Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Moderators: Sulliken, Larsen

ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by ecke »

Kom igjen, liverglimt, sannhetsvitnet. Tell opp de 17, og fortell meg hvem av disse har "kjørt klubben på ræv tidligere"?
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by metamorph »

ecke wrote: Tue Feb 22, 2022 9:45 pm Kom igjen, liverglimt, sannhetsvitnet. Tell opp de 17, og fortell meg hvem av disse har "kjørt klubben på ræv tidligere"?
Skriv hvem alle 17 som var der, så skal det neppe være noen problem.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Garrincha »

Kesseboy wrote: Tue Feb 22, 2022 9:38 pm
Benn kan ikke bølle folk på samme måte hvis de sitter på Teams. Det er klubbkulturen han vil ta vare på.
Spot on!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by liverglimt »

ecke wrote: Tue Feb 22, 2022 9:45 pm Kom igjen, liverglimt, sannhetsvitnet. Tell opp de 17, og fortell meg hvem av disse har "kjørt klubben på ræv tidligere"?
Det er evig nok å nevne at Benn Eidissen var styreleder i Bodø/Glimt 2006-2009 og Jakob Klette var i valgkomiteen de årene. Du kunne bare ha tatt en titt til venstre og høyre og telt opp. Så ville du funnet alle sammen som var med fra 2000-2010.
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by liverglimt »

Benn Eidissen til AN wrote:– 16 av de 17 som møtte opp på det ekstraordinære årsmøtet mente at det var rett at vi hadde et fysisk møte. Det er pandemien som har gjort at det tidligere har vært digitalt – ikke noe annet.
Verden har lært mye av den siste pandemien. Det gjorde vi nok før også, men noen lærer aldri. Så det er bare de som har gangavstand til årsmøtet som skal få lov til å delta. Det er jeg sterkt i mot og skal jobbe hardt for at dette endres.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Kesseboy »

Sitatet er jo en forfriskende oppdatering av det litt forslitte "pølseselger sier pølser er nydelig".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by poteten »

Å hevde det Eidissen hevder er veldig veldig 1994. Og viser en av to ting, skal vi være brutalt ærlige, og ingenting annet enn disse to ting:

1) Benn Eidissen er en dinosaur som tror Internett er noe skumle og farlige greier, fordi det sa Kong Harald på nyttårstalen og han tror det er en døgnflue som ikke er verdt å bruke tid på og ødelegger for interessen for Glimt.

eller

2) Benn Eidisssen er opptatt av å få det som han vil. Han vet at ved å gjøre stemmen til brorparten vanskeligere å høre, ved fysisk oppmøte, så kutter han av det som for alvor har gjort det enklere å få sine stemmer hørt gjennom pandemien, nemlig muligheten for å delta på lavterskel digitalt møte. Han vet at da vil også eventuelle kritikere lettere komme til ordet og han har nok smuglest facebooksidene til en rekke profilerte rødt-folk som har uttalt seg særdeles kritisk i ren Rødt-politikk-stil, som har et ønske om å delta om det er digitalt. Hele 1 person. For Eidissen og co er det en kalkulert risiko å invitere til digitalt deltagelse for medlemmene - det gjør at det kan bli støy.

Dere får tenke dere selv til hva som er mest realistisk av disse to alternativene, men jeg vil bare påpeke og understreke at dette er samme mann som driver rå og brutal forretning av dine og mine skattekroner (sikkert velfortjente midler det), og som har blitt rik på å ta noen fine snarveier i velferdsstjenestene som hans konsern ofte tar for å maksimere profitt-uttaket.

Samme mann.

Og Samme mann har også en gang ment at det ville være fornuftig om Morten Gamst Pedersen spilte i Glimt og bodde i Tromsø. Altså sin egen sønn.
Kritisk
Sniken
Posts: 800
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 196 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sniken »

poteten wrote: Tue Feb 22, 2022 10:06 pm Og Samme mann har også en gang ment at det ville være fornuftig om Morten Gamst Pedersen spilte i Glimt og bodde i Tromsø. Altså sin egen sønn.
Oi - dette er oppsiktsvekkende nyheter :lol:
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by metamorph »

Det er samme leksa hver gang. Og at ikke folk klarer å se igjennom åpenbart kameraderi @Ecke gjør det hele mer håpløst.

La oss bare ta ting i riktig rekkefølge:
Jeg tror, og håper, at stadionprosjektet ville blitt stemt JA til, uansett hvor mange som hadde deltatt digitalt. Ca 85-90% av meningsmassen vil jeg anslå støtter dette og det ville aldri vært noe problem.

Men når Jacob Klette, med sin historikk i Glimt, presiserer å hylle dette som noe "større" enn de 2 seriegullene vi har tatt de siste 2 årene, da viser det hvor på bærtur denne gjengen er ifht hva som faktisk er viktig at en fotballklubb leverer på.

Det som er viktig for en klubb, er å ha et sted å spille kamper. Det er ikke nødvendig at en stadion skal være noe mer, en storstue, et investeringsobjekt, et flagskip osv. Det er selvfølgelig positivt om man lykkes med det, men å mene det er viktigere enn vårt første seriegull i hele klubbens eksistens, er helt bak mål.

Av de 17 som var der idag, så vil jeg tippe det var et større flertall av den gamle gjengen.
Den samme gjengen som du er/var en del av @ecke, når dere trodde penger skulle trylles frem, og opprettet det ene selskapet etter det andre, som førte oss lengre og lengre ned i skyggens dal, til 22 gruppen, til tiggerbrev og til det ene og det andre.

Sannheten er, at alle som har vært involvert på driftsiden til Glimt (drift, ikke sportslig) fra perioden 1995 -> 2011ish, har alle gjort en elendig jobb og vært milimetere fra å kjøre klubben i grøfta permanent, uansett hvor "gode" intensjonene var.

Og istedet for å ta sin del av ansvaret for det, så skal man sitte og bakspille dagens administrasjon. Og det gjøres fra posisjoner i næringslivet hvor de kan få sagt sitt. Blir kvalm av hele gjengen.

Det burde fremmes forslag på årsmøte om å ekskludere Benn Eidissen og Ernst Pedersen fra klubben og fremtidige årsmøter, så kan vi kanskje nærme oss å få ha en klubb hvor medlemmer verdsettes for sitt engasjement, og ikke skal skremmes til å avstå fra debatten.

PS: Det er ingen problem å kreve fullt navn på teams for digitale medlemsmøter, så det er ikke engang et argument det han kommer med.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by jonsnow »

Må i hvertfall bli langt flere på neste møte slik at man får stemt ned dinosaurene! Er rett og slett sjokkert enda og smått forbannet over måten han utaler seg på. Ikke noen unnskyldning overhode når han har sjangsen til å rette opp en ekstremt provoserende kommentar og viser en teknisk/digital innsikt som er på et så lavt nivå at man blir stum!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Garrincha »

Så det er altså Ernst som er faren og Benn som er mora :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by poteten »

Haha, fader :lol:
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by poteten »

Jaja, samme ulla, folkens
Kritisk
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by ecke »

metamorph wrote: Tue Feb 22, 2022 10:10 pm Sannheten er, at alle som har vært involvert på driftsiden til Glimt (drift, ikke sportslig) fra perioden 1995 -> 2011ish, har alle gjort en elendig jobb og vært milimetere fra å kjøre klubben i grøfta permanent, uansett hvor "gode" intensjonene var.
Ja, takk skal du ha, da, men dessverre, så vet du ikke hva du snakker om.
:LFC
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Garrincha »

Jeg lurer på hva du tenker om dette ecke? Burde årsmøtene i Glimt arrangeres som hybridmøter i fremtiden? Selvsagt ikke anonymt som Eidissen sier i avisen, men der medlemmer kan delta og stemme digitalt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Novi »

Får Voskobonikov-gufs av de uttalelsene fra Benn. Har ikke overssikten over hva han har bidratt med ila årene (han har vel vært med på noen dugnader for å signere/forlenge kontrakter), men det kan da vitterlig ikke være derfor man lar ham ha den makten han har? Det i seg selv er og kjøre Sopranos-stil, og å kuppe hele dritten og kjøre gutteklubb er 2002, ikke 2022.

Bor i Texas så personlig oppmøte blir det aldri. Men melder meg gjerne inn og stemmer for at ALLE som bryr seg om klubben får sagt sitt (i fullt navn, vel og merke, Benn). Har brukt 200,- på værre ting enn det.
Una mas cerveza.
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by metamorph »

ecke wrote: Tue Feb 22, 2022 10:38 pm
metamorph wrote: Tue Feb 22, 2022 10:10 pm Sannheten er, at alle som har vært involvert på driftsiden til Glimt (drift, ikke sportslig) fra perioden 1995 -> 2011ish, har alle gjort en elendig jobb og vært milimetere fra å kjøre klubben i grøfta permanent, uansett hvor "gode" intensjonene var.
Ja, takk skal du ha, da, men dessverre, så vet du ikke hva du snakker om.
:LFC
Nå har jo dessverre årene vist, at det er du og de andre som hadde disse stillingene i den perioden, som dessverre ikke visste hva dere drev med da, og at dere ikke ønsker å ta deres del av ansvaret for det dere gjorde galt. Vi ser det på Benn og Ernst, og åpenbart også på deg slik du uttaler deg.

https://www.an.no/glimt/eventyret-matte ... 33-1171710

Her sier du jo rett ut at hele ideen bak ASA selskapet er myntet på håp og kjærlighet.
La oss håpe at andre klubber i Norge ikke oppretter alskens selskaper for at de tror penger som det Glimt fikk for Botheim skal vokse på trær, slik du/dere åpenbart trodde på den tiden.

At dere tilfeldigvis endte opp med at noen av giverne fikk enorm suksess i en oppdrettsbransje som var gjennomsyret av offentlige tilskudd, og som også i praksis bare er printing av penger på verdier som tilhører fellesskapet, endrer jo ikke på at hele selskapet var en fiasko og feilvurdering fra deres side.
User avatar
Beernut
Posts: 22
Joined: Mon Feb 21, 2022 3:52 pm
Location: United States
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Beernut »

Novi wrote: Tue Feb 22, 2022 10:47 pm Får Voskobonikov-gufs av de uttalelsene fra Benn. Har ikke overssikten over hva han har bidratt med ila årene (han har vel vært med på noen dugnader for å signere/forlenge kontrakter), men det kan da vitterlig ikke være derfor man lar ham ha den makten han har? Det i seg selv er og kjøre Sopranos-stil, og å kuppe hele dritten og kjøre gutteklubb er 2002, ikke 2022.

Bor i Texas så personlig oppmøte blir det aldri. Men melder meg gjerne inn og stemmer for at ALLE som bryr seg om klubben får sagt sitt (i fullt navn, vel og merke, Benn). Har brukt 200,- på værre ting enn det.
Jeg er enig. Tydeligvis ikke vært en fan så lenge som du eller alle andre her, men jeg synes det burde være en måte for fansen, uavhengig av hvor de befinner seg, å si noe om hvordan klubben fungerer.

Også, som en side elsker Dallas, flott sted når jeg besøkte det tidligere.
American.Book Lover. :glimt
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by ecke »

Garrincha wrote: Tue Feb 22, 2022 10:47 pm Jeg lurer på hva du tenker om dette ecke? Burde årsmøtene i Glimt arrangeres som hybridmøter i fremtiden? Selvsagt ikke anonymt som Eidissen sier i avisen, men der medlemmer kan delta og stemme digitalt.
a) Jeg/vi har vel gjort det meste på Teams gjennom et par år nå, slik at hybridløsninger på sikt er trolig måten også B/G må gjøre det på. Fysisk oppmøte begunstiger de som kan delta, og digitale løsninger begunstiger de som behersker det.
b) På kort sikt er det ikke noe poeng, men jeg håper at vi ikke får 100 TIL-supportere som betaler 200,-, en billig 20.000,- for å ødelegge for B/G. Det er også grupper som kan ha sin egen, private agenda, som ikke nødvendigvis er til gangs for klubben, kan lettere organisere seg. Fraksjonisme var noe vi aldri satte pris på mitt tidligere politiske liv.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by ecke »

17 stemmeberettigede på et årsmøte er uansett trist når B/G skal vedta starten på et prosjekt i dette omfanget :(
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Garrincha »

Takk for svar ecke.

Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke har tenkt på dette med potensielle muligheter for sabotasje, og det er et veldig godt poeng. Kanskje en slags kombinasjon kunne vært en løsning.

I Oslo og rundt Oslo bor det veldig mange supportere, men hvor mange av disse som er medlemmer eller ikke det vet jeg ikke. Men at disse bryr seg om klubben og har meninger er helt sikkert.
Det kunne vært mulig å hatt en møteavdeling der nede på link, der man må møte fysisk opp i Osloavdelingen for å få lov å stemme.

Alternativt hadde vært å sette opp prisen god del for å få lov å være stemmeberettiget medlem, men det er jo ikke helt uproblematisk.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sulliken »

Hvis noen ondsinnede virkelig ville kuppe klubben, så kunne de vel bare møte opp fysisk.

Det er paranoide tanker.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by ecke »

metamorph wrote: Tue Feb 22, 2022 10:48 pm Nå har jo dessverre årene vist, at det er du og de andre som hadde disse stillingene i den perioden, som dessverre ikke visste hva dere drev med da, og at dere ikke ønsker å ta deres del av ansvaret for det dere gjorde galt. Vi ser det på Benn og Ernst, og åpenbart også på deg slik du uttaler deg.
Det er utrolig hvor bombastisk du er. Jeg sa da Bodø/Glimt Sport ASA ble avviklet: "– Jeg tror selskapet var veldig avgjørende fra 1997 og fram til 22-gruppen ble etablert høsten 2001." Private bodøbedrifter gikk inn med vitende og vilje inn i Bodø/Glimt Sport ASA med Nordlandsbanken som den største aksjonæren for å skape nye muligheter for FK Bodø/Glimt, som selskapet også gjorde. FK Bodø/Glimt hadde ingen risiko ved dette selskapet.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Glimt1916 »

Jeg skjønner at folk er irriterte, og det er jeg også, men jeg tror det er mer konstruktivt å prøve å fokusere på det vi vil oppnå enn å slenge ut beskyldninger mot andre.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Glimt1916 »

Og det ville nok vært en god del flere enn 17 om ikke mange som reiste til Glasgow sitter i koronakarantene.
Post Reply