Eliteserien 2021

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2021

Post by gavharr »

Ganske utrolig at f.eks. VIF får lov til å trene for fullt, mtp. de andre tiltakene som er iverksatt i byen akkurat nå.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 333 times
Been thanked: 88 times

Re: Eliteserien 2021

Post by helsvhe »

Lillestrøm mener Bodø/Glimt ikke følger fair play ved å være i Spania nå, men må si Frode svarer veldig bra.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bnqRk ... skylle-ned
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Eliteserien 2021

Post by mortsto »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/bnqRk ... skylle-ned

Sterke ord mot Glimt igjen. Håper egentlig andre følger eksempelet og reiser på trygg treningsleir.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2021

Post by tomath »

Synes også Thomassen svarer godt for seg, men samtidig så tenker jeg at han kunne hatt en litt mer konfronterende tone. Glimt bør vise forståelse for at ikke alle synes treningsleiren er like ok. Samtidig så er det jo litt spesielt at Mefsin uttaler at det foreløpig ikke er aktuelt for LSK, og viser til både økonomi/logistikk og at de ønsker å være lojale mot retningslinjer. Mistenker at det første hensynet er mer viktig enn det siste.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

gavharr wrote: Tue Mar 16, 2021 1:30 pm Ganske utrolig at f.eks. VIF får lov til å trene for fullt, mtp. de andre tiltakene som er iverksatt i byen akkurat nå.
Ja hele prosessen med åpen og lukking og hvem som kan gjøre hva og ikke har jeg lenge sluttet å forholde meg til. Når innfallsmetoden er den dominerende faktor så melder jeg meg ut. Er bare fryktelig glad for at Glimt befinner seg i de mest trygge omgivelser. At LSK er sure på Glimt synes jeg er helt topp. Men LSK har ikke råd til å reise som Glimt har. Tenk hvilke store sportslige og økonomisk avstand det var mellom Glimt og RBK,Molde,VIF,LSK og Viking for få år tilbake. Flott at noen klubber nå er misunnelig. Det et vel LSK og VIF som er mest misunnelig. De andre holder i hvert fall kjeft og forstår situasjonen. En annen sak tenk hvilke tiltak London hadde mens fotballen i alle divisjonene rullet for fullt, uten at det førte til flere innleggelser og død. Kanskje det bidro til et lite lys og glede i hverdagen for folk flest.
Sniken
Posts: 797
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Sniken »

Endelig en opptur denne vinteren - en akterutseilt sportssjef i LSK som totalt mister hodet.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Buster »

Vi skal jo også ut og forsøke å kvalifisere oss til Champions League. Det er vel ingen andre europeiske land som har slike restriksjoner som rammer klubbene i Norge, med treningsnekt, karantene og fandens oldemor. Jeg tviler på at Olympiakos vil la være å trene for at de skal stille likt med Glimt hvis vi skal spille mot dem. Så er det jo Molde da. Vi skal jo konkurrere mot dem i Eliteserien, og de ligger jo i treningsleir i Spania de også. Hvis det er greit at en klubb er på treningsleir må det være greit at alle er det. Det må da gå an å få til et opplegg for alle klubbene med fly ned og treningsleir som det pleier å være. Bare med smittevern og et strengt opplegg som Molde og Glimt har. Jeg skjønner at det er mange som blir påvirket av at laget drar til Spania, men det er jo ikke ferietur det er snakk om. Lagene i Viken har min støtte for å pakke bagen og rømme unna til et sted hvor de ikke blir nektet å gjøre jobben sin.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Hvorfor VIF får lov til å trene og ikke andre lag i samme område som nabokommunene har jo en enkel forklaring . Raymond Johansen har vært styreleder i VIF i mange år, og har helt siden han ble byrådsleder forfordelt VIF i forhold til alle andre klubber i Oslo. Det gjelder anlegg og andre fordeler. En annen sak, siden de fleste syke og gamle i Oslo er vaksinert, selv med en smittetopp i mars så har det ikke vært et eneste dødsfall av Corona i Oslo siden 7.feb. Altså de siste 5 ukene. Dette bare til orientering.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Novi »

Lyspunktet i artikkelen er Mjøndalen-spilleren som angriper janteloven om at alle skal ha det helt likt.

Glimt har gjort en sportslig suksess, som har gitt penger i kassa, som har gitt oss muligheten til kostbar treningsleir. Vi har valgt det istedetfor å bruke titalls millioner på spillere, slik andre klubber i samme situasjon alltid har gjort.

I fjor valgt vi å lønne spillerne og fortsette med organisert trening når VIF, LSK og resten av sutrerne permitterte for å spare kostnaden av overlønnede spillere. Det gav oss suksess, som muliggjør det vi nå gjør i Spania.

Man ser sjeldent et slikt mediekjør av sjalusi og sutring fra voksne mennesker som vi vitner her. Flaut. Og som tomath sier - det er økonomien som holder dem tilbake, ikke høymoralen.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Det er mulig at Stabæk bør sitte litt stille i båten og ikke rope så veldig høyt om at Glimt velger å isolere sine spillere for å unngå smitte

Stabak.no: STABÆK-SPILLERE BRØT KARANTENEBESTEMMELSENE.

Først settes laget i karantene og dette feirer 2 av spillerne med å dra på fæst? (artikkelen sier rett nok en sammenkomst en fredag kveld)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Glimterfrem »

Novi wrote: Tue Mar 16, 2021 4:27 pm Lyspunktet i artikkelen er Mjøndalen-spilleren som angriper janteloven om at alle skal ha det helt likt.

Glimt har gjort en sportslig suksess, som har gitt penger i kassa, som har gitt oss muligheten til kostbar treningsleir. Vi har valgt det istedetfor å bruke titalls millioner på spillere, slik andre klubber i samme situasjon alltid har gjort.

I fjor valgt vi å lønne spillerne og fortsette med organisert trening når VIF, LSK og resten av sutrerne permitterte for å spare kostnaden av overlønnede spillere. Det gav oss suksess, som muliggjør det vi nå gjør i Spania.

Man ser sjeldent et slikt mediekjør av sjalusi og sutring fra voksne mennesker som vi vitner her. Flaut. Og som tomath sier - det er økonomien som holder dem tilbake, ikke høymoralen.
Godt skrevet, helt enig.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Novi »

Og der er Fagermo ute og topper hele greia med og kansellere treningskamp, og samtidig oppfordre samtlige andre lag i Eliteserien til og gjøre det samme. Smått imponerende hvor langt man kan dra det med "urettferdige lag"-argumentasjonen.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JJvkV ... orspranget
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Det skrives at Molde reiser hjem til Norge etter torsdagens kamp.

http://www.marbellafootballcenter.com/e ... ranada-cf/

Da blir det bare Landslaget og Glimt igjen i Marbella da.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Klokken 14 i dag skal klubbene ha et møte med NFF/NTF. Det er et møte som ble planlagt i forrige uke, og i møtet skulle koronarestriksjoner og serieoppstart diskuteres. Nå vil situasjonen for Viken-klubbene trolig stå høyt oppe på sakslisten. I tillegg vil Bodø/Glimts Spania-tur trolig også bli gjenstand for diskusjon.
https://www.tv2.no/sport/13892893/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Det er betydelige forskjeller i hvor mye de enkelte lagene har mottatt i Korona-støtte for 2020

Stiftelsestilsynet: Nøkkeltal krisepakkane til frivilligheita

Med forbehold om at jeg har misset en linje eller to eller plukket feil klubbnavn så ble "Korona-tabellen" som følger:

Klubb Støtte
ROSENBORG BALLKLUB 25 377 776
SPORTSKLUBBEN BRANN 17 100 766
MOLDE FOTBALLKLUBB 12 731 820
LILLESTRØM SPORTSKLUBB 11 220 154
FK HAUGESUND 10 928 388
AALESUNDS FOTBALLKLUBB 9 535 016
STRØMSGODSET IDRETTSFORENING 9 421 994
VÅLERENGA FOTBALL ELITE 8 526 759
VIKING FOTBALLKLUBB 7 804 285
SARPSBORG FOTBALLKLUBB 7 776 446
IDRETTSKLUBBEN START 7 755 181
FK BODØ-GLIMT 6 621 829
ODDS BALLKLUBB 5 992 500
KRISTIANSUND BALLKLUBB 5 056 640
MJØNDALEN IDRETTSFORENING 4 523 724
STABÆK FOTBALL 3 567 206
TROMSØ IDRETTSLAG 2 594 322
SANDEFJORD FOTBALL 2 099 431

Spesielt imponerende at LSK har klart å karre til seg så mye i støtte.
De er nok flinkere med støttesøknader enn å spille fotball.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2021

Post by tomath »

Uten at jeg har satt meg inn i kriteriene så er jeg enig i at LSK ligger overraskende høyt. Det samme gjelder FKH. Motsatt ligger VIF og Viking lenger nede enn jeg ville forventet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Vålerenga er solidariske med Vikenklubbene og reker inn i karantene de og.
Mon tro om Fagermo var klar over dette når han gikk til angrep på Glimt?

VIF-Fotball.no: TRENINGSPAUSE ETTER POSITIV KORONTATEST
To spillere i Vålerenga har testet positivt for Covid-19.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glenn P
Posts: 2835
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Glenn P »

Det er nesten litt gøy på Twitter nå. Mildt sagt en begivenhetsrik dag. Fikk de info om det rett før eller under møtet NFF har nå, er jo bedre enn DeadlineDay dette.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Buster »

Jeg syns det er synd at dette skjer. Det er dårlig for VIF og dårlig for alle som ønsker at serien skal starte. Jeg tror vi bare kan glemme seriestart i begynnelsen av mai. Det lukter jo taktisk utspill av Fagermo lang vei, men jeg forstår han godt. Dette føles nok like håpløst for VIF som det føltes for Glimt i januar. Jeg har ikke noe sans for å gjøre Glimt eller Molde til syndebukker fordi de har funnet en løsning som gjør at de kan trene med minimal smitterisiko, men det er ikke fair play å starte serien dersom halvparten av lagene har blitt nektet å trene en måned i oppkjøringen.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by Sulliken »

Glimt får støtte av Erling Moe, av alle mennesker:
https://www.tv2.no/sport/13893791/
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2021

Post by tomath »

Må si Erling Moe har hentet seg fint inn igjen etter "sette skapet på plass"-kommentaren. Modig av ham å hoppe inn i en diskusjon hvor Molde frem til nå har vært holdt utenfor. Det er jo nesten de som taper mest på treningsoppholdet til Glimt, ettersom de ellers kunne vært helt alene om å få et "forsprang" i sesongoppkjøringen.

Antar at det også da var Moe som har sendt melding til Knutsen om å erstatte VIF som motstander i treningskampen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Jeg håper virkelig at alle mener at Fagermo sine ‘Jeg vil ikke leke med deg’ er på barnehage stadium. Fint at Molde også gjør det. LSK sine uttalelser var mer en usminket misunnelse. Ellers så er det direkte merkelig at vi er det eneste landet i verden som ikke tillater topp idrett utført i Norge i disse tider. Men vi kan sende utøvere ut i verden og sitte hjemme og hylle disse. Synes vel toppen av kransekaken er at vi flyttet Holmenkollrennene til Sveits, og avlyste håndball EM for kvinner, men sendte laget til Danmark som på den tiden hadde betydelig høyere smitte.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Gir Molde veldig mye ros for gjennomføringen av EL, som endte med 2-1 seier i siste kamp. Virkelig bra og her får vi en tøff konkurrent i 2021. Treningskamp mot dem 18 april??.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

Mjøndalen er, som Drammens Tidende skrev om lørdag, rammet av flere tilfeller med covid-19.
Er det da provoserende å se Glimt forlenge oppholde sitt i stedet for å komme hjem?
– Glimt har jo brukt masse penger på opplegget sitt der nede og har tjent de pengene på være veldig gode sportslig, så jeg irriterer meg ikke veldig over det. Det er jo sportslig sett det beste de kunne fått til, med charterfly, eget hotell og den type ting. De har jo truffet blink, sier han.
SMITTERAMMEDE MIF: – BODØ/GLIMT HAR JO TRUFFET BLINK
Vegard Hansen lar seg ikke irritere av Glimts forlengede utenlandsopphold.
.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Buster »

Imponerende uttalelse av Vegard Hansen. Jeg tror ikke det er mange trenere i Eliteserien som greier å løfte blikket i en slik situasjon som de er inne i nå. Smitte i egne rekker, nedstengning og karantene. Det må føles helt håpløst. Likevel greier han å komme med en av de viktigste kommentarene til støtte for Glimt, etter at lokalavisa og fotballaget i Oslo begynte sin svertekampanje. Dette hadde han ikke trengt å si, men gjorde det likevel - cudos!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply