Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Post by MhepA »

Men han står jo ikke rett forran i Haikins synsvinkel. Keeperen er plassert på andre siden av målet, og det er vel flere spillere forran som i større grad blokkerer for han. Tror jeg må se den en gang til, mulig jeg har sett feil på reprisen.

Jeg skal ikke si noe på det dersom regelen er klar på at det utelukkende skal dømmes offside, men jeg føler den er heller tvilsom.

Jeg mener nå at det ikke hadde vært noe å si på det om KBK hadde snudd kampen i andre omgang.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Elendig prestasjon,tre poeng. Tror ikke vi får alt for mange tre poengtere om vi fortsetter i denne tralten.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Post by jendoriluka »

Man kan jo ikke ta Knutsen på så mye, men sliter med å forstå hvorfor Vetlesen får spille så lite samt at Solbakken får så mye tillit.

Veldig skuffa over Solbakkens sesongstart. Ikke mye som tilsier at han vil hamre inn mål og assist nå.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Post by MhepA »

Nei, det er særdeles lite som kommer fra vår nummer 9. Men han er veldig god på å få slått inn når han først vrir seg løs. Men posisjoneringen og pasningsspill et på små flater, der faller han gjennom. Der var Hauge og spesielt Zinckernagel av internasjonal klasse. Vi må ha inn en ny venstrekant. Sånn som tingene er nå, ser jeg heller at vi spiller Tounekti i form, så får Solbakken være en slags Joker på innbytterbenken dersom Tounekti blir for svak.

Det er noe som skurrer, helt klart. Og av det jeg kan se, så prøver Saltnes, Fet, Berg, Moe, Høibråten, Bjørkan og Sampsted på det samme som i fjor. Men når man har en helt ny angrepstrio så tar det tid å få inn rytmen i dette laget. Er neimen ikke sikker på hva som kan være løsningen, annet enn å spille mange kamper og håpe på det beste. Nå får vi virkelig testet oss mot Rosenborg. Der får vi sannsynligvis enda mindre rom, og ikke minst et langt mer målfarlig angrepslag. Blir veldig spennende å se hvordan man takler den kampen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Post by Pondus »

Samme kampbildet som i fjor. Syntes ikke dommeren blåste noe spesielt til fordel Glimt. Sykt mange etterlengter fra dette KBK laget. Faris kunne med letthet ha fått det gule i denne kampen.
Ellers så lugger det endel. De klarer å frispille seg I mellomrommet midtbane forsvaret med Diop. Vi har fortsatt alt for dårlig presspill. Manglet det kollektive presset vi hadde I fjor. Fatter ikke at vi ikke presser mer aggressivt, spesielt mellom 16 og ut til 30. Ser jo flere sjanser skapes grunnet dette med korte stikkere i bakrommet. Bare løper å følger spillerne til KBK. Mye bedre i andre generelt. Forsatt mye slurvete pasninger. Om det skyldes dårlig samhandling eller kun slurv er usikkert. Så makter vi ikke å frispille oss bakfra i slik grad vi gjorde i fjor.
MEN her er jo nøkkelordet. I fjor....å sammenligne med fjoråret synes jeg blir urettferdig. Ingen lag var på Glimts nivå i fjor verken i banespillet eller sjanser og mål. Men vi må opp flere hakk og spillerne må ta større ansvar på banen. Solbakken, fet, Berg og Saltnes har mye å gå på. Disse må opp i ringene. Forventer mye mer av disse. Gjenvinninge av ball som gjorde at vi kunne sette kontinuerlig press er enda ikke på plass. Håper det kommer.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Post by Pondus »

Etter 2 målet kunne vi med letthet byttet mer tidligere. Ikke noe skam å rullere mer når vi har kvalitetsspillere som seb og Vetlesen som trenger spilletid.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd ES-R2-2021 KBK-Bodø/Glimt Onsdag 12. Mai kl. 18:00

Post by Knuta »

Vi trenger mer tekniske spillere i front og på midtbanen enn så blir vi veldig straffet mot RBK og Molde og VIF. Det går greit mot dårligere lag selv om vi får problemer der også. Jeg mener både Solbakken, Sørli og delvis Fet sliter med nærteknikk. Litt bekymret akkurat nå, men vi har gode tekniske spillere i bakhånd. Bruk dem før det er for seint.
Post Reply