Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Kesseboy »

Galnasen wrote: Thu Oct 06, 2022 10:00 pm 2-0 kommer som følge av at Sampsted er lett i duell.
Jeg mener den bør blåses på. Mesterlig tjyvtriks av Holding.
Zann wrote: Thu Oct 06, 2022 10:07 pm Ellers ser vi vel i denne kampen hvorfor Berg ble hentet hjem.
Synes dette er en av Bergs beste kamper. Viser kvalitet i dag jeg kunne ønske å se blaff av i Eliteserien.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

Kesseboy wrote: Thu Oct 06, 2022 10:09 pm Mesterlig tjyvtriks av Holding.
Mesterlig Holding.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Kvass »

Sampsted ble lett match for Arsenal på andre og tredje målet. Og er han feilplassert også på første målet? Lenge siden islendingen har imponert meg.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Los-Loco »

Sånn bortsett fra den tweeten, så var faktisk Jan Åge Fjørtoft denne kampens svakeste. Bare tøvete spørsmål all the way.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

Rart at ikke Ødegaard ble intervjua hverken før eller etter kamp. Rar prioritering av Arsenal
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Knuta »

Vi taper på Aspmyra dersom vi fortsetter med Lode/Moe i midtforsvaret. Vi tapte mange hodedueller bak og både Isak og Høibråten er bedre en de 2 bak som har mistet tempo og er elendig i press spillet. Jeg er sur og grinete over det laget KK sender på banen. Kan han aldri innrømme at han startet med feil lag?.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Kesseboy »

Jeg tror å gjøre akkurat det representerer en etterpåklokskap som er veldig u-glimtsk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by AnthonyGregory »

Kvass wrote: Thu Oct 06, 2022 10:14 pm Sampsted ble lett match for Arsenal på andre og tredje målet. Og er han feilplassert også på første målet? Lenge siden islendingen har imponert meg.
Ja. Den prosentvise økningen i negative og manglende involveringer ved baklengsmål fra en sesong (i fjor) til den neste (i år) er sannsynligvis topp 3 gjennom verdenshistorien for Sampsted i år- og det med mange kamper igjen å spille.
Hattifnatten
Posts: 92
Joined: Thu Mar 03, 2022 11:37 pm
Been thanked: 9 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Hattifnatten »

Synes det er så idiotisk når vi trenger mål på 2-0 også bytter vi Vetlesen ut for Grønbæk.. Hvorfor må Saltnes spille 90 minutter hver kamp?
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by metamorph »

Sampsted tror jeg uten å overdrive er involvert i ca 60% av baklengsmålene våre i år.

Idag er han feilplassert på mål 1, lar seg trekke innover i midten, og selger seg, slik at overlappen på hans side blir helt alene og kommer seg fri. Greit nok, så er målet faktisk mer Brede Moe sin skyld, da han ligger 5 meter feil ifht linjen, og spilleren ville vært offside om han var på linje.

Mål 2 så blir han knust i duellen. Greit nok, det er en dårlig duell matching med Alfons vs Holding, og Holding er noe røff, men det er jo aldri frispark og da er det ikke noe å si annet enn at han blir knust.

Mål 3, så er det han som slipper Jesus slik at han mottar kastet, og han plasserer seg feil når han går i presset. Han må jo komme inn bak han mot mål, ikke fra siden. Han dekker jo ingenting med å gå i press på måten han gjør det på, og Jesus spaserer lett forbi.

Om jeg får 1 kamp i år med vår beste midtbane, Hugo, Berg og Albert, så er jeg fornøyd. Og kanskje en til kamp med våre 2 beste stoppere hadde også vært fint.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Los-Loco »

Ikke uenig i at Sampsted har vært noen hakk ned fra det vi har vært vant til i store deler av denne sesongen. Om 60% er korrekt vet jeg ikke, men det er nå en gang sånn at spiller du i backrekka så har du nødvendigvis en eller annen form for involvering når man får mål i mot, uten at det av den grunn kan sies å være din feil.

Mål 3 i går imidlertid, det kan ikke Sampsted klandres for. Den hadde han ikke stanset om han hadde vært i sin livs form, det var ren magi fra en av Europas beste spisser for øyeblikket.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Glimterfrem »

Vi møter serielederen i England, som er i kanonform, på bortebane, og jeg skjønner godt at man kan akseptere tapet. Jeg forventet ikke at vi skulle vinne, men helt ærlig så forventet jeg en bedre prestasjon av Glimt. Vi møtte ikke et lag som er serieledere i England, vi møtte stort sett B-laget til serielederen i England. I førsteomgang blir vi totalt rundspilt og vi ser redde ut. Vi bør ha opparbeidet oss nok erfaring i Europa til nå at vi ikke burde bli skremt av benken til Arsenal. De få gangene vi kommer oss opp i banen så er vi trege og upresise. Saltnes har noen veldig nyttige ferdigheter for oss, men tempoet hans senker ofte kontringene våre, og det hjelper heller ikke at Espejord også er tung og treg. Når vi overtar ballen på en kontring, så ser man så tydelig den store tempoforskjellen mellom oss og Arsenal.

Jeg var umiddelbart skeptisk da jeg så lagoppstillingen til KK, og jeg mener IGJEN at han må ta selvkritikk. Lode er ikke den han var, og selv om han kan komme tilbake til det nivået, så skal han ikke starte en så viktig kamp foran Høibråten. Basta. Grønbæk er for god til å sitte på benken. Om det ikke fins plass til han på midtbanen så må han spille på kant. Pellegrino er vår toppscorer, og vi vet alle hvilke ferdigheter han tilføyer laget. Problemet er at hans ferdigheter er best utnyttet mot motstandere som ligger lavt der han kan lirke inn et skudd. Mot slik motstand som nå, så synes jeg at Pelle blir for lett, og han tilføyer oss svært lite.

Det mest positive i går var at Berg viste tidvis sin klasse, og hvorfor han er et steg opp fra Hagen. Og selvsagt fansen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by tjongs »

Glimterfrem wrote: Fri Oct 07, 2022 8:34 am Grønbæk er for god til å sitte på benken. Om det ikke fins plass til han på midtbanen så må han spille på kant.
Er enig i det aller meste du skrev, men dette? Nei. Det minner meg om Carew på kanten under Semb. Vi skal bruke spillerne der de er best, og Grønbæk er definitivt best på midtbanen. Der er det også plass til han etter mitt syn.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Glimterfrem »

Hehe, litt forskjell på en 2 meter høy Carew på kant da, kontra Grønbæk som har spilt mye kant før.. Grønbæk spilte kant mot PSV og var den avgjørende faktoren til at vi tok 1 poeng borte. Han har noen ekstreme ferdigheter som vi trenger mot så god motstand. I utgangspunktet så burde Albert spille på midten, enig, men jeg synes bare Pelle ikke tilfører oss så mye i slike kamper som dette..

Regner med du sikter til at Ulrik bør få en pause på midten, og jeg kan ikke si meg helt uenig i det. Jeg tror likevel at folk undervurderer at Ulrik også er den spilleren hele vår dødballtaktikk er bygd rundt (at han skal stusse ballen på første) og at det er derfor KK er så bastant på at han skal spille 90 min.
Last edited by Glimterfrem on Fri Oct 07, 2022 8:53 am, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Knuta »

Så lenge KK har fått status som Gud i Bodø så er det ingen i media som tør å komme med innvendinger mot hans dårlige coaching og uttak i en del kamper. Eneste et Trond Olsen, men han blir uglesett og hakket ned på fordi han tør å ta støyten. Synd for konstruktiv kritikk er utrolig viktig. Vi sitter for øyeblikket med 2 meget gode spillere i Bodø. Nemlig Hugo og Grønbæk. Ingen av dem bør plasseres på benken.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Kesseboy »

Avslutter den ene, og skaper to av de øvrige tre sjansene våre, eller noe sånt? Det defensive bidraget hans var også overraskende bra -- det var åpenbart at han ikke hadde mange defensive plikter, men han løste de bra. Han bidrar med mer enn man kanskje tror, og med målpoeng når sjansen byr seg.

Ville gjerne sett Grønbæk også, spesielt mot slutten for Saltnes, men det kan hende Vetlesen gikk ut av skadehensyn. En midtbane med Vetlesen-Berg-Grønbæk er kjempespennende, men kanskje litt lett for Europa? Er litt sur på Saltnes, men han har i hvert fall "tilstedeværelse".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Los-Loco »

Knuta wrote: Fri Oct 07, 2022 8:52 am Så lenge KK har fått status som Gud i Bodø så er det ingen i media som tør å komme med innvendinger mot hans dårlige coaching og uttak i en del kamper. Eneste et Trond Olsen, men han blir uglesett og hakket ned på fordi han tør å ta støyten. Synd for konstruktiv kritikk er utrolig viktig. Vi sitter for øyeblikket med 2 meget gode spillere i Bodø. Nemlig Hugo og Grønbæk. Ingen av dem bør plasseres på benken.
Synes egentlig Trond Olsen ødela den debatten der med sitt utspill. Han skulle nøyd seg med å påpeke at Saltnes kanskje med fordel kan byttes ut i blant, og også henvises til benken hvis det er andre spillere som for øyeblikket er i bedre form. Det er et saklig standpunkt, og får også støtte fra svært mange her på forumet. Men han klarte ikke nøye seg med det, han måtte slenge på at Knutsen og Saltnes er kompiser, og at Knutsen derfor ikke tør/vil bytte ham ut på grunn av relasjonen mellom de to. Det er en så himmelropende nedgradering av Knutsens integritet som trener, at hele debatten bare døde, og ingen vil ta i den igjen av frykt for at man oppfattes som å mene det samme som Olsen.
Glimterfrem wrote: Fri Oct 07, 2022 8:34 am Jeg var umiddelbart skeptisk da jeg så lagoppstillingen til KK, og jeg mener IGJEN at han må ta selvkritikk. Lode er ikke den han var, og selv om han kan komme tilbake til det nivået, så skal han ikke starte en så viktig kamp foran Høibråten. Basta. Grønbæk er for god til å sitte på benken. Om det ikke fins plass til han på midtbanen så må han spille på kant. Pellegrino er vår toppscorer, og vi vet alle hvilke ferdigheter han tilføyer laget. Problemet er at hans ferdigheter er best utnyttet mot motstandere som ligger lavt der han kan lirke inn et skudd. Mot slik motstand som nå, så synes jeg at Pelle blir for lett, og han tilføyer oss svært lite.
Flere ting å si om lagoppstillingen i går, selv om jeg er usikker på om vi kunne fått et resultat med en annen oppstilling. Veldig uenig i å bruke Grønbæk på kant. Synes det var greit å starte midtbanen som vi gjorde, men Grønbæk burde åpenbart gått inn for Saltnes, ikke for Hugo, og gjerne litt tidligere enn han gjorde. Men akkurat det er vel gjentatt til det kjedsommelige her i tråden.

Ellers er jeg heller ikke enig i at Pelle er best mot lave motstandere. Husk herjingene hans for Kristiansund. De er ikke akkurat et lag som var plaget med at motstanderne lå lavt, tvert imot. Han puttet 25 mål for dem. Og; i flere av kampene spilte han spiss, ikke ving. Det er en rolle jeg godt kunne tenkt meg å sett ham i også for oss, ikke nødvendigvis fast, men eksempelvis i en kamp som dette. Det ville også åpnet for å ha Mvuka og Solbakken på banen samtidig som Pelle, og det har man plutselig en ganske giftig angrepsrekke.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by tjongs »

Ikke at det er viktig, men var litt befriende å lese en spillerbørs i AN som ikke er åpenbart påvirket av "frykt" for å være "slem" med spillerne. Ikke at jeg nødvendigvis er enig i alle vurderingene heller, men fint å slippe gjennomsnitt på 7 etter å tildels ha blitt rundspilt, uansett hvor god motstanderen er.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

Tror det er Johan Cruyff som er sitert på at spillere ikke får med seg mer ute på banen enn det de har teknisk kapasitet til å utføre. Vet ikke om jeg er helt enig i det, men når man ser på Saltnes som jeg synes gjorde en ganske bra kamp i går isolert settså bremser han som mange sier en del lovende angrep fordi han ikke stoler på pasningsfoten sin. Typisk når han må slå en direktepasning over på motsatt side. For meg ser det ut som at han ser muligheten som er der, men at han liksom ikke får seg til å forsøke på pasningen. Vipps har det gått to-tre sekunder og så er muligheten borte og angrepet bremset ned. Jeg liker spillere som slår slike pasninger på instinkt umiddelbart når de oppfatter muligheten. Grønbæk har dette i seg.

Bruk av lengre pasninger er noe jeg føler både Hugo og Saltnes kunne jobbet med individuelt. Skjønner ikke annet enn at det skal kunne gå an å bli bedre på med litt metodisk trening over et halvår/år.
Last edited by Nordlys on Fri Oct 07, 2022 11:41 am, edited 1 time in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Kesseboy »

Nordlys wrote: Fri Oct 07, 2022 9:28 am Vet ikke om jeg er helt enig i det, men når man ser på Saltnes som jeg synes gjorde en ganske bra kamp i går så bremser han som mange sier en del lovende angrep fordi han ikke stoler på pasningsfoten sin.
Koble det med at Wembangomo bremser/stopper en del angrep i frykt for brudd mot (skrekkeksempelet da Lode dro seg forbi tre spillere i press, satte opp Wembangomo medløps, sistnevnte løper til midtbana, stopper, vender opp og slår støtte), og at Pelle er feilfota og omtrent alltid får ballen på fot. Da blir venstresida lite anna enn en teknisk dyktig enorm bremsekloss.
Last edited by Kesseboy on Fri Oct 07, 2022 7:36 pm, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by tomath »

Jeg er ikke fan av klippekortet til Saltnes, men var forsåvidt også én (av mange?) som syntes det var åpenbart at Vetlesen fortjente spilletid på bekostning av Fet. Nå har selvfølgelig Vetlesen vist seg verdig plassen individuelt sett, men likevel har laget unektelig tapt seg denne sesongen. Mange grunner til akkurat dette, men ser samtidig ikke bort fra at Knutsen har noen godt begrunnede tanker om hvilke typer han ønsker på laget for å gjøre det best mulig kollektivt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Knuta »

Veldig dum kommentar fra KK i går om at da er det ikke nødvendig å stille opp. Det er han som tar ut laget og har hovedansvaret. I går startet ikke Glimt med sitt beste lag. Selvfølgelig blir alle KK sine utsagn stående uten oppfølgingsspørsmål fra en lydig presse AN inkludert. Hvor lurt dette er på sikt tror jeg ikje.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by poteten »

Synes Saltnes var meget habil i går jeg.
Kritisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Knuta »

Saltnes var ok i går, men for meg er det rart at KK starter med 2 midtstoppere hvor den ene akkurat er tilbake fra enda et langt skadeavbrekk og den andre ikke er i nærheten av den kvaliteten han hadde. Tror nok KK tenker tilbake til et drømmescenario fra 2020. Akkurat KK uttalte at Høibråten er den beste i forsvaret når man trenger pondus og hodestyrke. Sånn sett kan man stille et spørsmål hvorfor starter han da ikke?. Bare for å illustrere gårsdagens hendelse så setter man inn Høibråten når man ligger under 3-0. Mulig jeg høres grinete ut, men likte overhodet ikke det jeg så i forsvarsarbeidet i går. Man klager ofte på Brice og Samstedt men i går får midtstopperne ta hovedansvaret. Samstedt får ofte ansvaret for 2 spillere fordi midtstopperne ikke er flinke nok i sideforskyvingen og indreløperne ikke er flinke nok i returarbeidet og Samstedt blir ofte satt i sjakk matt.
Post Reply