Sesongen 2005

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Sesongen 2005

Post by - COYS - »

Tenker det er greit å tenke på neste sesong allerede.

Hvem skal ta over skuta nå som man vet at det blir TL spill neste år??
Lettere å få en god trener så lenge det ble TL spill.

Hvem forsvinner og hvor må vi forsterke??

Forsterkninger må inn det er det ikke tvil om.

Vil ikke komme i samme situasjon flere ganger.......

Kom med innspill!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

hadde vært arti med skogheim, da..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Guest

Post by Guest »

vi må ha venstre midtbane? tenker på andre hansens reise til nederland..
så lag debatt om en venstre midtbane du vil ha i glimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

puggsy' wrote:vi må ha venstre midtbane? tenker på andre hansens reise til nederland..
så lag debatt om en venstre midtbane du vil ha i glimt
Høyre midtbane mener du vel?

CB går rett inn på den plassen! Så slipper vi endelig at formasjonen blir føkket opp på grunn av at CB skal inn, og han får vist hva han er god for på en plass han passer. I tillegg har vi Theting som også kan spille der. Det er andre steder på banen det er mere kritisk. Ludde kan fort forsvinne, og Bjørkan er gammel, Stig er skadeforfulgt. Da er det bare Trond Olsen igjen som har noe å gjøre i angrepsrekka.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

På midt-banen har vi jo også Tom Høgli som jeg har stor tro på.
Andre Hansen som spillertype er uerstattelig, (med mindre Ørjan Berg kommer hjem i vinter), men selv om vi "mister" Glimts beste spiller de 6 siste årene så er hans avgang den som jeg har minst "bitre"-følelser for.
Andre har gjort jobben for Glimt, så:
Lykke til i Herenveen Andre, og velkommen tilbake når den tid kommer :!:
TheClansman
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Enig med deg der clans Overgangen til Andre er liksom helt greit trist at han forsvinner men han har gitt oss 6 år og skjønner godt at han vil ut g få nye erfaringer (og litt mere peng)

I angrepsrekka har vi jo også sakariassen til neste år.. og ludde tror jeg blir i glimt til neste år også..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Etter den glimrende avslutningen i går, ser det ut som Glimt nå virkelig kjører gode prosesser innad for å finne den rette trenerkandidaten videre. Leser i dagens VG at Trond Sollied blir brukt aktivt i dette.

Det er det første som må på plass: En solid trener med godt rennomè. Så får styrkingen av spillerstallen komme senere. Opp i alt dette må økonomien bedres. Ellers frykter jeg at de andre lagene i Tippeligaen drar i fra.
Masinga
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Ville bare legge til lenka til artikkelen. Det var en bra artikkel, og viser at det jobbes seriøst med trenerspørsmålet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=254390
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ser ut til at Skogheim kan strykes av den allerede korte lista av kandidater:

Code: Select all

Jeg har kontrakt med Kongsvinger til 2007 og ønsker å fortsette det vi holder på med her. Derfor er det i utgangspunktet uaktuelt om det skulle komme en henvendelse, sier han.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=254389


Den VG artikkelen er betryggende lesning, de har altså 5-10 konkrete navn de jobber med og ifølge Sollied var det flere veldig bra trenere som var diskutert.

Men utifra det bildet så virker det jo ikke som rare møtet da, de sitter jo og pilser.
Ser for meg samtalen "du Trond, ka du trur om han xxx som trener?....Jo han bi sekkert bra han, rekk mæ peanøttern e du snill.." :lol:
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Det er jo ikke sikkert at VG fikk være med på den delen hvor de diskuterte trenere :D Du kan få sitte her, men du må ikke skrive om det som ble sagt :wink:
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Larsen wrote:Ser ut til at Skogheim kan strykes av den allerede korte lista av kandidater:
Vi trenger vel ikke stryke ham fra lista med en gang :?:

Skogheim sier jo tross alt:
Larsen wrote:Derfor er det i utgangspunktet uaktuelt om det skulle komme en henvendelse, sier han.
Hadde det vært HELT uaktuelt må man jo stryke ordet "utgangspunktet" i sitatet ovenfor :?:

Så lenge det er liv er det håp :wink:
TheClansman
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Rent bortsett fra trenespørsmålet så har Glimt en viktig oppgave, Behold Trond Fredrik Ludvigsen!!

Det burde være temmelig høyt prioritert av Glimt, det er ikke snakk om at de har råd til å kjøpe en like god spiller.
Kontrakten min går ut til jul. Og hvis vi ikke hadde greid dette, måtte jeg nok funnet meg en ny klubb, sier Trond Fredrik Ludvigsen til Dagbladet.

Den tidligere Hertha Berlin-proffen vil likevel ikke garantere at han forlenger med Bodø-klubben.

- Men jeg trives her. Og det kan godt vær at jeg blir, forsikrer «Ludde».
Jeg håper Glimt får dette på plass så fort som mulig, jeg er ganske sikker på at det er flere klubber i norge som kunne tenkt seg Ludvigsen.
Brann kanskje først og fremst og klubben har investorer som lett hoster opp en uimotståelig lønn til Ludvigsen.

Merk mine ord.

Det er kun et tidspørsmål før avisene skriver om at Ludvigsen er ønsket i Brann!

å vil Glimt-spillerne ha nye stjerner i klubben....og kaptein Stig Johansen er helt enig.

- De to siste sesongene har vi ikke fornyet laget. Det er viktig å få nye impulser inn, mener Johansen....
..Det er ikke lurt for oss å ha en målsetting å bli nummer eller to tre, sier Berg til Dagbladet. Og støtter ønsket om fornyelse.

- Vi skulle gjerne hatt en Ronaldo eller noe sånn.

Men da trenger Bodø-klubben sårt til noen kroner..."
Link:


http://www.dagbladet.no/sport/2004/11/14/414502.html

Jeg ønsker så jævlig at Glimt kunne fått en stor investor bak seg så de kunne fått forsterket litt i alle fall.

Jeg lurer litt på hvordan ståa er i Nordlandsbanken for tiden, har støttet derfra minket som følge av at den strengt tatt ikke er noen Nordlandsbank lenger??
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Larsen wrote:Behold Trond Fredrik Ludvigsen
Jeg er helt enig Larsen. Å erstatte Ludde er alt annet enn lett. Han har også et potensial som han ikke har fått helt ut i år, og med Gåre som talentutvikler med spesialtrening på Ludde og Trond. Hey, hey, hey, aner vi at det blir noen svimle backer til neste år.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Det har også vist seg å vere viktig å få Olav Råstad på plass igjen. Ikkje for å klage på Theting, men eg trur heller han kan ha ei framtid som midtstoppar. Kampen i går viste kor viktig det er med ein skikkeleg ballholdar på sentral midtbaneplass. Berre sjå på RBK, når Skammelsrud forsvann og Ørjan er skadd. Det er ikkje ein av dei andre som er i stand til å ta kontroll på ballen utan at han blir borte etter kort tid.

Dessutan må vi ha ein backup for Stig på topp. Her må vi til utlandet for å finne ein god nok erstattar. No får vi Sakk tilbake frå Moss, men det kan bli litt vel lett med han på topp. Han er ikkje akkurat kjent for musklar og tøffheit i nærkampar. I tillegg meiner eg David Hansen er ein god mann å få inn på midtbanen for Andre Hanssen. Bytt Hanssen med Hansen, kort og greitt. Så må vi få ei fastare hand om keepertreningane slik at dei tre som er der kan stabilisere seg på eit høgt nivå. I år har dei vore potensielle tabbe-objekt som kunne kosta oss plassen. Berre i eit par tilfelle var det nivå på Horn i haust. Langnes virka litt dårleg på igangsettingane sine. Han kasta som dei gjorde på 60-talet, og det blei for dårleg..

I tillegg må det skje ein viktig ting, og det må¨vi som heiar på laget sørge for: Det er så j... mange som ikkje gidd å drite seg ut på Aspmyra når dei sit på tribunen. Alt er så inn i h... sedat og dødt. Vi skulle strengt tatt ikkje trenge ein speaker som drog oss opp ... Her må det skje noko alvorleg. Glimt må bli in og hip, på lik linje med det å heie på VIF eller ein annen toppklubb. Det må bli lov å vere litt over middels engasjert utan at ein blir stempla som mindre intelligent.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Post Reply