Rune Skarsfjord ny glimttrener?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Rune Skarsfjord ny glimttrener?

Post by Vegard »

Glimt ønsker seg Rosenborg-treneren Rune Skarsfjord. "Skars jr" er trener for RBKs 2. divisjonslag. Han takket nei til trenerjobben i Lyn i fjor høst.

http://www.an.no/sport/article1321052.ece
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Og gudene skal vite at ham er velkommen og trengt!!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16609
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

Hva skjer med alle de som roper på Nordmark?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Åssa
Posts: 299
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Post by Åssa »

Heia Normark!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg har bedre tro på et år til med Gåre for så å gi roret til Nordmark.

Nordmark som hovedtrener og Gåre som talentutvikler blir glimrende!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Har en mistanke som detter på at Nordmark ikke kommer til Bodø med det første. Derfor er Skarsfjord iallefall viktig og sjekke ut. Gåre har etter mitt syn verken ork eller evnen til og tilføre laget det som trengs. For dagens prestasjon(er) SUGER og er faktisk i nærheten av 2 div kvalitet. :evil:
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Leste i Aftenposten i morges at Gåre etter all sannsynlighet trekker seg vekk fra hovedtrener-plassen etter sesongen, som spillerutvikler.

Sto også at Glimt har vært i kontakt med Nordmark, samt to trenere fra BRK-apparatet; Per Joar Hansen og Rune Skarsfjord.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Hvis det er slik at Gåre gir seg hvem bør vi håpe på da??

- Normark
- Skarsjord Jr
- Per Joar HAnsen
- Vegard Skogheim
- Per Høgmo
- Benny Lennartson
- Jan Erik Bjerk
- Teitur Thordarson
- Drillo
- Semb

Jeg bare spør!!
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Ivar Hoff... :twisted:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Baltus wrote:Hvis det er slik at Gåre gir seg hvem bør vi håpe på da??

- Normark
- Skarsjord Jr
- Per Joar HAnsen
- Vegard Skogheim
- Per Høgmo
- Benny Lennartson
- Jan Erik Bjerk
- Teitur Thordarson
- Drillo
- Semb

Jeg bare spør!!
- Normark------JA! Men han kommer garantert ikke før etter 2006
- Skarsjord Jr----NEI! Mannen har bortimot INGEN erfaring.
- Per Joar HAnsen----Tja! Har han noen gang vært hovedtrener?
- Vegard Skogheim---Tja-Kommer uansett ikke til Glimt.
- Per Høgmo---------Garantert ikke til Glimt
- Benny Lennartson----Aner ikke hva han gjør nå, kommer ikke til Glimt
- Jan Erik Bjerk--------Heller aldri vært hovedtrener.
- Teitur Thordarson----NEI- Gud forby!
- Drillo------NEI! Glimt har nedfelt 433, ikkeno drillo tøys her i gården.
- Semb-NEI! Fordi jeg begynner å bli skeptisk til trenere uten hår.



Ny trener, Tom Kåre Staurvik..*ler* :lol:

Aner ikke hvem man skal ønske seg....bortsett fra mannen med håret og tvilsom tilknytning til Riise familien.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Skarsfjord jr ble headhunted til RBK og har utvilsomt kvaliteter det settes stor pris på. Og husk; Trond Sollied hadde absolutt ingen trenererfaring da han tok over Glimt.

Til ditt spørsmål: Per Joar Hansen har vært hovedtrener i GIF Sundsvall i Allsvenskan.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Skars jr har leda Rosenborg 2 til 11. plass av 14 lag i 2. divisjon avd 4 i år! Kvalifiserer dette til å lede Glimt? :shock:

9 seire på 26 kamper der!


Vet nå ikke helt om dette er mannen Glimt bør satse på...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kenneth wrote:Skars jr har leda Rosenborg 2 til 11. plass av 14 lag i 2. divisjon avd 4 i år! Kvalifiserer dette til å lede Glimt? :shock:

9 seire på 26 kamper der!


Vet nå ikke helt om dette er mannen Glimt bør satse på...

Nå må man kanskje se litt på hvilket lag RBK2 har stilt med i år? I den siste kampen mot Alta bestod f.eks. laget nesten utelukkende av 16- og 17-åringer. Med andre ord; et rent juniorlag.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Trapattoni wrote:Nå må man kanskje se litt på hvilket lag RBK2 har stilt med i år? I den siste kampen mot Alta bestod f.eks. laget nesten utelukkende av 16- og 17-åringer. Med andre ord; et rent juniorlag.

Ja, skal ikke påstå at jeg har full tilgang til hvem som spiller på Rosenburg 2, men når Rosenborg har stall nok til å kjøre to tippeligalag, så vil jeg tro at en og annen benkesliter fra førstelaget har vært nedom andrelaget for å få kamptrening. Ganske mange vil jeg tro, uten å vite det for sikkert :wink:


At de spiller med et juniorlag i siste kampen er ikke noe sensasjonelt da. De kunne ikke rykke ned og samtidig hadde Alta allerede vunnet serien.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kenneth wrote: At de spiller med et juniorlag i siste kampen er ikke noe sensasjonelt da. De kunne ikke rykke ned og samtidig hadde Alta allerede vunnet serien.

Rosenborg har hatt en helt annen strategi med sitt 2. lag denne sesongen, i motsetning til tidligere, da laget i stor grad ble benyttet som reservearena for de a-lagsspillerne som ikke spiller fast. I år har de i all hovedsak benyttet juniorspillere hele vegen.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Enn "laget" som ikke har fått spille i eliteserien da??
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Normark eller Benny hadde vært perfekt mener jeg.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kenneth wrote:Enn "laget" som ikke har fått spille i eliteserien da??
Det må du nesten spørre RBK-ledelsen om... :)

Nå har det vært en del skader på de nest beste i RBK i år, men du kan bl.a. se at f.eks. Odd-Inge Olsen nesten ikke har kamper for hverken Tippeligalaget eller 2. divisjonslaget. RBK har rett og slett prioritert juniorspillerne i årets 2. divisjon. Det var forøvrig noe de uttalte før sesongen. Tidligere stilte RBK2 med et langt mer "toppet" lag.

Kan som en kuriositet nevne at 40 år gamle Trond "Rambo" Henriksen har spilt for RBK2 denne sesongen....
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Trapattoni wrote:Kan som en kuriositet nevne at 40 år gamle Trond "Rambo" Henriksen har spilt for RBK2 denne sesongen....

Aha!

En av de eldre juniorene altså! :D

Uansett - er litt skeptisk til Skars jr, men jeg aner jo ingenting om fyren.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kenneth wrote:Uansett - er litt skeptisk til Skars jr, men jeg aner jo ingenting om fyren.
Jeg har heller ingen anelse om lille Skars er bra nok eller ei. Generelt tror jeg imidlertid ikke vi automatisk skal være skeptisk til trenere uten tidligere erfaring fra toppklubber. Det finnes nok av eksempler på trenere som umiddelbart har gjort det bra i sin første klubb på toppnivå. En ung trener som kjenner det nordnorske lynnet og ikke minst har god kjennskap til det nordnorske spillermarkedet, det tror jeg kan bli bra. Gjennom bekjentskaper i Alta vet jeg at lille Skars kjenner meget godt til hva som rører seg i nordnorske klubber.

Vi får se. Bytter Glimt trener, så håper jeg det blir én av disse tre, i prioritert rekkefølge; Normark, Per Joar Hansen eller Rune Skarsfjord. Fra Nordland, alle tre!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Trapattoni wrote:
Vi får se. Bytter Glimt trener, så håper jeg det blir én av disse tre, i prioritert rekkefølge; Normark, Per Joar Hansen eller Rune Skarsfjord. Fra Nordland, alle tre!
Jeg føler meg ganske sikker på at Gåre gir seg som hovedtrener for Glimt etter sesongen, har ingen spesiell informasjon om det rent utover det som har stått i avisene.

Men det antydes jo langt på vei at Gåre vil tilbake til sin gamle jobb så fort som mulig.

Falch sier at Glimt bare forbereder seg på 2006 når kontrakter til Gåre går ut...men det høres ut som rent mediesvada for meg.
Når var Glimt sist så tidlig ute med å sondere markedet når noen var på vei bort??

Jeg spekulerer videre i at Nordmark var det klare førstevalget men at han enten sa nei eller ikke var villig til noen overgang før kontrakten hans går ut med Aafk.
Glimt har heller ikke penger til å kjøpe han fri fra noen kontrakt.

Dermed gikk turen videre til disse RBK trenerene før å høre om en av de kunne være interessert i å trene Glimt.

Aner ikke hva status er med disse to kandidatene, men skulle det bli en av de to så får man bare håpe at de har et RBK triks i ermet til å hjelpe Glimt i fremtiden.
Åssa
Posts: 299
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Post by Åssa »

Det spørs om ikke Glimtledelsen burde tatt signalene fra Gåre før: "Jeg vil tilbake til min gamle stilling." Det er lett å trene Glimt i medgang som i fjor, men i år har vi sett hvor liten entusiasmen er. Kunne vel også ønsket meg litt mer ærlighet fra Gåre selv på dette området.
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Hvorfor er det ingen som nevner Ola Haldorsen i denne sammenhengen, har ikke han trenerutdanning, tilknytning til Glimt, og ny jobb i Bodø?
TheClansman
rubired
Posts: 7
Joined: Wed Nov 03, 2004 10:30 am

Post by rubired »

Baltus wrote:Hvis det er slik at Gåre gir seg hvem bør vi håpe på da??

- Normark
- Skarsjord Jr
- Per Joar HAnsen
- Vegard Skogheim
- Per Høgmo
- Benny Lennartson
- Jan Erik Bjerk
- Teitur Thordarson
- Drillo
- Semb

Jeg bare spør!!
Fingra' ta' fatet! Skogen er vår! :guns
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Skars jr. er en fotballfaglig særdeles dyktig trener. Jeg har ikke sett han "in action" så mye, men jeg vet om hans styrker. Skars har selvsagt lite erfaring, i og med at han bare har hatt ansvaret for RBK jr. og RBK 2, men det er likevel liten tvil om at Skars er dyktig. Han har nok mye etter sin far, tror jeg, og har i tillegg en solid bakgrunn fra NTG. Hans gode venn Espen Olafsen har gjort det brukbart med Lyn i år, og jeg ser ikke bort fra at Rune Skarsfjord kan være et meget godt alternativ for Glimt. Perry får dere jo ikke nå, ettersom han har tatt hovedansvaret hos oss. Ville forresten hatt Benny lenger opp på den lista som siteres i foregående innlegg. Eller så kan dere jo prøve å overtale Junior til å flytte nordover etter "sabbatsåret" sitt.
Trofast i kvitt og svart
Post Reply