Mini som trener?

Moderators: Sulliken, Larsen

Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Mini som trener?

Post by Trodal »

Mini har nettopp nå vært ute på Nrk P3 sporten og uttalt at han kan tenke seg å trene Glimt :!: Mener han kan tilføre entusiasme til laget.
Jøss, det var en mann jeg ikke har sett så mye i trenerspekualsjonene de siste dagene.
Hva tror folket her om Mini som ny hovedtrener for Glimt?
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Mini som trener?

Post by Los-Loco »

Trodal wrote:Mini har nettopp nå vært ute på Nrk P3 sporten og uttalt at han kan tenke seg å trene Glimt :!: Mener han kan tilføre entusiasme til laget.
Jøss, det var en mann jeg ikke har sett så mye i trenerspekualsjonene de siste dagene.
Hva tror folket her om Mini som ny hovedtrener for Glimt?
Mini alene? Har jeg ikke tro på! Mini som en del av et trenerteam? Strålende idé!!!

Mini har det som vi ønsker oss hos Normark; entusiasme og evne til å dele den med andre, samt at han er en mediamagnet uten sidestykke!

Et par år i Bodø så får han kanskje lagt av seg trønderknotingen sin... :D

Mini og Jan Erik i tospann kanskje, supplert av spillende assistenttrener Ørjan Berg?

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Det her e jo helt sinnsykt! Hadde vært ufatteli morsomt! Kor seriøst snakka han om d? Va d på nyhetan, eller bare sa han d som gjest i et program? Nu bei æ skikkeli nysgjerrig!
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Keep on rockin' in the free world!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Hmm....

Er det nok med 2 golfbaner i Bodø til Mini? Vinterstengt er de også samt at det er dårlig med landskamper på vinteren.

Har det kommet Golfsimulator i Bodø da?

Lese forøvrig i AN at Mini hadde fått spørsmål om hva han foretrakk av seriemesterskap til RBK og at Glimt berger plassen. At Glimt berger plassen var viktigst for han.

PR-messig vil han utvilsomt kunne bidra.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Kanskje er det en type som Mini klubben trenger nå. En som har høy medieprofil og vil skape litt ekstra blest om klubben. I et team med f.eks Bjerk, har jeg tro på at Mini vil kunne fungere bra. Hvorfor ikke gi mannen en sjanse?
Muligens ser han på dette som en mulighet for en karriereveg som trener, som til slutt skal ende opp i brakka på Lerkendal? Men skitt au, hadde vært spennende med Mini som trener. Jo mer jeg tenker på det, jo mer positiv blir jeg :)
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Har jo aldri tilgitt Mini helt for at han avsluttet karrieren på Lerkendal og ikke i Glimt, men hvis han kommer for å gjøre bot nå som trener, så tror jeg faktisk jeg skal være storsinnet og tilgivende! :D

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Er det ikke et lisenskrav at Trenerne i Eliteserien har en dokumentert kompetanse på et bestemt nivå? Har Mini tatt noen trenerkurs?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Tror ikke Mini har de nødvendige papirene i orden, nei. Det kan han jo imidlertid fort skaffe seg. Tror det er en overgangsordning dersom han starter utdannelsen samtidig som han får en trenerjobb.

Når det er sagt; jeg ønsker IKKE at Glimt skal ansette Mini som hovedtrener. Ok, som assistent til en erfaren trener ser jeg at Mini har endel egenskaper som kan være positive for klubben. Jeg ønsker imidlertid ikke at Glimt skal være en prøveklut for TV-kjendiser som først og fremst er opptatt av å markedsføre seg selv.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Heilt einig med Trappatoni.

Mini er ikkje kompetent, og er han god nok så får han bevise det..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

så er det avklart: http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 301868.ece

Mini er uaktuell!
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Mourinho
Posts: 93
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:40 am
Location: Bodø

Post by Mourinho »

Det blir jo ett helt glimrende nivå for mini å starte trenerkarieren sin på. Dessuten kan æ ikke tenk mæ at det e så nøye med å ha alle papirene iorden i første divisjon som i eliten..
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Mourinho wrote: Dessuten kan æ ikke tenk mæ at det e så nøye med å ha alle papirene iorden i første divisjon som i eliten..
Det er ingen forskjell i kravene til formell kompetanse i Tippeligaen vs. 1. divisjon.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Mini som trener?

Post by Larsen »

Los-Loco wrote:
Mini alene? Har jeg ikke tro på! Mini som en del av et trenerteam? Strålende idé!!!

Mini har det som vi ønsker oss hos Normark; entusiasme og evne til å dele den med andre, samt at han er en mediamagnet uten sidestykke!

Et par år i Bodø så får han kanskje lagt av seg trønderknotingen sin... :D

Mini og Jan Erik i tospann kanskje, supplert av spillende assistenttrener Ørjan Berg?

Los-Loco har talt!

Helt enig, Mini kunne ha fungert godt i et trenerteam for Glimt.

Men dette skjer desverre ikke, det sto jo allerede i VG linken at dette var usannsynlig:
Mini wrote: Det hadde vært artig å trene Glimt, men av praktiske grunner er det trolig umulig å få til. Vi har nettopp kjøpt en café i Trondheim som kona driver. I tillegg går ungene på skole og jeg tviler på at de ønsker å flytte nordover, forklarer Mini.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Ja det hadde vært skikkelig morro med Mini i et trenerteam i Bodø. Plutselig vil media (og muligens sponsorer) rette sine øyne mot Bodø/Glimt!
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Vegard wrote:Ja det hadde vært skikkelig morro med Mini i et trenerteam i Bodø. Plutselig vil media (og muligens sponsorer) rette sine øyne mot Bodø/Glimt!
Hadde rett og slett vært en drøm! Og om han selv er interessert i det, synes jeg absolutt Glimt skal sjekke nøye ut alle mulige muligheter for en stilling til Mini (helst da noe med trening av laget...)
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Mourinho wrote:Det blir jo ett helt glimrende nivå for mini å starte trenerkarieren sin på. Dessuten kan æ ikke tenk mæ at det e så nøye med å ha alle papirene iorden i første divisjon som i eliten..
Din entusiasme og positive glød inspirerer meg... :roll:

Trur det kunne ha blitt temmelig ålreit med Mini som en del av trenerteamet. Han er og blir en klovn, men han har da litt peil på fotball, selv om han ikke gir så stort inntrykk av det. Som hovedtrener vil jeg aldri se den mannen, ivhertfall ikke i dag. Som nevnt tidl., han har PR-evner og greit mediatekke. Og det hadde vært positivt å se i Glimt.
Tippeligaen 2008.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Siden Mini ikke er aktuell som Hovedtrener så ville han garantert passet utmerker inn som assistent i en slags rolle. Men desverre så tror jeg ikke at dette kommer til og skje. Kanskje vi kan håpe at han tar de nødvendige kursene slik at vi kan få hit en Profil som han tross alt er??!!
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Hadde vært litt morsomt om Mini hadde inntatt en assistent-rolle i Glimt. Ser overhodet ikke for meg Mini som hovedtrener, men han kunne imidlertid bidratt positivt til å få inn litt humør og litt futt i Glimt-laget igjen. Dere får hyre han som motivator. Han kan da pendle fra Trondheim, kan han ikke det da? Han har da vel ikke flyskrekk?
Vi i RBK trenger ihvertfall ikke Mini når vi har Nils Arne.
Trofast i kvitt og svart
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

pendla ikke TIL-trenern?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Ikke trykk på linkan der.. Følger som regel med masse trojanere og faenskap.. ( Inlegget jeg snakket om er heldigvis slettet =)
Last edited by Taskeladdn on Thu May 04, 2006 10:19 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Nei! Neineineineinei! Hva blir neste? Ivar Hoff?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Haha, herreminhatt. Jeg trodde tråden var ny. Jeg holdt på å få TOTALT noia her.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

NOEN har for lite ågjøre.. Hjerteinfarkt her jeg sitter.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply