Eliteserien 2021

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Det har ikke vært fram og tilbake på det punktet. Reglene der er krystallklare.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2021

Post by jonsnow »

Reglene og tolkningen av reglene har vært endrer flere ganger, også på gule kort som har vært 2-3 før man måtte stå over en kamp. Noen ganger har man måtte ta det i cupen og andre ganger i første kamp etter og det har qom regwl vært en serie kamp!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Pondus »

Så han mister ikke neste kamp? Sto i kommentarfeltet på VG så trodde det var riktig.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Nå snakker jeg om rødt kort hvor man automatisk må stå over neste kamp. Når det gjelder antall gule kort osv har det vært endringer. Den siste store blemmen jeg vet om forholdet serie/cup er Skeid som førte opp en spiller i en seriekamp på dommerkortet selv om han fikk karantene i cupen hvor de ble slått ut. Det var hjemme og Skeid vant 6-0 over TIL 2, og ble fradømt seieren til 0-3. Poenget mitt er når det gjelder forholdet serie/cup har ikke reglene blitt forandret. Ja han må stå over mot Glimt. Hvilken kamp skulle han ellers stå over?.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Pondus »

Uansett krisestemning i VIF. Håper det fortsetter iallefall lengre enn neste kamp. Så kan vi bare prise oss lykkelige at Layouni hadde alt for høye tanker om seg selv og ikke valgte glimt når han skulle tilbake til Norge og frelse eliteserien. VIF fansen er ikke imponert.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Novi »

Rimelig stor fallhøyde når man går ut på den måten mot Glimt både når han ble solgt og tilbudet om og komme tilbake. Og så toppe det hele med den Rolex-saken før første kamp. Og så holde det i live med media-kritikk par uker siden mot eget lag om at de ikke spiller ballen til ham når han går på løp.

Når det er sagt tror jeg han ville prestert langt bedre på Glimt enn VIF. Problemet ligger nok i ryggraden til den klubben, samt den pølsa de har som trener.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Fra det ene til det andre. Sitter og ser på et meget sterkt Viking lag som leder 2-0 over RBK. Forstår nå at kampen Glimt hadde i Stavanger var av enorm kvalitet.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Novi »

RBK (som gjør formasjonsendring annenhver kamp) ble genierklært og spådd som topp 2 over Glimt etter sier mot S08 med 3 i forsvar. Stiller etter sigende likt her i dag, ikke med like stor suksess. Avskriver ikke RBK som topp 3 i Eliteserien, men når man er så jojo i prestasjon, spillestil, og startelever, hvorfor skal de da ta igjen 4 poeng på Glimt og vinne enda mer?
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Pondus »

Tenkte det samme angående kampen vår mot Viking i Stavanger. Man kan snakke om ting som kanskje ikke funket, men alt i alt en fantastisk prestasjon. Som sagt både Molde og RBK har slitt her. I dag sliter RBK på nytt i cupen. Hvor vi havner kontra RBK er jeg derimot ikke så opptatt av. Jeg er vil være knallfornøyd med topp 3 og europaspill neste år. Drømmer seff om gull. Da vil vi vel få en "enklere" vei inn i Europa?

La det bare være sagt med en gang. Jeg ønsker ikke å være skadefro på Layouni sine vegne. Ønsker at spillere skal lykkes uansett hvor de er. Dog raknet all min sympati, empati og respekt for denne fyren etter hans utspill mot Glimt. Å pisse på sin gamle klubb og enkelte av dens ansatte slik han gjorde var motbydelig. Skulle ønske at Thommassen? Kunne kommentere alt hva som faktisk skjedde angående overgangen hans. Vif fansen har iallefall funnet ut at å "bare gi han bollen så ska jag dribla av min gubbe" ikke fungerer. Ikke har han fart og teknikk til å drible av noen som helst. Kjører seg fast hver gang. Så farta hans ble igjen I Egypt. Enkelte spillere er verdt å ta tilbake i troppen etter at de har vært ute av klubben. Layouni er ikke en av disse....
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Novi »

Thomassen har kommentert dette i rimelig detalj tidligere i år, når det blåste som værst med Junker og Layouni. Det var i det hele tatt mye rot med papirene som kom fra Egypt, og klubben der prøvde seg på et par kjappe triks. Søk litt på AN.no så finner du det nok. Opp til en selv og tro på Amor's eller Frode's versjon av samme sak.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Pondus »

Å gå rundt å være bitter på Amor ser jeg ikke noe poeng i. Bedre å se fremover til kampene vi har fremfor oss. Så får man faktisk fokusere på de spillerne man faktisk har i klubben.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Eliteserien 2021

Post by liverglimt »

Layouni er jo bare patetisk. Siste utspillet var at VIF ikke spilte han god. Det var laget sin feil og ikke hans. Godt at han er borte og han forsvinner nok ut av dørene på Valle også, kanskje sammen med DEF!
@liverglimt
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Eliteserien 2021

Post by mortsto »

Det er fint med spillere som tør "melde" litt. Men litt glimt i øyet, litt humor, litt selvironi, litt selvINNSIKT er alltids fint å ha med i miksen. At Layouni som straks blir 29 år, ikke ser at grunnen til at han har kontoen full av egyptiske millioner skyldes at én eneste klubb har makset ut potensialet i det relativt begrensede talentet hans, synes jeg er så rart. Før Glimt var det nivå to og tre i Sverige. Etter Glimt har det også vært utrolig lite å vise til. At han er upopulær blant Glimtfans er jo helt greit, men om en kikker på forumet til Klanen omtales han i særdeles negative ordelag. Så da kan en jo brette opp ermene og jobbe ydmykt på. Eller så kan en gå ut i nok et lattervekkende tåpelig VG-intervju.

På mange måter er Layouni en aldrende Botheim i revers. Der vår mann har lært av ungdommelige blemmer, og er blitt en hardtarbeidende sjarmerende kultfigur, så har Layouni omtrent motsatt kurve. Han har sannsynligvis en solid sign on fee, og en årslønn helt i toppen av klubben, og jeg tipper murringen kun har startet. Det skal bli interessant å se videre utvikling og standing i VIF.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2021

Post by jonsnow »

Får virkelig håpe at nedturen til VIF fortsetter på søndag. Layouni har lagt opp til dette selv, at han gjør det dårlig og går ut mot eget lag er jo bare morro. Godt å ha et lag med spiller/e man kan "hate", Ønsker aldri at spillere skal bli skadet, men at de ikke gjør det bra og man kan melde litt tilbake er jo bare gøy når det gjelder spillere som slenger litt mot oss!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

La nå VIF og Layouni seile sin egen sjø nedover i sumpen. Jeg har aldri vært tilhenger av at vi skal henge ut spillere selv om de sier mye fjas. Fotballspillere i sin alminnelighet er jo enkle individer. Vi må konsentrerer oss om Glimt og at de knuser VIF på søndag. Kanskje vi skal løfte oss noen hakk over Klanen, og droppe mishagsytringer på søndag.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by Vegard »

Layouni burde skjønt at VIF Oslo ikke vet eller har kapasitet til å utnytte hans ferdigheter. Eurosport påpekte dette. Tabbe å ikke gå til en klubb som vet å utnytte de begrensede ferdighetene hans. Men nå er det historie. Enig med Knuta. Vi hever oss!

PS. Da er det verre med min holdning til Junker :roll:
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2021

Post by tomath »

Jeg synes både Layouni og Junker (og ikke minst agentene dere) fortjener å bli behandlet som ikke-personer av Glimt. Derfor synes jeg det var litt synd at Glimt forsøkte å signere Layouni i vår, og sånn sett ga ham og agent muligheten til å få siste stikk i den sagaen. Skjønner for så vidt at Glimt ikke kan være like smålig som enkelte av oss supportere, men likevel.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Nilzo »

Knuta wrote: Thu Sep 23, 2021 10:15 am Kanskje vi skal løfte oss noen hakk over Klanen, og droppe mishagsytringer på søndag.
Hvem skulle vi rettet mishagsytringene mot på søndag? Layouni er suspendert, dessverre.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Gule kort??. Er det noe jeg har gått glipp av.
Ja nå fant jeg det. Men veldig fint om vi gir Fagermo det glatte lag.
https://www.eurosport.no/fotball/mareri ... tory.shtml
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Eliteserien 2021

Post by mortsto »

tomath wrote: Thu Sep 23, 2021 10:44 am Jeg synes både Layouni og Junker (og ikke minst agentene dere) fortjener å bli behandlet som ikke-personer av Glimt. Derfor synes jeg det var litt synd at Glimt forsøkte å signere Layouni i vår, og sånn sett ga ham og agent muligheten til å få siste stikk i den sagaen. Skjønner for så vidt at Glimt ikke kan være like smålig som enkelte av oss supportere, men likevel.
Jeg har inntrykk av at KK ønsker å være 100% fokusert på det sportslige i sånne saker helt uavhengig av annen støy i/rundt klubben. Så hvis han ønsket seg Layouni tilbake i en periode der vi jakta en kantspiller, så er det greit at ikke Frode T satte seg på bakbeina fordi han var sur på spiller og agent.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Novi »

Ting blir nok mer blåst opp på begge sider når man bare leser ensporede klikk-artikler fra AN. Layouni fulgte pengene både til Egypt og til VIF. Ærlig sak det, men håper han planlegger med det som siste stopp og at pengene brukes på andre ting enn bare Rolex og moteklær.

Enig ang. agentene. Men vet ikke om det var en tid hvor fotballagenter og integritet gikk hånd i hånd? De følger vel de kjappeste pengene de også.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2021

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Nilzo »

Eller så blir det bare større sjanse for at RBK ikke kjøper ut KK, og heller beholder Hareide til kontrakten til KK går ut.
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Alexkid »

Pressekonferanse 14.30 fra Sportsbaren på Aspmyra. Er det stormende jubel for full gjenåpning og fulle tribuner? Eller kan det være forlengelse av kontrakten til Kjetil Knutsen? La det være det siste! Lov å håpe er det ikke det di sier? :)
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2021

Post by Knuta »

Med tap mot TIL er nok LSK ute av medaljekampen. Mikkelsen i TIL er et vanvittig talent.
Post Reply