Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Moderators: Sulliken, Larsen

Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Pondus »

Skal være knallfornøyd med resultatet iallefall i denne kampen. Om vi skal si det samme om prestasjonene kan diskuteres. Uansett, Kamma spilte uavgjort mot Molde hjemme. De har 8 uavgjort og like mange tap som oss(3). Så mye skulle tilsi en jevn kamp og poengdeling.
Vil si at kamma har fått dårlig betalt i sine kamper og har spilt jevnt med de fleste.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Crazy horse »

Da ligger vi altså helt likt med fjorårets poengfangst etter 14 kamper: 7 - 4 - 3 og 25 poeng.
Vi ligger 2 mål bak i differansen, men har skåret et mål mer I år: 29 - 15 i fjor, 30 - 18 i år.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Glenn P »

HamKam er jo litt Viking uten stereoider. Holder de seg et par år så kan de fort stabilisere seg, og vèl så det. Er jo litt dette KBK gjorde i starten, mye vilje og tæl. Mjøndalen datt dessverre(?) igjennom med denne taktikken.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Pondus »

Kommentator trekker frem Glimts manglende tempo i det offensive. Dette med manglende samhandling slik vi hadde det i 2020. Helt ærlig så syntes jeg ikke det var så ille. Banen gjorde jo at ballen omtrent stoppa opp også. Hva er inntrykket ril resten her inne?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by liverglimt »

Samme inntrykk. Det var bedre i dag på mye, men matta var ikke spillevennlig.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Sulliken »

Banen skal ha mye av skylden. Greit at en Skamma-spiller sier at de også gjerne skulle ha vannet banen, men det er likt for begge lag. Forskjellen er at de kjenner banen bedre.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Sulliken »

Men hvorfor vannet de ikke banen? Vanningsforbud, eller har de ikke vanningsanlegg?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by gavharr »

Gvandreassen wrote: Sat Jul 16, 2022 6:25 pm Det blir ikke uavgjort det her. Like greit at vi gjør noen bytter, slik at vi havner på rett side av resultatet.
Denne fikk meg til å smile :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Sniken
Posts: 800
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 131 times
Been thanked: 196 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Sniken »

Sulliken wrote: Sat Jul 16, 2022 8:24 pm Men hvorfor vannet de ikke banen? Vanningsforbud, eller har de ikke vanningsanlegg?
Det ble vannet før kampen. Men tror ikke det ble vannet i pausen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Boombadila »

Lite vann i Mjøsa i år sulliken, så de må jo ta vare på det lille de har...

Når det er sagt, så synes jeg at det er flott at vi kan bytte oss opp i fra benken.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by poteten »

Med tanke på hvordan sesongoppkjøringen til Glimt har vært, pluss skadeomfanget, tapet av bodøgutter i Bjørkan og Berg, så synes jeg at Glimt halvveis i sesongen faktisk har overraskende mye poeng og viser frem at de er et stabilt topplag.
Kritisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Garrincha »

liverglimt wrote: Sat Jul 16, 2022 5:02 pm Brice spiller høyre.
Forholdt meg til Glimts Twitterkonto som først meldte at Brice skulle spille høyre, så kom de med en korreksjon med at Brice skulle spille venstre.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Kesseboy »

poteten wrote: Sat Jul 16, 2022 9:20 pm Med tanke på hvordan sesongoppkjøringen til Glimt har vært, pluss skadeomfanget, tapet av bodøgutter i Bjørkan og Berg, så synes jeg at Glimt halvveis i sesongen faktisk har overraskende mye poeng og viser frem at de er et stabilt topplag.
Jeg er enig. Betingelsene har vært alt anna enn optimale. Men det er et lag det bor voldsomt med kvalitet i.

Det er likevel noen kjepper å stikke i noen hjul. Jeg synes ikke relasjonene sitter i det hele tatt, og det burde de gjøre innen nå. Vi ser litt tegn til bedring i dag, det er bra.

Jeg synes ikke løsninga med backene smalt og midtbana høyt funker noe særlig. Vi blir voldsomt sårbare for kontringer. Sidebyttet på backene i dag synes jeg ikke bidro med noe særlig. Indreløperne kommer for høyt for tidlig (klassisk glimtproblem).

I dag håper jeg mange la merke til hvor likt Hagen Vetti løste sine oppgaver. Jeg synes ikke den rolla fungerer noe særlig, uansett hvem som bekler den, men problemet er rolla, og ikke spilleren. (Evt er det feil spiller i den rolla, åpenbart, men det er jo ikke en spillertype vi normalt sett har i klubben).

Sjansen HamKam hadde på overtid av overtida, der en av tre umarkerte spillere klarer å heade rett på Haikin fra et ganske upressa innlegg, er et stjerneeksempel på mange av Glimts baklengsmål i år. Jeg vet ikke nok om Linfield til å si noe om den kampen, men det laget Glimt møter i enten CL Q3 eller EL Q3 (for det er vel der vi havner med tap?) kan komme til å maltraktere Glimt ved å utnytte den svakheta. Det er noe som er helt skeivt med forsvarsspillet (jeg mistenker som vanlig midtbana).

Men, alt i alt, vi henger med, og tre poeng regna jeg ikke med i dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Novi »

Stabilt topplag i ES er ikke nok når man selv har sagt Europa er førstepri. Vil gjerne se et bedre LAG i en slik «mellomkamp» mellom Europakampene, for det er det som hjalp oss slå Celtic og AZ.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Pondus »

Blir ikke klok på Sjøli etter denne kampen. Virker å spille med veldig dårlig selvtillit. Flere muligheter til å dra av mann, slippe seg løs etc., men stopper opp og slår bakover. Føler han har så mye inne, men er ikke i nærheten der han var før skaden. Skaper utrolig lite. Mvuka helt annen spilletype og personlighet på banen.
Syntes Brice var god I dag. Kunne skapt mere fremover, men defensivt så var han suveren. Liker at han vandrer så mye og viser initiativ, gjør seg spillbar. Involverer seg hele tiden.
Saltnes er krise synes jeg. Viser med hele kroppsspråket at han er frustrert. Bomma flere ganger med de enkleste pasninger.
Kommentator sa at glimt spiller mye sjeldnere kortpasningspill i boks slik vi spesielt gjorde i 2020 sesongen. Vi gjorde det mer i slutten av kampen i dag og vi ble farligere med en gang.
Istedenfor å spille rundt boks så har vi spillere i mellomrommet foran 16 meteren som er spillbar, men vi prøver sjelden på stikkere inn i boks for å skape farlige situasjoner. Heller veldig mye intetsigende innlegg som ikke ender i noe.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Gvandreassen »

gavharr wrote: Sat Jul 16, 2022 8:54 pm
Gvandreassen wrote: Sat Jul 16, 2022 6:25 pm Det blir ikke uavgjort det her. Like greit at vi gjør noen bytter, slik at vi havner på rett side av resultatet.
Denne fikk meg til å smile :glimt
Vant vel én eller to ganger på tabelltippingen her inne på forumet, så vurderer å ta Bendriss som mellomnavn :LFC
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Nordlys
Posts: 3511
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Nordlys »

Pondus wrote: Sun Jul 17, 2022 12:37 am Blir ikke klok på Sjøli etter denne kampen. Virker å spille med veldig dårlig selvtillit. Flere muligheter til å dra av mann, slippe seg løs etc., men stopper opp og slår bakover. Føler han har så mye inne, men er ikke i nærheten der han var før skaden.
Har kanskje falt litt i nivå, men føler ikke det er noen radikal endring i spillet til Sørli. For meg virker det som han mangler det nødvendige rykket il å komme seg rundt forsvareren sin ofte nok. Det er nok derfor man ikke ser ham på for mange løp i bakrom også. I en skadefri tropp tror jeg det blir minimalt med spilletid for Sørli, men han er en fin potet å ha.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Kesseboy »

Jeg tror ikke det er så mange spillere som har det rykket som trengs når du enten får ballen på fot når du står på hæla, eller blir forsøkt spilt gjennom med skikkelig dårlig timing. Synes Sørli viser prov på massevis av tempo, men lider synlig av samspillsproblemene laget har.

Men potet, for meg virker han å fungere på høyre kant og kun der? De få, små forsøkene på venstre back har ikke vært særlig vellykka, synes jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Larsson »

Min tredje kamp live de siste par ukene. Synes gårsdagen var den mest oppløftende.

# Vetti har tatt steg. Der jeg synes han vært dårligst er posisjonering og være framoverrettet når han skal motta ball. Klart bedre til å orientere seg og viser at han har utviklet seg der. Har også et driv med ball Hagen ikke har + at han er duellsterk. Synd at kroppen ikke tålte mer enn 70, men synes han fortjener å få noen kamper. Passet igrunn Hagen fint å komme inn når kampen hadde fått satt seg.

# Sampsted på venstre er en idé jeg ikke skjønner man har prøvd tidligere. Vinn-vinn: Brice er bedre framover enn Sampsted og kommer mer til sin rett der. Og Sampsted er en bedre fotballspiller totalt som klarer seg tålelig greit når man spille ut på venstresiden.

# Mvuka er bra. Gikk på Melgalvis hver eneste gang. Der har han manglet litt tidligere. Han spiller fast på venstre kant dersom Pellegrino forlater etter denne sesongen. Jens Petter-potensiale.

Får både Jerv- og Linfield-returen de neste ukene, så dette skal det bli spennende å følge. Bare å få Ola frisk til CLQ3 (og seff avansere dit), så bør det kunne være muligheter med ei OK trekning.
User avatar
Nordlys
Posts: 3511
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by Nordlys »

3 poeng mot Jerv samt avansement mot Linfield så tror jeg vi kommer til å se noen signeringer på en litt annen hylle enn hva vi er vant med i Glimt.

Garantert gruppespill med fortsatt mulighet for CL/EL og heng i serien er bra attraktivt. Drømmen er en toppklasse Glimt-prestasjon i Nord-Irland som omtrent sikrer avansementet før hjemmekampen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-2022-R14 HamKam-Bodø/Glimt Lørdag 16. juli 2022 Kl. 18:00 Eurosport Norge

Post by MhepA »

Jeg er faktisk veldig positiv etter denne kampen. Først og fremst vil jeg gi en stor takk til HamKam for at de var angrepsvillige og laget en underholdende kamp.

Så vil jeg si at det jeg var mest positivt over etter kampen i går var Joel Mvuka. Han har virkelig et stort potensiale. Noen timer/måneder i styrkerommet, så blir han vår nye superkant. Jeg vet ikke med dere, men jeg kunne tilogmed likt å sett han på indreløperen i enkelte kampsituasjoner.

Gaute Vetti er god, og han følte jeg leverte varene akkurat som vi kan forvente. Han har en helt egen evne til å motta ballen feilvendt og få vridd seg unna presset. Defensiv var han ikke noe fyrverkeri, men det kan forbedres på. Alt i alt synes jeg han fortjener plassen forran Hagen, så får Hagen komme inn når Glimt leder og rommene åpner seg i større grad.

Pellegrino viser jo bare hvorfor han er viktig for laget.

Wembangomo på høyre var litt bedre enn på venstre, men Sampsted føler jeg falt helt gjennom på venstresiden. Vi har utvilsomt to høyrebacker, og behøver en ordentlig forsterkning på venstrebacken.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply