Hvem blir ny Glimt-trener

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Dersom fremstillingen i AN er riktig, så må jeg si at jeg blir både skremt og pessimistisk. Det er i og for seg greit og naturlig at spillerutvalget blir orientert og tas med på råd i forbindelse med ansettelse av ny trener. Det er vanlig praksis. Jeg blir imidlertid skeptisk når jeg ser at det utelukkende er de eldre spillerne som her blir hørt. Hvorfor er det slik? De eldre spillerne er ikke viktigere enn de yngre! Snarere tvert imot, vil jeg si. De spillerne som ifølge AN nå har stoppet ansettelsen av Råum, er alle på hell av sin karriere. Om 2-3 år er de fleste av dem ikke å finne i Glimt-drakt.

Jeg får mer og mer følelse av at det er en ”pensjonistklikk” i spillergruppa som er ute etter å mele sin egen kake i størst mulig grad, uten tanke på Glimt’s fremtid. Dette er skremmende, særlig dersom ledelsen i klubben ikke har baller nok til å slå i bordet.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Trapattoni wrote:Dersom fremstillingen i AN er riktig, så må jeg si at jeg blir både skremt og pessimistisk. Det er i og for seg greit og naturlig at spillerutvalget blir orientert og tas med på råd i forbindelse med ansettelse av ny trener. Det er vanlig praksis. Jeg blir imidlertid skeptisk når jeg ser at det utelukkende er de eldre spillerne som her blir hørt. Hvorfor er det slik? De eldre spillerne er ikke viktigere enn de yngre! Snarere tvert imot, vil jeg si. De spillerne som ifølge AN nå har stoppet ansettelsen av Råum, er alle på hell av sin karriere. Om 2-3 år er de fleste av dem ikke å finne i Glimt-drakt.

Jeg får mer og mer følelse av at det er en ”pensjonistklikk” i spillergruppa som er ute etter å mele sin egen kake i størst mulig grad, uten tanke på Glimt’s fremtid. Dette er skremmende, særlig dersom ledelsen i klubben ikke har baller nok til å slå i bordet.

Dette luktar svidd! Skal dei diktere klubben sine strategiar for fleire år framover? Var Råum for tøff for dei? Dette gjør det både vanskelegare for klubben å vinne tillit ute på byen blant folk, og å rette opp ein skakk-kjørt organisasjon.

Sorry, men dette kan bety kroken på døra for mi interesse for klubben. Vi skal sjølvsagt gje folk ein sjanse, men dette verkar svært barnsleg frå gamlingane.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nesta wrote:Dette luktar svidd! Skal dei diktere klubben sine strategiar for fleire år framover? Var Råum for tøff for dei?
AN antyder jo også at spillerne ønsker Bjerk som hovedtrener, med en eller to spillere som assistenter! Halloooo?!? Si meg, bruker spillerne Johnny Hanssen som rådgiver her?

Nei, nå må vi få inn en trener som BESTEMMER! Dersom alternativene nå er Flovik og Johansson, så går jeg for sistnevnte. Kjenner jo ikke han utfra annet enn avisomtale, men får jo inntrykk av at han er en bestemt kar. Flovik er fotballfaglig helt ypperlig, men virker litt "svak" som person.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Los-Loco wrote:Når spillerne, representert av en "mafia" av Runar, Cato Fredrik, Stig og Åsmund, får lov til å diktere styret på denne måten, er det noe riv ruskende galt et sted!!!
Man kan jo begynne å lure på hvem som er hovedmennene bak den ukulturen som har ridd Glimt i hele år.
Masinga
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Masinga wrote:
Los-Loco wrote:Når spillerne, representert av en "mafia" av Runar, Cato Fredrik, Stig og Åsmund, får lov til å diktere styret på denne måten, er det noe riv ruskende galt et sted!!!
Man kan jo begynne å lure på hvem som er hovedmennene bak den ukulturen som har ridd Glimt i hele år.

Dette ser værre ut enn vi kunne tru.
Sterke seniorar, svake trenarar, Gåre resignerer for overmakta, Jan Erik er akseptert av dei eldste viss dei får lov å vere med på å bestemme.

Kanskje kan det gå bra, men kva meiner dei andre om det? Kor er Paulsen, Sandnes, Råstad, Olsen og Halvorsen i dette rottereiret?
Skjønnar godt at Råum trakk seg!
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

OK, jeg må bare stille opp og levere min søknad om å få ta over glimt nå da! Etter sterkt press fra flere kanter så må jeg bare det!

Og jeg sier det bare - snakker noen i spillergruppa meg imot, så vanker det ørefik!

:wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Nå synes jeg det ble mye namedropping her inne på forumet. Skal vi ikke la trenere og spillere ordne opp i dette problemet sjøl da, gutter og jenter?

(OBS! OBS! Dette innlegget ble skrevet med en overdose ironi...)

Nei, nu e det faktisk NOK.

STYRET I DGH, GÅ UT I AVISA NORDLAND OG SI AT DETTE GIDDER VI IKKE. Å SUPPORTE EN GJENG DRITTUNGER ER MER ENN HVA VI KAN TÅLE. Ole Marius, Espen. Dere har herved mitt mandat....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

OOOOOOOOOOOOOOOOH, NEI HAN DER VIL VI IKKE HA! HAN KAN KOMME TIL Å GI OSS LØPETRENING OG TVINGE OSS TIL Å TA ARMHEVINGER!!!!!!

Nei, nå grenser det pinadø til nok. Skal jeg gidde å støtte denne gjengen med klubb-saboterende småkonger? Seriøst? Hadde jeg vært skikka til det, så hadde jeg neppe gidda å trene en sånn gjeng. Nedrykk neste år, huhei som vi gleder oss!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mariasha
Posts: 2715
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 41 times

Post by Mariasha »

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 309979.ece

Kjølner som trener? Hva sier vi til det, da?
- Det er en jobb jeg godt kan tenke meg å ta, sier han.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Disse spillerne burde helt klart få føle at vi supportere er supportere av klubben og har kjærlighet til den. Ikke en gjeng spillere som utad virker barnslige og svært uproffe. Hele sesongen ble det spekulert her på forumet hvorfor resultatene uteble. Grunnen fikk jo jo helt klart etter sesongen takket være AN. De forholdene som råder i klubben er nesten ikke til å fatte. Disse veteranene og også stjernene på laget blir her nevnt som mafian. Jeg tror faktisk det stemmer. De skal sikkert ha et ord med i laget på alle avgjørelser som fattes. De hever seg selv over de andre spillerne. Da er det ikke rart det blir klikker i spillergruppa! Jeg håper selvsagt spillerne med det møte ville det beste for klubben. Ikke for dem selv. En ting er sikkert. Får ikke glimt inn en trener som kan styre med jernhånd her nå, da har klubben skutt seg selv i foten. Da kommer hele glimtskuta til å synke rett ned i 1divisjon høsten 2005.
L.U*H.G
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Æ syns nu heller at d e vi supårtera så kunne bestemme kem såm blei ny Glimt trener. I stede før at Runar, Cato Fredrik, Stig og Åsmund ska få låv te å bestæm. Vi e supårtera i masse år til men dem e ikke i kluben så mange år. Så koffør ska di få låv å bestem. D e sekkert nån spællera så har løst på han såm træner. Æ hadde sett før mæ Råum såm hoved trener. Han va nu min favoritt.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Akkurat nå så virker det som om vi trenger en "diktator" type al a Alex Ferguson i United.

En som spillerne er litt småredde for, og som kan fortelle i klartekst hvor skapet skal stå.

Men egentlig så burde jo dette være unødvendig, det er jo tross alt voksne folk som er spillere. Og hvis det stemmer det som er kommet fram så er jo mafiaen de eldre spillerne over 30 år. Skulle normalt sett tro at de hadde såpass imellom ørene at de viste hva som kreves og at de burde i stor grad klare å yte max uansett, på trening og i kamp!!!

Kan ikke annet enn å si at jeg er utrolig skuffet over de siste tids hendelser....
Akkurat nå så er jeg faktisk glad for at det er lenge til sesongen starter, så har vi litt tid på oss til å RYDDE OPP!!!
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Fra Nettavisen:
"Kjølner sier videre at han ønsker tidligere Glimt-kaptein Ola Haldorsen med seg i trenerteamet dersom det skulle dukke opp et tilbud.

Bodø/Glimt ønsker også TV 2s fotballekspert Jahn Ivar «Mini» Jakobsen i en sportslig-administrativ rolle på Aspmyra kommende sesong."

Det hadde vel vært noe hvis Glimt fikk til dette, eller? :D
TheClansman
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

TheClansman wrote:
Det hadde vel vært noe hvis Glimt fikk til dette, eller? :D
Å ja, det hadde vært knall! Mini i Glimt for å skape stå hei er utrolig bra! Puplisitet til oss :)

Og Haldorsen er vel en likt mann?!?
Mariasha
Posts: 2715
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 41 times

Post by Mariasha »

Et spørsmål til hele Kjølner som trener-greia: Er det da meningen han skal være spillende trener? Uten han i midtforsvaret sliter vi, mildt sagt.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Det vil vel bli samme rolle som Trond Sollied hadde noen av åra han var trener. Jeg vil ikke avskrive Kjølner som trener, men jeg håper i såfall det er noe alle spillerne står bak. Ikke bare veteranmafiaen!!! Forøvrig tror jeg mini i den rollen hadde vært spennende!
L.U*H.G
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Mini i sportslig administrativ rolle altså!
L.U*H.G
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Fredrik Kjølner som trener må være en dårlig vits! Hvilke kvalifikasjoner har han? Har han så mye som et B-trenerkurs?

Det må være fordi han tilhører mafiaen i klubben at dette forslaget kommer opp.

Nei, Glimt! Styr unna! Ikke la dere herse med av en gjeng selvutnevnte besserwissere. Runar, Cato, Fredrik, Stig, Åsmund eller hvem det er, er ikke ansatt i klubben som trenere. De er ansatt for å spille fotball. Det de har vist på banen i år er langt under pari. Hvis disse skal inn i trenerapparatet, hva blir resultatet da?
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Masinga wrote:Fredrik Kjølner som trener må være en dårlig vits! Hvilke kvalifikasjoner har han? Har han så mye som et B-trenerkurs?

Trond Sollied tok også sine C- og D-kurs mens han var trener i Glimt....
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Enig med siste taler!!!

Vi begynner jo å gå i Lyn's fotspor...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Før vi krisemaksimerer helt er det en ting vi burde være klar over eller rettere sagt tenke litt mer igjennom.

Hva var grunnen til at Råum ikke var ønsket av spillerne?

Vi vet jo ikke hva denne grunnen var, men det virker som de fleste gikk rett på den antagelsen om at veteranene var bekymret for sin egen plass i laget.
Også styremedlem Trond Tørdal ønsker å avdramatisere den siste utviklingen i trenerjakten.

– Spillerne hadde endel tilleggsinformasjon om denne saken, og det setter vi pris på. Det er viktig at vi har en positiv prosess rundt denne ansettelsen, og det synes jeg dette møtet bidro til.
link:
http://www.an.no/glimt/article1354481.ece

Selv om det er nærliggende å tro at dette har direkte sammenheng med det dårilge humøret som hersker i Glimt så vet vi ikke at det faktisk ER det.
Rent teoretisk er det jo fullt mulig at spillerene satt inne med informasjon om Råum som ikke styret hadde tilgjengelig.

Lanseringen av Kjølner som trener må jo ikke nødvendigvis være noen dårlig ide, det kan jo tenkes at dette ble lansert som en midlertidlig løsning slik som det kan se ut til at både RBK og TIL har gjort tidligere.
Tanken er muligens at det da ville være mulig å lokke Nordmark tilbake til Glimt?

Bodø/Glimt ønsker også TV 2s fotballekspert Jahn Ivar «Mini» Jakobsen i en sportslig-administrativ rolle på Aspmyra kommende sesong. Mini ble tidligere i høst lansert som trener, men avviste senere å ta trenerjobben
Kan dette være mulig?
Hvor har nettavisen sine opplysninger fra? Finner det merkelig at dette ikke har vært nevnt i AN før det komer i nettavisen.
Det hadde vært kjempebra om dette viste seg å stemme men jeg tror desverre ikke det, at Mini skulle ha anledning til dette etter det han selv har uttalt angående familiesituasjonen kan jeg ikke helt se for meg.

Poenget med dette innlegget er i alle fall å vise at det ikke nødvendigvis må være værst tenkelige som er faktum i Glimt akkurat nå, vi skal ikke kollektivt leke strutser men jeg synes heller ikke vi skal krisemaksimere riktig ennå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Hvis spillerne satt inne med informasjon om Råum som styret ikke gjorde, så tror jeg styret har gjort en heller laber innsats, så da kan vi være sinte på dem istedet :wink:

Men jeg synes det er positivt at det i det minste er engasjement rundt klubben - enn så lenge...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Larsen wrote:
Kan dette være mulig?
Hvor har nettavisen sine opplysninger fra? Finner det merkelig at dette ikke har vært nevnt i AN før det komer i nettavisen.
Det hadde vært kjempebra om dette viste seg å stemme men jeg tror desverre ikke det, at Mini skulle ha anledning til dette etter det han selv har uttalt angående familiesituasjonen kan jeg ikke helt se for meg.
At andre aviser snapper opp ting før AN finner jeg ikke noe rart, husk på at AN's nettutgace oppdateres hver morgen, ellers så skjer det lite på den siden. Det vil si at stort sett alt som skjer i løpet av dagen, ikke kommer i AN før neste dag, mens andre nettaviser oppdateres stort sett fortløpende
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Joda, er ingen umulighet at det kommer til å stå i morgendagens AN.
Men fortsatt merkelig at de ikke sier noe om hvor dette kommer fra.

Har forresten oppdatert avstemmningen med dagens aktuelle kandidater.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Larsen wrote: Har forresten oppdatert avstemmningen med dagens aktuelle kandidater.
Kjølner * 2 ?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply