Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by mortsto »

Da er det jaggu tid for å starte Glimtåret 2022! Glimt skal til Glasgow for å møte Celtic som havnet på tredje plass i sin EL-gruppe bak Leverkusen og Betis. Etter sist tap mot Lerverkusen i november, har Celtic spilt 15-1-0, og nylig knust erkerivalene Rangers 3-0 foran 60.000 tilskuere.
Kampen vises på Viasat 4.

Så da er det bare å spekulere i laget. Har Boniface funnet formen eller er Espejord klar for å starte? Har vi i det hele tatt noen sjanse, eller skal vi anse dette som en morsom bonus? Selv heller jeg mest mot det siste, men det tenkte jeg også mot Roma.

:glimt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Novi »

Her er vi ikke favoritter, altså! Når vi møtte Roma var vi hvertfall i kampform, men med enkeltspillere ute. Nå er det de som møter oss med 16 strake kamper uten tap. Vi vet jo at KK er coach i verdensklasse og det trengs for og få alle mentalt klar i det kampen starter. Imponerende om vi klarer prestere i disse kampene.

Espejord/Boniface tipper jeg blir den som er i best fysisk form. Evnt. at det planlegges med et bytte ved pause. Er vel ingen av dem som er i superform, med mindre Boniface har mistet julekiloene sine.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by jonsnow »

Tar dette som 2 rene bonus kamper som i beste tilfelle fører til flere og verdifull kamptrening og erfaringer for spillere, klubben og supportere.

Boniface bør spille spiss da han kan klarer å spille hele kampen, Espejord sies å bare kunne klare 1 omgang og da ser jeg personlig ikke poenget med å starte med han, men heller bruke han som en joker i slutten av kampen. Resten av laget siert seg selv så lenge de som har spilt til nå ikke blir skadet!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by MhepA »

Utrolig synd at vi ikke er i kampform enda. Vi burde kanskje hatt enda flere treningskamper? Skjønner godt at det er vanskelig å skulle spille inn et helt nytt lag, derfor bør man nok belage seg på å spille med de som kommuniserer best utpå der pdd. uavhengig av potensialet eller planer for sesongen.

Jeg ser for meg dette laget:

Haikin
Sampsted - Moe - Høibråten - Wembangomo
Vetlesen - Hagen - Saltnes
Solbakken - Boniface - Pellegrino

Her er det 7/11 som spilte 2-2 mot Roma. Bedre kan vi vel ikke stille? Med mindre Knutsen har sett noe vi ikke har sett på treningsfeltet.

Den angrepsrekka lukter det ikke svidd av mtp. det som har blitt vist i treningskampene, men jeg håper de tar seg opp flere hakk til denne kampen. Vi må ikke bli for defensive, da ryker vi.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Pondus »

Tar disse kampene som en bonus. Hadde jo vært sykt gøy å gå videre, skal sies. Er det noen som har sett Celtic spille? Er det mye tut og kjør med høyt tempo, dueller ala engelske lag for mange år siden. Eller er det posession orientert. Har dessverre ikke peiling selv.
Uansett vil det være fantastiske kamper å ha i oppkjøring til videre sesong.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Glimt1916 »

Celtics spillestil har mange likhetstrekk med Glimts. De har fått en god manager som står for en offensiv og fin fotball, og jeg vil ikke si de ser ut som det man forbinder med gammeldags britisk fotball.

Det blir artig uansett, men jeg tror også at vårt største problem kan vise seg å være at vi ikke er i sesong, og ikke har fått et lag til å sette seg. Vi tapte mot Legia i en veldig dårlig periode i fjor, og jeg tror vi hadde tatt dem om vi møtte dem senere i sesongen. Frykten er at dette ender på samme måte.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Glimterfrem »

Har lest litt på Celtic-forum og må si de nesten er latterlig selvsikker før denne kampen. De fleste virker å tro at det blir lett match hjemme og at de vinner 3 eller 4-0. Det er et fåtall som mener de undervurderer oss. Det er faktisk også enkelte som mener de ikke burde stille toppet lag fordi det ikke er toppturnering i Europa. Forundrer meg litt at de ikke har mer respekt for våre prestasjoner de siste årene, men tapet av våre nøkkelspillere er jo det som spiller inn. Men de vet kanskje ikke at vi har mistet nøkkelspillere før..

Celtic er naturligvis storfavoritter i Skottland, og med den formen de er i for tiden så har de vel lov å være litt selvsikker.. Gleder meg. Hadde vært utrolig moro å påføre dem en smell.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Glimt1916 »

Kan egentlig skjønne at enkelte supportere vil prioritere serien foran en turnering som er inne i sin første sesong.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7354
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Los-Loco »

Norsk tipping tilbyr 1,42 4,30 6,30 i odds på denne kampen. Ikke bare Celtic-supporterne som holder Celtic som storfavoritter.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by oj »

Jeg hater ingen fotballag.

Celtic fansen som skriver på forumet deres er derimot den kvalmeste ansamlingen av fans som finnes på denne kloden. Jeg har lest på det forumet over mange mange år, og de er uten sidestykke de mest arrogante og hånlige (med tanke på motstander) fotballfansen i hele Europa.

Dette er ikke et tilfeldig sinneutbrudd. Anbefaler dere å lese trådene i forumet deres når de spiller mot "dårlig Europa-motstand" for å forstå hva jeg snakker om. De er i tillegg enda dårligere tapere enn Mourinho når de ryker på en smell, så en seier her hadde vært mer velsmakende enn fem seire på rad borte mot Rosenborg.
Glimt e lage
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Novi »

Interessant! Nå har jeg et anstrengt forhold til briter generelt, dog noe mindre til skottene. Men å la kjeften med gule tenner gå løst med upassende språk er liksom en gjenganger blandt de fleste på den øya. I hjemlig serie er de jo vant med å være dominerende, så skjønner at de blir høye på seg selv.

Tror Glimt lever godt med å ikke være favoritter inn mot denne kampen. Neste null forventninger til resultatet. Sånn sett nesten bedre enn om de møtte noe som skal være grei skuring på papiret.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Kesseboy »

Sitter og ser på Sporting-Man City og det ... håper vi gjør det bedre enn det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Glenn P »

Syns City gjør mange feil, de kan Glimt luke bort
Multatuli
Posts: 532
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 210 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Multatuli »

oj wrote: Tue Feb 15, 2022 5:18 pm Jeg hater ingen fotballag.

Celtic fansen som skriver på forumet deres er derimot den kvalmeste ansamlingen av fans som finnes på denne kloden. Jeg har lest på det forumet over mange mange år, og de er uten sidestykke de mest arrogante og hånlige (med tanke på motstander) fotballfansen i hele Europa.

Dette er ikke et tilfeldig sinneutbrudd. Anbefaler dere å lese trådene i forumet deres når de spiller mot "dårlig Europa-motstand" for å forstå hva jeg snakker om. De er i tillegg enda dårligere tapere enn Mourinho når de ryker på en smell, så en seier her hadde vært mer velsmakende enn fem seire på rad borte mot Rosenborg.
I think you are reading on another forum then me, because I see no disrespect to our team.
Offcourse they are confident because they are mid season and we have a winter break + we lost some very good players.
https://www.talkceltic.net/forums/threa ... pm.154245/
User avatar
Los-Loco
Posts: 7354
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Los-Loco »

Stor takk til dere som holder liv i dette forumet uten å hore det til med enorme mengder reklame slik som på det Celtic-forumet. Ufattelig slitsomt å lese der.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7354
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Los-Loco »

Glimt har hatt optimale treningsforhold på gress i flere uker nå. Virkeligheten som møter dem i morgen på Celtic Park er rundt 0 grader, og mulig litt nedbør i løpet av kampen. Så er det hjem til Bodø for noen få dagers forberedelse på returkamp på kunstgress i flere minusgrader.

Både Brice og Japhet har bare bortebaneerfaring fra kunstgress. Spent på om de optimale treningsforholdene også kan gi et negativt utslag.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by jonsnow »

Kjenner før kamp spenningen har kommet til denne kampen, usikkerheten, tvilen og den gode følelsen at dette kan gå veien man vill det skal gå, men at det kan godt gå den andre veien også. Rett og slett deilig at nå er det snart tellende kamp igjenn! Synd man ikke kan dra til scotland å se, men blir Aspmyra neste uke og det skal bli jævelsk morro uansett hvordan det går. Og en fin måte å få tiden til å gå mens man venter på at sesongen starter opp igjenn. Rett og slett deilig med tellende kamp!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Novi »

Tipper følgende startoppstilling:

Pellegrino - Espejord - Solbakken
Saltnes - Hagen - Vetlesen
Brice - Moe - Høibråten - Sampsted
Haikin

Fet ute med skade. Boniface kommer nok inn senest etter 60 min.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by JHA »

Tipper Novi har rett, men håper på en liten endring:

Solbakken - Espejord - Gilbert
Saltnes - Hagen - Vetlesen
Brice - Moe - Høibråten - Sampsted
Haikin

Rett å slett fordi jeg synes at Brice/Solbakken utfyller hverandre mye bedre enn Brice/Pelle
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by mortsto »

Glimt har lagt ut billetter til hjemmekampen, og der ser det ut til å bli utsolgt.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by oj »

Kerrydale Street is the Celtic forum with most active users.
Last edited by liverglimt on Wed Feb 16, 2022 4:45 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Glimt e lage
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by jonsnow »

Novi wrote: Wed Feb 16, 2022 3:11 pm Tipper følgende startoppstilling:

Pellegrino - Espejord - Solbakken
Saltnes - Hagen - Vetlesen
Brice - Moe - Høibråten - Sampsted
Haikin

Fet ute med skade. Boniface kommer nok inn senest etter 60 min.
KK sier han skal starte med et lag som er klare for å spille 90 ++ og da ryker Espejord og inn med Boniface. Regner med resten er helt rett da det er laget som har blitt spilt inn i treningskampene.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by mortsto »

Victor holder heller ikke en hel kamp. Tror Novi treffer på laget.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Kesseboy »

Sesongstart! På Aspm... nei, i Nordlandsha... nei, i Abraha... nei, på Celtic Park!!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd: ECL K.O. Celtic-Bodø/Glimt torsdag 17.februar kl 21.00

Post by Larsson »

På tur til Glasgow. Kom igjen, Ulrik!!!!!
Post Reply