Trøkksjef under kampene.

Moderators: Sulliken, Larsen

Trøkksjef

Greit med trøkksjef
12
32%
Teit med trøkksjef
25
68%
 
Total votes: 37

User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Buster wrote:Det er et bra poeng der. Supporter-sjefen er ikke den eneste som har lov til å dra i gang en sang, tilrop, etc. Jo flere jo bedre, og det er ofte mange som henger seg på når bare noen drar igang.
Nettopp!
Og jeg har jo også et lite håp om at det dukker opp flere slike personer med tiden hvis vi slipper at stemmningen skal draes opp ved hjelp av høytalere eller megafon under kampen.

Tror nemlig Kesseboy har et poeng med at nettopp det kan ha vært uheldig for stemmning og at folk har blitt vant med at det skal være sånn.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Dere selv da karer? For å kaste ballen tilbake til dere :wink:
Begynner dere kamprop? Det er jo tross alt i våre egne rekker her inne på forumet vi må begynne! Eller hva? :D
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Fra Oslo wrote:Dere selv da karer? For å kaste ballen tilbake til dere :wink:
Begynner dere kamprop? Det er jo tross alt i våre egne rekker her inne på forumet vi må begynne! Eller hva? :D

For min egem del så må jeg nok innrømme at jeg starter sliktno altfor sjelden :oops:

Se der, nå fikk jeg meg en hjemmelekse til neste sesong, her skal det bli bedring!!
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg er redd for at trøkksjefen har vært en sovepute for supporterne. Supporterne burde innta sjefsrollen når det gjelder å lage trøkk. Jeg vet om tilfeller hvor supporterne har satt i gang et eller annet for så å la seg avbryte av mikrofontullingens påfunn. Vi bør være SJEF på tribunen!

Supporterklubben burde nedsatt en sanggruppe som hadde ansvaret for å dra i gang under kampene. 4-5 uredde og kreative personer som spredte seg blandt supporterne. Disse burde ha øyekontakt med hverandre, og følge opp umiddelbart når noen starter en sang. Med en slik organisering er det mulig å gjøre sangene kraftfulle fra første strofe, i stedet for at sangene er halvsunget før alle er med, eller at vi synger kanon i stedet for samstemt. Kanskje kunne denne gruppa jobbet litt med å utvide sangreportoaret, slik at vi av og til kom opp med en ny sang.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Pekri10 wrote: 4-5 uredde og kreative personer som spredte seg blandt supporterne. Disse burde ha øyekontakt med hverandre, og følge opp umiddelbart når noen starter en sang.
Alt tel si tid - både når det gjelder trøkksjæf og trommer. Æ stemmer Ja så lenge trøkksjæfen ikke overdøver supporterne og ødelegger den gode stemningen på tribuna (når den er der). Musikk fra høytalere kan du gjerne forby for min del.

Jo flere som drar i gang sanger og kamprop jo mere trøkk får man og helt klart mer variasjon. Mange har en sang de brenner for og å tørre å begynne å synge - det e bra.

Sang på tribunen betinger igjen at folk står samlet slik at det blir litt trøkk i sangen og ikke bare folk stående på ei lang linje.

Gleder meg til den dagen da folket reiser seg fra stolene og hyler ut sitt engasjement og støtter laget hele kampen ut - i medgang og motgang.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Apropo trommer!

Post by Thomahawk »

Apropo trommer. Har nettopp vært i Tyskland hvor det var et maraton som gikk av stabelen. Gjennom hele løypa hadde, la meg kalle dem "tromme-orkestere", stilt seg, for å liksom kave opp stemninga, med skikkelig samba-rytmer. Orkesterne holdt ca. 20-25 menn og kvinner hver, og det var utrolilg tøft å høre på. De hadde i tillegg en dirigent med fløyte som gjorde at avsluttninger og overganger gikk smertefritt. Men det var utrolig kult å høre på, og jeg tror kanskje det er en slag sør-amerikans "tromme-orkester-type" . Til tider var det helt vilt, og jeg tenkte at det der hadde vært fett på Aspmyra. Er det noen som har opplevd noe slik, eller som har vært å reist i sør-amerika og sett og hørt noe sånt? Kanskje det finnes en eller annen sør-amerikaner i Bodø som kan lære bort dette til de som bruker trommene på Aspmyra, og eventuelt få meg seg flere? Det var helt sinnsykt å høre på, og kanskje litt vanskelig for å meg å videreformidle, men håper dere skjønner...
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Apropo trommer!

Post by J I P »

Thomahawk wrote:Apropo trommer. Har nettopp vært i Tyskland hvor det var et maraton som gikk av stabelen. Gjennom hele løypa hadde, la meg kalle dem "tromme-orkestere", stilt seg, for å liksom kave opp stemninga, med skikkelig samba-rytmer. Orkesterne holdt ca. 20-25 menn og kvinner hver, og det var utrolilg tøft å høre på. De hadde i tillegg en dirigent med fløyte som gjorde at avsluttninger og overganger gikk smertefritt. Men det var utrolig kult å høre på, og jeg tror kanskje det er en slag sør-amerikans "tromme-orkester-type" . Til tider var det helt vilt, og jeg tenkte at det der hadde vært fett på Aspmyra. Er det noen som har opplevd noe slik, eller som har vært å reist i sør-amerika og sett og hørt noe sånt? Kanskje det finnes en eller annen sør-amerikaner i Bodø som kan lære bort dette til de som bruker trommene på Aspmyra, og eventuelt få meg seg flere? Det var helt sinnsykt å høre på, og kanskje litt vanskelig for å meg å videreformidle, men håper dere skjønner...
Dette er jo et sidesprang, men....

Ohh yes, på vei tilbake fra Frankrike VM i 98 så fikk vi litt ventetid i Kiel før båten gikk. Og i Kiel var det Kieler-woche.

Her gikk det bl.annet to band med Steelband-trommer rundtomkring i gatene og underholdt. Det var fantastiks å høre på når du sto på torget og korpsene kom mot deg fra hver sin kant og du merket hvordan korpsene smeltet sammen til ett.

Et steelband på Aspmyra - det hadde vært noe.
(linken var ikke til den type musikk jeg forventet - er derfor fjernet)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Intet ondt ord om Ole Marius og Steinar Engen, men verdens beste trommiser er de ikke (ikke jeg heller, så er dét sagt!).

Lanserte en idé for en tid tilbake, om å rekruttere noen trommiser fra Bodøs innvandrer/flyktningemiljø. Der finnes det folk med særdeles solide trommisevner, og jeg tror mange av dem ville vært happy for å bli dratt med i DGH. Ikke nødvendigvis så lett å etablere noe kontaktnett blant nordmenn for folk som kommer utenfra. Det ville kunne gjort DGH til et mere fargerikt felleskap, og vært positivt på alle måter!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply