Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Pondus »

Om vi skulle ende opp med sølv så vil jeg dog føle det som et tap. Har hatt føringen på molde i de siste kampene. Bare oss det har stått på og vi har rotet. Mot Mjøndalen må vi tørre å presse høyt. Slipper vi de inn i kampen med tunge innlegg i box og billige cornere i mot så er de farlige.
Er det bare meg, men føler Pelle ikke leverer og virker litt ute av form. Likevel står han hele kampen ut..
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Pondus »

Så glimt har 2 plussmål. Er det ikke målforskjellen som teller om de skulle ligge likt på poeng?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Kesseboy »

Skårede mål er neste hvis målforskjellen er lik.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by jonsnow »

Sølv vill bli et enormt nederlag, fatter fortsatt ikke hva vi holder på med i dag, sjangsesløseri uten like og skuddvegring fra flere spillere som klager på de andre som faktisk skyter. Mye bra helt til man liksom bare gir inntiativet over til Brann og lar dem skåre.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by jonsnow »

Pondus helt enig med deg. Pelle har mistet det lille ekstra desverre. Klarer ikke å gå av sin man, skyter dårlig og passningene sitter ikke
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Gvandreassen »

Og Brann er så håpløst dårlige i den første omgangen. Elendig forsvarsspill, fortjent klare for OBOS. Så gir vi dem tidenes comeback. De kjempa, men i dag var det Glimt som var dårlig. Ikke Brann som var gode. Ellers lever gullhåpet til plastklubben MFK. Ironisk at draktene ser ut som godteri proppa med e-stoff, noe mer kunstig skal du lete lenge etter.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Knuta »

De siste 15 min er årsverste. Alle sviktet. Også Patrick, samtlige spillere og også KK. Så får vi se hva som bor i laget. Klarer vi ikke poeng mot Mjøndalen så fortjener vi ikke gull. Enkelt og greit. Jeg er fly forbannet. Så får vi slutte å snakke om Molde og tull og tøys. Vi får konsentrere oss om Glimt. Glimt har alt i sine hender.
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Galnasen »

Men det å hevde at sagaen rundt KK ikke preger denne spillergruppen, det er bare bullshit det. Ikke at det er kun det som gjør at det går på tverra i dag, men helt siden den siste "saken" kom ut i Adressa så har Glimt slitt med å stå 90 min. Enten har det vært dårlige 1.omganger eller dårlige 2.omganger. Speaker og publikum er selvfølgelig også med på å ta bort fokuset til spillerne, men jubelen hadde kommet med eller uten speakeren.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Pondus »

Det ville være tragisk at tidenes sesong "krones" med tidenes nedtur med kollaps mot brann og Mjøndalen enda vi hadde hjelp av Lillestrøm. Savner noen som faktisk tar ansvar når alt går ræva.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Kvass »

Utrolig skuffende resultat. Mjøndalen på bortebane, som kommer til å bruke alle triks i boka, kan bli en ekstremt vanskelig oppgave. Mjøndalen er farlige på dødball, og de kommer til å slå nærmest alle frispark inn i 16-meteren og håpe på flaksemål. Den taktikken er de troende til å bruke nærmest uansett hvor frisparket skal slås fra (til og med fra deres egen banehalvdel). Samtidig bruker de helt bevisst masse tid på dødballsituasjonene, og kan fort lykkes med å få ned både tempo i kampen og rytmen til motstanderen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by gavharr »

Og hvorfor ble Hugo tatt av?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7355
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Los-Loco »

Nå er det bare ett å gjøre: få satt Mannsverk på høygir og jobbe med samtlige neste uka. Håper de tar han med til Ukraina. Med ekstratimer for Pelle!

Han er en så fin fyr, jeg unner ham virkelig at det løsner igjen! Avslutte sesongen med hattrick mot Mjøndalen!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Knuta »

Pondus wrote: Sun Dec 05, 2021 7:53 pm Så glimt har 2 plussmål. Er det ikke målforskjellen som teller om de skulle ligge likt på poeng?
Får de likt poeng vil Molde automatisk ha bedre målforskjell.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by mortsto »

Galnasen wrote: Sun Dec 05, 2021 8:04 pm Men det å hevde at sagaen rundt KK ikke preger denne spillergruppen, det er bare bullshit det. Ikke at det er kun det som gjør at det går på tverra i dag, men helt siden den siste "saken" kom ut i Adressa så har Glimt slitt med å stå 90 min.
RBK meldte sin interesse 1.juli. Glimt har nå spilt 25 kamper på rad uten tap. Jeg tror ikke et sekund på at Glimt-spillerne bryr seg om saker i Adressa.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by OTH »

Idag kjennes det som tap. Skulle ha avgjort denne kampen i 1.omgang
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by geirminator »

Før sesongen hadde jeg tatt sølv glatt, hvis det skjer nå kommer det til å bli tidenes nedtur. 100 ganger større enn da Norge røyk ut av EM i 2000.
Men husk - hadde Glimt berget 2-1, og Molde hadde slått LSK, ville ikke vi da vært fornøyde? Utgangspunktet før siste runde hadde vært HELT likt. Takket være Lillestrøm slapp vi potensielt med skrekken.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by tjongs »

Det hadde vært helt likt utgangspunkt, men ingen hadde vel vært spesielt fornøyd. Problemet med hele denne kampen var jo at vi rotet bort tidenes mulighet til å oppnå en målforskjell som kunne vippet serien i vår favør neste helg. At utligningen kom på slutten var bare prikken over i-en.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Kesseboy »

AN gir Sampsted 5 og Konradsen 6. Er det local lad-poengene han casher inn, eller ser ANs utsendte forbi den defensive utryggheta som kommer med Konradsen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Knuta »

MÅK var lagets dårligste. Tror nok AN var i svime etter kampen. En utrolig merkelig børs.
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Vix »

Følelsen jeg satt med var at Brann var farlige fra sin venstreside. Ikke at jeg mener MÅK var god i andre omgang. Ingen var det, utenom kanskje Ulrik. Men er det noen jeg er skuffet over er det Patrick. Han er viden kjent for sin ro med ballen, men presterte å "panisk"(?) sende den til motstander ørten ganger i denne kampen.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Kvass »

Jeg frykter at litt for mange viktige spillere og trenere - på tross av alt snakket om fokus - har hatt hodet sitt et annet sted (les: andre klubber) enn der det bør være akkurat nå i innspurten. Å greie å holde på en seier i sluttminuttene, er noe jeg hadde håpt de skulle hatt stort fokus på etter fadesen i Haugesund.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Kesseboy »

Drøye tre timer etter kampslutt og jeg er fortsatt sur.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7355
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Los-Loco »

Can relate!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Novi »

Enig at i dag sviktet det hos de mest rutinerte når vi trengte rutine som aller mest. Og så var det nok noe ufokusert kampledelse fra KK på 2-0. Der ble han slapp og tenkte at dette går på autopilot, mens man der skulle sørget for og drepe kampen. Vi scoret 2-0 mot kampens gang, og antok at Brann ville klappe sammen.
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Brann Søndag 05. Desember kl. 17:00

Post by Gvandreassen »

Jeg synes MÅK var ganske god i første omgang. I andre spilte vel de fleste under pari, spesielt forsvaret og Patrick. Fortsatt irritert, men nå med en nervøsitet i tillegg. Vi må ta poeng mot et desperat Mjøndalen. Ved første kikk på terminlisten så denne kampen hakket mer behagelig ut, så naiv kan man bli.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply