Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by mortsto »

Billettsalget går treigt, kamptråd kommer knapt to dager før, og alle går egentlig og venter på Roma. S08 med 3-0-2 på de fem siste. 2-2 i Østfold i juli. Bortelaget snuser litt på nedrykksstriden, men vil naturlig nok være veldig fornøyd med U her. Sannsynligvis nok en tålmodighetsprøve for oss. Saltnes er ute. Håper Vetlesen endelig får prøvd seg i posisjonen han er best i. Noe mer å si? Håper gutta er påskrudd.

EDIT: Det antydes her at både Moe og Fet er usikre. https://www.an.no/brede-moe-29-for-a-va ... -4-1490260
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Crazy horse »

Denne kampen er mer enn viktig nok for Glimt, men de lange, og kjedelige, landslagspausene gjør at man nærmest glemmer serien litt og må vekkes igjen.
Seier her betyr fortsatt tabelltopp, og er vi heldige så øker vi kanskje avstanden til noen av våre konkurrenter.
Vi har bare fire hjemmekamper igjen i serien og bør helst ta tre poeng i alle.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Buster »

Jeg kjenner at jeg mentalt begynner å forberede meg på å være frustrert i en time fra start på søndag. Dette blir nok en tålmodighetsprøve. Jeg tror vi trengte pausen nå etter et tett kamp-program, bare så synd at vi fikk noen skader i de siste kampene.

Kampene kommer tett som hagl nå:
S08 H 17/10
Roma H 21/10
Godset B 24/10
Molde B 27/10
Sandefjord H 31/10
Roma B 4/11
Haugesund B 7/11

7 kamper på 21 dager og gjennomsnittlig 3,5 dager mellom hver kamp
Bra for oss, og et blodslit for spillerne!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Knuta »

Glimt har vel en tendens til å spille dårlig første kamp etter landslagsopphold. Unntaket er LSK i år. Tror Glimt’s spillere liker et tøft program. Tror sjansen for seier mot Roma i 2-3 grader er større enn mot Sarp.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by J I P »

Ref. billettprisdiskusjonene.

Hvis du er Coop-medlem så får du nå kortsidebilletten på Aspmyra til kun kroner 100,- på eliteseriekampene resten av året.
https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/eliteserien

Vil du ikke sitte under åpen himmel så har Glimt og Coop gjeninnført gratisbilletten for barn og ungdommer. Dette er langsidebilletter.
https://www.glimt.no/nyheter/coop-famil ... er-tilbake

Hvis du stoler på Yr - Løp og kjøp billett på kortsidene
Stoler du mest på Storm? Da er kanskje langsidene et bedre alternativ.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by mortsto »

https://www.an.no/glimt-sliter-med-salg ... -4-1490990

Foreløpig kun 3300 solgte billetter til søndagens kamp.

I Trondheim markedsføres søndagens kamp som første "skikkelige" hjemmekamp etter gjenåpningen (de hadde som oss hjemmekamp dagen etter lettelsene), og kjører på med mange andre aktiviteter rundt kampen, som ser ut som de er mest sponsordrevet (Norsk Tipping, Coop, mm). Der er salget nå på over 15.000 til tross for temmelig guffent vær.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Crazy horse »

Før pandemien lå vel snittet godt under 4000 tilskuere som for eksempel i sølvsesongen 2019 (3340). Potensialet bør jo være mye høyere, men vanskelig å tvinge folk, om de ikke vil.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Kesseboy »

Det hjelper i hvert fall dårlig med kjeft.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Glenn P »

Viking drefsa vel til med Morten Abel og Stavangerkameratene, og noen andre som liten pauseunderholdning nylig. Husker ikke om det var noe musikalsk før kampen. Vet ikke helt hvilken artist som kunne lokka? Justad? Sirkus-comeback? Vet ikke helt om anlegget på Aspmyra er egnet for noe livemusikk, selv om det ikke er kvaliteten som er trekkplasteret. Nå har kanskje Glimt mer enn nok andre greier om dagen å drive på med, så får man velge hvor man vil satse.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Novi »

Ikke lett og si. I fjor og 2019 hadde man vel enkelte kamper arrangement/aktiviteter for barn før kamp - var det en suksess? Akkurat pauseunderholdning av type artistinnslag tror jeg kanskje koster mer enn hva det er verdt, hvertfall for meg. Når jeg var på kamp sist i 2019 sto vi hele pausen i kø og det var fritt for både pølse og vaffel når vi kom frem. Mistet første minuttene av andre omgang til og med. Hadde vært fint om den prosessen hadde gått kjappere, slik som på type Lerkendal.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Los-Loco »

Glenn P wrote: Fri Oct 15, 2021 6:47 pm Viking drefsa vel til med Morten Abel og Stavangerkameratene, og noen andre som liten pauseunderholdning nylig. Husker ikke om det var noe musikalsk før kampen. Vet ikke helt hvilken artist som kunne lokka? Justad? Sirkus-comeback? Vet ikke helt om anlegget på Aspmyra er egnet for noe livemusikk, selv om det ikke er kvaliteten som er trekkplasteret. Nå har kanskje Glimt mer enn nok andre greier om dagen å drive på med, så får man velge hvor man vil satse.
Hvis folk kommer for å se noe annet enn fotball, så tenker jeg at man har bommet litt. Produktet laget Glimt leverer om dagen er mer enn godt nok. Produktet klubben Glimt leverer er ganske enkelt ikke godt nok. Det handler om innpakning, ikke ekstraattraksjoner.

For egen del: jeg går på kamp nesten av pliktfølelse, ikke fordi det gir meg en bedre opplevelse enn å se kampen fra sofaen. For det gjør det helt åpenbart ikke. Det er iskaldt, tidvis vått, sitter man for langt opp har man en søyle i veien for utsikten, man er iskald før kampen er begynt fordi det tar 20 min i kø for i det hele tatt komme inn på stadion, kvaliteten på kioskvarene er på samme nivå som de dugnadsbaserte salgsbodene på ei lilleputtturnering. Parkering er bare å glemme, så det blir sykkel til stadion. Er det grisevær er man også våt før kampen. Og man har jo kledd seg for å sitte stille i over to timer, så sykkelturen i tykke ullklær gjør deg svett før det hele har begynt. Det hjelper ikke på. Klappseter i plast er jo greit nok det, men for hver sjanse hvor man spretter opp, så må man til å rigge med sitteundelaget (som er helt nødvendig for ikke å fryse nøttene av seg) som har ramlet ned. Er man riktig heldig river man over kaffen sin også på en av "opp-og-sprett"-seansene.

Kravet til komfort har økt. Spesielt når alternativet er å se hele kampen live på tv, med pause og spolemulighet. I "gamle dager" så gikk man på kamp fordi det var den eneste muligheten til å få sett mer av kampen enn et tre minutters resyme på sportsrevyen om kvelden. Da var saken grei, kampen skulle sees! Men med de TV-mulighetene som er nå, så må stadionopplevelsen opp mange hakk for å kunne konkurrere.

For min del handler det mye om temperatur; oktober, november og desember(!) er ikke trivelige tidspunkt å sitte stille ute på kvelden i to og en halv time i strekk. Det er rett og slett kjipt.

En overbygd og oppvarmet stadion (populært kalt hall) ville løst mye av denne problematikken. Bedre logistikk kan man reise til Europa for å lære. Og kvalitet i kiosken... vel, det bør hvem som helst kunne få til.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Novi »

Greit oppsummert!!

Været imorgen vil nok ikke hjelpe på, ser det ut til. Sportslig er jeg spent på hvordan man velger ut laget med Saltnes ute, og Moe og Fet usikker. Vetlesen bør være bankers, eller har man sett en frisk Moberg eller Haik(?) på trening?
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by mortsto »

Vetlesen inn for Saltnes, Konradsen inn for Fet?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Kesseboy »

Los-Loco wrote: Sat Oct 16, 2021 3:12 pm For egen del: jeg går på kamp nesten av pliktfølelse, ikke fordi det gir meg en bedre opplevelse enn å se kampen fra sofaen.
Og slik er det vel for rundt 48500 av de rundt 50000 bodøværingene. Klubben har ikke, men en del av supporterne (og Eurosport?) kjører hardt på at folk må skjerpe seg, kjenne sin besøkelsestid, osv., Hvilket faller for døve ører ettersom det ikke er spesielt mange som har den opplevelsen av plikt som du (eller jeg) har. Glimt-skam funker dårlig. Ny stadion ville kanskje ikke fått ti tusen på kamp hver gang, men tipper det hadde fått en del nølere til å komme oftere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by mortsto »

Mange gode poenger Los Locos, selv om jeg ikke skjønner problemer med parkering. Mine erfaringer er at det er veldig lett å finne parkering i nærheten av Aspmyra.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by OTH »

Dere som kan gå/sykle til Aspmyra er heldige, skulle gjerne selv hatt sesongkort men når det tar en halv dag å reise hver vei er tv eneste mulighet.

Til kampen: blir spennende å se hvordan kampen blir, tror det blir stanging mot et mål, så håper Glimt går aggressivt ut og får et tidlig mål
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Vix »

mortsto wrote: Sat Oct 16, 2021 4:05 pm Vetlesen inn for Saltnes, Konradsen inn for Fet?
Det ville vært, om ikke annet, spennende å hvordan det kunne fungert, men jeg tolker intervjuet med Fet sånn at han er klar til søndag.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by MhepA »

Los Loco har med seg essensen av det jeg selv ville sagt. Til syvende og sist er det sluttproduktet, og jeg tror egentlig du skal i en kamptråd for en god del år tilbake for å se at jeg var det samme sporet da også. Skal sies at jeg synes produktet har blitt langt bedre enn det var for fem år siden. At Glimt presterer på så høyt nivå som de gjør nå tar jeg ikke for gitt, men mye har endret seg i mitt liv også. To barn, jeg bor 45 min. fra stadion. Hva hadde gjort situasjonen bedre for meg? Vet egentlig ikke helt, tror komfort er det viktigste. Følelsen av en eksklusivitet hadde hjulpet på. Hadde J-feltet vært 500 flere på kamp, så hadde jo det vært en gedigen grunn i seg selv for å dra på kamp. Jeg er spent på strategien for å få flere medlemmer i supporterklubben. Er der en strategi i det hele tatt, det skulle jeg i såfall likt å sett. Strategi er mitt fagfelt, så legg det gjerne frem. Men jeg synes (hva var det?) 230 medlemmer er nærmest pinlig dårlig for en klubb i en by med 40-50 000 innbyggere. Forresten vil jeg si at Glimt har gjort tilnærmet likt NADA for å få med seg fansen fra den nærmeste byen med rundt 9000 innbyggere, Fauske. Det er så vidt jeg vet ingen promotering mot denne målgruppen. Ingen tiltak heller. Kollektivtransport. Hva skal til får å få til en togrute som passer oss? En buss fra stadion til togstasjonen? Ville valgt det 10/10 ganger istedenfor å kjøre bil fram og tilbake. Ser mange forbedringsmuligheter, som jeg tror ville gjort det lille ekstra for at 1000 til skulle komme på kamp mer jevnlig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by J I P »

KAMPDAG!

Glimt er «nede» på 2.plass på tabellen etter at Molde slo Tromsø 3-0 i går. Målforskjellen går i Molde sin favør.

Du kan ellers varme opp til hovedkampen med å se Tromsø 2 - Bodø/Glimt 2 på Direktesport kl 15:00

https://www.an.no/tromso-2-bodo-glimt-2 ... -4-1491809

Sarpsborg går for tre poeng:
SA.NO(A+): Ordknapp om kampplan – men Bohinen tenker tre poeng
. Sarpsborg 08 har tidligere levert gode resultater mot topplagene. Det er 1-0 seieren på Lerkendal, 1-0 seieren hjemme mot Molde og 2-2 hjemme mot serielederen et bevis på.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Veni »

Da gleder vi oss til å se nok et lag parkere bussen i 90 minutter og håpe på 1 poeng eller en magisk kontring ala Skeid 2007... Litt glad for at vi har europakampene innimellom hvor det faktisk er litt spill 😁

"Er det et alternativ å legge dere lavt å prøve å forsvare dere til poeng?"

"– Det er et alternativ"
Lars Bohinen
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Mr Bean »

Nei det ingen walk over i dag heller for de gule superheltene. Men : tvi tvi og tre nye poeng i ettermiddag :LFC
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by JHA »

Både Moe og Fet fra start :) La oss håpe de er 100% og ikke pådrar seg noe til neste kamp.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by mortsto »

Glimt melder om samme lag som sist. Konradsen får plassen til Saltnes, mens både usikre Moe og Fet starter.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Vix »

Kunne det ikke vært morsomt å få hull på byllen etter fem minutter i dag? Jeg bestiller meg det, jeg.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by jonsnow »

Kjenner jeg gruer meg til kamp, vi veit at det blir en kamp mot et lag som ligger med alle man i forsvar. Og etter en landslagapause i tillegg så lover ikke dette godt. Så får man bare håpe at guttene møter opp klare til kamp fra første sekund og ikke trenger en omgang før de starter å spille skikkelig. 1 tidlig mål hadde vært deilig. Undrer meg på at man ikke starter med Vetlesen i slike kamper hvor en trenger noen døråpnere og han trenger spilletid for å få ut sitt potensiale.
Post Reply