Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by G-s-enz »

Nordlys wrote: Wed Aug 24, 2022 11:21 pm
For meg er Vetti en åpenbart bedre spiller enn Hagen, men han må jo kunne spille to fotballkamper etterhverandre for å vise det og for at Glimt skal kunne satse på han. Det virker ikke kroppen hans å tåle pdd.
I dag så det ut som han var mest sliten i hode av samtlige. Fullstendig fisk på land. Der og da så det ut som Knutsen var blind og hadde bestilt seg førerhund, det han fikk var en sprengkåt dølahest som sprang han inn i samtlige stolper og stup.

Hjalp ikke at han spilte midtbane med Konradsen som ikke kunne dempet en ball med mindre noen skøyt hull i ballen før den traff han.

Hagen var en av få som faktisk spilte ball i første omgang,men det hjelper han ikke at det er Grønbæk som kommer inn for han,langt enklere for Saltnes å spille anker med en ekstremt bevegelig fyr fremfor seg. Jeg tror kanskje vår beste midtbane per nå er Grønbæk-Hagen-Vetlesen. Saltnes kan få spille stopper mot lag som parkerer bussen fullstendig frem til han er i toppshape igjen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kesseboy »

Nordlys wrote: Wed Aug 24, 2022 11:21 pm Både mer fremoverrettede pasninger, hvordan han rettvender seg og finner løsninger i mellomrom dypt på motstanders halvdel og avdrag av spillere med kvikke vendinger
Dette forteller meg at
1. du fulgte ikke veldig nøye med på hva Hagen gjorde i dag, og
2. du underkjenner at kampbildet var totalt ulikt for de to.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3482
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Nordlys »

G-s-enz wrote: Wed Aug 24, 2022 11:37 pm I dag så det ut som han var mest sliten i hode av samtlige. Fullstendig fisk på land. Der og da så det ut som Knutsen var blind og hadde bestilt seg førerhund, det han fikk var en sprengkåt dølahest som sprang han inn i samtlige stolper og stup.
Han gjør en brøler med en gang han kommer inn og muligens en til. Som i og for seg er altfor mye, derav nonchalant (for det er det jeg tror det er). Ellers gjør han flere gode involveringer også. Han har et pasningsregister ingen andre i Glimt har og han har også et førstetouch som er et hakk over de fleste andre på laget. Tror jeg. Han spiller jo nesten ikke sp vanskelig å si det sikkert.

Det andre du skriver. Prøvde å forestille meg det… Men den indre rullegardina ville det annerledes :mrgreen:

Kesse: Hagen var helt ok i dag. Han gjør mye bra og er nærme sitt toppnivå imo. Jeg ønsker meg bare mer fra en sentral midt i Glimt.

Håper vi får se Vetti litt sammenhengende over tid så det blir lettere å sammenligne. De er ikke like spillertyper og har ulike styrker og svakheter. Jeg har en veldig forkjærlighet for spillertypen Vetti. Jeg mener han er en bedre spiller, men slakter på ingen måte Hagen for den jobben han gjør i dag. Reagerte bare på din kommentar noen hakk over min hvor jeg opplever det som at du putter han og Konradsen i samme kategori. Det er jeg rivende uenig i.

Men dette er langt uttafor det tråden dreier seg om, nemlig kampen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Alexkid »

Espejord i bedre skape enn Salvesen? Hmm, synes det var en kar som slaktet undertegnede da han sa det samme!?!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Novi »

Altså, Hagen diskuteres etter hver kamp av en grunn: utviklingen har stagnert, og det stoppet på et nivå som ikke er godt nok.

Og så kommer Vetti inn og tror han spiller treningskamp mot Junkeren. Hvor mye plass tror du at motstander gir deg, Vetti?!

I dag savnet vi Fet og Moe, og Solbakken ville vært en helt annen trussel og bytte Mvuka med. Også spent på hva Niño kan tilføre laget i EL.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Los-Loco »

«Vi har ikke bredde nok i stallen». Tja. Strengt tatt så ble dette dobbeltoppgjøret ikke tapt av stallspillerne, men av førsteellveren. Først på Aspmyra, hvor det burde ha vært scoret to mål til, og dernest i første omgang i går, hvor det slippes inn helt unødvendige mål.

Vi kan ikke forvente at vi etter 5 bytter har gode nok spillere på banen til å snu en kamp vi ligger under på bortebane i Europa. I så fall ville disse spillerne vært gode nok til å starte kampen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Novi »

Godt poeng. Sløsingen på Aspmyra irriterer meg. Vi blir ikke plutselig gode borte på gress, og på Aspmyra var vi ikke kliniske nok til og drepe det.
Una mas cerveza.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by tjongs »

Tja, tildels enig. 1-0 er et helt greit utgangspunkt hjemme i Europa, men enig i at den utgaven av DZ vi møtte på Aspmyra burde vært mulig å få en tomålsledelse på.
Baklengsene i går var jo horrible, som også 1.omgangen var.
Men at vi ikke skal ha gode nok innbyttere, vel, det er jo ingen grunn til at det ikke skulle gjelde DZ også? Så kan man jo diskutere i det vide og brede hvorfor vi ble så svake på slutten når vi måtte bytte. Er det for at de vi har på benken ikke er gode nok, eller at de ikke har blitt gode nok fordi de aldri spiller? Svaret er sikkert en plass i mellom ytterpunktene.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by G-s-enz »

Godt poeng Los Loco.

Tror også Hagen diskuteres hver kamp av samme grunn som ankeret ble diskutert etter hvert tap fra 2009-2017,hvor mange ganger diskuterte vi ikke Chatto,Angel,Berg osv?

Det er den posisjonen i lag hvor det vises aller tydeligst når laget som helhet ikke fungerer optimalt. Samtidig er det også vanskelig for mange(spesielt de som ser kampen på tv) når ankeret er det som er drivkraften i rytmen i angrepene.(En av Hagens største styrker forøvrig). I går led vi jo som tidligere i år av at venstresida var helt katastrofe i store deler av kampen,Brice var ekstremt upresis,Saltnes lekt gjemsel og Pelle var Pelle. Sånn sett synes jeg Hagen løste de utfordringene langt bedre enn tidlig i sesongen da han ofte klarte å være på ball tiltross for at det ikke var mange alternativer til venstre og at de spilte han i unødvendig trange situasjoner.

Litt av poenget til hele Glimtstilen er jo bygd opp på å fremheve styrkene til spillerene(godfot teorien), men når laget fungerer elendig fremhever vi svakhetene til Hagen som er defensiv forflytningsevne med nesa mot mål.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by geirminator »

Novi wrote: Thu Aug 25, 2022 5:54 am Godt poeng. Sløsingen på Aspmyra irriterer meg. Vi blir ikke plutselig gode borte på gress, og på Aspmyra var vi ikke kliniske nok til og drepe det.
Sløsingen, pluss den elendige førsteomgangen i går er det som gjør at vi taper til slutt. Lett å skylde på de som kommer inn, og ja, Glimt må jobbe hardt med spillerlogistikk for å kunne hevde seg videre i Eliteserien og ha sportslige ambisjoner i Europaligaen. Andreomgangen i går viste at det siste er realistisk. I CL kunne de, sammen med lag som Zagreb, Plzen, Haifa, Køben ++, neppe kunne ha det.

Denne skuffelsen har jeg rista av meg allerede. Kamma-kampen er jeg derimot fortsatt forbanna over.
Multatuli
Posts: 532
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 210 times
Been thanked: 236 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Multatuli »

Los-Loco wrote: Thu Aug 25, 2022 5:52 am Vi kan ikke forvente at vi etter 5 bytter har gode nok spillere på banen til å snu en kamp vi ligger under på bortebane i Europa. I så fall ville disse spillerne vært gode nok til å starte kampen.
Dinamo Zagreb also had 6 subs on the pitch, but we dont notice it beacause they have better subs, we dont. For example the difference between Mvuka an Koomson is too big. When Mvuka gets benched, our right wing is crippled.

Another thing is that we should have played with more spirit and guts the first half of the game.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Los-Loco »

Ikke glem at Koomson tross alt er tredjevalget på høyrevingen. Eneste grunn til at han spilte i går er at Solbakken er skadet.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Novi »

Og Niño ikke i CL-tropp.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kesseboy »

Jonas Moen Rye på Twitter: https://twitter.com/JonasMRye/status/15 ... GXJ32cToKA
De fire innbytterne til Glimt i ekstraomgangene hadde like mange balltap (16) som vellykkede pasninger (16). Da er det tungt å snu kamper.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by metamorph »

Alle de som har ropt etter Konradsen og Vetti i løpet av sesongen kan forhåpentligvis slutte med det nå.

Sanneten er at det er milevis mellom våre beste spillere og de nest beste. Og ja,
Vetti og Konradsen preges selvfølgelig av lite spilletid, men sammenlign deres inntreden mot f.eks Amundsen sin når han ble kastet inn for Serry Larsen.

Så må det sies at KK bommer med planen sim, når vi ender opp med Hagen på benken etter 60 ish minutter og deretter må sette inn Vetti/Konradsen.

Det riktige er å ta ut Saltnes eller Hugo for Grønbæk, evt starte Grønbæk Hugo og Saltnes i holding, for å så bytte inn Hagen vs Saltnes. Da får du utnytter spillerne mer riktig og vi skal kun trenge å bruke 1 av Vetti/Konradsen.

Når du ser hvor dårlig involvering Saltnes har på 3-1 målet, så er det mer givende å ha Amundsen med krampe der, enn en midtbanespiller som er i sin tredje posisjon for kampen og som
ikke evner å gjøre noe
Multatuli
Posts: 532
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 210 times
Been thanked: 236 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Multatuli »

Los-Loco wrote: Thu Aug 25, 2022 7:07 am Ikke glem at Koomson tross alt er tredjevalget på høyrevingen. Eneste grunn til at han spilte i går er at Solbakken er skadet.
But we allready know Ola will leave, soon after he is totally fit to play. So we need another right winger with a higher standard then Koomson.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Crazy horse »

Det som er digg når jeg ser på hvem vi kan møte i EL er at jeg tenker: "Dem kan vi faktisk slå", om mange av lagene, særlig siden Roma er et av topplagene.
Fotball er nesten alltid morsomt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Zann »

Vi kan i hvert fall ta med oss fra disse kampene at Grønbæk ser ut som en åpenbar forsterkning som kan utgjøre en forskjell uten mye innkjøring i laget. Det blir spennende å se hvem som må vike plassen på midtbanen utover høsten. Saltnes er vel den mest åpenbare kandidaten, men det ser ut som om Knutsen er villig til å gjøre mye for å holde ham på banen.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Mariasha »

Multatuli wrote: Thu Aug 25, 2022 7:31 am
Los-Loco wrote: Thu Aug 25, 2022 7:07 am Ikke glem at Koomson tross alt er tredjevalget på høyrevingen. Eneste grunn til at han spilte i går er at Solbakken er skadet.
But we allready know Ola will leave, soon after he is totally fit to play. So we need another right winger with a higher standard then Koomson.
I think Zugelj is the intended replacement here? But he's ineligible to play in Europe until the group stage.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by G-s-enz »

Enig,Grønbæk blir enormt bra når relasjonene og kjennskapet til systemet kommer.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Kvass »

Synes ikke det er rettferdig å konkludere om Vetti basert på en kamp han blir byttet inn i. Han må få flere hele kamper før man ber forumbrukere slutte «å rope etter» han.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by Zann »

Enig. Vetti har vært mye skadet og må få mer tid. Har fremdeles håp om at han kan få det store gjennombruddet i neste sesong. Tjærandsen Skau blir også kastet inn i feil posisjon og kan heller ikke lastes.
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by metamorph »

Kvass wrote: Thu Aug 25, 2022 8:04 am Synes ikke det er rettferdig å konkludere om Vetti basert på en kamp han blir byttet inn i. Han må få flere hele kamper før man ber forumbrukere slutte «å rope etter» han.
Vetti burde absolutt få den samme sjansen som alle andre over tid, men nå sikter jeg til de som mener at vi burde ta ut Hagen for at de har en drøm om at Vetti skal ta oss til nye høyder. Og det er bare helt merkelig.

Alle som sier de mener Vetti er så god, lurer på hvor de har sett fotballspilleren Vetti? Er det over de totalt 25 kampene i eliteserien i perioden 19-22?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by MhepA »

Jeg synes ikke Vetti gjorde noen dårlig kamp i går. Tjærandsen-Skau var også helt grei, bortsett fra den åpenbare feilplasseringen på 3-1.
Komsoon derimot hadde et latterlig dårlig innhopp. Han stopper helt opp og får hele kampen til å gå i sirup, med en gang han blir involvert.

Etter sesongen drar Ola Solbakken, også håper jeg vi kvitter oss med Komsoon. Vil tro Brann er interessert i spilleren, og jeg tror han kan prestere langt bedre der med litt mer spilletid.

Skuffelsen etter gårdagen vil liksom ikke helt lande for min del. Lå våken i natt og tenkte på de brente mulighetene, og på Saltnes/Konradsen som bare unngår å meie vekk den ballen i det 116. minutt. Det ble snakket om rutine på Konradsen, men han bidra heller med mangel på rutine etter innhoppet. Dette nivået ble for høyt for han. Han er en ok innbytter i Eliteserien, men i Europa bør han holdes på benken så lenge det lar seg gjøre. Gleder meg til Fet er klar igjen, da har vi veldig god dekning på midtbanen med ulike variasjoner.

1. Grønbæk - Saltnes - Vetlesen
2. Saltnes - Hagen - Vetlesen
3. Grønbæk - Vetti - Vetlesen
4. Konradsen - Hagen - Grønbæk

osv...

På stopperplass er jeg redd Brede Moe er på vei ned. Derfor bør vi ha inn en solid forsterkning. Også håper jeg på en nysignering på backen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Playoff Champions League. Dinamo-Glimt Onsdag 24 Aug. Kl 2100

Post by jendoriluka »

Vetti ser ikke ut til å være svaret, men vi kan ikke ha en sentral midtbanespiller, Hagen, som kun vinner ca 1/5 dueller. Det går bare ikke. I Europa blir det da for mye trøkk mot forsvarsfireren. Hagen må skjønne at det ikke er nok å være en god å slå pasninger om han skal ta det neste steget. Jeg håper Knutsen kjører Saltnes sentralt og Albert inn som indreløper.
Post Reply