Bodø/Glimt i Europa 2021/2022

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Bodø/Glimt i Europa 2021/2022

Post by Glenn P »

Edit 03.juli: Skal gi det et forsøk å holde denne siden runderelevant-ish, så at infoen her blir en slags samleside for alle gode innspill fra senere i tråden =)

2021–22 UEFA Conference League - Wikipedia

Glimt har tatt seg til gruppespill i Conference League!

Gruppespillstrekningen er fredag 27 august, tidspunkt er 1330

UEFAs reise- og publikumsregler sier at det ikke blir bortesupportere før tidligst gruppespill.

Låner denne fra et innlegg her:

Image
Last edited by Sulliken on Fri Dec 10, 2021 12:02 pm, edited 11 times in total.
Reason: Fjernet spørsmålstegn i overskriften
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Los-Loco »

Blir sykt spennende. Maks uflaks trekker vi Olympiakos i aller første runde og går på en smell.

Kjenner at det fortsatt er surt med årets trekning av Milan på bortebane. Bare så sykt uflaks. Litt mer tur i trekningen, så hadde vi vært i gruppespill, Hauge hadde vært med oss lenger og økt verdien sin ytterligere.

Har forresten ikke fått med meg at Ukarina har gjort det så bra de siste årene i CL (nå har jeg virkelig ikke fulgt mye med!). Det er jo litt gøy for et ellers herjet land.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by poteten »

Hele forklaringen om europacupspill minner meg om Ekstra Joker Nord-spillet.
Kritisk
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by OTH »

Los Loco: shaktar donetsk var vel i finalen i EL for ikke mange sesongene siden
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Knuta »

shaktar donetsk slo Real Madrid 3-2 i CL tidligere i høst i Madrid med et 'nødlag'.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Glenn P »

poteten wrote: Thu Nov 26, 2020 8:14 am Hele forklaringen om europacupspill minner meg om Ekstra Joker Nord-spillet.
Det er helt bananas! Lekte med tanken å lage en grafisk framstilling, men DA snakker vi JokerNord :D Får litt Nations League-følelse av opplegget. Men i bunn og grunn er det ikke så mye mer hokus pokus at det er livbøyer for lag som ryker, og de fra CL får utdelt en del fler.

Gleder meg iallefall som en bikkje, og til høsten bør vel det være litt tilbake til normalen i fotballverden så vi kan fylle Aspmyra til randen!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Ville Lehtinen »

Du har ballejoker i toern, vil du knuse eller strekke?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Novi »

Var surt og trekker Milan, men vi gjorde maks ut av det. Saltnes kunne gitt oss ekstraomganger også, og tror faktisk vi var i bedre form enn Milan på det tidspunktet. Kampen er er godt minne, selv om et gruppespill selvsagt ville toppet det. Å bli slått ut av type Aberdeen ellernoe ville vært et stort antiklimaks.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by gavharr »

Ja, Rio Ave i Portugal hadde fort blitt et knepp opp fra det Milan viste i kampen mot oss, men vi får jo aldri vite om vi hadde tatt dem eller ikke.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Los-Loco »

Knuta wrote: Thu Nov 26, 2020 12:12 pm shaktar donetsk slo Real Madrid 3-2 i CL tidligere i høst i Madrid med et 'nødlag'.
Fikk med meg dét, men har bare ikke reflektert over hvor de er fra. Har fulgt minimalt med på internasjonal fotball de siste årene.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by mortsto »

Los-Loco wrote: Thu Nov 26, 2020 8:05 am Blir sykt spennende. Maks uflaks trekker vi Olympiakos i aller første runde og går på en smell.
Norge og Glimt er jo på femteplass på ratingen over de som kommer inn i første runde, med 29 lag "under" oss. Det må vel bety at vi er seedet?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Los-Loco »

Må si at muligheten for at Glimt spiller Champions League mens ManU spiller Europa League er et scenario jeg liker!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Buster »

Det var nå ikke så helt lett å forstå dette oppsettet, men det virker som om vi ikke må spille mot lag som er på nivå med Milan i kvalifiseringen til CL. Det ser ut til at det kommer inn vinnere fra Tyrkia og Østerrike i siste runde, og at dette er de hardeste lagene vi kan trekke. Ikke at det er noen rusletur i parken, mange gode lag - bevares. Likevel betyr det at vi ikke kan møte lag fra Spania, England, Tyskland, Italia, Frankrike, Portugal, Russland, Belgia, Ukraina og Nederland. før i gruppespillet.

Hadde vi beholdt laget fra sommeren 2020 ville jeg vært svært så optimistisk med tanke på kvalifisering. Blir spennende å se hva som er laget på sensommeren 2021.

Jeg kjenner også på at vi hadde maksimal uflaks med å trekke Milan i Europa League. Blir litt som en Lotto-reklame for noen år siden, hvor en vinner hadde kjøpt Peter Schmeichel for å stå i mål for bedriftslaget sitt. Man skal ikke møte serielederen i serie a for å kvalifisere seg til gruppespillet i Europa League.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Novi »

Er vel det som gjør at "Cup er cup" :-D Denne gangen slo det feil ut, mens det for Molde gikk helt rette veien. De bare er ikke bedre.

Blir veldig spennende og se hvilket type lag vi er neste høst. Hvem som spiller, hvordan formen er, osv. Finner det vanskelig og tro at vi skal være veldig svekket. Ja, noen vil ha forsvunnet, men med mindre de fylles opp av bomkjøp bør vi være et topplag i ES også neste år.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Knuta »

Var forsåvidt greit med Milan, men at vi fikk bortekamp i stedet for hjemmekamp på kunstgress og det gjorde utslaget. Vi hadde slått dem hjemme.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by ingen87 »

Shakhtar har vært et morsomt lag å følge i årets CL.
Drar til Santiago Bernabeu med et B-lag da åtte fra A-stallen er i karantene. Vinner 2-3 etter å ha leder 0-3 til pause!
Møter deretter Mönchengladbach i to oppgjør som ender med tap, skikkelig tap, hhv 6-0 og 0-4. Før de tar imot Real M og vinner 2-0..

Spiller i kveld om avansement fra Gruppe B med både Inter og Real M bak seg før kampene sparkes i gang. Må vel slå Inter for å gå videre, men de kan altså ryke ut av gruppe B med to seire mot Real Madrid. Det er litt stilig.
Førr Evig!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Los-Loco »

Novi wrote: Wed Dec 09, 2020 3:26 pm Blir veldig spennende og se hvilket type lag vi er neste høst. Hvem som spiller, hvordan formen er, osv. Finner det vanskelig og tro at vi skal være veldig svekket. Ja, noen vil ha forsvunnet, men med mindre de fylles opp av bomkjøp bør vi være et topplag i ES også neste år.
Spennende blir det definitivt! Den største utfordringen blir nok å erstatte Philip. Vi har allerede bevist at vi kan levere på høyt nivå selv uten folk som Patrick og Marius Lode, og vi har til og med rævkjørt RBK uten Hauge. Junker er heller ikke uerstattelig. Men hvem som kan fylle Philip sin rolle har jeg vanskelig for å se. Jeg tror faktisk ikke engang Philip Zinkernagel anno 2021 kan erstatte Philip Zinkernagel i 2020-versjon, om vi skulle være så heldig å beholde ham. Å tro på en kopi av årets elleville sesong er å tro på julenissen, både for laget som helhet og ikke minst Philip som enkeltspiller.

Hvis jeg skal driste meg til å spå, blir vi et lag å regne med også i 2021, klart medaljekandidat i eliteserien men langt fra suveren. Et lag som kan slå alle, men som også kan bli slått av alle. Og CL-spill vil være helt avhengig av flaks med trekningen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Knuta »

Los-Loco wrote: Wed Dec 09, 2020 4:43 pm
Spennende blir det definitivt! Den største utfordringen blir nok å erstatte Philip.
Skal vi tro at f.eks Tounekti kan utvikle seg på samme måte som JPH i løpet av 2021?. En spiller som har et vanvittig potensiale slik jeg ser det. Ingen kan bli en ny Philip, Layouni, Evjen eller JPH, men vi har typene som nevnte Tounekti og Vetlesen, samt at Solbakken er godt på vei til å bli stor.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Novi »

Vetlesen med selvtillit og lagerfaring ser ut til og ha en del av playmaker-ferdighetene som JPH og Zinker har. Tounekti kan nok gjøre mye på kant, men ser ikke helt at han tar kontrollen i kampen på samme måten.

Men Knuta sier det greit, trenger ikke komme inn en ny av samme sort. Tror vi skal klare sette opp et lag rundt de meget gode typene som er der, pluss 2-3 forsterkninger.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by jonsnow »

Knuta wrote: Wed Dec 09, 2020 4:56 pm
Los-Loco wrote: Wed Dec 09, 2020 4:43 pm
Spennende blir det definitivt! Den største utfordringen blir nok å erstatte Philip.
Skal vi tro at f.eks Tounekti kan utvikle seg på samme måte som JPH i løpet av 2021?. En spiller som har et vanvittig potensiale slik jeg ser det. Ingen kan bli en ny Philip, Layouni, Evjen eller JPH, men vi har typene som nevnte Tounekti og Vetlesen, samt at Solbakken er godt på vei til å bli stor.
Etter årets sesong så tror jeg på Julenissen og ser stort fram til neste sesong, med CL som toppen av kransekaka/prikken over i'en etc.

Sykt spent på hvem som kommer opp og fram neste sesong, en eller flere som allerede er i stallen? Noen nye utenifra som man egentlig ikke har hørt så mye om eller blir det en stagnasjon?

Med det teamet B/G har som jobber så sinssykt systematisk med utvikling av egne spillere, hente inn unge og lovende talenter, pluss at man treffer rimelig godt når man henter inn spillere som ikke har allverdens å vise til før de annkommer byen, så ser framtiden lys ut!

Så gru gleder meg til vinduet åpner for kjøp og salg håper vi beholder flest mulig og får inn noen få forsterkninger slik at når Norges ære skal forsvares i europa har vi en skikkelig tropp å ta av og om vi får skader(gud forby) så hqr vi flere å velge i.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by mortsto »

Novi wrote: Wed Dec 09, 2020 3:26 pm Er vel det som gjør at "Cup er cup" :-D Denne gangen slo det feil ut, mens det for Molde gikk helt rette veien. De bare er ikke bedre.
Molde tar med seg tidligere ratingpoeng og blir seedet i større grad enn Glimt. Mens RBK har blitt redusert til en kasteball i Europa, har jo Molde gjort det ganske bra flere sesonger. Med U i Wien i kveld går de nok en gang videre fra gruppespillet. Neste år må de spille mot høkkertlag i på nivå3, og da vil de fleste øyne være rettet mot Glimts innsats. Får håpe statusen som "hele Norges Glimt" kan sementeres da. :skål
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Knuta »

Nå regner jeg med at vi neste høst er på normalen slik at det blir både hjemme/borte også i de første rundene. Fordel for Glimt.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Gvandreassen »

Novi wrote: Wed Dec 09, 2020 5:56 pm Tounekti kan nok gjøre mye på kant, men ser ikke helt at han tar kontrollen i kampen på samme måten.
Akkurat det samme tenkte jeg om Hauge da han ble sendt på utlån til Aalesund. Tror det viktigste av alt, viktigere enn Zinckernagel, Evjen, Hauge osv, er at Knutsen og Kalvenes forlenger. Samarbeidet dem og Bjørkan mellom virker veldig bra. Skal se at våre unge tar steg og utvikler seg, husk at vi har Runar Hauge og Kent Malic Swaleh også. De er unge, men det var Evjen og.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by Knuta »

Tounekti kan vi ikke forvente skal ha full kontroll i år. Minner veldig om JPH vårsesongen 2019 før Layouni ble solgt. Har man en slik vanvittig grunnteknikk som JPH og Tounekti er det spilletid og tillit som gjør at de blir store spillere. Nå er det også mange som mener at Runar Hauge kan bli fantastisk god. Kan nesten ikke vente til overgangen mars/april 2021. Tipper Bjørkan og Philip forsvinner. Patrick blir nok i vårsesongen(kanskje solgt i sommervinduet). Dersom Boniface får en ny langtidsskade blir ikke Junker solgt uansett pris. OBS: mulig feil tråd.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022(?)

Post by mortsto »

Jeg har kikket litt på kvalifiserings"flyten" mellom de ulike e-cupene, CL, EL, CON. Om jeg ikke har blingset så er veien til Glimt slik (om de ikke går hele veien til CL, såklart):
-Glimt ryker i første kvalikrunde(Q1) CL->Havner i andre runde, Q2 Conference League.
-Ryker i CL Q2->EL Q3
-Ryker i CL Q3->Playoff (PL) EL
-Ryker i CL PL->Gruppespill EL
-Ryker i EL Q3->CON PO
-Ryker i EL PO->Gruppespill PO.

Mao. Ikke usannsynlig at det kan bli deltagelse i tre ulike e-cuper til høsten. Seeding gjør bildet ytterligere komplisert. CL er legendemateriale, EL vil være meget sterkt, mens gruppespill CON bør være et minimumsmål.

EDIT: Datoene for første kvalikrunde CL er 6–7, samt 13–14 juli.
Last edited by mortsto on Sat Jan 16, 2021 3:02 pm, edited 1 time in total.
Post Reply