Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sulliken »

Nå har der seg slik at flere av de innkommende forslagene kom fra en kar som ikke var til stedet på møtene.

Det med utmelding av FIFA er jo bare tøv, og fikk vel heller ingen stemmer.

Når det gjelder hybridløsning, så burde vel flere enn bare Tymi ha motivert den saken. Gjerne noen med et helt annet politisk syn. Prøvd å få folk til å forstå at det ikke er noen som er ute etter å kuppe klubben, og at de fleste andre saker sannsynligvis hadde gått i den retningen de gikk uansett.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by mortsto »

Vill gjetting fra min side, men jeg tror det er vanskeligere å få flertall for Ukraina-donasjon, når det kommer fra samme person som vil ha Norge ut av Fifa.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by poteten »

Det er nok en viss sannhet i det ja.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sulliken »

Men det stemmer ikke, mortso.

Det var en kar med navn Martin Bergseng Lange som ikke var på årsmøtet som hadde mange forslag, blant annet Norge ut av FIFA. Det forslaget ble IKKE motivert på årsmøtet. Tror ikke forslaget fikk en eneste stemme.

Tymi kom med benkeforslag om den 1 promillen til humanitære formål som styret selv kunne bestemme hvor de ville gi de pengene.

EDIT:
https://arsrapport.glimt.no/arsmote-202 ... rsk-utmel/
Forslagsstiller: Medlem i FK Bodø/Glimt, Martin Bergseng Lange, Myre
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by poteten »

Aha. Så det var faktisk noen som oppriktig mente at Norge ikke skal være med i FIFA?
Kritisk
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by mortsto »

Beklager så mye, da leste jeg rett og slett live-referatet i AN feil. Tymi ble nevnt så mange ganger at jeg trodde det forslaget også kom fra ham.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by jonsnow »

Synd man ikke får igjennom hybridmøter, mye av det andre, skal jeg ikke si så mye om, da jeg er for noe i mot noe og rimelig nøytral på en god del. Desverre kunne ikke jeg og flere andre møte pga. sykdom og derfor er det ekstremt surt å se at man ikke fikk igjennom den digitale biten også som brukes over alt ellers med såpass liten margin.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by liverglimt »

Det manglet akkurat de som var syke. Jeg snakket med flere som stemte mot og de er for hybridmøter, men ikke nå for det ville betydd utsettelse av møtet. Så da er det ekstra synd at ikke styret gjorde som de lovet på det ekstraordinære årsmøtet og fremmet en sak for hybride møter i framtiden.
@liverglimt
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by mortsto »

User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Los-Loco »

Hvis jeg forsto referatet riktig, så foreslo Tymi at det aktuelle årsmøtet som var i gang skulle åpnes for også digital deltakelse? Det er jo i så fall en tanke overilt. Jeg tenker at årsmøtet i den situasjonen var begrenset til å kritisere styret for å ikke ha lagt til rette for digital deltakelse, og vedta en "bestilling" til neste årsmøte. Et hybridmøte krever kvalitetssikrede systemer for den digitale deltakelsen, og hvis det ikke er rigget for dette på forhånd, så er det for sent. Jeg ville ha stemt imot selv, hvis jeg hadde vært der.

Men jeg setter en femmer på at på neste årsmøte har de systemene på plass for å holde et hybrid-møte.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 447 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Glimt1916 »

Styret var varslet i god tid om at dette forslaget ville komme, og ville vært enkelt for dem å forberede seg på det. De valgte å ikke gjøre det, og sa at møtet ville bli utsatt om forslaget sto. Dermed sto valget mellom å gjennomføre fysisk eller å utsette. Men men, møtet er over nå.

Nå ble det visst sagt at man skulle "teste interessen" for hybridmøte i løpet av sommeren. Ganske pussig etter min mening, men bedre enn ingenting. I mellomtiden ser jeg at klubber som Enga, Start, Rosenborg, Brann og Lillestrøm gjennomfører hybridmøter.

Edit: LSK kjører fysisk oppmøte.
Last edited by Glimt1916 on Wed Mar 16, 2022 7:37 am, edited 1 time in total.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by tjongs »

Enig med Los Loco. Jeg vet ikke, men gjetter på at en god del av de som stemte i mot nå egentlig er positive til hybridmøte. Når det derimot må skje NÅ, så er det jo lett å være enig i at det hadde vært en dårlig løsning. Det som er synd er at nå er det jo sannsynlig at akkurat samme situasjon oppstår neste år, og et år er "kastet bort".
Synes generelt linjen er veldig konfronterende og lite egnet til å skape fremgang, men det står jo i og for seg i stil med det polariserte samfunnet forøvrig, hvor det skal være alt eller ingenting, og ingen prosesser får tid til å komme naturlig.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 447 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Glimt1916 »

Den konfronterende linjen er det klubben som står bak, supporterne har svart ganske rolig så vidt jeg har fått med meg. Det er synd, men ikke overraskende, at klubben igjen velger en tilnærming til egne tilhengere som skiller seg fra andre norske klubber. Som Børre skriver så er ikke Glimt en splittet klubb, men det kan endre seg om medlemmer føler seg marginalisert og motarbeidet over en lengre periode.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by tjongs »

Tja, noen liker mora og noen liker dattera, men det var jo ikke styret som kom med temmelig bastante (og ganske mange) forslag til årsmøtet, så klarer ikke helt å se at klubben sto for en konfrontasjonslinje i går.
At klubben kan ha valgt konfrontasjonslinje ifm f.eks pyro generelt kan jeg være enig i, men ikke når det gjelder sakene som var oppe på gårsdagens årsmøte.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by liverglimt »

De bastante forslagene var det ett medlem som ikke stilte på møtet som hadde levert inn.
@liverglimt
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by tjongs »

Det er jeg klar over, men med unntak av det useriøse FIFA-forslaget ble det jo faktisk argumentert for, og stemt for de andre forslagene.
Og det er jo selvfølgelig helt greit, men for å gjenta meg selv tror jeg man ville ha oppnådd mer med en mindre konfronterende linje, kanskje til og med en opplysende debatt.
I stedet opplever jeg at det blir mye skyttergrav, og det tror jeg ikke tjener klubben eller sakene som blir tatt opp for den saks skyld.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sulliken »

Dette ble jeg konfrontert med i kommentarfeltet på FB i "Bodø/Glimts gruppe" under kronikken til BørreA
Øyvind Svanberg Mytting

1). Ikke har jeg nevnt med et eneste ord "et gjeng med rebeller".
2). Jeg har sågar heller ikke nevnt at noen kommer til å "fucke opp noe som helst" med en dertil skjult agenda
3). Det jeg har antydet, og det står jeg inne for, er behovet for og tilstrebe seg makt i en særdeles godt drevet klubb slik Bodø-Glimt fortiden nå fremstår.

Jeg vil som medlem, naturligvis vite hvilken CV disse folka som åpenbart ønsker å reetablere et tildømes nytt såkalt "offensivt" styre der hvor "bedriften/ klubben" i disse dager skinner ut til hele verden som NORGES (Skandinaviske) fotball-sportslige stolthet...

Joda bevares, akkurat dette har jeg sett før...Dette handler om å tilstrebe seg makt. Kom frem fra mørket dere urfordrere, og vis oss til fulle deres såkalte "fantastiske CV"...
Så skal jeg og garrantert flere med meg ta et skikkelig dypdykk i deres såklate meritter innenfor drift av en SÆRDELES GODT drevet fotballklubb...

Såkalte søkende makt-ellementer, starter gjerne sin geskjeft med å etablere en missnøye som egentlig ikke eksisterer, og/ eller er av ubetydelig eksistens.

Deretter følger neste trinn. Fremprovosere store mengder med destruktiv bakgrunnsstøy..

Til slutt kommer spikeren i kista...Få etabelert en fløy full av missnøye.

Vipps så er sirkus Arnardo i gang.

Til det sittende styret vil jeg bare si...:
🖤💛🖤💛🖤💛🖤💛🖤💛🖤💛👏👏👏💯💯💯⚽⚽...STÅ PÅ...!
Hvis dette er den rådende holdningen, så blir jeg litt skremt. Her snakker vi om en fyr som er langt, langt ute på viddene.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by jonsnow »

Leste den der og han det og et par av de andre som skreiv på denne tråden virket å være litt vell langt nede i konspirasjons flaska. Ikke akkurat de folkene som er gjennomsnits supportere av klubben håper jeg.
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 447 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Glimt1916 »

Shit, nå føler jeg meg avslørt. Hvordan kan han ha fått tak i denne informasjonen? De hemmelige nettroll-møtene er tydeligvis infiltrert :shock:
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sulliken »

(For orden skyld. Det er mitt navn som kom med i det sitatet der, så ikke kom med mange spydige meldiger på messenger til meg ;-) )
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 447 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Glimt1916 »

Det er vel først og fremst når man er kritisk til klubben eller Benn E. at det dukker opp kjeft i DM og på chat.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Novi »

Nok en grunn til at jeg ikke engang orker duppe tåa ned i noen av de Facebook-gruppene. Går jo VGD en høy gang, og noe litt merkelig ettersom det er med fullt navn. I seg selv er vel det prov på hvor langt på viddene enkelte er, såpass overbevist at de tenker det er innafor og ytre seg uten snev av å være anonym.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by J I P »

Årsmøtet til Glimt er omtalt i Morgenbladet:

https://twitter.com/Glimt1916/status/15 ... 4780659715
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by J I P »

Årsmøtet blir i år mandag 6. mars
https://www.glimt.no/nyheter/arsmotetdatoen-er-satt
Møtet blir et såkalt hybridmøte der det også vil være mulighet for å delta og bruke stemmeretten sin digitalt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by liverglimt »

Fornuften har seiret og Glimt aksepterer at verden er digital.
@liverglimt
Post Reply