Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by mortsto »

Dette forumet leses også av andre. Snakk fint om spillerne våre. Synes det er kult at han kjører egen stil. Hvor lang tid tar det før han har scora mer for Glimt enn Polkagrisene?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by poteten »

Beklager, men jeg er ikke enig i at det å beskrive en stil er å snakke stygt om spilleren. Det er en subjektiv opplevelse av stilen hans. Dog negativt, det skal jeg være enig om. Men det må være rom for det, selv om det muligens går utenfor fotballfaglig snakk.

Jeg er rimelig sikker på at dette er et bomkjøp. Håper jeg må spise I meg de ordene og da skal jeg jaggu også få meg fløyelsmyk fjortisbart.

Men jeg er skuffet over denne forsterkninger. Botheim var jeg 100% sikker på fra dag 1 på var rett. Den feelingen eksisterer ikke nå.
Kritisk
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Knuta »

Enig Mortsmo. Det er forskjell på ironi og dårlig ironi. Det siste bør vi droppe.Om du Poteten menet dette er et bomkjøp er greit nok. Det får holde med det og la resten ligge.
Last edited by Knuta on Wed Jan 12, 2022 5:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Novi »

Han har ikke den stilen for at det IKKE skal kommenteres av andre, og at det er litt motstrøms og får reaksjon hos folk må han regne med. Han får heller la føttene tale for seg selv!

Enig med poteten, svært skeptisk til Espejord. Mer spent på den tsjekkiske kanten vi snuser på.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by mortsto »

poteten wrote: Wed Jan 12, 2022 5:09 pm Jeg er rimelig sikker på at dette er et bomkjøp. Håper jeg må spise I meg de ordene og da skal jeg jaggu også få meg fløyelsmyk fjortisbart.
Sitert for å ha bevis for ettertiden. :skål
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by poteten »

Knuta wrote: Wed Jan 12, 2022 5:11 pm Enig Mortsmo. Det er forskjell på ironi og dårlig ironi. Det siste bør vi droppe.
For å kverulere; det var ikke ironi ;)
Kritisk
Sniken
Posts: 766
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 125 times
Been thanked: 192 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Sniken »

Hvor er moderator?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Sulliken »

Her.

Skjerpings. Krangling gjør dere på PM.

Å være negativ til signering er selvfølgelig helt innafor, men vi trenger ikke ty til FB-taktikk og bli ufine mot hverandre!

EDIT.
Slettet de FB-style innleggene
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Mr Bean »

Velkommen til det beste gule laget :)
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by tomath »

Det var en usaklig, men likevel en relativt harmløs beskrivelse av en spiller som har blitt sammenlignet med Tiger King og nok er fullt klar over at stilen hans ikke er helt mainstream.

Hvis jeg skal gjøre en liten personlighetsanalyse, som jeg overhodet ikke er kompetent til, så tipper jeg at den siden av Espejords personlighet som gjør at han tør å kjøre den stilen er den samme som gjør at han tør å velge Glimt enda han vet hvordan reaksjonene blir i Tromsø.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Knuta »

Bare for å avslutte. Det å mene at det et bomkjøp er selvfølgelig helt ok. Det er imidlertid ikke det som blir diskutert og poengtert. Bra kronikk av Børre.

https://www.an.no/smart-trekk-espejord/o/5-4-1534025
Soering
Posts: 33
Joined: Wed Jan 05, 2022 3:59 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Soering »

Tror du skal få spise ordene dine @poteten. Har du sett han spille? Det er en grunn til at han ble hentet til Nederland. Tipper 15 mål+ i ligaen første sesong, gitt at han er skadefri. Dette er en sterk signering av Glimt.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Los-Loco »

Har nevnt det før men gjentar det gjerne: håper selvsagt at Espejord blir en stjerne. Men om han ikke gjør det, vil jeg aldri kalle dette et bomkjøp. Det er vel verdt 2 mill å kjøpe ham foran nesa på TIL. Ender vi opp med Espejord på benken mens TIL sårt hadde trengt ham i nedrykksstriden, så er det verdt 2 mill all day long!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by poteten »

Soering wrote: Wed Jan 12, 2022 5:49 pm Tror du skal få spise ordene dine @poteten. Har du sett han spille? Det er en grunn til at han ble hentet til Nederland. Tipper 15 mål+ i ligaen første sesong, gitt at han er skadefri. Dette er en sterk signering av Glimt.
Han var 23 år da. Han har 14 kamper og 13 mål i obos som topp-høydepunkt. Utover det ingenting annet enn massevis av skader. Ryktet har jo sagt at dårlig kosthold har mye av skylda men det er jo bare rykteslam fra tromsøgatene.

Uansett så klarer jeg ikke å bli klok på denne signeringen. Selv om jeg legger godvilja til.

Det hjelper ikke heller at jeg synes Espejord tvers gjennom er TIL-væring med alle de hold det medfører
Kritisk
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Chris »

poteten wrote: Wed Jan 12, 2022 5:09 pm Beklager, men jeg er ikke enig i at det å beskrive en stil er å snakke stygt om spilleren. Det er en subjektiv opplevelse av stilen hans. Dog negativt, det skal jeg være enig om. Men det må være rom for det, selv om det muligens går utenfor fotballfaglig snakk.

Jeg er rimelig sikker på at dette er et bomkjøp. Håper jeg må spise I meg de ordene og da skal jeg jaggu også få meg fløyelsmyk fjortisbart.

Men jeg er skuffet over denne forsterkninger. Botheim var jeg 100% sikker på fra dag 1 på var rett. Den feelingen eksisterer ikke nå.
Botheim kom gratis. Det sier mye om hvordan han ble vurdert av RBK og markedet. Han hadde vært i RBK og Stabæk og levert fint lite. Annet enn ord.

Espejord har en pris på 2-3 mill. Flere ville ha ham.

Det kan være du får rett. Men per nå tyder markedet og andre klubbers interesse på at du ikke har det.

Det store aberet med Espejord er skadehistorikken. Bonifaces er ikke mye bedre. Så Glimt er fortsatt skadeutsatt på topp. Det rimer ikke helt med KKs ønske om å kjøre en elver. Skader vil fort hindre ham i det. Et kjøp av Børven til samme pris hadde derfor vært bedre, men videresalgsmuligheter trekker i annen retning.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Vegard »

Er veldig positiv til Runar Espejord. Klassespiller. Velkommen :glimt
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Novi »

Enig med Pottis. Er skeptisk til signeringen. Botheim var ren oppside hvor vi var veldig heldig med timingen. Denne har vi jobbet med en stund, og vi har hatt rikelig med tid til og finne andre alternativer. Må vel ha tillitt til at teamet vet hva de gjør når de fortsatt går for Espejord, men schepisk er jeg. Han sier jo selv at han har en del og jobbe med fysisk, så regner med at Victor starter mot Celtic. Og tar han den plassen de to kampene så blir det lite spilletid på Espejord i år.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Larsson »

Skjønner ikke hvorfor TIL og TIL-supporterne er så butthurt over at Espejord sa han aldri fikk et tilbud fra TIL. De vedgår jo i sin egen pressemelding at en overgangssum hadde vært umulig. Med andre ord fikk ikke Espejord noe tilbud fra TIL. Noe han sa på pressekonferansen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Pondus »

Er positiv til espejordsigneringen. Sett på best off videoer av ham og liker det jeg ser. Eneste minuset er skadehistorikken. Er jo ikke tvil om at han har gode tekniske ferdigheter, god avlutningsteknikk og meget god plasseringene i boks. Skadefri tror jeg han vil bidra til større scoringsprosent utfra sjanser skapt.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Buster »

Velkommen til Glimt Runar. Jeg tror du kan bli en suksess. Dine styrker passer godt til måten Glimt spiller på. Måtte du holde deg skadefri, og endelig få ut det som bor i deg!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
OTH
Posts: 2262
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by OTH »

Blir nok med Espejord som med alle spisser glimt bruker, 1 år i gult og rett ut i den store verden
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by liverglimt »

Velkommen, dette blir bra, men ikke gjør den Weisflogg stilen din til noe i Bodø! Du må gjerne beholde den, men ikke missbruke tilliten du har fått.

Skår 20++!
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Kesseboy »

Hvis han skårer 20+ skal han få ha polkastriper i håret og kinnskjegg for alt jeg bryr meg.

Edit: Han skal selvsagt få ha hva slags behåring han ønsker, uansett.
Last edited by Kesseboy on Thu Jan 13, 2022 12:56 am, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by jonsnow »

Skeptisk pga. skadehistorikken er vel mildt sagt for min del. Håper alltids at alle som drar til oss skal slå ut i full blomst og virkelig herje i ES, men har ikke troa på Espejord. Overgangen er verdt det bare for å se hvor irritert Lillebror i nord blir.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by gavharr »

ELSKER stilen til Espejord. Han er kjekkas på samme måten som Trifon Ivanov og Colin Hendry. Og ligner litt på han duden fra Die Antwoord og for så vidt litt på han i Little Big også.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply