Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Glimterfrem »

Selvfølgelig er det vår egen feil til syvende og sist at vi ikke vinner, som Knutsen og Berg sier i intervjuet. Men det må være lov å være frustrert over å se 90 min med stanging mot en tettpakket mur foran 16m. Sjansene Odd får på slutten er jo fordi Glimt har sendt alle mann opp i et forsøk på å få overtall. Jeg er generelt stor motstander av slik type fotball, så jeg blir derfor ekstra frustrert av det. De spiller på hjemmebane og har, hva, 20% ballbesittelse eller noe? Jeg hadde vært flau om Glimt spilte sånn på hjemmebane.

Men ja, som KK sier.. Vi er ikke gode nok til å klare å spille oss igjennom dem. Det går for mye på tvers, de små farlige kombinasjonene skjedde når vi fikk ballen til Botheim eller indreløper i mellomrommet. Det er også for dårlig at vi ikke er fokusert i starten av kampen slik at Odd får muligheten til å kjøre den kampplanen. Hvis man skal ta noe positivt ut av kampen så må det vel være at selv med 10 mann så har vi likevel all ballbesittelse. Men det hjelper ikke, dessverre..
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by jendoriluka »

Med tanke på nivå inne og det Patrick sa etter forrige kamp, er han den som skuffer mest i dag. Taper masse dueller og gjør ikke så mye konstruktivt med ball. Savner mer pondus der og vilje til å drive laget fremover.

Solbakken ser ut til å ha null selvtilitt. Samme kan vel sies om Sørli.
BreadPitt
Posts: 12
Joined: Thu May 13, 2021 4:04 pm
Location: Brussel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by BreadPitt »

Selv om det ikke var rare greiene synes jeg Lindahls innhopp var noe av det mest positive denne kampen. Han hadde vilje til å forsøke, noe ingen andre av våre offensive spillere så ut til å ha. Frustrerende at han derfor endte opp med å bli dratt ned på backplass. Slik som dette kan det ikke fortsette. Det kommer til å bli maaaaange kamper som dette i løpet av sesongen, så Sørli og Solbakken lever farlig....
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Pondus »

Sørli har iallefall vist Glimt av hva som bor i han. Solbakken har ikke vist en dritt. Bidrar ikke med noe på kant, men får tillit hver kamp. Dette bør være bunnpunktet denne sesongen for slik kan det ikke fortsette. Både Patrick og saltnes fremstår ikke slik kapteiner bør gjøre. Det er de som skal ta ansvar når det butter i mot. Vi måtte få en slik drittkamp før landskampperioden som gir mere spørsmål enn svar.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Pondus »

Det er greit at vi har byttet ut zinc, hauge og junker, men når skal vi få samhandling i dette laget. Fan, kampene i Spania var jo mere lovende enn det vi har sett i serien bortsett fra mot RBK.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Zann »

Jeg synes Sørli i for stor grad melder seg ut av kampene og blir for usynlig, men når han faktisk involverer seg blir det ofte småfarlig. Det lukter litt mål og sjanser av ham. Solbakken derimot har de siste kampene vært alt for endimensjonal og lett å lese. I dag synes jeg han var dårlig og upresis i kombinasjonsspillet også. Men det er ikke lett å se hva som skal være løsningen på dette. Tounekti virker å være helt ute i kulden, men man skulle jo tro at han er en spillertype som kunne vært nyttig på dager som dette.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Glimterfrem »

Vi får bare be til høyere makter om at Pernambuco er en ny Zinckernagel eller noe.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Pondus »

Ja, vi har mistet mange spillere, men de som er igjen må jo ta ansvar. Lite initiativ foran mål. Hvor er individualistene i dette laget? Så forbanna grått. Når det er sagt så var jeg fullstendig klar over at denne sesongen ikke ville måle seg med fjoråret. I ES er det heller ingen lag som står fram som soleklare favoritter. Kanskje bortsett fra RBK som lykkes å ta poengene når ting butter i mot. Utrolig egenskap å ha. Så jeg er fornøyd om det blir topp3 i år. Det bekymringsverdige er hvordan vi skal funke i Europa? Når ikke finspillet sitter så får man iallefall jobbe og ta ansvar.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Knuta »

Ja våre kanter er for dårlig. De klarer ikke å variere og skape variasjon i spillet. Fryktelig lett å lese. Philip og Hauge matet Junker med innlegg etter innlegg. Botheim får ingenting å jobbe med. Må være frustrerende. Litt bekymret akkurat nå.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Pondus »

Men jeg stusser på kampledelsen. Kk må jo ha sett det alle ser. Solbakken har ikke levert i det hele tatt denne sesongen. Virker jo som en helt annen spiller enn i fjor. Sørli har en svak kamp, men det har flere på laget. Han har vist at han tør å stå frem. De spiller seg jo til rom, men pasningene kommer ikke. Så det mot Haugesund også. Noe defensivt over dette laget. Bruker ikke de rommene som oppstår, men spiller heller bakover i støtte. Tounekti er tatt ut på landslaget, men blir ikke brukt i det hele tatt. Virkelig en spiller som kan utfordre i box. At han eventuelt er svakere defensivt har nada å si. Var ikke det som var mangelvare i dag. Når førstevalgene offensivt ikke leverer da får man prøve nye. Ingen av utlånsspillerne som kan komme inn i dette laget. Er noe frustrert her da vi ikke ser fremgang fra kamp til kamp.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Det er Glimt som må løse det, ja, men jeg sier det likevel: I dag var Odd Norges Burnley.
Fotball er nesten alltid morsomt
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Galnasen »

En ting er å ha kanter som presterer dårlig, men det er en annen ting å ha kanter som ikke prøver. En/to ganger utfordrer Solbakken i dag, og da skaper han noe eller det blir til corner som f.eks skuddet med høyra. Lindahl kom inn i dag og utfordret backen sin mer enn Sørli og Solbakken til sammen de siste to kampene. Det er mye han ikke lykkes med, men han er også den ene tingen man sitter igjen med som positivt nettopp fordi han prøver. Synes også Vetlesen prøver å ta litt tak i kampen i dag. Noe må hvert fall gjøres for det finnes null rytme og flyt i laget for tiden. Vi kommer til å møte mange flere lag som tar ut indreløperne våre og da er vi rett og slett nødt til å ha spillere som kan ta av en mann, og det gjelder særlig på kantene/backene.

De siste kampene spiller Glimt opp på kanter som står i ro, for så å se på at kanten tar med seg ballen på tvers før han spiller i støtte. Når var sist man så en indreløper spille opp på en kant i bevegelse?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by MhepA »

Man skulle på ingen måte tro at Høibåten var den spilleren med erfaring og mest spilletid i Glimt av de to stopperne i dag. Hele laget var feilplassert på 1-0, men Kvile fremsto som et mye bedre alternativ enn Høibråten så fort Lode eller Moe er tilbake.

Høibråten bør vises til bakerste benk som fjerdevalg. Ja han er bedre totalt sett enn Vegard Bergan, men i dag var han ikke bedre enn Bergan var.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Buster »

Vi er selvfølgelig skuffet alle sammen, og jada dette var dårlig. Det kan ramses opp og ned alt som var elendig.

Hva var positivt?
- Glimt var det beste laget hele veien, selv med 10 mot 11 på slutten.
- Vi har fått en keeper som leverer matchvinner-redninger i kamp etter kamp
- Vi er med i kampen helt til det 96. minutt selv på en elendig dag på bortebane
- Vi ligger på andreplass på tabellen, med over 2 poeng i snitt, og foran Molde

Så kan jo trenerteamet dra hjem og tenke på hvordan de skal takle Mjøndalen i neste kamp.
Motstanderen kommer garantert til å benytte samme strategi som Odd med stram defensiv organisering.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by mortsto »

Jeg lurer på om mange overvurderer trenernes evne til å gjøre gull av gråstein. Glimt har mistet hele angrepsrekka si, de har ikke klart å få inn spillerne de har ønsket, og endt med å måtte plukke fra en lavere hylle enn det ambisjonsnivå og økonomisk handlerom tilsier. Vi er alle blendet av hvordan vrakgods og ukjente spillere har vokst frem i riktig system, men jeg tenker Solbakken-Botheim-Sørli ikke har samme nivå som JP-Junker-Zinck uansett hvor godt de trenes og drilles. Jeg håper likevel at de kan heve seg fra det vi har sett de siste kampene.
Så er det også greit å kikke litt på tabellen. Vi ligger an til et snitt på 65 poeng. Det er en poengsum som veldig ofte holder til gull og minimum sølv. Vi ser også at de andre lagene går på en del smeller, selv om RBK ser ut til å ha kommet urovekkende godt igang.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Knuta »

Men i går var den dårligste kampen siden 2018. Ikke det at Odd la seg lavt. Men drittlei og se på den dårlige ballbehandling, feilpasning, store avstander i ledd, ikke synkrone bevegelser, flankespiller som ikje har teknikk til å drible og dessuten null og niks med innlegg. En mulighet for Saltnes hvor det endte med et svakt skudd. Junker ville i går heller ikke fått noe å jobbe med, så det måtte være forferdelig demotiverende for Botheim i går. KK er en god trener, men ha må ikke bli mer katolsk enn paven når det går på å forsøke andre varianter og spillere når ting ikke stemmer. Jeg er stort sett super optimist, men ble skremt i går.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by ecke »

Fart på beina og ballen burde være en variant de burde prøve på :)
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Vi kan jo ikke ha forventninger om at laget skal fungere likke godt som i fjor.
- Zinckernagel, som var en fotballgud i fjor, brukte god tid på å komme dit, sesongene før var ikke på det nivået.
- Hauges talent var alle klar over, men han var gjennom en del før han slo ut i full blomst.
- Junkers evne som målskårer var fantastiske og han skåret på "alle" sjansene han fikk. Det samme har vel egentlig Botheim også gjort? I går fikk han ingen sjanser, og han skapte heller ikke noen selv.

Nå må ikke spillerne begynne å tvile på seg selv og det laget jobber med. Hold fokus, tenk utvikling som før. Vi supportere bør støtte dem hele tiden, og spesielt i motgang.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by MhepA »

mortsto wrote: Mon May 31, 2021 7:59 am Jeg lurer på om mange overvurderer trenernes evne til å gjøre gull av gråstein. Glimt har mistet hele angrepsrekka si, de har ikke klart å få inn spillerne de har ønsket, og endt med å måtte plukke fra en lavere hylle enn det ambisjonsnivå og økonomisk handlerom tilsier. Vi er alle blendet av hvordan vrakgods og ukjente spillere har vokst frem i riktig system, men jeg tenker Solbakken-Botheim-Sørli ikke har samme nivå som JP-Junker-Zinck uansett hvor godt de trenes og drilles. Jeg håper likevel at de kan heve seg fra det vi har sett de siste kampene.
Så er det også greit å kikke litt på tabellen. Vi ligger an til et snitt på 65 poeng. Det er en poengsum som veldig ofte holder til gull og minimum sølv. Vi ser også at de andre lagene går på en del smeller, selv om RBK ser ut til å ha kommet urovekkende godt igang.
Hvis du vil se blindt på resultatene, så værsågod. Det er nok en god formel til å være fornøyd, men vi kan jo snakkes etter sesongen. Jeg ser at det om sigende endelig kommer flere som ser det samme som meg. Vi har vært heldige med våre seire stort sett:

Tromsø (3-0) - Fortjent seier, men flatterende resultat. Tromsø var ikke langt unna Glimts nivå i denne kampen og bommet på noen 100%-sjanser som ville endret kampbildet.

Kristiansund (2-0) - Vi er dødelig effektive og vinner mot et lag som hadde like godt banespill som oss. KBK på en god dag hadde vunnet.

Rosenborg (2-2) - Her er vi gode, og vi ser glimt av fjoråret, årets beste kamp. Derimot har vi en viss spiller med et navn som begynner på H og slutter på -bråten som bestemmer seg for å lompe en ball nærmest langs bakken, så vi får en nærmest umulig oppgave med å stoppe RBK fra å score 2-2, og det i det som jeg snart begynner å betegne som RBKs svar på "Fergie-time". Ingen kynisme der dessverre og det koster oss den eneste seieren vi virkelig fortjente (kanskje sett bort fra TIL-kampen).

Brann (2-1) - Brann er fullt på høyde med Glimt og tidvis bedre. Dette var laget som hadde tapt fire strake kamper før dette oppgjøret. Vi roter det til med et angrep som Sørli ikke greier å avslutte. Istedenfor å punktere eller i alle fall avslutte angrepet, så mister han ballen i Branns 16-meter mens store deler av Glimtlaget er på vei fremover. Vi får en kontring i mot og Brede Moe viser at han ikke er vant til å ta i mot slike kontringer (det er jo midtbanen som pleide å demme opp for disse stort sett i 2020). Hadde det ikke vært for Botheims effektivitet, så hadde vi mistet to verdifulle poeng. Vi fortsetter å ha flaks (noe dyktighet også selvfølgelig).

Haugesund (2-0) - Hvordan vi i all verden greide å score i denne kampen har jeg nesten litt vanskelig for å forstå, men dette er den kjedeligste kampen jeg hadde sett på utrolig lenge. Ballen gikk sidelengs 90% av kampen, og Haugesund sto godt i mot. 2-0 kommer av at Haugesund selvfølgelig måtte prøve til slutt, og da blottlegger de seg. Berg beklager til fansen etter kamp.

Odd (0-1) - I denne kampen flyter det like dårlig som i de forrige kampene, men Odd er hakket bedre til å stå i mot. Og de står vitterlig i mot i 87 minutter + tillegg. Glimt makter aldri å spille ut Odd, noe de har slitt med i stort sett alle kampene. Vi scorer for første gang på utrolig lenge ikke mål i det hele tatt.

Nå virker både Berg og Saltnes resignert og umotivert ut. Laget må strammes opp, og noen må ta ansvar. For med dette spillet taper vi langt flere kamper enn vi har råd til om vi ønsker å havne blant topp 4. Vi er nødt til å snu skuta NÅ, før det er for sent. Mjøndalen-kampen er et ypperlig utgangspunkt å gjøre det på. De kommer til å legge seg lavt og spille på resultat, det gjør de hver gang. Tren MYE på spill mot etablert, dette må de finne en løsning på. Det er få lag som kommer til å gå så hardt offensivt ut som Rosenborg, og da blir vi å fortsette å slite mot etablert om vi ikke får gjort noe med spillet vårt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Gvandreassen »

Nå har ikke jeg sett hverken kampen mot Haugesund (første dag med skjenking uten matservering i hovedstaden, andre dag med skjenking på et halvt år) eller kampen mot Odd (jobb). Synes likevel det vinkles litt vel negativt her, noe som forsåvidt er fullt forståelig. Likevel føler jeg trangen til å presisere; Gode lag er ofte heldige. Dette var en kvalitet vi ikke hadde i 2018, vi tok vel rekord i uavgjort-kamper det året. Vi hadde i hvert fall ikke vunnet de kampene mot hverken Brann eller Haugesund i 2018. Vi har mistet hele angrepsrekken før årets sesong. Som det ble presisert over, det tok en stund før både JP og Zinck ble såpass effektive. Botheim viser prov på å kunne sette 20 mål i år, hvis sjansene kommer. Ja, det er blekere i år enn i fjor, men vi er helt i startgropa med ny angrepsrekke og vi ligger fortsatt på andreplass med én kamp mindre spilt. Jeg har troa på utviklingen til dette laget. To endringer jeg kanskje skulle sett, er Vetlesen inn for Fet neste kamp, samt kanskje Tounekti inn for Solbakken. Trenger et par boksåpnere og tror de to har et større potensial der. Regner dog med at trenerteamet har god kontroll på dette. Det blir bedre utover sesongen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Knuta »

Litt lett å bli negativ når vi skaper 0 sjanser i løpet av 90 min pluss tillegg. Hadde vi enda hatt noen målsjanser og litt flyt i spillet hadde nok flere tatt dette tapet som et tap. At et lag som Glimt får en kollektiv svikt overrasker meg. At både Moe og Lode er ute med skade bør heller ikke komme som noen bombe hvis man har fulgt med i skade historikken til begge. Det bør jo Glimt ha en god backup plan for. Glimt skal ha ros når de fortjener det og skal også tåle kritikk når det er begrunnet. Som Ecke påpeker utrolig dårlig tempo og total mangel på tempovekslinger noe som er Glimts kjennetegn.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by poteten »

Det var en veldig kjedelig kamp, dere.
Kritisk
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Glimterfrem »

Buster wrote: Mon May 31, 2021 7:41 am Vi er selvfølgelig skuffet alle sammen, og jada dette var dårlig. Det kan ramses opp og ned alt som var elendig.

Hva var positivt?
- Glimt var det beste laget hele veien, selv med 10 mot 11 på slutten.
- Vi har fått en keeper som leverer matchvinner-redninger i kamp etter kamp
- Vi er med i kampen helt til det 96. minutt selv på en elendig dag på bortebane
- Vi ligger på andreplass på tabellen, med over 2 poeng i snitt, og foran Molde

Så kan jo trenerteamet dra hjem og tenke på hvordan de skal takle Mjøndalen i neste kamp.
Motstanderen kommer garantert til å benytte samme strategi som Odd med stram defensiv organisering.
Skuffelsen har lagt seg litt for min del, og jeg er egentlig veldig enig i det du sier her, Buster. Vi har fått vårt første tap på en god stund, det måtte komme før eller siden. Som du sier, selv om vi ikke skaper mye så totalt dominerer vi banespillet i 90 minutter, selv med 10 mot 11 på slutten. Dette er noe Glimt aldri ville gjort for noen år siden. De andre lagene i ligaen respekterer oss enormt, og de må ty til kynisme for å vinne. Haugesund prøvde det samme, men når vi klarer å få hull på byllen og lagene må frem for å angripe så ruller vi over dem.

Jeg hadde vært mye mer skuffet og bekymret dersom vi ble utspilt på Skagerak. Odd vet at vi pisser på dem om de forsøker å spille offensivt, derfor kjører de en taktikk som de mener er eneste måten å vinne på. Jeg forstår dem, selv om jeg hater det. Hvis vi supportere skal kaste spillerne til ulvene når vi ligger på 2-plass med en kamp mindre spilt, så begynner vi å bli svært bortskjemte. I Europa kommer vi nok ikke til å møte lag som respekterer oss like mye til at de parkerer bussen på hjemmebane.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by MhepA »

Det er langt fra alle spillerne som kastes til ulvene. Botheim skal få lov å leve, selv om han ikke bidrar fryktelig mye i spillet, så gjør han den viktigste jobben sin, som er å score mål. Solbakken og Sørli gjør delvis det også, men kan takke Botheim for at han gjør jobben på topp og setter målene. Hadde han ikke vært like effektiv så hadde det ikke blitt mål i kampene våre, der ligger bekymringen. Når verken Sørli eller Solbakken greier å skape noe selv, så blir det fryktelig tamt og frustrerende å se på. Jeg synes synd på Berg og Saltnes som må spille med disse. De er tydelig frustrert, men de kan ikke skylde på noen andre enn laget og seg selv. Men hvis ikke Sørli og Solbakken viser bedre takter mot MIF så må det skje noe snart, de kan ikke få klippekort når det står andre klar til å vise seg fram, noen som tørr å utfordre. Jeg ser heller at de mislykkes 3/4 ganger, men faktisk prøver. Da blir de bedre på det etterhvert. Zinckernagel prøvde hele tiden, også i 2018 og 2019, men lyktes ikke like ofte.

Vi har fått veldig godt betalt, og ja vi er gode. For all del, overlykkelig over at vi ikke er et bunnlag, men det forventes mer, selv om hele angrepsrekka er borte. Det jeg så av Lindahl var positivt, han tok muligheten. Han fikk ikke nok tid til å lykkes, men han var sulten på å utfordre backene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd ES-R6-2021 Odd-Bodø/Glimt Søndag 30. Mai kl. 18:00

Post by Novi »

Tja, 'synd på Saltnes'? Han kan jo gå litt i seg selv og se om han kan ta litt mer tak i kampen. Han bør jo dominere venstresiden, men ser heller ut som Bjørkan tar den rollen som motor på den siden. Solbakken får ball på fot hele tiden, og går ofte innover. Skaper aldri noe på det, men alltid farlig når han får gå ned på linja. Da må vel Saltnes finne ut hvordan han kan hjelpe Solbakken komme seg ned på linja, mens Bjørkan forsøker dra bort forsvarsspillere for og skape rom. Ikke vet jeg, men ren udugelighet på Solbakken tror jeg ikke det er. Mer bevegelse rundt ham, og han får mer rom. Er ikke slik at JPH alltid spilte av 1-2 forsvarsspillere heller.
Una mas cerveza.
Post Reply