Alle varsellys på!!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Alle varsellys på!!!

Post by Baltus »

Hva er det som skjer i klubben for tiden???

Jeg sitter nesten med en følelse av at alle som er involvert har en litt sånn gi faen holdning!!!

Vi har en trener som gir seg, og som den siste tiden har virket drittsur, og på kant med spillerne.

Vi har sentrale og rutinerte spillere sokmikke gir max, de så faktisk ikke svette ut etter 90 minutter i går...

Vi scorer ikke mål, og vi skyter knapt... mangel på selvtillit???

I tillegg står Stig fram på radio og sier at vi er et bedre lag en KIL, sist jeg hørte en glimtspiller si noe slikt var før cupfinalen i 96..
Det å leve i trua om at vi er et bedre lag...ja det er livsfarlig.. det er nok at man senker seg 5% så er man ikke et bedre lag.. slik Glimt var i går så hadde de hatt store problemer med å slå RØA som vant kvinnenes cupfinale....
Nei det går ikke ann å tro at alt ordner seg så lenge man ikke er villig til å gjøre en innsats...

Gruer meg noe inni gransauen til LØrdag hvis ikke vi klarer å stå fram som et lag...

Skrekkscenarioet er et tidlig KIL mål da tror jeg løpet er kjørt
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Alle varsellys på!!!

Post by Larsen »

Baltus wrote:
Vi har en trener som gir seg, og som den siste tiden har virket drittsur, og på kant med spillerne.
Litt etter litt har den samme følelsen kommet snikende hos meg også, er alt helt bra mellom Gåre og spillerne??

Ligger det en konflikt i Glimt eller er det bare slikt som skjer når ting går på tverke?

Skulle det vise seg at Gåre allerede har bestemt seg for å slutte så forklarer vel det hvorfor Glimt ikke har gjort seg gjeldene i overgangsmarkedet.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

I følge aftenposten så er han ikke trener for Glimt neste år:

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 906869.ece
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

hmmm...

Nå sier ikke den artikkelen at det er definitivt at Gåre slutter.

Men Glimt er nok best tjent med å få på plass en ny trener så fort som mulig, når man har en hovedtrener som faktisk ikke ønsker/liker jobben sin så kan det umulig være positivt for laget.

Som Buster nettopp påpekte i en annen tråd, humør er viktig!!

Det gjelder for enhver arbeidsplass, når humøret ikke er på plass så får det fort konsekvenser for arbeidsinnsats.

Er sjefen sur så....

Surt dette her....tviler på at det er sjangs for at Nordmark kommer til klubben med det første..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg tror også det er gnisninger mellom Gåre og spillerne, men jeg tror det har mye å gjøre med frustrasjon fra Gåres side, kanskje over manglende holdninger, vilje og innsats hos spillerne...? For å si det slik: jeg nekter å tro at det Glimt har vist i det siste, har vært ei helhjerta gjennomføring av spilleopplegget...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Nei man trenger ikke være professor for og se hva at noe er fundamentalt galt innad i klubben.

Hvorfor skal man være så sære ?? Kunne man ikke hentet ekstern hjelp nå før siste kamp for og få ryddet og blåst ut litt frustasjon??

Kanskje en psykolog, kanskje en flink arbeidsgiver, kanskje meg, ...uansett tror jeg at noen må sette en rakett i ræva til alle som er involvert..... de som jobber til daglig virker paralysert!! :evil:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

En idrettspsykolog kunne og burde kanskje vært henta inn til etpar samtaler allerede tidlig i september, i etterklokskapens lys. Men det er vel ikke helt "Glimt" å gjøre noe sånt...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Alle varsellys på!!!

Post by Vimes »

Baltus wrote:
I tillegg står Stig fram på radio og sier at vi er et bedre lag en KIL, sist jeg hørte en glimtspiller si noe slikt var før cupfinalen i 96..
Det å leve i trua om at vi er et bedre lag...ja det er livsfarlig.. det er nok at man senker seg 5% så er man ikke et bedre lag.. slik Glimt var i går så hadde de hatt store problemer med å slå RØA som vant kvinnenes cupfinale....
Nei det går ikke ann å tro at alt ordner seg så lenge man ikke er villig til å gjøre en innsats...

Gruer meg noe inni gransauen til LØrdag hvis ikke vi klarer å stå fram som et lag...

Skrekkscenarioet er et tidlig KIL mål da tror jeg løpet er kjørt

Etter KIL kampen satt jeg med den følelsen man får når man har kjørt i 1.time på vei til hytta og akkurat kommer på at man har glemt å slå av plata på komfyren....

Man håper på mirakelet og alt skal vise seg å være i orden men alt tilsier at dette går til helv...
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Den artikkelen i Aftenposten sier hvertfall alt om Runar Berg. Per d.d, og hele høstsesongen, mener jeg han har vært direkte destruktiv i klubben. Han spiller dårlig de få kampene han kan spille, og føkker opp lagoppstillingen annahver kamp. Dette påvirker selvsagt resten av spillergruppen, når han bestemmer selv om han skal spille eller ikke. Spesielt når han setter spillere som C.Berg, Olsen, Høgli og Bjørkan (alt etter som) på sidelinja. Det at han bommet på straffen mot Molde er selvsagt synd, men ikke noe å sette mot ham, all den tid spillere som Beckham har bommet to ganger i like viktige situasjoner.

Ellers er det ganske så klart at Gåre bør blir erstattet. Han har jo ikke et brennende ønske om å trene klubben, noe som ikke pusher ham fremover i dårlige tider. Da blir det fort slik han har blitt i år, at han hviler seg på tanken om at han "egentlig" ikke skulle vært trener. Men hva med Jan Egil Bjerk som hovedtrener? Syns han virker som en mann med ryggrad og ambisjoner i intervjuer hvertfall. Normark kan jeg aldri se for meg som Glimt-trener til neste år. Per Joar Hansen derimot. Og han er jo nordlending også. Nei, gidder ikke tenke på det. Man får vel nok en gang stole på ledelsen... :roll:
Una mas cerveza.
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Man får vel nok en gang stole på ledelsen...
Stole på ledelsen, jeg tror jeg ler meg i hjel !!!! :(
So long, glimtforum.net
ketilditlefsen
Posts: 107
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:19 pm
Location: Oslo - sentrum

Post by ketilditlefsen »

Novi wrote: Men hva med Jan Egil Bjerk som hovedtrener? Syns han virker som en mann med ryggrad og ambisjoner i intervjuer hvertfall. Normark kan jeg aldri se for meg som Glimt-trener til neste år. :roll:
Enig i det som sies her! La Jan Erik få sjansen. Han har 317 A - kamper for Glimt samt flere U-landskamper. Hanvet hva dette dreier seg om - har vært med lenge som assistent og jeg tror at dersom han får ansvar kan han gjøre en kjempejobb. Å vurdere Rune Skarsfjord - som er tredjetrener i Rosenborg - er etter min meninghelt feil. Har ikke oppnådd noen resultater med 2. laget til RBK.

Sats på lokale krefter nå - og la Jan Erik få sjansen, da beholder vi også kontinuiteten.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Nå ser det ut som om det skjer noe! Finaly!

http://www.an.no/sport/article1324325.ece

http://www.an.no/glimt/article1324319.ece

http://www.an.no/sport/article1324320.ece


Så får vi se om det holder!

Selv er jeg optimist, tross alt! Vi vet jo hva som egentlig bor i laget, og vi trenger bare å få det ut i denne ene kampen, så er vi berget fram til neste år. Så da har vi noen måneder med har jobbing for å legge grunnlaget for igjen å bli et lag å regne med!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Paradigma
Posts: 589
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 3 times

Post by Paradigma »

Endelig noe positivt!
– Ja, jeg føler meg trygg på at det er et lag som ønsker å vinne som løper ut på Aspmyra. Kongsvinger kommer til å lure på hva det var som møtte dem. Jeg tror nesten ikke de får låne ballen. Jeg håper publikum møter opp og hjelper oss. Det trenger vi. Det kan bli en fantastisk ramme med mye folk, flomlys, kaldt og spill som varmer
Thats the spirit!!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Post by Sulliken »

håper bare at det hjelper. Husk KIL har ingenting å tape. De er godt fornøyd med sesongen selv om de ikke skulle rykke opp.

Så på lørdag er det på tide at divisjonsforskjellen kommer frem.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
DaRAILL
Posts: 27
Joined: Wed Oct 20, 2004 7:20 pm
Location: Tromsø

Post by DaRAILL »

Godt med oppvask.. ikke for tidlig, men d er heller ikke for seint!
Dette fikk ihvertfall meg til å få tilbake troa på at d kan gå.
Flott å se Kjølner komme med et slikt offensivt utsagn.

Håpe dåkker som har mulighet møter mannsterk opp på Aspmyra. Hadde jeg ikke måtte vært på jobb hadde jeg kommet nedover.

VI E GO VI E BÆST Å VI SKÅRA ALLERMÆST! be til GUD om d kan hjelpe...

:guns :guns :guns :guns :guns KIL
Post Reply