Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by poteten »

Helt enig. Bredden er så mye større. Mye større.
Kritisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by J I P »

Image

Takk for en fantastisk kamp :glimt

Det ble vanskelig å holde følge med antall Mythos/Mål. Altså mye Kos på Kos,
Last edited by J I P on Sat Aug 06, 2022 5:14 pm, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by jonsnow »

For en kamp dette blir, trøkker Odd nesten ut av myra til tider. 7-0 er ikke effektivt en gang så denne kampen burde skremme resten av ES!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by Novi »

Ser utvilsomt bra ut når man er i slik form inn mot CL-playoff! Vanvittig hva KK og teamet klarer og få ut av laget. De jobber tålmodig mens mange er utålmodige og sier de ikke er gode nok. Bare og ta av seg hatten igjen!!

Positivt overraska over Sørli denne kampen. Nå var det lite og ta seg av defensivt, men innleggene han slår er hakket over Brice’s.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by MhepA »

Glad for at de endelig prøver Sørli på backen igjen. Det er nok der jeg tror han duger best.

De er jeg mest fornøyde med sålangt fremgangsmessig er Wembangomo, Mvuka, Helstad Amundsen og Saltnes. Etter en lang dupp for sistnevnte har han fått blod på tann igjen, og det er godt å se.

Pellegrino og Vetlesen er jo klasse om dagen. Våre to beste spillere, rent individuelt.

Godt å se at Tjærandsen-Skau, Sjøvold og Zugelj kommer inn og ikke gjør seg bort. Sloveneren vår tror jeg kan bli riktig så god. Enormt god avslutningsfot virker det som. Kan komme i mange situasjoner der vi trenger den.

Hagen kommer seg også heldigvis, sammen med resten av laget. Men jeg savner at Vetti får prøve seg. Tror det ligger mer potensiale der.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by Chris »

Fantastisk kamp og prestasjon av Glimt. En fryd for øyet og se hvordan fotball kan spilles. All kred til trenerne og spillerne.
- Herlige pasninger i lengderetning i rom, som traff løp.
- Flotte skudd.
- Fine løp.
- Gode innlegg og headinger.
- Laget Glimt spiller som et godt godt band. Og en kameratgjeng. Ingen sure miner.
- Publikum.

Kan en ønske mer? Nei, egentlig ikke.

Alle var veldig bra. Pelle, indreløperne og IHA var fantastiske. Stopperen blir bare bedre og bedre. Offensivt er han klart best av stopperne: Har han noen gang vært prøvd som anker på midten?

Veldig bra av trenerne å bytte og slippe til flere. Kanskje unngikk Glimt skader. Det får vi aldri vite.

Jeg håper at dem som en gang ønsker Paco til Glimt, ikke ønsker det lenger. Masse tull. Paco-ball, er bare Paco-tullball. Han mente de var på vei inn i kampen på 2-0. Han må ha sett en annen kamp enn jeg. Greit at Jevtovic hadde et par forsøk. Men ikke laget. Odd har gått bort fra det som ga dem suksess. Et fast innarbeidet spillemønster: 4-3-3 var byttet ut med 5-3-2. Det faste spillemønsteret ga dem en force. Til å spille på et høyere nivå enn enkeltspillerne tilsa. En force Glimt har - med full kraft. I Odd byttes det nå mønster i hytt og pine. Det blir ikke samspill av det. Spillerlogistikken i Odd synes også helt på felgen. Nei, håper Glimt holder seg til trenere som utvikler 4-3-3.

Til dem som satser for å bli halvglade - dvs. spille mot Glimt. Glem det, i formen Glimt er og har vært i nesten 3 år. Spill med Glimt, kanskje med -1. I motsetning til andre lag går ikke Glimt ned til hjørneflagget, står med ræva til og prøver og skape innkast og cornere for å dra ut tida. I stedet går dem for et mål til. Og ett til. Det gleder et fotballhjerte enormt. Takk Glimt. Det er i fotballens natur. Og til publikums glede.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by Garrincha »

Satser ikke mot Glimt for å bli halvglad, satser for at Glimt skal vinne. :) I og med at jeg ALDRI vinner på oddsen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd ES 17: Bodø/Glimt-Odd lørdag 06.08 16:00

Post by poteten »

Jeg vinner heller aldri på Oddsen, så ser på det som min fortjeneste all suksessen de siste 4 år.
Kritisk
Post Reply