Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Gvandreassen »

Lode hadde vært fin å ha i dag. Just saying.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Crazy horse »

Vi har vunnet plass i EL.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Nordlys »

Problemet er at vi trenger ganske mange flere sjanser for å skape noe. De er bare bedre fotallspillere, rett og slett. Vi greier bare nesten å gjøre opp for det med systemet.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kvass »

Bør vel selge Koomson nå, han har bevist nok ganger at han passer bedre inn i en klubb som spiller på en helt annen måte enn Glimt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by MhepA »

Det vi burde gjøre fremover er i alle fall å spille med Grønbæk - Saltnes - Vetlesen på midten. Dansken er for god for å sitte på benken. Med et par kamper til i bena så vil han briljere i Eliteserien.

Champions League eller ei. Glimt på en god dag hadde vunnet dette dobbeltoppgjøret. Men både hjemme og borte er vi for upresise og dårlige i duellene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by poteten »

Koomson er jo et mysteriekjøp uten like. Alle som så han i Brann vet jo hva du får. En slags forrest gump som løper fra ballen 7 av 10 ganger og de 3 andre så dumper han ballen til en motstander.

Aner ikke hva de så i han
Kritisk
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by OTH »

Alt for dårlig i første omgang, i andre burde de ha fått et til. Kjenner jeg er skuffet, men får håpe denne og den mot hamkam gjør at de bretter opp armene i serie og EL
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by J I P »

Glimt gikk ihvertfall ut med æren i behold. Det hadde jeg ikke trodd etter første.

Kor ska vi reis hen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Glimterfrem »

Etter 1 omg var alt over. Vi kjempet oss til langt inn i ekstraomgangene. Det er JÆVLA kjipt akkurat nå, men er stolt av at vi klarer å reise oss. Dinamo parkerte til tider bussen på hjemmebane. Det er regelrett slurv som gjør at vi ikke tar oss videre i dag. Send spillerne på skuddtrening og send Koomson til Åsane.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by tjongs »

Akkurat nå er jeg mest skuffet over måten vi forærer CL til DZ med å gi bort mål, samt at vi har slitt oss fullstendig ut helt bortkastet (sett i ettertid) og pga det sikkert taper til helga. Hadde vært mye bedre å bare tapt 2-0 og ferdig med det, men sånn fungerer det jo ikke.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Multatuli
Posts: 532
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 210 times
Been thanked: 236 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Multatuli »

The difference between the main squad and the substitutes is too big (Gronbaeck excepted). Koomson, Espejord, Vetti and Konradsen are not good enough. We need at least a new centre forward to replace Espejord and a rightwinger to replace Solbakken.

Dissapointed in tonight because we could have won, but Europe league is also good to play.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by -list »

Før første kamp visste vi at DZ var erfarne. Etter første kamp visste vi at vi var bedre trent men at DZ var smarte og at sjansene våre var dårlige.

Etter første omgang visste vi at vi slet med strategien deres og tidlig i andre omgang var det bevist at vi kunne løpe dem ned. Et mål til i andre omgang eller første ekstraomgang hadde vært mulig og avgjørende.

Men det jeg lærte i dag er at smart er viktigere enn sterk når man skal spille 30 minutter ekstra. I alle fall med den benken vi har.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Knuta »

Første omgang var en katastrofe. Det kunne stått 3-0. Bra andre omgang men vi kommer til alt for få sjanser. Som sagt vi hadde DZ på gaffelen men vi utnyttet det dårlig. DZ best i ekstraomgangene hvor Glimt ble veldig dårlig og innbytterne sviktet.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Pondus »

Liten nedtur da jeg satt og i verste fall skulle få straffekonk da jeg forventa store ting siste ekstraomgang. Uansett, stolt at vi reiste oss. Tapte kampen i første. Må få bedre uttelling på sjansene våre. Fatter ikke at vi skal bomme så mye. På dette nivået må sjanser settes. Så dette i første kampen også.
Er likevel stolt av guttan, jævlig stolt. Vi er i EL og betyr at vi møter store lag der også.
Når man filosoferer litt i det store bildet så er det jo helt absurd at vi er skuffet over å ikke komme til CL. Har vi urealistiske forventninger til Glimt som klubb? Klarer ikke selv å være ned i kjelleren-skuffa etter kampen i dag, helt ærlig. Klubben tar steg hele tiden.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kvass »

Vi setter i for stor grad vår lit til det som i realiteten egentlig er squadplayers, så jeg tenker Glimt bør dra på shopping.

Inntil videre er det vel bare å mentalt forberede seg på Roma (ja, blir nok det) og tilhørende drama i EL.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Knuta »

I enkelte kamper i år så har jeg sagt forsvarsspill fra helvete. Også i dag. Det er årsaken til at vi også er et stykke bak Molde i serien. Vi er nødt til å stramme opp bak. Det var litt av en sideforskyving på 3-1 målet. Utrolig på dette nivået. Men som KK sier vi lærer stadig. Må si at Konradsen dessverre ikke eier tempo. Hva med Kubr. Synes han virker solid.
Last edited by Knuta on Wed Aug 24, 2022 11:11 pm, edited 1 time in total.
Åssa
Posts: 299
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Åssa »

Moe, Jeff, Fet og Solbakken er vel akkurat den bredden vi mangler i troppen i dag.
--
Det e mi meining det, og det det e den rætte!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kesseboy »

Multatuli wrote: Wed Aug 24, 2022 10:58 pm Koomson, Espejord, Vetti and Konradsen are not good enough.
Likevel har folk ropt høyt for å få inn Vetti eller Konradsen for Hagen.

Enig om Koomson, han virker som en fisk på land. Uenig med Espejord, synes han er på gang.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Gvandreassen »

Vi er per nå i en situasjon hvor ligagull er et mirakel, og vi må ta til takke (føles rart og litt bortskjemt å skrive) med spill i EL. Og ja, EL er stort for oss. Jeg har siden ligagull nr 2 sagt at jeg er fornøyd med topp tre og spill i Europa i år, og vi får jo sånn sett det. Men jeg klarer ikke helt å mene det når vi blir slått ut av et lag som bare gjør akkurat det som trengs, og som egentlig ikke er overbevisende bedre enn oss. Men det er visst det som trengs. Synes vi ser så utrolig taktisk lost ut når plan A ikke fungerer. Tanken om at plan A er den eneste planen er fin på papiret, men av og til trengs det litt variasjon. Jeg vet at jeg i forkant sa at Zagreb kom til å bli tøft, men jeg hadde ikke da forventet at vi kom til å ha alle sjanser til å avgjøre det selv. Faen, i kveld er det vondt. Har alltid sagt det ikke er noe som heter 'fortjent' i fotball, og at de som vinner har fortjent å vinne. Men vondt er det lell.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Nordlys »

Vetti er utrolig nonchalant til å komme inn i en andre ekstraomgang i en CL-playoff, men synes nå nok en gang han viser prov på en del ting som ikke Hagen gjør etter ham MED ball. Både mer fremoverrettede pasninger, hvordan han rettvender seg og finner løsninger i mellomrom dypt på motstanders halvdel og avdrag av spillere med kvikke vendinger (det siste gjorde han for mye i kveld og tildels virka det som han trodde jobben var gjort når finta var gjennomført og han fikk en meter. Heldigvis er det noe som kan justeres med erfaring og trening.)

For meg er Vetti en åpenbart bedre spiller enn Hagen, men han må jo kunne spille to fotballkamper etterhverandre for å vise det og for at Glimt skal kunne satse på han. Det virker ikke kroppen hans å tåle pdd.

Og nei. Dette er ikke et «Hagen e dårlihh»-innlegg. Han spilte til godkjent i dag og var til å kjenne igjen begge veier. Hverken fugl eller fisk.
Last edited by Nordlys on Wed Aug 24, 2022 11:35 pm, edited 3 times in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Sulliken »

Jeg vet ikke om jeg skal være flau eller stolt

Det jeg vet, er at jeg kan si opp tv2play med øyeblikkelig virkning og beholde viaplay

Ja, vi er sur og gretten nå, men det blir moro i Europa Leage også. Der er det større muligheter for å sanke inn koeffisient-poeng.

Rent pengemessig vil jeg nok engang påpeke at Glimt allerede nå har tjent minst 25 millioner kroner mer i Europa enn det vi gjorde i hele fjor.

Vi alle visste vel egentlig at dette kom til å gå åt skogen.

Nå løfter vi blikket og ser frem til gruppespill med internasjonal fotball på Myra for 2 år på rad.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Mariasha »

Jeg er også skuffet sånn umiddelbart etter kampen i dag. Men…
Gvandreassen wrote: Wed Aug 24, 2022 11:17 pm vi må ta til takke med spill i EL.
…den setningen der, om man klarer å ta to steg tilbake og se på hva Glimt har gjort de siste årene og hvem man faktisk spilte med de siste minuttene av kampen i dag og hvor lite de har spilt sammen i Eliteserien, er egentlig helt sinnssyk. Så ja, skuffet nå i kveld, men også stolt. Særlig over hvordan de klarte å hente seg inn i andre. Bortebane i Europa 2022 er jo i alle fall på en oppadgående trend, om ikke annet.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by tjongs »

Fint og flott med EL, men den trøsten fungerer ikke i dag. Kanskje i morgen, og helt sikkert når gruppespillet tar til.

Skal jo aldri si aldri, men sannsynligheten er vel stor for at ingen av oss noen gang kommer til å være så nært å oppleve Glimt i CL. Og usannsynlig mye skal klaffe for at vi i hele tatt skal ha mulighet til å spille på et høyere nivå enn Conference League League neste sesong, så den vil jo bli en nedtur sånn rent Europamessig uansett. Det er forsåvidt uavhengig av kampen i dag da.
Heldigvis fikk vi i det minste hymnen på Aspmyra.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kvass »

En ting som er svært ubehagelig å oppleve, er disse evinnelige forsvarstabbene. Skjønner ikke hvorfor de oppstår så ofte, gjerne på det tidspunktet at Glimt har noe å forsvare. Det er jo ikke akkurat noe man kan trene på å unngå heller. En tabbe er en tabbe, liksom.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kesseboy »

Jeg tror det er litt mangel på erfaring/ro, kobla med det offensive tankesettet man ellers har, med ønske om høyt balltempo. Når man også er vant til å styre kamper, blir ofte de beslutningene som må tas veldig kjapt, ikke helt riktige.

At det skjer mot slutten av kamper er heller ikke tilfeldig, hodene er nok litt mindre trent enn kroppene for øvrig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply