Kongsvinger i kvalik - offisiell kamptråd

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Kongsvinger i kvalik - offisiell kamptråd

Post by J I P »

Pr. nå leder Kongsvinger 2-0 over Haugesund mens Sandefjord ligger under 2-0 mot Mandalskameratene.

Med en halvtime igjen å spille, så ser det ut til at det blir Kongsvinger vi møter.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

DER var kampen på Gjemselund over. Vi skal møte Kongsvinger i kvalik!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Syns det er bra at det blir Kongsvinger. De har både scora mindre og sluppet inn flere mål enn sandefjord.

Men blir sikkert vanskelig uansett...

:(
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Æ får krys alt æ har før at vi vinn mot di. Så at vi får vær me i eliteserien te neste år. :?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Deilig det da. Kil kom fra 2. div i aar. og at det skal skje to aar paa rad at et lag som nettopp har rykket opp til 1. div skal g[ til eliteserien, blir litt for dumt.

Jeg har fulgt bittelitt med paa hva Kil har gjort i aar (har holdt tili konsvinger i et halvt aar), og det er mildt sagt varierende. paa sitt vaerste ligner det paa lompekameratene i 4.div, paa sitt beste er de et bra 1.divlag.

Et eksempel i en kamp. De laa under me to maal til pause for raufoss(trur jeg,kan ha vaert hoenefoss), men vant. 1 omg. lompekameratene, 2 omg et bra lag.

Glimt har ogsaa variert mye, men vi burde og skal slaa dem.

litt humor er det at upyoursmoen rykket ned til 2.div med raufoss.. hehe
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Artig at det ble KIL. Tror vi har en bedre sjanse mot dem enn vi ville hatt mot Sandefjord, men det blir helt sikkert tøffe oppgjør uansett. KIL har jo hatt en glimrende høst-form, bedre enn Sandefjord. Men nå ser jeg at KIL har skadeproblemer. Til tross for det vant de altså mot et desperat Haugesund i poengnød.

http://www.glomdalen.no/kil/article1304903.ece
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
oleberg
Posts: 2
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:53 pm

Post by oleberg »

Sulliken wrote:Deilig det da. Kil kom fra 2. div i aar. og at det skal skje to aar paa rad at et lag som nettopp har rykket opp til 1. div skal g[ til eliteserien, blir litt for dumt.
Hmmmmm. Håper ikke laget tenker det samme som deg her - for da går det galt!!!

NB: Fredrikstad gikk også rett fra 2 divisjon til eliteserien - og hvor er de nå? Riktig i Eliterserien.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

De spilte ikke kvalik. De rykket rett opp.Og det er et stort gap mellom start og aalesund ned til KIL på tredjeplass. Hvis vi taper mot kil, Ja da fortjener vi ikke bedre enn 2.div spill. Lokaloppgjør med innstranden..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Vi BØR slå Kongsvinger!

Faren med denne kvalifiseringen er jo at Kongsvinger ikke har noe å tape, mens Glimt har ALT å tape!

Jeg gruer........ :(
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Lurer på om Gåre tør å bruke Titten i en av disse kampene. Unner Titten så inderlig å få spille en bra kmap før hans lille "proff-eventyr" er over...

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg er litt usikker på om Kongsvinger er fordelaktig å møte for Glimt. Sandefjord innbiller jeg meg er lettere enn Kongsvinger, som ligner litt på HamKam. Tradisjonelt har vel Glimt slitt litt mot KIL, men det er lenge siden og har lite med dagens situasjon å gjøre. Men jeg tror bestemt at Kongsvinger rir på en medgangsbølge og innehar mye sisu. Og Skogheim er en trener på vei opp i motsetning til Dokken.
Masinga
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Kan ikke skjønne noe annet en at Glimt må slå Kil. Vi snakker om at lag som har spillt jevnt med Besiktas for bare noen få uker siden. Kil er et lag som spillte i andre divisjon i fjor. Nei dette er to kamper som glimt skal vinne. De tingene som taler i glimts favør er runtinen og det faktum at det er STOR forskjell på første divisjon og Eliteserien Ja selv bunnen i Eliteserien og toppen i første.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

KIL har spillt 3 kamper mot Tippeliga lag i år og har 3 seire, så dette blir ingen Walk-over, kampene er som følger:

- RBK 4-2
- Lillestrøm 2-0
- FFK 3-0

Kampene blir tøffe ingen tvil om det, her er det mye som står på spill.
Skrekkscenarioet må være at vi får 0-1 i fleisen, hvordan er det med psyken vår da??? Vi har ikke prestert når vi må i år...

hvor skal kampen gå?? Regner med at hvis Aspmyra er spillbar så går kampen der eller... I dag har alle lag en innendørshall så fordelen med Nordlandshallen er ikke like stor som før..
Guest

Post by Guest »

dette har hatt mye og si for glimt i det siste!
hvem skal dømme kampen?
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Hey, JIP. hvorfor ikke gjøer om denne tråden til kamptråd, er her vi har kommet lengst i diskusjonen. Bare å forandre Temaet på ditt første innlegg er det ikke?

Møtte Arne Scheie på St.hanshaugen i dag. Han var og gjorde opptak til et innslag til cupfinalen. Spurte han jo seff om hvordan han trodde det ville gå med Glimt i kvaliken, og han virket nokså sikker på at Glimt ville klare seg!
Sånt er jo gøy å høre fra NRKs største fotball-mann :D
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Fra Oslo wrote: Møtte Arne Scheie på St.hanshaugen i dag. Han var og gjorde opptak til et innslag til cupfinalen. Spurte han jo seff om hvordan han trodde det ville gå med Glimt i kvaliken, og han virket nokså sikker på at Glimt ville klare seg!
Sånt er jo gøy å høre fra NRKs største fotball-mann :D
Vel, ville ikke hørt på den karen der, han eier jo ikke kunnskap om norsk fotball nord for Trøndelag. Jeg synes rett og slett han er tragisk reporter for norsk fotball. Arne kan ikke navnet på alle spillerne på Glimt, mens en tyrkisk kommentator klarer å huske navnene til alle på Glimt, sier vel mest om Arne "ball" dette. Makan til østlandssentrert kommentator skal du lete lenge etter.
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

El Cid wrote: Makan til østlandssentrert kommentator skal du lete lenge etter.
Jeg garanterer deg at Arne Scheie kan ramse opp førsteelleveren til Mjølner i 1972, og Glimt i 1975. Kan du?

At Scheie under kommentering av kamper kan bomme på navn på f.eks. Glimt-spillere er ikke noe som er ensbetydende med at han er "østlandssentrert". Det er da ikke så lenge siden han blingsa på navnene til Tom Henning Hovi og Tom Henning Øvrebø. Begge to trygt plassert på østlandet....

Han følger meget godt på hva som rører seg i norsk fotball. Han er bl.a. hele tiden godt orientert om hva som rører seg i 3. divisjonsavdelinger både i Agderfylkene og Finnmark.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Scheie

Post by Sven-Rune »

Jeg minnes dog at da Scheie skulle kommentere Gliomt-Rosenborg i 1993 måtte han innom Jacob Klette for å få klarhet i en situasjon på Bryne stadion i 1972!!! hvor Jacob Klette hadde vært involvert. Så selv om jeg er enig med El Cid at det er tragisk at mannen ikke klarer å kommentere med riktige navn, har han jo en interesse for smått og stort nord for Sinsen også! Om dette er sant eller ikke vet jeg ikke, men en god histore er det jo i alle fall!

Personlig syns jeg nå at det er verre at han ikke skjønner situasjoner som dommeren har dømt, og det er ganske ofte! (Kanskje han sitter og ser i sine historiske notater.....

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Scheie

Post by Bateman26 »

Sven-Rune wrote:Personlig syns jeg nå at det er verre at han ikke skjønner situasjoner som dommeren har dømt, og det er ganske ofte!
Synes det er ganske forfriskende at komentatorer ikke er enig med dommeren. Fordelen de har er at de sitter på ræva og ser på en skjerm fra en annen vinkel enn dommeren pluss de har muligheten for flere vinkler og se ting i reprise.
Sven-Rune wrote:Kanskje han sitter og ser i sine historiske notater.....

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
Trodde den mannen hadde alt i hodet ?
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Fra Oslo wrote:Hey, JIP. hvorfor ikke gjøer om denne tråden til kamptråd, er her vi har kommet lengst i diskusjonen. Bare å forandre Temaet på ditt første innlegg er det ikke?
Greit for meg. Ser noen har endret det allerede.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Over 2 kamper så er vi bedre enn KIL. Vi spiller 1-1 borte og vinner greit 3-0 hjemme. Ergo= Bodø Glimt I eliten 2005 :lol: :!: :twisted:
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

J I P wrote:
Fra Oslo wrote:Hey, JIP. hvorfor ikke gjøer om denne tråden til kamptråd, er her vi har kommet lengst i diskusjonen. Bare å forandre Temaet på ditt første innlegg er det ikke?
Greit for meg. Ser noen har endret det allerede.
:)
Oj, hvem er det som kan endre det utenom deg?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Siden det ikke var meg så må det enten ha vært Los-Loco eller Espen....mine penger er på Los-Loco :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Larsen wrote:Siden det ikke var meg så må det enten ha vært Los-Loco eller Espen....mine penger er på Los-Loco :)
Er nok lav odds for det ja... :D

Fra Oslo: Du skulle bare visst alt man kan gjøre når man er moderator. Tenk på alt det festelige jeg kan gå inn å skrive i dine innlegg... :twisted: Muhahahha... jeg kjenner maktsyken tar meg!


:D


Los-Loco, rolig igjen nå, har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Guest

Post by Guest »

Los-loco: så hvis jeg nå skriver at jeg ikke liker Glimt og håper de taper kvalliken mot KIL :twisted: , så går du inn og endrer det til at jeg liker Glimt og håper de IKKE taper kvalliken mot KIL... :glis hehe...

Jeg kjenner frykten brer seg for at makt-trollet los loco plutselig gjør meg til glimt-TILhenger ! :mrgreen:


HEIA GLIMT!!!

(Vel, du ba om det!!! :wink: Los-Loco har talt!)
Locked