Hvem blir ny Glimt-trener

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

dalers wrote:Råum who???
Glimt-styret har et positivt inntrykk av Råum skriver Avisa Nordland
http://www.an.no/sport/article1345320.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Masinga wrote:Jeg blir mer og mer usikker på hvilken trenertype som passer Glimt best. Alle som nevnes av kandidater blir liksom kloninger av Drillo eller Eggen. Av og til kan jeg bli litt lei av det lille trenermiljøet i Norge. Derfor syntes jeg umiddelbart at Viking gjorde noe spennende ved valget av Hodgson i våres. Han fikk en trang start, men Viking spilte etter hvert meget bra fotball: Jeg ser ikke bort fra at Viking blir farlige neste år.

Det er sikkert som å banne i kjerka, men er det fastlagt en gang for alle at Glimt skal spille 4-3-3? Hvis så er, er det noen på kontinentet som behersker denne spillestilen og samtidig kan tilføre nytenkning?
1. Den siste tida har det blitt utdanna ein haug med vettuge trenarar som ikkje er særleg knytt til NFF-miljøet.
2. Det vil vere dumt av desse å ikkje lære av dei fornuftige momenta Drillo pensa oss inn på, som f. eks. gjennombrudd, defensiv organisering m.m
3. Råum er vel ikkje akkurat Drillos-elev?
4. Glimt må ikkje spelle 4-3-3 til evig tid. For 40-60 år sidan spelte dei fleste nordnorske lag med noko sånn som 4-5 mann framme. Dette kan ein ikkje i dag. Spellet endrar seg heile tida. Blir det for statisk kan ein lett bli akterutsegla..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Teve
Posts: 19
Joined: Mon Aug 16, 2004 10:12 am
Location: Trondheim

Post by Teve »

Tror Råum er den rette mannen for Glimt. Han er en ran-væring med litt pondus, faktisk ikke ulik Sollied som type. Tror han kan tilføre noe av det som trenges i klubben og blant spillerne, nemlig guts og vinnervilje!!

Spennende!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Buster wrote:Glimt intervjuer Magnus Johansson i morgen!
Spennende det! Synes det virker som om ledelsen i Glimt leter veldig bredt og gjør en grundig jobb nå. Tror ingen av oss hadde verken Råum eller Johansson i tankene før trenerjakten startet.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Buster wrote:Glimt intervjuer Magnus Johansson i morgen!

http://www.glimt.no/index.php?lang=nor& ... bbb814860f

"Han har i år vært trener for bergenslaget Løv-Ham og tok klubben opp til 1.divisjon. Johansson går for å være en svært engasjert og krevende trener som også har et våkent blikk for talentutvikling."


http://bt.no/tettpa/article.jhtml?articleID=295756
Litt artig språkbruk: "krevende trener" = ein maspeis, slitsom fyr, pain in the ass-type?
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Trapattoni wrote:Spennende det! Synes det virker som om ledelsen i Glimt leter veldig bredt og gjør en grundig jobb nå. Tror ingen av oss hadde verken Råum eller Johansson i tankene før trenerjakten startet.
Hadde aldri hørt om Råum før, og Johansson hadde jeg helt glemt eksistensen av. Ante ikke at han var trener nå.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Los-Loco wrote: Hadde aldri hørt om Råum før
For de av oss som har noen år på baken, så husker vi Råum som en meget god spiss. Ved siden av Trond Sollied, var han nok den beste spilleren på Mo-laget som spilte semifinale i cupen mot VIF i 1980. Han slo aldri helt igjennom i Brann eller RBK, men han var ikke verre enn at han faktisk var på landslagssamling i den perioden. For å si det sånn, på begynnelsen av 80-tallet, da både TIL og Glimt slet i fotballens mørkeland, så var sannsynligvis Jarle Råum den beste fotballspilleren i Nord-Norge. Trond Sollied reiste jo til Oslo etter den fine 80-sesongen i Mo.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Husker godt Råum som spiller.

Jeg er positiv til Råum som kandidat etter det jeg har lest i AN i dag. Kunnskap om 4-3-3-stilen, pedagog, bestemt, menneskekunnskaper, erfaring som toppspiller, god kontakt med Trond Sollied... :wink:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Overskrift i BA om Råum
Brann-flopp aktuell som Glimt-trener:
http://www.ba.no/sport/fotball/article1345533.ece

Nettavisen forteller at Glimt har 5 kandidater
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 306618.ece
Radio 3 har plukket opp samme artikkel.

Løv-Ham trener Magnus Johansson ser ut som følger
Image

Fra Løv-Ham si nettside: http://www.lov-ham.no/admin1/trenerdet.php?ID=7
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Ny trener

Post by bnordk »

Det ser i alle fall ut til at styret i Glimt har mange spennende navn på blokka, og de ivrigste kritikerne av trener-prosessen blir kanskje svar skyldig. Tror det kan være lurt å jobbe litt i det skjulte før man offentliggjør hvem man har øverst på lista.

Artig å lese på forumet at Råum og "han svensken" - som ingen hadde tenkt på på forhånd - får rosende omtale med en gang. Får håpe nytreneren får rosende omtale etter første sesongen også...

Om 5 måneder er serien i gang igjen.
Jadda.....
Den Gule Fare
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Nå er et kun 3 navn igjen på blokka til Glimt:
Flovik, Råum og Johansson

Nå er ikke Johansson intervjuet ennå, men så langt holder jeg Råum som knapp favoritt basert på presseomtalen. Men, det kan endre seg når Johansson har vært inne.

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/articl ... leID=70764

http://www.nordlys.no/sporten/Rikssport ... 346550.ece

Avisa Nordland skriver også litt om Johansson
http://www.an.no/sport/article1346828.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Re: Ny trener

Post by Nesta »

bnordk wrote:
Artig å lese på forumet at Råum og "han svensken" - som ingen hadde tenkt på på forhånd - får rosende omtale med en gang. Får håpe nytreneren får rosende omtale etter første sesongen også...

Om 5 måneder er serien i gang igjen.
Jadda.....
Litt artig at vi eller andre ikkje veit kva som skjer på utdanningsfronten når det gjeld trenarrekruttering. Det er for tida svært mange gode folk som blir utdanna gjennom NFF sitt system. Mange av dei har brei og lang erfaring frå topp-fotball dei siste åra, og dei får i tillegg ei teoretisk skolering som er solid. Dette gjev ein breidde som vi ikkje har hatt på lenge, og det gjev oss mange og fleire potensielle Trond Sollied-ar, Går-ar og Skarsfjordar..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

Jeg synes Johansson virker som den mest spennende kandidaten, Litt svensk bannskap på treninger burde sprite opp litt....

At han er stor fan av offensiv fotball er skikkelig positivt.

Jarle Råum er jo også en veldig interresant tye, Og at Sollied anbefaler ham må jo være et pluss.

Det blir nok en ab de to..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Ikke glem at utlendinger aldri har hatt suksess i Glimt i moderne tid (kanskje er jeg historieløs men 70 tallet husker jeg ikke spesielt godt og derfor mener jeg her etter opprykket i 93). Hva skal vi med en svenske med fortid i Brann som tilfeldigvis har hatt suksess med Løv Ham. Han har ingen nordnorsk tilknytning og vil nok ikke bli en suksess.

Si JA til Råum

Utlendinger i Glimt i moderne tid: Gregory, Jønson, Peltola, Lethinen + fler prøve spillere
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

8000Stein wrote: Utlendinger i Glimt i moderne tid: Gregory, Jønson, Peltola, Lethinen + fler prøve spillere

Nå skal vi huske på at Johansson har bodd i Norge i snart 15 år, så voldsomme tilpasningsproblemer vil han neppe ha. Jeg vet lite om Johansson som trener, men jeg håper virkelig ikke ledelsen i Glimt trekker konklusjoner om Johansson med bakgrunn i hva Anthony Gregory gjorde på fotballbanen for vel 10 år siden. Det er liksom to forskjellige saker, vil jeg si...
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

¨Holder en knapp på Råum........ Virker veldig spennende.......... Men vi må unngå en ny nedtursmoen...............
L.U*H.G
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ikke så mye å lese om trenerspørsmålet ennå.

Nordlys skriver at Flovik er med i finalerunden
http://www.nordlys.no/sporten/article1347150.ece

Richard Jansen - kjent som leder i Norsk Supporterallianse lanserer Eli Landsem som kandidat både i Stabæk og Glimt
http://www.ba.no/sport/fotball/article1348128.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

J I P wrote:Richard Jansen - kjent som leder i Norsk Supporterallianse lanserer Eli Landsem som kandidat både i Stabæk og Glimt
http://www.ba.no/sport/fotball/article1348128.ece
Første kvinnelige eliteserietrener! Det hadde vært noe!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Trapattoni wrote:
8000Stein wrote: Utlendinger i Glimt i moderne tid: Gregory, Jønson, Peltola, Lethinen + fler prøve spillere

Nå skal vi huske på at Johansson har bodd i Norge i snart 15 år, så voldsomme tilpasningsproblemer vil han neppe ha. Jeg vet lite om Johansson som trener, men jeg håper virkelig ikke ledelsen i Glimt trekker konklusjoner om Johansson med bakgrunn i hva Anthony Gregory gjorde på fotballbanen for vel 10 år siden. Det er liksom to forskjellige saker, vil jeg si...
1. Vi kan aldri, eg understrekar aldri, la ver å velje ein spelar eller trenar fordi han ikkje er norsk. Det vil vere ei falitterklæring som fortel om noka usunt både om klubb og supporterar.
2. Trur rankinglista mi er slik: 1. Råum, 2. Flovik, 3. andre.

Med andre ord er Råum klårt sterkast
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Jeg tror også jeg går for Råum. Virker som en solid kar. Heller ingen ulempe at Sollied anbefaler han, det må jo bety litt.
Hva med Råum som hovedtrener og Ola Haldorsen som assistenttrener? Det hadde vært en fin kombinasjon!
Keep on rockin' in the free world!
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Trodal wrote:Jeg tror også jeg går for Råum. Virker som en solid kar. Heller ingen ulempe at Sollied anbefaler han, det må jo bety litt.
Hva med Råum som hovedtrener og Ola Haldorsen som assistenttrener? Det hadde vært en fin kombinasjon!
Ser ingen grunn til å seie opp ass.trenar Bjerk. Reknar med at han kjem frå det med æra i behold når evalueringa skal gjennomførast..
Her må ein ta mange personalomsyn...
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Forsåvidt har du kanskje rett; ingen åpenbare grunner til at ikke Bjerk kan fortsette i samme posisjon. Men samtidig er det jo slik at ulike trenere også passer til ulike typer assistenttrenere. Er jo veldig viktig med personkjemien mellom de to. Og det er jo ikke unaturlig at en ny trener får stor innvirkning og medbestemmelse over hvem han vil ha som hjelpetrener. Kanskje ikke så dumt å bytte begge to når man først er i gang?
Uansett blir det spennende å se hvem som blir ny hovedtrener. Tipper avgjørelsen er rett rundt hjørnet. Kanskje vi har ny trener på plass allerede rett over helga?
Keep on rockin' in the free world!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Jeg nekter å tro noe annet enn at den nye hovedtreneren selv får bestemme hvem han vil ha som sin assistent. Det kan bli Bjerk, eller det kan bli en annen den nye treneren har ønske om å jobbe sammen med. Vil også tro at Bjerk ikke er spesielt interessert i å arbeide sammen med en hovertrener som evt. ønsker seg en annen assistent.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Trapattoni wrote:Jeg nekter å tro noe annet enn at den nye hovedtreneren selv får bestemme hvem han vil ha som sin assistent. Det kan bli Bjerk, eller det kan bli en annen den nye treneren har ønske om å jobbe sammen med. Vil også tro at Bjerk ikke er spesielt interessert i å arbeide sammen med en hovertrener som evt. ønsker seg en annen assistent.
Bjerk er under kontrakt, og det vil sjølvsagt koste ein del å gje han fyken.
Dette er etter mitt skjønn pengar som ein kunne brukt på løn til ein mann til i stallen..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Post Reply