Trenertråd Morten Kalvenes

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Trenertråd Morten Kalvenes

Post by J I P »

Morten har per nå ikke fått seg sin egen tråd.

Nå når jeg nå lyttet til Brynnepodden sin episode med Morten Kalvenes i dag så fant jeg ut at tiden er inne.

Brynepoddene Episode 90: Morten Kalvenes er kanskje den som har gått mest under radaren i trenarteamet til Bodø-Glimt. Mannen som byrja som trenar for Arna-Bjørnar går nå laus på fjerde sesong for klubben frå Nordland. Alt 17. feburar ventar Celtic i Europa Conference League. Men kva har dei gjort i Bodø, og korleisk kom han dit kor han er i dag?.

Som det poengteres i innledningen av podcastepisoden, så er etternavnet Kalvenes og ikke Klavenes 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Knuta »

En person som har mer betydning for Glimt enn vi antakeligvis forstår. Får utrolig mye skryt fra spillerne om hvordan han er på treningsfeltet. Ikke bare en 'vanlig' assistent.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Sven-Rune »

Og en fin person å snakke med, og som husker en gammel supporter når han ser meg.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by J I P »

Glimtmiljøet er visstnok fan av «Will It Make The Boat Go Faster? (Ben Hunt-Davis). » skriver Dagsavisen(Eirik Hoff Lysholm i en artikkel som ellers handler om politikk.
Han kan for eksempel søke opp boka «Will It Make The Boat Go Faster?». Jeg lærte historien og kom over boka ved å lytte til personene som mot alle odds gjorde Bodø/Glimt til Norges suverent beste fotballag. Den andre nestlederen i Ap, nordlendingen Bjørnar Skjæran, kan sikkert også hjelpe til med tips fra Glimt, der sentrale folk henviser til «Will it make the boat go faster?» og Ben Hunt-Davis’ filosofi om lagbygging når de skal fortelle om eget fotballeventyr.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by J I P »

Når Kjetil er opptatt med andre medier, da slipper Morten fram i lyset. Dette intervjuet med Morten er spilt inn etter 3-1 tapet borte mot Molde.

Glimt.no: FORTJENT TAP I MOLDE: – SYMPTOMATISK.

Les gjerne artikkelen/ se intervjuet om du vil.
Først ferie, og så treningsleir i Danmark.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by J I P »

Morten skal i kveld lede Glimt borte mot Klaksvik i andre kamp i Champions League Q1 i den tredje og siste kampen Kjetil Knutsen har suspensjon.

Glimt.no har intervjuet han i dag:

Glimt.no: GLEDER SEG TIL VIKTIG KAMP: – MYE I POTTEN
Klokken 19:00 i kveld avgjøres veien videre i kvalifiseringen for Bodø/Glimt. Morten Kalvenes er klar.
.

Lykke til :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by gavharr »

Etter oppvisningen i går, så er jeg brått litt mer usikker på om Kalvenes burde erstatte Knutsen på sikt... 😬
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by jonsnow »

Han kan holde seg på treningsfeltet som han er bra på, så får vi heller gå for Bjørkan om det skal være innternt!

Men jeg tror Paco kunne ha blitt en god arvtaker. Han får nå nyttig erfaring i Odd i det å være hovedtrener og får tid til å lære seg det faget vs å være ungdomslandslagstrener, så den dagen KK er ferdig med sitt prosjekt er kansje han det vi vill ha og han kjenner til mye av unguttene i landet i mange år framover slik at han kan kanskje dra opp noe inntresangt av hatten. Det har han allerede gjort i Odd og tipper nesten sesong så ser man et Odd lag som kjemper høyt oppe.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Novi »

Var overbevist om at Morten ikke var rette man til og lede kamper etter siste kamp i Roma, men kan ikke vektlegge for mye siden omstendighetene var som de var. Kampen i går har vel på mange måter bekreftet det. Nyttig erfaring selvsagt, så kan jo hende han en dag kommer dit at han kan være hovedtrener. Vil uansett være et steg ned fra KK som selv ikke har aktiv kampledelse som sin store styrke.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by J I P »

Jeg kunne ha postet dette intervjuet med den tidligere så utskjelte Per-Mathias Høgmo (nå seriemester i Sverige med Häcken ) i Kjetil Knutsen-tråden men velger å gi den til Kalvenes i dag.

Det har vært utveksling av ideer mellom Knutsen/Kalvenes og Høgmo.

Bør leses!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/eJMXQ ... lle-oss-ut
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by tjongs »

https://www.an.no/forlater-aspmyra-ette ... -4-1877177

Kalvenes gir seg i Glimt, og setter kursen til Japan for samarbeid med Høgmo. Den så jeg ikke komme, spent på hva som kommer inn.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Glimt1916 »

Den så jeg overhodet ikke komme nei. Den ene gangen vi kan klarer å holde på fleste spillerne frem mot Februar/mars, så skjer dette. Spennende å se om det blir erstattet innad på kort sikt.
Beloki
Posts: 112
Joined: Sun May 01, 2022 5:29 pm
Has thanked: 36 times
Been thanked: 17 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Beloki »

Tusen takk for en strålende jobb.
Lykke til i Japan.

Håper han ikke tar med seg for mange spillere.
Håper han kommer tilbake snart.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Nordlys »

Takk for innsatsen!

Kan være starten på slutten for den gjengen som holder til inne på trenerkontorene på Aspmyra i dag dette. Uansett så tror jeg det er sunt å få litt utskiftninger ikke bare på spillersiden så man ikke går seg fast i gamle spor. KK har kontrakt ut 2024. Hvordan stiller han seg etter ett år uten sin nærmeste støttespiller i trenerteamet?

Det er nå organisasjonen Bodø/Glimt må vise at de er rustet til å håndtere dette. Å treffe på en som har noe å tilføre teamet samtidig som han går godt overens med de som er der allerede er ikke bare enkelt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by G-s-enz »

Veldig stort tap,men samtidig alltid sunt å få inn nye impulser om de impulsene er av god kvalitet.

Redd dette fort kan gjøre det lettere for KK å dra også 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by mortsto »

Litt spesielt siden KK/MK alltid har omtalt seg som et team, der det var nesten utenkelig at MK rykket opp om KK skulle forsvinne. Så lurer jeg også på om MK dermed har hatt en kortere kontrakt enn KK? Evt kjøpes han ut?
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Nordlys »

Kalvenes og Knutsen signerte begge en avtale ut 2024 etter 2021-sesongen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Mr Bean »

Hmmm: Me dont like .. Er det noe innafor veggene i Glimt som ikke er så bra tro ? :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by helsvhe »

Dette var overaskende.
Får håpe de kan få inn en som kan ta over etter KK. De har vel en OK trener i Tromsø som sikkert er sugen et opphold i Glimt :lol:
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Alexkid »

Bodø/Glimt har nok en plan. Men dette liker jeg ikke… Følelsen av at noe er i ferd med å skje. Kalvenes slapp bomben til spillerne i dag, men KK er nok informert om dette.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by mortsto »

Hva er Kalvenes rolle i hverdagen? I enkelte TV-programmer så ser det ut som om Knutsen er svært aktiv på feltet hvor han dirigerer og instruerer. Gjør Kalvenes mer av det samme, eller har han andre oppgaver?
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Sniken »

Mr Bean wrote: Mon Dec 11, 2023 1:05 pm Hmmm: Me dont like .. Er det noe innafor veggene i Glimt som ikke er så bra tro ? :tenk
Tror mildt sagt vi ikke skal få panikk fordi en assistenttrener velger andre utfordringer etter 5 år. Tror vel heller dette kan være en god løsning for alle parter. Selv om ting åpenbart har fungert veldig godt med dagens løsning, så tror jeg aldri det skader å smøre maskineriet med litt nye impulser i ny og ne. Nå er muligheten her.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Los-Loco »

Tenker det samme. Dette er et naturlig steg for en karriereutvikling for Kalvenes. Husk hva han kom fra; han har vært dametrener noen år, vært assistenttrener under Knutsen i OBOS og har én sesong som trener for Brann 2. Det er Knutsen som har fått det aller meste av æren for det som har skjedd i Glimt. Kalvenes rolle er mer uklar, i alle fall utad. Han trenger å bevise at han kan være en del av en suksess uten at Knutsen er der.

Ønsker Morten lykke til i Japan, og takk for innsatsen i Bodø.

PS: Det sterkeste Kalvenes-minnet blir for meg da han måtte vikariere som hovedtrener og lede laget mot Roma fordi Knutsen hadde karantene. Har vi noensinne sett et sånt hopp i trenerrollen, i Norge eller internasjonalt, noen gang?

Forrige gang han ledet et lag fra sidelinjen var 27.10 2018, på Nymark Kunstgress 3, med Brann 2 mot Varegg i 3. divisjon avdeling 4! Så går det tre og et halvt år uten én eneste kamp som lagleder, før han plutselig skal lede Bodø/Glimt i en kvartfinale i en europacup på Olympiastadion i Roma! Det er et så absurd stort sprang at jeg tror ikke det er mulig at noe liknende har skjedd før, ever. Dessverre for oss ble det motsatt resultat av det man kunne håpt på i de to kampene - Brann 2 slo Varegg 5-0, mens Glimt som kjent tapte 4-0.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Trenertråd Morten Kalvenes

Post by Nordlys »

Det er litt på sida, men man hører jo stadig folk som argumenterer for at Kalvenes ikke kan bli hovedtrener fordi de to gangene han har ledet laget så har Glimt tapt mot Klaksvik og Roma. Eller noe mildere bare lagt ansvaret for de tapene på han. Det mener jeg blir en alt for enkel analyse.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply