gjort det samme som Glimt, men gått litt stillere i dørene. Jeg har ikke fått med meg at Ingebrigtsens hadde dratt på høydeopphold i Spania, men nå følger jeg mer med på fotball enn friidrett.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by Sulliken »

@Glimt1916
Cherrypicking der, altså. Se nå heller på der jeg skriver og sammenlign det med de samme argumentene i teksten.

Uansett gidder ikke jeg å gå inn I stråmannsargumentasjon.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Ikke alle er like begeistret for at klubbene sender spillerne ut på joggeturer i stedet for å spille fotball:

BT.no debatt - Alexander Bendiksen
Trener, Ullern Fotball: Hvorfor trener Brann på andre idretter enn fotball?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Glimt1916 »

Du skriver da vitterlig at han i kommentaren som handler om å åpne for idrett i Norge "skriver bra det du mener"? Hva mener du er cherry picking og stråmannargumentasjon her?
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Eliteserien 2021

Post by OTH »

Tror Bendiksen har litt rett i det han skriver. Se på Glimt, de trener ikke mer, bare med mye høyere intensitet enn de andre
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Post Reply