Hvem blir ny Glimt-trener

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Los-Loco wrote:Bateman26: Vi trenger noen som kan ta et oppgjør med "mytteristene", ikke la dem få både skuta og lasten!

Hadde jeg vært trener med spillere som oppførte seg på den måten, så hadde reaksjonen vært klokkeklar; tribuneplass i neste kamp!

I så måte er det jo synd at Perry ikke kom til Glimt slik planen egentlig var, ble litt overrasket da følgende sto å lese i VG:
"....Ingen av spillerne er ukjent med Hansens temperament og direkte væremåte. Men da han på RBKs tur til Storvallen Fjellsenter i Sverige i forrige uke tok ordet og ga klokkeklar beskjed om hvor skapet skal stå, var det flere av årets seriemestere som hevet øyenbrynene........... Jeg er jo klar på det jeg står for. Og det er viktig at vi som har nye roller her, klargjør hvilke krav og forventninger vi skal ha til hverandre i Rosenborg, forklarer han.

Han er ganske så åpen om hva han tok opp i sin lille «tordentale»:

- Det gikk mye på hva jeg legger vekt på i mitt lederskap. Jeg er opptatt av at folk forstår innholdet i de begrepene de selv bruker. Hva innebærer det for eksempel å sette seg mål? Hva innebærer det å være ærlig? Hva innebærer det å være lojal? Hva innebærer det å ta og gi feedback? Og hvilke konsekvenser får det? sier Hansen..."
link:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256956

Så når det nå ser ut til at det blir Bjerk som flyttes opp til hovedtrenerstatus, kan vi forvente at han gjør det samme som perry??
Det har jeg desverre ikke helt den store troen på, men håper at jeg blir overrasket.
Sitter med følelsen av at spillerene selv kommer til å styre det meste sesongen 2005 og ble heller ikke overrasket over dette:

Både Bjerk og Kjølner skal være " godkjent" av deler av spillergruppen – også de som har vist motstand mot enkelte av kandidatene som Glimt-styret de siste ukene har lansert.
link:
http://www.an.no/glimt/article1362928.ece

Er det fordi de mener Bjerk har større kvalifikasjoner enn det de tidligere kandidatene hadde eller er det fordi denne konstellasjonen er lant lettere for spillerne selv å beholde "kontrollen" over?

Ikke vet jeg for dette er jo bare spekulasjoner fra min side, slik situasjonen er nå så kan jeg faktisk ikke se noen løsninger som faktisk kunne fungert bedre.
De fleste kandidatene er jo skremt bort.
Dermed er det egentlig bare å støtte opp og håpe det beste.
Om man i alle fall berger plassen til neste år så er det jo igjen åpning for at Nordmark kan komme til klubben.
For Bjerk/kjølner er jo en midlertidig løsning for 2005 som kan gi oss en bedre hovedtrener på sikt enn de som var aktuelle i år.

Dette bør i alle fall avgjøres fortere en vi kan si Sandro Grande slik at man kan begynne arbeidet med å signere spillere.

Stallen trengs å forsterkes det er hevet over enhver tvil, selv spillerene er enige i det.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Har glimt tenkt til å droppe ny trener eller? Hvis de har bestemt seg for en internløsning... Hvorfor går det da så jævla lang tid før det skjer noe?
L.U*H.G
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Glimtstyret har i allefall pratet med Bjerk om den mulige hovedtrenerjobben, så noe skjer med denne saken
http://www.an.no/glimt/article1367655.ece

Bjørn Lund i AN er ikke spesielt fornøyd med at hovedteneren ikke er på plass. I en kommentar skriver han:
Det lukter nedrykk:http://www.an.no/glimt/article1367652.ece

Det kan godt hende at trenerspørsmålet ikke er avklart før Glimt tar juleferie.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Det er Freddy Thoresen, ikke Bjørn Lund, som har skrevet kommentaren. Jeg er helt enig i det som sies i artikkelen. Det lukter nedrykk av Glimt! Det virker som alt flyter. Og det ender vel med en løsning på trenersiden som få er fornøyd med. Også neste år vil det være spillergruppen som bestemmer, ikke treneren.

Har det forresten vært oppvaskmøte? Det er så lite jeg hører om tingenes tilstand internt i Glimt.
Masinga
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Det som foregår i klubben nå virker for meg som om er den aller beste måten på å sikre nedrykket til neste år.

Hvis det blir som avisa skriver at det ikke er sikkert at trenerspørsmålet er på plass før jul, ja så er det en skandale!!!

Vi MÅ få inn en STERK mann somkan fortelle spillerne hvor skapet skal stå!!!!!
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Det som bekymrer meg med Bjerk, er det faktum at han pr idag er fungerende hovedtrener. Han har med andre ord all verdens mulighet til å gjøre noen grep, både for å forberede neste års sesong og for å bevise at han er duganes til jobben.

Freddy Toresen etterlyser trøkk på treningene. Han går så langt som i å si at det hadde vært bedre om spillerne hadde hatt kollektiv ferie til januar. Tar jo dette siste med en klype salt, men likevel.

Når jeg prøver å forstå andre, forsøker jeg alltid å sette meg selv inn i deres situasjon. Altså, hvis jeg var Bjerk, og var fungerende hovedtrener i Glimt, og høyaktuell for å få jobben permanent, hvordan ville jeg handlet da?

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at jeg ville gjort noen grep fra dag 1. Forsøkt å vise hvem som faktisk er sjef, både for å vise for all verdens skeptikere at jeg er god nok for jobben, og ikke minst fordi spillergruppa trenger dette nå. Gjort noen endringer i treningsopplegget, ikke nødvendigvis fordi de er rasjonelt begrunnet, men for å markere at det er et nytt regime på gang.

Hvis Bjerk, som Toresen antyder, bare går på ventemodus og leder lavintensitetstreninger, da lurer jeg på om han er riktig mann for jobben.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Masinga wrote:Det er Freddy Thoresen, ikke Bjørn Lund, som har skrevet kommentaren.
Gammel vane vond å vende - antok faktisk at det var Lund som hadde skrevet den uten å sjekke fakta. Beklager.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Det som er mest tragisk med å ansette Bjerk er at da føler ingen av Glimt-spillerne at de må bevise noen verdens ting. Som Stig sa det før bortekampen mot KIL; "Vi har ingenting å bevise" :D

Ergo; lav intensitet. Hygge på trening. Ræva oppkjøring. Dårlig 2005-sesong...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Det styret vi har må være det dårligste i fotballnorge..... Hvis de mener noe annet får de motbevise det. Det Glimt må ha er nytt blod. Jeg har dessverre mine sterke tvil til Bjerk som hovedtrener. Jeg kan ikke skjønne noe annet en at han lett vil bli kjørt over av veteraner med sterke meninger. Hvis det blir internløsning noe det 100% sikkert blir, vil jeg heller ha Kjølner som hovedtrener enn Bjerk. Så enkelt er det bare!!!!!
L.U*H.G
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Det er EGENTLIG helt uinteressant hvem som blir Glimt trener slik som jakten pågår nå.
Det er jo bare avdanka 2 divisjonspillere, waterboy's fra Tromsø og andre uerfarne og ukjente personer som linkes til Glimt! Hva har de å bidra med? Hva vet vi om dem? Lite, er ganske uviktig for oss som ikke blir informert om noe om det blir Per, Pål eller Espen Askeladd som tar over laget!!! Det er jo ett fett! Frustrerende.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Post by Kesseboy »

Selv suksesstrenere har en gang vært ukjente. Var mange som lo av ansettelsen av Arsene Wenger i Arsenal, f.eks...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke denne daffe treningen til Glimt nå i desember. Bjerk sier hardkjøret begynner etter nyttår og den blir mer enn lang nok fram til seriestart i april. Kan forsåvidt være enig i dette. I England har man jo bare en måneds oppkjøring. Men så er ikke ferien og fravær fra fotball så lang der som her. Norske spillere rekker å bli ganske utrente fram til jul...

Da jeg i kveld så hvordan Uwe Rösler kjørte spillerne sine i Lillestrøm ble jeg mer usikker på hva som er riktig. Har det noen hensikt?

For Glimt ville et selvpålagt hardkjør vært et riktig signal å gi omverdenen etter en dårlig sesong. Nå er alt som skjer i klubben til å gjespe av.
Masinga
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Masinga wrote:Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke denne daffe treningen til Glimt nå i desember. Bjerk sier hardkjøret begynner etter nyttår og den blir mer enn lang nok fram til seriestart i april. Kan forsåvidt være enig i dette. I England har man jo bare en måneds oppkjøring. Men så er ikke ferien og fravær fra fotball så lang der som her. Norske spillere rekker å bli ganske utrente fram til jul...

Da jeg i kveld så hvordan Uwe Rösler kjørte spillerne sine i Lillestrøm ble jeg mer usikker på hva som er riktig. Har det noen hensikt?

For Glimt ville et selvpålagt hardkjør vært et riktig signal å gi omverdenen etter en dårlig sesong. Nå er alt som skjer i klubben til å gjespe av.
Tror det var Start som skulle ha HARDKJØR fra nå av og helt fram til seriestart. Det tror jeg IKKE er veien å gå, spillerne vil jo være utslitte før snøen har rukket å smelte... Det må finnes en gylden middelvei!
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Enten trener man eller så trener man ikke.
Selvsagt kan man legge inn sosiale sammenkomster som en del av treningen. Det og lek.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Tror det er viktig med hardkjør i desember til medio mars.
Det da grunnlaget for en lang sesong legges, og hvis du ikke er godt trent, så vil det merkes jævlig godt fra august og ut..

Er ikke treningsgrunnlaget på plass så blir spillerne fort slitne når hardkjøret setter inn.

Ja til hardkjør.... i oppkjøringen
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Media spekulerer ikke gang i hvem Glimt kanskje skal ansette engang. Det er ganskle så nitrist det.
Litt rart at vi som er ekstremt interesserte i Glimt får vite like lite som Oslo Øst sine supportere som gir seg en faen i Glimt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

trollmanden wrote:Media spekulerer ikke gang i hvem Glimt kanskje skal ansette engang. Det er ganskle så nitrist det.
Litt rart at vi som er ekstremt interesserte i Glimt får vite like lite som Oslo Øst sine supportere som gir seg en faen i Glimt.
Har du ikke fått med deg spekulasjonene i media, så påstår jeg at du overhodet ikke ikke er interessert i FK Bodø/Glimt.
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Jo, det har jeg fått med meg, men de fleste kandidatene har jo vist seg å bli uaktuelle den siste tiden.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ola Haldorsen er aktuell som hovedtrener igjen!

Uten at jeg kjenner til Ola sine trenerkvaliteter, så var han strålende som kaptein i si tid.

La den rette Ola komme.

http://www.an.no/sport/article1372040.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Vel, Dagbladet annonserer Ola som ny trener, de.

http://www.dagbladet.no/sport/2004/12/14/417528.html
Tippeligaen 2008.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Flott - sier jeg!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Jeg tror det er all grunn til å se veldig positivt på at Ola Haldorsen nå ser ut til å overta trener-jobben. Greit nok, han har ingen erfaring som trener på toppnivå. Det er et minus. Jeg er imidlertid mest opptatt av at Glimt nå får en trener med en personlighet som kan virke samlende på spillere og øvrig sportslig apparat i klubben. Det tror jeg vi får i Ola. Jeg kjenner folk som har jobbet/jobber i Finnmark fotballkrets, og de er full av lovord om hvordan Ola opptrer i forskjellige sammenhenger, enten det dreier seg om trenerseminarer eller "gjestetrener" for yngre kretslag. Han er av typen som ikke nødvendigvis roper så høyt, men som uansett får folk til å lytte når han snakker. En viktig egenskap.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Ikke minst er Ola fremdeles legendarisk som spiller og kaptein, og nyter stor respekt for det han gjorde og sto for på banen.

Tror dette kan vise seg å bli en bra løsning, selv om jeg godt skulle ønske meg at Ola hadde hatt noen år som hovedtrener i andre klubber først. Liker ikke helt å være prøvekanin...

Men hey, en gang skal jo være den første! Velkommen skal du være Ola!!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Ola kan godt vise seg å være et lykkelig valg som trener, men han er definitivt ikke en som skaper førstesider hverken i TV eller i rikspressa. Problemet med "usynlige Glimt" må løses på andre måter.

Når det gjelder de indre stridighetene i spillergruppa tror jeg Ola kan være rett mann for å løse dette.

Er det noen som vet noe om hvilken fotball vi får se på Aspmyra framover med Ola bak roret? Paulsen blir vel pisket framover på banen i hvertfall :D
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Ola Haldorsen

Post by Nesta »

Nesta wrote:Ola blir bra og trygg.
Det viktige no blir å finne ein mann som spellarane kan høre på når han snakkar. Det er artig å sjå kor mange som har greie på trenarproblematikken no for tida. Alle ropar på ein sterk og autoritær leiar som kan drite ut spellarane og vere uberegnelig.

Synest dette minnar om Oddbjørn Kristoffersen, Joe Hooley eller noka liknande. Vi treng ein moderne trenar som kan noko om fotball, som kan behandle folk med respekt, handtere media på ein klok måte og som gjennom fagleg dyktigheit vinn tillit i spellegruppa.

Er meir bekymra for leiing i klubben, som blir litt for mye prega av gamalt kompiskjør frå Saltvern med Totte, Bjørn Tore og co.. Kva med å hente inn litt nye kostar i styringa. Her er det viktig å gjøre eit godt val når årsmøtet kjem.

Trur dette blir bra!
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Post Reply