Oliver Occean ikke god nok for Glimt??

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply

Bør hele det sportslige styre byttes ut?

Poll ended at Wed Dec 29, 2004 6:56 pm

1: De har dummet seg ut og bør ta hatten med seg og gå!
8
67%
2: Tja, kanskje noen av de, men hvem aner jeg ikke!
4
33%
3: Nei, dette er bare spillere oh trenere sitt ansvar!
0
No votes
 
Total votes: 12

User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Oliver Occean ikke god nok for Glimt??

Post by Nokia »

Syns jeg husker at det ble sagt fra noen i ledelsen i Glimt at Oliver Occean ikke var GOD nok for og spille for Glimt. Husker jeg rett?? Og har da ikke denne mannen scoret 14 mål for Odd denne sesongen og kanskje kunne vært mannen som kunne putte alle sjansene ?? For sjanser har Glimt hatt mange av , men ingen som putta. Dette har kostet dyrt i tilskuer tap,sponsor flukt og ikke minst kanskje tap av plassen i eliteserien!!

Dette er en av mange feilvurderinger som ble gjort i sommer. Fotball er litt som poker av og til, man må gjøre de rette tingene for og få det mest bekvemt til tider!! Man må også være villig til og ta sjanser og satse litt før man kan vinne.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Occean er utlending, og det er nærmest en naturlov at utlendinger ikke skal lykkes i Glimt. Så på sett og vis forstår jeg dem. Den kvalitative vurderinga av ham som spiller er imidlertid en skivebom av titaniske dimensjoner...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Ja, katastrofalt. Glimt ble tilbudt Occean på La Manga rett etter kampen mot New York Metro Stars (Occean scorte mot Glimt). Glimt takket nei. Odd var neste motstander for Metro Stars og de takket selvsagt ja til klassespissen. :(
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Verdifull også. Idag avslo Odd et Bud på 5 Mill!!!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

God investering for Odd. Racing Genk skal ha tilbudt 10 millioner. :roll:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Selvsagt irriterende å tenke på at den mannen teoretisk sett kunne vært i Glimt nå--->sannsynligvis ville tabellsituasjonen også vært en annen idag.

Men det er lenge siden Occean var nevnt for Glimt, og situasjonen da var heller ikke så kritisk som den etterhvert ble.

Det som jeg tenker på som langt mer uforståelig var hvorfor Grzegorz Król, mannen som spillte 1 omgang mot Wolves ikke ble signert.

Klarte ikke å finne linken men mener å huske at Gåre begrunnet den avgjørelsen med at polakken var for lik Stig, når ble det noe negativt??
Det kan jo selvfølgelig ha vært andre grunner til at mannen ikke ble signert som ikke kom fram i avisene.
Kanskje var han en skikkelig psykopat hva vet jeg, poenget er bare at fra mitt ståsted virket dette merkelig.

Brent barn skyr som kjent ilden og det kan sannelig virke som det har blitt utviklet fremmedfrykt i Glimt.

Fra AN:

Krol viste fram en treffsikker skuddfot og solide tekniske ferdigheter. I Bodø/Glimt har man ennå ikke bestemt seg for om polakken er rett mann å satse på........Den polske prøvespilleren fikk spille andre omgang mot Wolverhampton i går. Uten en eneste trening med Glimt bak seg tok han likevel utfordringen og viste at det bor noe i han:

God ballkontroll og touch, fine bevegelser og forståelse, samt et utrolig steg de første meterene...."


Link:
http://www.an.no/glimt/article1187216.ece

http://www.an.no/glimt/article1188207.ece
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Jeg tror Kesseboy har veldig rett når han nevner at det nærmest regnes som en naturlov at utlendinger ikke lykkes i Glimt.

Når det gjelder Occean – som ville vært perfekt i Glimt – mener jeg å huske at Odd måtte ut med en del penger for spilleren. Dette var "Folkets spiller"-penger fra supporterne samt andre støttespillere? Jeg kan på en måte skjønne at Glimt av økonomiske hensyn takket nei, men hadde jeg vært Gåre ville jeg satt "himmel og helvete" i gang for å få penger til kjøp av Occean. Det er ekstra ergelig når det senere viser seg at det finnes penger til spillerkjøp. Som takk for sist har Occean scoret to mål på Glimt i år (i tillegg til ett på La Manga). Occean endte opp med 14 mål og er i dag verdt millioner...

Grzegorz Król var vel bosmanspiller og virket veldig lovende. Han kunne helt sikkert ha hjulpet laget i høst.
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Grzegorz Król ankom Bodø sent på kvelden før kampen mot Wolverhampton. Uten å ha trent med klubben så synes jeg at han ga et virkelig godt intrykk i den omgangen han fikk spille.
Det virket som at han var godt med i måten Glimt spilte på og jeg tenkte at siden han var så godt med i spillemønsteret måtte han virkelig ha potensiale.
Husker at selv Sæternes brukt tid på å tilpasse seg. Skuffelsen var derfor stor da jeg senere leste at han ikke var rett mann for Glimt.
TheClansman
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

For og summere enkelt, her har mange inkompentente mennesker ikke gjort jobben sin!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Jaja..
Ingen vits å gråte over spilt melk.. Spist er spist og gort er gjort, osv..

Det er bare å lære av sine feil og ikke gjenta dem.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply