Žalgiris-Bodø/Glimt CL-kvalik 3 runde kamp 2. Tirs 09/08 kl 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Žalgiris-Bodø/Glimt CL-kvalik 3 runde kamp 2. Tirs 09/08 kl 1800

Post by Sulliken »

Etter en parademarsj mot Linfield, møter vi nok en gang Žalgiris. Som det ble skrevet rundt om kring da Žalgiris ble trukket som en av mulige motstandere: Det måtte bare bli Žalgiris.

Denne kampen historisk med at det for første gang blir VAR på myra. Det blir spennende å se hvordan det går.
https://www.an.no/na-blir-det-var-pa-as ... -4-1629584

2 ganger har vi nektet Žalgiris et gruppespill i Europa, men ikke denne gangen. Žalgiris er som oss allerede sikret gruppespill. Vil det påvirke kampen?

Vinneren går til CL playoff. Taperen til EL playoff. Vinnere begge to, ikke sant? Vel. Det er en latterlig enorm stor forskjell økonomisk på om man havner i CL Playoff eller EL Playoff.

Litt rotete forklaring:

Hvis Glimt vinner over Žalgiris og kommer til CL Playoff, men ryker der, så vil Glimt få premie på 3,6mill Euro for å nå gruppespill i EL. I tillegg vil Glimt få en trøstepremie. Taperen av CL Playoff får 5 millioner Euro.

Så seier over Žalgiris betyr minimum 85-90 millioner norske kroner i premie før en eneste kamp i gruppespillet er spilt. Det er mer en Glimt tjente i hele ECL-sesongen der vi kom til kvarten.
(Jeg gidder engang ikke å begynne å se på tall ved seier i CL Playoff. Det er helt utopisk).

Taperen Glimt-Žalgiris får en trøstepremie på 500K Euro, og går til EL playoff. Trøstepremien i å tape EL playoff er 300K Euro og billett til Conference med 3 mill Euro premie. Vinneren av EL playoff får 3,6 mill Euro.

For å si det enkelt: 1.Å tape seg inn i EL gruppespill via CL-Playoff er verdt ca Kr 45.000.000 mer enn å vinne seg inn til EL gruppespill via EL-Playoff. 2.Konsekvensene for å vinne og tape i EL playoff er faktisk ikke så stor.

Hentet info herfra:
https://www.sportsadda.com/football/fea ... rticipants
https://sillyseason.com/money/europa-le ... ey-130308/

Ja vi er sikret gruppespill. Og det er flott det, og historisk og alt det der. Men tenk at Glimt skal spille et dobbeltoppgjør som er verdt MINIMUM et halvt årsbudsjett. Potensielt mye mer. Mot en motstander vi har god historikk mot. Hvilke muligheter!

Og det vil være så typisk Glimt å tape denne når det er så mye å vinne.


EDIT: Redigert en god del.
EDIT2: Korrigert tall.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Sven-Rune »

Sånn var det, nå er det typisk Glimt å vinne :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Sulliken »

Du har nå alltid vært evig optimist.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nordlys
Posts: 3511
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Nordlys »

Disse kampene har konsekvenser som strekker seg over flere sesonger frem i tid ved seier vs. tap. Er det rart KK sa at Europa er førstepri i år?

Jeg sitter bare og dagdrømmer i dag om CL-playoff, millionregn og brakseier i Parken om tre uker. Klarer nesten ikke tenke på annet :skål
Forumets mest middelmådige ekspert.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by jonsnow »

Drømmer om CL jeg også, men det er en fjern drømm man har hadd i mange år som akkurat i år kanskje kan bli oppfylt, men da må gutta skjerpe seg for dette Zalgiris laget er ikke dårlige.

Vi sleit mot de borte i fjor med 2-2 og i år med mange nye spillere så tror jeg dem blir enda et hakk hvassere. Godt organisert lag, med mange raske spillere spesielt framover i banen og flere med en ikke ueffen teknikk . Av det man har sett fra dem så langt i år så behersker de å parkerer bussen med kjappe kontringer og å før kampene like godt.

Jeg tror begge kampene blir jevne, men som vanlig så vill en tidlig scoring fra oss være å foretrekke for da får vi rommene og gutta kan spille sånn som bi liker best!
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Chris »

Det er grunn til å være mer enn oppmerksom på at Zalgris sendte Malmø FF ut i går. De vant begge kamper. Malmø FF spilte Champions league for kort tid siden og har mange mange gode spillere. En bør derfor ikke undervurdere Zalgris. De er nok langt bedre enn da Glimt møtte dem sist.

Spiller for spiller tror jeg ikke Glimt er bedre. Kanskje motsatt. Men som samspilt lag med en klar offensiv plan og samhandling så tror jeg muligheten er godt over 50 pst. For tenningsnivået er tilsynelatende godt nok når det er Europacupspill.

Til dem som enda ikke er blitt optimister:
- Hva skal egentlig til?
To-tre ÅR med enorm Glimt-opptur, er det ikke nok?
Hvis det skal mye mye mye mer til, så er det en sjans for at optimismen aldri kommer.
Slipp optimismen til. Kjenn på den. Føl på den: Følelsen. Den er gulle god. Livet blir lysere. Det er noe å ta med seg inn i høsten.

De av dere som satser MOT Glimt for å få det halvbra. Hvor mye har dere egentlig tapt på å spille mot Glimt?

Husk: En optimist er en pessimist mer erfaring.
Og framtida er så lys, at vi må ta frem solbrillene. Enn så lenge.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Kesseboy »

Chris wrote: Thu Jul 28, 2022 7:35 pm Slipp optimismen til. Kjenn på den. Føl på den: Følelsen. Den er gulle god. Livet blir lysere. Det er noe å ta med seg inn i høsten.
Så ung, så ung ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Novi »

'Tell me you were not a Glimt-supporter 2000-2015 without telling me' :P

Jeg er optimistisk for at vi klarer EL, som vil være et naturlig steg opp og samtidig en bragd med såpass mange nye på laget. CL er liksom bare helt tussete og ikke noe jeg tør tenke på før etter disse Zalgiris-kampene.
Una mas cerveza.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by tjongs »

Chris wrote: Thu Jul 28, 2022 7:35 pm Til dem som enda ikke er blitt optimister:
- Hva skal egentlig til?
At man våkner fra drømmen og finner ut at det aldri har eksistert en klubb som heter Bryne FK.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by jonsnow »

Etter nesten 4 tiår med fryktelig mange nedturer og motgang som B/G supporter så skal det mye til før en blir en optimist, de få gangene jeg har prøvd det så blir man sparka rett ned igjen. Synes medgangen og oppturene man har fått de siste årene smaker enda bedre etter all den motgangen. Men er godt å være usikker før en kamp og heller få en opptur når ting går vår vei, enn å være optimistisk og få et skikkelig mageplask
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Sulliken »

Da har jeg flyttet de innleggene om alt som kan skje etter Zalgiris over til Bodø/Glimt i Europa 2022/2023.

Så gjør vi dette til faktisk kamptråd, så tar vi spekulasjoner i den andre. Og Ja. Jeg er minst like skyldig som alle andre her. Så pisk til meg og.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Novi »

Optimistisk minus etter dagens kamp. Vi kontrollerte mot Aafk, og rimelig sikker på at på onsdag er vi påskrudd.

Ankepunktet er jo spissplassen. Espejord må først og fremst bli frisk. Og så må han også være PÅ. Eventuelt super-debut av Salvesen…? Noe risky er det.
Una mas cerveza.
Veni
Posts: 463
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Veni »

tjongs wrote: Thu Jul 28, 2022 11:18 pm
Chris wrote: Thu Jul 28, 2022 7:35 pm Til dem som enda ikke er blitt optimister:
- Hva skal egentlig til?
At man våkner fra drømmen og finner ut at det aldri har eksistert en klubb som heter Bryne FK.
Eller drømte at man så Løvham i Bergen... TO ÅR PÅ RAD!

On topic; får sett denne live på aspmyra som første livekamp post corona :glimt
User avatar
Vix
Posts: 768
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Vix »

Dette blir første kamp på Aspmyra for meg siden 2013. Endelig klaffet det med oppsettet mens jeg er hjemme. Kunne til alt overmål blitt to men jeg blir hindret av slektstreff på lørdag... :roll:
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Chris »

Det er mange som befinner seg i fortida. For tida. Det er greit. Men kanskje bedre å leve og være til stede i nåtida. I all fal når den er gullende god-Glimt.

Det er kanskje på tide å leve i nuet. 2-3 år med ellevill suksess bør være nok til å få fram litt positivisme.

Har fulgt Glimt i mange år. Har sett Glimt rykke ned på Aspmyra. Og husker jeg rett Harald Dutte Bergs siste kamp. Har vært på Føyka og sett Glimt i Obos. Og på Bislett. Har sett Glimt få bank på Åråsen. Osv.

Et av de vakreste øyeblikk var opprykket mot Odd. Og selvfølgelig 1993, 2003 og selvfølgelig de siste 2-3 årene med -i det store bildet - seiersjubelbrus.

Blir spennende mot Zalgris.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Sulliken »

Du har jo helt rett, Chris, Men jeg tør bare ikke ;-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Chris »

Prøv da vel? Hal opp ankeret. Sett seil.

Litt off topic, men spør likevel dem som har vært med en stund:

- Jeg var en liten liten gutt den gang. Jeg tror imidlertid det kan ha vært rundt 82 eller før. Da jeg så Glimt mot det jeg tror var Molde. Det var nedrykksdrama. Hustrig høst. De blå leda. Det så mørkt ut. Det var som når en er til stede på folks siste reise .Men så skjedde det noe. Et håp ble tent. En godt voksen mann stod klar til å komme inn. Hele stadion reiste seg. Mange med tårer i øya. Tror det var Harald Dutte Berg - trolig Norges noen gang beste fotballspiller som kom inn. Et håp var tent.

Kan dette stemme? Det er et barndomsminne jeg har. Men husker det ikke fult og helt. Bare stykkevis og delt.

Godt å vite at de små nå får store opplevelser. Når de får se Glimt spille glitrende god Glimt-fotball. Ikke bare i glimt. Men over lang tid. Og slipper nedrykksdrama. Og at Glimt blir pressa, pressa og pressa. Nå er det Glim som presser. På for God God Glimt-fotball. Offensiv samhandling. Fotball på sitt beste.

Derfor: Ta med de små. F.eks. på kampen mot Zalgiris.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Novi »

Dersom vi er riktig uheldige her så må Saltnes stå over. Ser vi da Sjøvold inn? Eller AK? Sistnevnte er nok tryggere.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by liverglimt »

Det må bli Anders Konradsen inn for Ulrik.
@liverglimt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Vegard »

Selvsagt.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Crazy horse »

Re Chris: Tror det måtte ha vært I 80, senest,
kanskje 79 . Både Dutte og Arne Hansen la opp og gjorde comeback en eller to ganger, men tipper det var Arne H som gjorde det sist, i 80, altså, året Glimteventyret var over for den gangen.
Jeg har lest Dutte-boka til Arthur Arntzen, men det er en stund siden, men der står det nok en god del. Utrolige tider var det....
Sjekka det ut. Glimt tapte 0 -2 mot Molde 12. oktober 1980, sesongens nest siste kamp. De endte sist og kom ikke opp før i 1993 (rykka altså opp i 1992).
Last edited by Crazy horse on Sun Jul 31, 2022 10:02 pm, edited 2 times in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Nordlys
Posts: 3511
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Nordlys »

Jeg er oppriktig spent på hva AK kan utrette. Synes han har sett skarp ut i innhoppene og Ulrik har ikke vært særlig god i år. Kanskje merkes det litt på samhandling, men tror og håper savnet ikke blir veldig stort
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Novi »

Enig der, har vært spent siden han ble signert. Vet ikke hvor skarp han har sett ut, men også stort sett blitt byttet inn slutten av kampene sammens med andre nye spillere. Blir han drillet inn og starter så tror jeg det blir en litt annen målfarlig type enn Saltnes. Mindre kombinasjon kanskje, men mer avslutningsstyrke?
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by J I P »

K og L feltet på Byen tribuna er nå åpnet for salg :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Bodø/Glimt-Žalgiris CL-kvalik 3 runde kamp1. Ons 03/08 kl 1800

Post by Larsson »

Neppe en ulempe at AK har vært med på dette før. Kriger. To litt like indreløpere i AK/HV. Det skal hvertfall ikke stå på løpsstyrken i midtbaneleddet onsdag.
Post Reply