Hvem blir ny Glimt-trener

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Han er jo ganske lang da, sikkert derfor...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Baltus wrote:Han er jo ganske lang da, sikkert derfor...
Det kunne sikkert vært en grunn :lol:

Ble noe galt der gitt og ble faktisk nødt til å fjerne hele avstemmningen, ville ikke vise rette alternativer uansett hva jeg gjorde.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

i følge dagens AN så har Magnus Johanson trukket sitt kanditatur som trener i Glimt. dette på grunn av en vanskelig spillergruppe.

http://www.an.no/glimt/article1356151.ece

Bård Flovik er visstnok også ute av bildet...

ellers er Bjørn Lund ute med en kommentar:

http://www.an.no/glimt/article1356149.ece

Glimt har heller ikke gittt opp Fagermo:

http://www.an.no/glimt/article1356150.ece

Hvis Fagermo ikke kommer så kan det gå mot en intern løsning:
Bjerk og Kjølner? I tillegg til Fagermo blir det mer og mer nærliggende å tro at en intern løsning blir vurdert. Det vil si Jan Erik Bjerk og én eller flere spillere i et trenerteam, som Avisa Nordland skrev i går.

Etter det Avisa Nordland har grunn til å tro, er Fredrik Kjølner den av spillerne som er mest aktuell til å gå inn på trenersiden.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Baltus wrote:
Bjerk og Kjølner?
Vi har hatt suksess med spillende trenere tidligere, så hvorfor ikke?

Ellers sto det også i AN at svensken sa nei pågrunn av spillestil og vanskelig spillestall: http://www.an.no/glimt/article1356154.ece

100% fotball bekreter at svensken trakk seg.: http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/articl ... leID=71016

P4 plukket opp at spillerne ville ha Kjølner: http://www.p4.no/txo/140344.asp

Aftenposten skriver om det samme: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 923444.ece

Avisenes nyhetsbyrå også: http://www.nordlys.no/sporten/Rikssport ... 355809.ece

Dette ga i allefall medieomtale til glimt.
All PR er god PR? Kanskje ikke.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Larsen wrote: Ble noe galt der gitt og ble faktisk nødt til å fjerne hele avstemmningen, ville ikke vise rette alternativer uansett hva jeg gjorde.
Skulle nesten tro at Larsen eller glimtforumet er synsk.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Dess mere jeg tenker på det dess mere riktig blir det at kjølner blir trener. Han har etterlyst treningskultur og en hel del andre ting nå får han muligheten til og vise hvordan en trener må/bør jobbe.. Han har respekt (eller kansje frykt ) blandt de andre spillerne, (Virker hvertfall som det) han er superseriøs, er kjent med klubben, systemet og spillergruppa .. Nei tror nok det blir det rette og få fredik bak roret
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Bateman26 wrote:Dess mere jeg tenker på det dess mere riktig blir det at kjølner blir trener. Han har etterlyst treningskultur og en hel del andre ting nå får han muligheten til og vise hvordan en trener må/bør jobbe.. Han har respekt (eller kansje frykt ) blandt de andre spillerne, (Virker hvertfall som det) han er superseriøs, er kjent med klubben, systemet og spillergruppa .. Nei tror nok det blir det rette og få fredik bak roret
Dette er ein palassrevolusjon og eit kupp. Har vi råd til å tillate slikt. Dette er eit direkte spark i trynet på Tor Ove Falch, Øystein Gåre og Gunnar C. Her skal Tor Ove byttast med Mini. Øystein skal i bakgrunnen. Carlsen skal stulle med sitt, og styret kan dra til h... Jan Erik Bjerk får lov til å ha ei birolle bak Kjølner og Ola Haldorsen. Dette liknar meir og meir på eit kupp.. Og bak det heile står gamlingane som vil ha ein mann heilt utan trenarerfaring og formelle kvalifikasjonar.
Kan vi la eit slikt eksperiment få sjansen?
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Har utrolig liten sans for utviklingen!

Glimt avfeide Minis selvlanserte trenerkandidatur på bakgrunn av ikke-eksisterende formell trenerkompetanse. Og hva har Kjølner å vise til der? Nada!

Det er ofte en uheldig løsning å rekruttere en intern leder i en situasjon som denne. Det klubben har behov for, som så mange har påpekt, er en leder som kan gå inn i en klokkeklar og autoritær rolle og sette en del ting på plass. Kjølner har og har hatt en annen rolle som spiller, og det vil fort kunne bli trøblete å forholde seg til en med historie i klubben. Sollied hadde den fordelen at han kom utenfra, så utfordringene med det å være spillende trener var enklere å håndtere.

Dessuten er jeg ærlig talt skeptisk til Kjølner som person. Greit nok at han tør å si i fra, men hans evne til valg av arena å si fra på synes jeg er tvilsom. Spillerne har hatt 1001 mulighet til å ta tak sammen, komme i dialog med ledelsen, gjøre noen grep dersom man var uenige. Kjølner har slengt med surleppa til avisen i stedet. Misforstå ikke; jeg synes det er bra at spillerne er åpne og kan kommentere ting i avisen, men rekkefølgen Kjølner gjør tingene i er feil.

Dessuten, og det mener jeg er det viktigste; vi vet at Gåre er en dyktig trener. Det har han bevist gang på gang, og ble senest i fjor årets trener i ligaen. Når da en liten gruppe spillere klarer å gjøre han til dumpekandidat i løpet av én sesong ved hjelp av intern strid og barnsligheter over enhver fatteevne, da blir det for meg fullstendig feil å lete etter Gåres arvtaker nettopp i den samme gruppen spillere!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Kan ikke annet enn å si meg helt enig i det Los-Loco skrev i foregående innlegg..

Synes at klubben er havnet i litt av en suppe..
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

J I P wrote:
Larsen wrote: Ble noe galt der gitt og ble faktisk nødt til å fjerne hele avstemmningen, ville ikke vise rette alternativer uansett hva jeg gjorde.
Skulle nesten tro at Larsen eller glimtforumet er synsk.

Ja det der var sannelig skumle saker, vips så var kandidatene borte.


Vil påpeke noe i artiklene/kommentarene til Bjørn Lund som jeg finner litt merkelig:
Lund wrote: Verken Bård Flovik, Dag Eilev Fagermo, Jarle Råum eller Magnus Johansson har den trenererfaringen man må ha for å kunne piske folk som Stig Johansen og Runar Berg videre i karrieren.

De er ikke i nærheten.

Å trene et lag opp fra 2. divisjon eller å redde et fra nedrykk i 1. divisjon, er en helt annen verden enn å ta over et mangeårig elitemannskap som dreiv Øystein Gåre ut av yrket, året etter at han var landets beste.
link
http://www.an.no/glimt/article1349896.ece
Lund wrote: Hvis da ikke noen finner en løsning for Dag-Eilev Fagermo. Etter det jeg vet, koster det bare en million kroner. Og det er han trolig verd. Det blir i alle fall dyrere eventuelt å måtte erstatte folk som Trond Fredrik Ludvigsen og Fredrik Kjølner.
link
http://www.an.no/glimt/article1356149.ece

Så nå har altså vureringen av Fagermo snudd, det kan jo selvsagt være p.g.a den siste utviklingen.
Men er Fagermo en som ville ha blitt akseptert av spillerne?

En annen ting jeg ikke skjønner er prisen som nevnes på ca 1.mill??
Det er jo ikke lenge siden følgende sto å lese i avisen:
AN wrote: Det stemmer for så vidt det. Jeg ringte Notodden-formann Sveinung Hesjedal og spurte om vi kunne få snakke med Fagermo. Til det svarte han nei. Da spurte jeg han videre om en million kroner var nok. Igjen var svaret kontant nei, sier Glimts sportslige leder Tor-Ove Falch som dermed vil avkrefte at Glimt skal ha tilbudt en million kroner i overgangssum for Fagermo
link
http://www.an.no/glimt/article1340959.ece

Det står vel i klartekst at 1.mill ikke er i nærheten av å være nok.


Jeg ser ikke helt hvordan denne floken Glimt har havnet i skal løses, nå er det jo bortimot ingen igjen som ønsker å trene Glimt.

Det kan gå mot en løsning med Kjølner som trener enten man vil eller ikke og det trenger ikke nødvendigvis være en dårlig løsning heller.

Kjølner virker faktisk å ha sine tanker om hvordan ting burde gjøres også, og de ganger han faktisk har vært i avisen har han jo også høstet applaus her på forumet for sine uttalelser.

Kjølner hadde forøvrig følgende å si sist han var i avisen:
Mer åpenhet. Fyrtårnet i de bakre rekker er langt fra fornøyd med sesongen 2004. Han mener bestemt at Bodø/Glimt har svært mye å jobbe med i forkant av neste sesong.

– Bodø/Glimt må finne ut hvordan klubben ønsker å framstå. Ikke bare i Bodø, Nordland eller Nord-Norge, men hvordan klubben ønsker å bli sett på av resten av fotball-Norge. Vi må bli mye mer synlig og mye mer interessant, slår han krystallklart fast.

Det er mange pågående prosesser i gang allerede. Han skulle så gjerne ønsket seg mye mer åpenhet om ting.

– En ny trener skal på plass. Nye spillere skal inn. Hvorfor skal alt være så jævlig hemmelig hele tiden. Det foregår en masse spennende prosesser i en klubb som dette hele tiden. Hvorfor ikke la publikum og andre ta mye mer del i dette, spør Kjølner.

Bedre rammevilkår. Bodø/ Glimt står foran en nøkkelsesong. Klubben unngikk nedrykk med et nødskrik. Nye grep må tas og nye kurser må stakes ut.

– Den største sykdommen i denne klubben er at prestasjonene svinger altfor mye. Sølv i serie og cup i fjor endte nesten med nedrykk i år. Det er for dårlig, mener han.

– Hvem sin skyld er det?

– Vi spillerne må ta vår del av ansvaret, men også trenere og styret må ta sin del. Det er lettere å prestere som lag jo bedre rammevilkår som finnes. Så enkelt er det, mener Kjølner.

Intern justis. Stopperkjempen er også av den oppfatning at klubbens interne justis bør bedres.

– Den interne justisen må alltid være til stede. Både administrativt og i spillergruppen. Dessverre slår den som oftest ut bare en vei her i klubben, slår Kjølner fast.

– Mener du at den interne justisen har vært fraværende i 2004?

– Den har iallfall ikke vært til stede som den bør verken i ei spillergruppe så stor som vår, eller i en klubb så stor som Bodø/Glimt, hevder Kjølner
link:
http://www.an.no/glimt/article1336203.ece



Jeg ser problemene som Los-Loco skisserer opp gjennom å få en trener fra den betente spillergruppa, men skal det først komme en trener derfra er det Kjølner og ikke noen av de andre jeg synes er det beste alternativet.

Som baltus sier, dette har blitt litt av en suppe!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Los-Loco wrote: Dessuten, og det mener jeg er det viktigste; vi vet at Gåre er en dyktig trener. Det har han bevist gang på gang, og ble senest i fjor årets trener i ligaen. Når da en liten gruppe spillere klarer å gjøre han til dumpekandidat i løpet av én sesong ved hjelp av intern strid og barnsligheter over enhver fatteevne, da blir det for meg fullstendig feil å lete etter Gåres arvtaker nettopp i den samme gruppen spillere!
Vel talt, Los-Loco! I det minste bør alle og enhver vente til etter oppvasken i morgen (?) før man begynner å lansere trenerkandidater fra spillergruppen.

Jeg har ingen tro på Kjølner som trener. I hvert fall har han alt å bevise at han evt. duger i en slik jobb. På meg virker spillergruppens (hele eller bare enkelte av spillerne?) forslag til trener mistenkelig mye om kameraderi. Her har man klart snakket med Kjølner i forkant: "Fredrik, hvis vi foreslår deg som trener, er du da villig?" Og i avisene er Kjølner villig som bare det. Men vil alle spillerne i Glimt ha Kjølner som trener? Er det evt. noen som tør motsette seg dette forslaget? Og vil ledelsen?
Masinga
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Nesta wrote:Dette er ein palassrevolusjon og eit kupp. Har vi råd til å tillate slikt. Dette er eit direkte spark i trynet på Tor Ove Falch, Øystein Gåre og Gunnar C. Her skal Tor Ove byttast med Mini. Øystein skal i bakgrunnen. Carlsen skal stulle med sitt, og styret kan dra til h... Jan Erik Bjerk får lov til å ha ei birolle bak Kjølner og Ola Haldorsen. Dette liknar meir og meir på eit kupp.. Og bak det heile står gamlingane som vil ha ein mann heilt utan trenarerfaring og formelle kvalifikasjonar.
Kan vi la eit slikt eksperiment få sjansen?
Husk at Kjølner er spillernes valg som trener. Vil anta at det er et flertall av spillergruppa som står bak dette valget. Kan umulig tenke me at "gamlingan" i spillergruppa vil kuppe hele prossessen. så da blir det mitt spørsmål kan vi la være og ta sjangsen. Gåre som har vært trener for denne gruppa i 3,5 år klarte ikke og holde styr på den. Hvordan i alle dager skal da en trener som kommer "mot" spillernes ønske klare og holde den gruppen under kontroll med de sterke personlighetene som er i spillergruppa. Tenker da spesielt på Stig og Fredrik. Nei det virker på meg som om at de har bestemt seg for at vi skal ha Kjølner som trener og alle andre vil få en sinnsyk vannskelig jobb. Hvorfor ikke la mafian selv få ordne opp i sitt eget rot.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Bateman26 wrote:
Nesta wrote:Dette er ein palassrevolusjon og eit kupp. Har vi råd til å tillate slikt. Dette er eit direkte spark i trynet på Tor Ove Falch, Øystein Gåre og Gunnar C. Her skal Tor Ove byttast med Mini. Øystein skal i bakgrunnen. Carlsen skal stulle med sitt, og styret kan dra til h... Jan Erik Bjerk får lov til å ha ei birolle bak Kjølner og Ola Haldorsen. Dette liknar meir og meir på eit kupp.. Og bak det heile står gamlingane som vil ha ein mann heilt utan trenarerfaring og formelle kvalifikasjonar.
Kan vi la eit slikt eksperiment få sjansen?
Husk at Kjølner er spillernes valg som trener. Vil anta at det er et flertall av spillergruppa som står bak dette valget. Kan umulig tenke me at "gamlingan" i spillergruppa vil kuppe hele prossessen. så da blir det mitt spørsmål kan vi la være og ta sjangsen. Gåre som har vært trener for denne gruppa i 3,5 år klarte ikke og holde styr på den. Hvordan i alle dager skal da en trener som kommer "mot" spillernes ønske klare og holde den gruppen under kontroll med de sterke personlighetene som er i spillergruppa. Tenker da spesielt på Stig og Fredrik. Nei det virker på meg som om at de har bestemt seg for at vi skal ha Kjølner som trener og alle andre vil få en sinnsyk vannskelig jobb. Hvorfor ikke la mafian selv få ordne opp i sitt eget rot.
Fordi vi neppe har råd til det. Kjølner, Berg, Johansen, C. Hansen og Bjørkan er berre ein bitte liten flik av framtida i Glimt. Eit slikt kupp vil skade klubben stort i framtida og understrekar berre
1. Vi har eit for veikt styre (for mange i alderen 25-37 år)
2. Vi har ein veik sportsleg og adm.. leiar.
3. Vi har for mange småsjefar i spellegruppa!

For å løyse dette må vi ha ei utskifting i styret, truleg inn ein handlekraftig og stø sportsleg leiar, ein ny dagleg leiar med meir pondus og makt og ein del utskiftingar i spellegruppa. Gjør framlegg om å ikkje fornye kontrakten til Stig og Åssa, skaffar ein ny midtatoppar som kan puste Cato og Kjølner i nakken, og eventuelt kibbe ein av dei ut, og gje Runar kamp om plassen.

Og sist, men ikkje minst: La spellarane og leiinga i Glimt lese kva som går for seg av debattar her på forumet.
PS! Det er lov å vere glad i klubben, utan å logre etter enkeltspelarar.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Seriøst. Hvem gidder å trene Glimt? Ingen tør jo å ta jobben uten å få mafiaens godkjennelse.
:evil:
Trond Sollied hadde gått god for Råum. Det som skremte mafiaen var vel at Trond fortalte at Råum var hard. Svensken trekker sitt kandidatur. Ikke rart det akkurat.

Nevn meg styret i DGH. Røsten, Sedeniussen og? Disse må vurdere en uttalelse NÅ.
'
eks;
1.Vi ønsker at spillerne må opptre samlet i en sådan stund.
2.Hvorfor blir bare noen få invitert på "trener-møtet"?
3.Vi ønsker at styret i B/G skal bestemme trenerspørsmålet og IKKE spillerne.
4.Vi ønsker at spillerne skal RESPEKTERE valget styret tar.
5.Hvem har den reelle makten i B/G? (greit å vite for oss supportere.)

Gå ut i AN med en liten liste med spørsmål som vi KREVER å få svar på. Supporterne i DGH og SupporterklubbSør(som det virker spillerne LIKER bedre enn DGH :roll: ) vil vite hva som skjer i vår kjære klubb.

Tottenhams offisielle supporterklubb gav Styreleder Levy mange sider med spørsmål, og de fikk svar på de fleste. Nu må VI vise at vi bryr oss.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Nesta wrote:Fordi vi neppe har råd til det. Kjølner, Berg, Johansen, C. Hansen og Bjørkan er berre ein bitte liten flik av framtida i Glimt. Eit slikt kupp vil skade klubben stort i framtida og understrekar berre
1. Vi har eit for veikt styre (for mange i alderen 25-37 år)
2. Vi har ein veik sportsleg og adm.. leiar.
3. Vi har for mange småsjefar i spellegruppa!

For å løyse dette må vi ha ei utskifting i styret, truleg inn ein handlekraftig og stø sportsleg leiar, ein ny dagleg leiar med meir pondus og makt og ein del utskiftingar i spellegruppa. Gjør framlegg om å ikkje fornye kontrakten til Stig og Åssa, skaffar ein ny midtatoppar som kan puste Cato og Kjølner i nakken, og eventuelt kibbe ein av dei ut, og gje Runar kamp om plassen.

Og sist, men ikkje minst: La spellarane og leiinga i Glimt lese kva som går for seg av debattar her på forumet.
PS! Det er lov å vere glad i klubben, utan å logre etter enkeltspelarar.
Noen ganger må man stikke fingeren i jorda og innse at sånn er ting.
Det er det jeg har gjort. Uansett hvor mye vi kjefter og smeller så hjelper det neppe. Mafian er der uansett hva vi gjør. Vi vet ikke engang Hvem som er med i "mafian" Det vi vet er at spillerne som kom sammen for og drøfte om de ville ha Råum som trener. Vi vet og at det var de eldste spillerne som gikk til styret og hvorfor var det de eldste. Jo for at det er de spillerne som har minst og tape på og si ifra. Tror noen her at Olsen Paulsen Råstad og Høgli ville ha hatt noe i nærheten av den gjenomslagskraften i forhold til styret som "gammelgutta" uten noen form for represalier? "Gammelgutta" er voksne folk som har gjennom en årrekke tjent Glimt og oss supportere. Ergo er det de spillerne styret mest sannsynlig ville høre på. Jeg forutsetter derfor at kravet om at Råum ikke skulle bli trener var et krav fra hele spiller gruppa. Hvertfall et flertall.


En annen sak er det er det er klubben vi elsker, ikke enkeltspillere.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Bateman26: Vi trenger noen som kan ta et oppgjør med "mytteristene", ikke la dem få både skuta og lasten!

Hadde jeg vært trener med spillere som oppførte seg på den måten, så hadde reaksjonen vært klokkeklar; tribuneplass i neste kamp!

Skjønner jo forsåvidt at Gåre hadde vansker med å gjøre dette, etter den temmelig magre poengsankingen i begynnelsen av sesongen, så skulle det vel litt til å sette de etablerte spillerne på tribunen. Og vi skal vel kanskje alt i alt være glad han ikke gjorde det, hadde det resultert i tap av et eneste poeng.... *grøss*.

Men må man så må man. Og sannsynligvis ville en slik handlemåte satt ting litt på plass for enkelte spillere!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Los-Loco wrote:Bateman26: Vi trenger noen som kan ta et oppgjør med "mytteristene", ikke la dem få både skuta og lasten!

Hadde jeg vært trener med spillere som oppførte seg på den måten, så hadde reaksjonen vært klokkeklar; tribuneplass i neste kamp!

Skjønner jo forsåvidt at Gåre hadde vansker med å gjøre dette, etter den temmelig magre poengsankingen i begynnelsen av sesongen, så skulle det vel litt til å sette de etablerte spillerne på tribunen. Og vi skal vel kanskje alt i alt være glad han ikke gjorde det, hadde det resultert i tap av et eneste poeng.... *grøss*.

Men må man så må man. Og sannsynligvis ville en slik handlemåte satt ting litt på plass for enkelte spillere!

Los-Loco har talt!
Joda er helt enig i at man må ta et oppgjør med "myteristene". Men det er ikke enkelt. Vet at enkelte spillere laget masse kvalme bare for at de fikk gratisbillettene sine på nordmegler og ikke addidas når Norge spilte landskamp mot island og det synes jeg sier en del om egoet til enkelte spillere. Det er kansje der Kjølner vil være rett mann. Han sier hvertfall klart ifra om ting og tror ikke han har problemer med og benke f.eks stig vist han synes han har spillt for dårlig /ytt for dårlig på trening. Og det er en sånn type trener glimt trenger. Men ser i dagens AN at Dag-Eilev Fagermo er voldsomt fristet av Glimt. http://www.an.no/glimt/article1357926.ece I tillegg skriver an den vanlige halvårsaken om at Glimt ønsker Ørjan hjem http://www.an.no/glimt/article1357927.ece
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Bateman26 wrote:
Los-Loco wrote:Bateman26: Vi trenger noen som kan ta et oppgjør med "mytteristene", ikke la dem få både skuta og lasten!

Hadde jeg vært trener med spillere som oppførte seg på den måten, så hadde reaksjonen vært klokkeklar; tribuneplass i neste kamp!

Skjønner jo forsåvidt at Gåre hadde vansker med å gjøre dette, etter den temmelig magre poengsankingen i begynnelsen av sesongen, så skulle det vel litt til å sette de etablerte spillerne på tribunen. Og vi skal vel kanskje alt i alt være glad han ikke gjorde det, hadde det resultert i tap av et eneste poeng.... *grøss*.

Men må man så må man. Og sannsynligvis ville en slik handlemåte satt ting litt på plass for enkelte spillere!

Los-Loco har talt!
Joda er helt enig i at man må ta et oppgjør med "myteristene". Men det er ikke enkelt. Vet at enkelte spillere laget masse kvalme bare for at de fikk gratisbillettene sine på nordmegler og ikke addidas når Norge spilte landskamp mot island og det synes jeg sier en del om egoet til enkelte spillere. Det er kansje der Kjølner vil være rett mann. Han sier hvertfall klart ifra om ting og tror ikke han har problemer med og benke f.eks stig vist han synes han har spillt for dårlig /ytt for dårlig på trening. Og det er en sånn type trener glimt trenger. Men ser i dagens AN at Dag-Eilev Fagermo er voldsomt fristet av Glimt. http://www.an.no/glimt/article1357926.ece I tillegg skriver an den vanlige halvårsaken om at Glimt ønsker Ørjan hjem http://www.an.no/glimt/article1357927.ece

Dei har altså med sine siste utspel gjort det umogleg for både seg sjølv, oss som er interessert og styret. Dei har gitt oss eit ultimatum, utan at nokon kan kaste dei...

Dette var det Opjordsmoen måtte lide under og Øystein fekk som si daglege oppgåve...
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

I Lofotposten kan vi lese at Stig og Cato ønsker seg Petter Solli som trener.

http://www.lofotposten.no/lokal_sport/a ... 357396.ece
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Mye har vært sagt og ment om det som har skjedd i trenerspørsmålet de siste dagene, og mye av kritikken har vært berettiget. Selv må jeg si at jeg er tilhenger av å dyrke fram de lederskikkelsene som har en historie i klubben, tidligere spillere som i kraft av sin innsats i klubben nyter en viss respekt i HELE klubben. Vi har sett mange eksempler på at eksterne kandidater får problemer med å dra spillerne i sin retning. Det var mange som rynket på nesen og mente det var en lite oppfinnsom løsning da Gåre overtok treneransvaret i 96, og Mål-Monsen var nærmest en kriseløsning på midlertidig basis da han overtok i Brann.

Petter Solli har en lang og trofast fortid som spiller i Glimt, og er en munter fyr som jeg tror kan skape litt positivitet i spillergruppa og i klubben for øvrig. Han har vel ikke all verdens resultater å vise til i Lofoten, men så er vel ikke rammevilkårene i Lofoten all verden heller.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Iflg. Nettavisen ønsker avviser Glimt spillernes forslag og ønsker ikke Kjølner som hovedtrener.

Muligens kan han være aktuell som hjelpetrener.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 311837.ece

Og Bjerk leder Glimt i sesongoppkjøringen

http://www.an.no/glimt/article1361134.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Dette er det jeg tror vil skje
Glimt får en trener som funker tålig greit. Men glimt vinner lite kamper og lite ser it til og stemme for glimt. I slutten av mai sparkes treneren og en lokal løsning blir og trene glimt ut sesongen. Det kan være kjølner og haldorsen eller p . solli. Muligens Ø. berg som kommer Hjem og blir spillende trener.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

I forrige uke skrev AN i papirutgaven at Flovik ikke lenger var kandidat som trener for Glimt. Har ikke sett dette bekreftet i papirutgaven.

Aftenposten skriver i dag at Fagermo søndag ringte Glimt og trakk sitt kandidatur. Han har altså gitt opp forhåpningen om at floken skulle løse seg.

De skriver også at det nå etter all sannsynlighet blir Bjerk/Kjølner blir bærebjelkene i en midlertidig løsning ut 2005. Deretter er bl.annet Nordmark ledig på markedet.

Fagermo sa Nei: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 926272.ece

Og NRK i går dro også opp saken om sesongstart uten trener.
http://www.nrk.no/sport/fotball/4325869.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Og Avisa Nordland skriver noe tilsvarende - at Bjerk blir hoved og Kjølner assistent.

Når kommer den endelige bekreftelsen?

Kan bli hovedtrener i Glimt: http://www.an.no/glimt/article1362928.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

J I P wrote:Og Avisa Nordland skriver noe tilsvarende - at Bjerk blir hoved og Kjølner assistent.

Når kommer den endelige bekreftelsen?

Kan bli hovedtrener i Glimt: http://www.an.no/glimt/article1362928.ece
Petter Solli verkar som ein god mann, men det hjelper ikkje berre med Løytnantar og fenrikar. her må vi få inn ein general også!
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Post Reply