Spillestil

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Spillestil

Post by Taskeladdn »

Noen som kan folrklare en fotbalfagelig udugelig fjott... Hvorfor glimt legger om spillestilen når Trond Olsen kommer på banen ?
Her satt e å ropa på han heile kampen mot KIL... Og når han endelig kom inn.. Forandra di formansjonen til noe ukjennt.. Og pøsa på med høye baller?? Noen som kan forklare logikken i det??

Er nesten ingen av di taktiske valgene i år.. Som e har forstått... Så det må jo være meg det er noe feil med.. Noen som kan forklare dette til meg.. Sånn at jeg forstår bedre ? =)
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Drillo var vel inne på det at Glimt ikke spilte så gjennombruddshissig som man gjerne tror...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg kan heller ikke forstå at det skal slåes høyt mot Olsen/Ludvigsen/Bjørkan, det er jo helt meningsløst.
Spørs om det ikke bare er frustrasjon som gjør at man bare poler ballen fremover.

Trond Olsen har forsåvidt ikke imponert veldig i år, men det har sannelig ikke Bjørkan heller...men likevel får han starte hver bidige kamp.

Det er ikke noe bra signal å sende ut til spillerne at enkelte er garantert plass uansett hvordan de spiller.(så lenge de ikke er skadet)

Tom Høgli skulle jeg gjerne sett at hadde fått flere sjangser i løpet av sesongen.
Åssa
Posts: 299
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Post by Åssa »

Bosatt på Hedmarken (og gosh og gru vess Glimt røkke ned, mens både KIL og HamKam er i eliten..) har jeg ikke fått sett mange kamper i år, men jeg syns Trond Olsen var god i starten på høstsesongen helt til han ble skadet. Han viste også fine takter de sekundene han fikk spille på lørdag. Ellers er det selvsagt småbittert at Bengt Sæternes scorer TRE mål i cupfinalen....
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Det nytter ikke å gråte over spilt melk...
Bengt kommer aldri tilbake desverre...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Sånn har det vel alltid vært. Ex-Glimteren Sæternes skårer tre i cupfinalen, Ørjan Berg har blitt regna som Norges beste fotballspiller i ei årrekke, Brattbakk har nesten skåringsrekorden, ogsåvidere. Det er vel slik det er å drive fotballklubb i Bodø.

Når det gjelder Trond Olsen, så er han en av få spillere jeg vil gi "godkjent" på sesongen. Men at Olsen og Sannes starter på benken mens Bjørkan og Ludvigsen løper slukøra rundt og ønsker seg lengst mulig vekk, det er hinsides min fatteevne. Glimt har lenge slått langt i perioder når de ikke har fått til noe annet oppspillsmønster. Langpasninger, spesielt adresseløse, er et av de fremste symptomene på at noe er galt med Glimt. Og de eneste spillerne som kunne forventes å vinne duellene der langpasningene faller ned, er jo de som slår de samme pasningene...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Om Gåre hadde våget å ta av Ludvigsen til fordel for Sannes så hadde det blitt huskestue det kan jeg love.

Sannes er en offensiv kraft på lik linje med en våt svamp og da føler jeg ikke at jeg overdriver.

Ludvigsen har da satt 5 mål i år og er den eneste som er i stand til å gjøre noe på egenhånd i angrepet, når det er sagt så har han ikke hatt noen stor sesong men det er da ikke noen som har hatt i år.
Godkjent er vel det de fleste vil strekke seg til.


Og når jeg først er på krigstien så lurer jeg på følgende, hvordan er det mulig at 70% av alle dødballer går rett inn til motstanderens keeper?

Det har nådd et nivå der jeg regner dødballer som kontringssjangser til motstanderlaget.

JA jeg vet at dette ble utrolig negativt, men nå trengte jeg å få en skikkelig utblåsning.
Er utrolig frustrert og sliter med en fullstendig tro på at Glimt blir knocket ned av Kongsvinger.

Kommer jg til å tilgi Kongsvinger dette?
ALDRI! :evil:
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Post by G-s-enz »

Trur vi skal holde på spillestilen vi har for den har fungert før. Men det virker ikke som spillerne holder fast på spillestilen for tida. Cato Hansen syns jeg hadde 3000 oppspill som gikk til ca. ingen. Når begynte Glimt og slå langt og koffør gjør dæm det når vi har trekt Stig ned på midten. Bjørkan, Olsen og Ludvigsen er langt fra nån hode spellera.

Trur det må mange rokkeringe til før kampen neste helg. Blandt anna va Høgli ok når han kom innpå. Og Sannes burde få spelle fra start.

Vist vi ikke røkke ned så må vi få forsterkninge vest vi skal holde på 433 for nån begynne å bli gammel.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Baltus wrote:Drillo var vel inne på det at Glimt ikke spilte så gjennombruddshissig som man gjerne tror...
Det er en sannhet med modifikasjoner.. I år spiller ikke Glimt gjennombruddshissig i fjor var den biten mye bedre
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Det var mye som var anderledes og bedre ifjor....

Men akkurat nå så snakker vi om i år, og jeg kan faktisk ikke huske sist jeg så et Glimtmål etter en hurtig kontring...
(Nå skal det sies at det begynner å bli en stund siden jeg så et Glimtmål i det hele tatt)
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Post Reply